marxisten 2009-10-14, 14:27
blueheaven skrev: marxisten skrev:
BH, vadå 100% skatt? Är du galen! Om vi fick in allas skattepengar skulle vi kunna sänka skatten ju. 133 miljarder oplanerat EXTRA i budgeten, samma budget. Var leder det till skattehöjning. Snarare en skatteminskning.
Om vi fick in alla skattepengar så kan vi ju begära in lite till i en aldrig sinande ström, vad är det för fel på 100% skatt?
1000 miljarder är mer än 500 miljarder!
Du, betalade alla skatten skulle vi kunna sänka den med 133 miljarder och ändå få samma saker. Det går att sänka skatten väsentligt då. Eller så kan vi satsa de på annat. Men eftersom ni är så emot att ta skattefuskare, ska bara hålla käft och bidragsfuskare! Ni uppmuntrar ekonomisk brottslighet med er politik för över 130 miljarder men jagar med blåslampa för 1 miljard. Detta är totalt ologiskt för en som kollar på siffrorna. Att 1 miljard är viktigare än 130 miljarder! 1 miljard till de som lever på samhällets botten, eller 130 miljarder till rika och företag. Ni anser de är viktigare att ta de som lever på botten än de som har det gott ställt och dessutom fuskar för ungefär 130 miljarder mer! Hur får ni ihop den ekvationen och varför i helvete i princip uppmuntrar du skattefusk?
Högerpolitik i sitt nötskal, vilken dubbelmoral. Högern skanderar, fuskarna ska tas, iaf. gällande bidrag. Gällande skattefusk vill ni inte ens nämna frågan. Ni anser det inte är viktigt skattefifflare stjäl ca. 130 miljarder ifrån dig, mig, alla i Sverige. För det är det som sker. För varje krona någon skattefuskar bort är det en krona mindre till skola, vård, sjukvård, vägnät etc. Detta i sin tur betyder att det årligen själs ca. 130 miljarder, 130 miljarder stöld från medborgarna! Däremot är det ett bland era viktigaste uppdrag tydligen att ta "bidragsfuskarna", de som själ så mycket för dig och mig. 1 miljard, ojojoj. Det är mycket pengar det. Men, vänta nu?... Är 1 miljard fusk viktigt men inte 130 miljarder? Är det ansvarsfull politik? Satsa miljoner för att få in 1 miljard men inget för att få in 130 miljarder? Denna ekvation är ytterst ologisk. 1 miljard i det här läget låter för fan som ingenting. Kan BH förklara detta för mig. Varför är 1 miljard i bidragsfusk som genomförs av främst sjuka, arbetslösa och andra utsatta grupper, är viktigare att ta in än 130 miljarder i skattefusk gjort av överklassen och företag! Varför? Det är en för mig totalt omöjlig ekvation att få ihop!
Och kom nu inte med "virtuella siffror", det är inget virtuellt i dessa. Det är svarta pengar, som drabbar oss alla. Dessa pengar undanhålls oss, folket i Sverige och det är inget jävla virtuellt i det, det är FAKTA! Detta är stöld från oss, medborgarna i Sverige och staten på ca. 130 miljarder, och det anser ni inte är viktigt! Men att ta in 1 miljard är viktigt. Hur får ni ihop det? Jag bara undrar!