Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
blueheaven
GustavAnder
marxisten
Sniperace
Regndrottning
RedCloud
lazy
Blåfront
theward
Kakmonstret
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
17 posters

Minska utanförskapet? Pyttsan!

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty Sv: Minska utanförskapet? Pyttsan!

Inlägg  theward 2009-10-13, 23:28

Regndrottning skrev:Jag tycker det är roande att GA beskriver 133 miljarder i skattefusk som 'virtuella pengar'. Det ger'legitimitet åt hans egen kriminella verksamthet som svartarbetare.... Han 'bara' tjänar 'virtuella pengar'.... *asg* Vad blir det härnäst? Monopolpengar? *fniss*

queen

exakt.... det fina med svarta pengar är att om man stjäl dem av honom, har man inte stulit nåt öht tongue
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty Sv: Minska utanförskapet? Pyttsan!

Inlägg  marxisten 2009-10-13, 23:33

GustavAnder skrev:
    Ja , det är jag också, men ni tycks inte bekymra er det allra minsta hur denna välfärd ska finansieras, nu eller i framtiden. Välfärd är INTE i första hand storleken på bidragen till de som inte jobbar, den är nog så mycket mer.

I din värd: Betala utbildningen själv, privat sjukförsäkring, nedmontering av offentliga sektorn, inget socialt skyddsnät... detta är vad högern strävar efter, det är iaf. dess politik leder till. Är det så ni vill ha det?
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty rd i dikety.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-13, 23:34

Regndrottning skrev:Jag tycker det är roande att GA beskriver 133 miljarder i skattefusk som 'virtuella pengar'. Det ger'legitimitet åt hans egen kriminella verksamthet som svartarbetare.... Han 'bara' tjänar 'virtuella pengar'.... *asg* Vad blir det härnäst? Monopolpengar? *fniss*

queen

Kriminell verksamhet ????
    Du är ju inte riktigt frisk i huvet, vad nyttar det dig att självmant hoppa ner i en skittunna, anser du själv att du hör hemma där så är det väl ok.Smile
    GustavAnder
    GustavAnder

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty men herrej'vlar...

Inlägg  GustavAnder 2009-10-13, 23:36

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    Ja , det är jag också, men ni tycks inte bekymra er det allra minsta hur denna välfärd ska finansieras, nu eller i framtiden. Välfärd är INTE i första hand storleken på bidragen till de som inte jobbar, den är nog så mycket mer.

I din värd: Betala utbildningen själv, privat sjukförsäkring, nedmontering av offentliga sektorn, inget socialt skyddsnät... detta är vad högern strävar efter, det är iaf. dess politik leder till. Är det så ni vill ha det?

Mem herrejävlar, vad dravlar du om ?Smile
    Varför blir alla vänster helt bindgalna när de har slut på argument och förlorat debatten ?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-13, 23:37

GustavAnder skrev:
    Kriminell verksamhet ????

Att jobba svart är kriminellt och räknas som ekonomisk brottslighet om du inte visste det!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-13, 23:39

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:

Mem herrejävlar, vad dravlar du om ?Smile
    Varför blir alla vänster helt bindgalna när de har slut på argument och förlorat debatten ?

Vad jag dravlar om. Jag sammanställde vad ni sysslar med.

Nedskärningar i offentliga sektorn
    privata skolor startar ploppar upp som svampar
    privat barnsjukhus med privat försäkringsskit(!)
    vårdval stockholm som bara går ut på att privatisera
    sänkta ersättningar på ex. akassan och andra försäkringar.
    Avknoppningar av skolor. Försäljning till vrakpris vilket dessutom är olagligt.

Ska jag fortsätta?
    GustavAnder
    GustavAnder

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty marx, en av bröderna ?:)

Inlägg  GustavAnder 2009-10-13, 23:44

Är du en av Bröderna marx, marx ?Smile, du verkar i alla fall ha fallit i en pajasgrop.

22 MILJARDER "virtuella pengar" genom enkla kontroller. Tänk om man storsatsade på kontroller, hur många miljarder "virtuellt" skulle man få in då?
    Mer än 1 miljard iaf.
    PS: När ändrades den där miljarden fuskande i bidrag från virtuella till rediga pengar?

Jag vet inte om du kan läsa, jag sa att båda sakerna är lika viktiga, det är du som är konstig eftersom du anser att just skattefusket är det enda primära.
    Miljarderna i bidrag är aldrig virtuella, försök ha koll på läget innan du debatterar.

I övrigt, stackars vämster, inbillar sig kunna kvittera ut mer bidrag ( de kallar den välfärd, andras ihoparbetade pengar) .

Det tycks mig som den enda drivkraften i era inlägg är att alla tillgängliga pengar ska satsas på folk som inte jobbar, säg mig, har den linjen funkat bra under de senaste årtiondena ?
    Förlorade inte sosseriet valet 2006 på just det ?
    Vakna upp, inse att bidragen förmodligen aldrig blir vad de var under den djupt oansvarige Perssons regim.

PS Ditt forsatta dravel om privat sjukförsäkring och privat finansierad skola visar att du inte vet nånting om politik, du blir säkert en bra kommunist.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-13, 23:48

GustavAnder skrev:Är du en av Bröderna marx, marx ?Smile, du verkar i alla fall ha fallit i en pajasgrop.

22 MILJARDER "virtuella pengar" genom enkla kontroller. Tänk om man storsatsade på kontroller, hur många miljarder "virtuellt" skulle man få in då?
    Mer än 1 miljard iaf.
    PS: När ändrades den där miljarden fuskande i bidrag från virtuella till rediga pengar?

Jag vet inte om du kan läsa, jag sa att båda sakerna är lika viktiga, det är du som är konstig eftersom du anser att just skattefusket är det enda primära.
    Miljarderna i bidrag är aldrig virtuella, försök ha koll på läget innan du debatterar.

I övrigt, stackars vämster, inbillar sig kunna kvittera ut mer bidrag ( de kallar den välfärd, andras ihoparbetade pengar) .

Det tycks mig som den enda drivkraften i era inlägg är att alla tillgängliga pengar ska satsas på folk som inte jobbar, säg mig, har den linjen funkat bra under de senaste årtiondena ?
    Förlorade inte sosseriet valet 2006 på just det ?
    Vakna upp, inse att bidragen förmodligen aldrig blir vad de var under den djupt oansvarige Perssons regim.

PS Ditt forsatta dravel om privat sjukförsäkring och privat finansierad skola visar att du inte vet nånting om politik, du blir säkert en bra kommunist.

Småsint, ilsksint och allmänt dryg

GA i en liten ask...
    Räcker inte pengar til åt dig??
    Snacka om girigbuk
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-13, 23:53

marxisten Today at 10:39 pm
    privata skAolor startar ploppar upp som svampar

T.O.M din idol Lars Ohly är FÖR privata skolor, undrar varför?
    Thomas Bodström är också FÖR privata skolor, undrar varför?
    Vilka finns det mer i vänsterledet som är FÖR privata skolor
    åtminstone till de egna barnen?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty Vårdval

Inlägg  Secrist 2009-10-13, 23:58

vårdval stockholm som bara går ut på att privatisera

Öh, nä. Det går ut på att ge bättre och effektivare vård. Och varje person får själv välja var man vill gå. Men vänstern avskyr ju folk som tänker själva.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-13, 23:58

lazy skrev:
    privata skAolor startar ploppar upp som svampar

T.O.M din idol Lars Ohly är FÖR privata skolor, undrar varför?
    Thomas Bodström är också FÖR privata skolor, undrar varför?
    Vilka finns det mer i vänsterledet som är FÖR privata skolor
    åtminstone till de egna barnen?

Frågan är ju varför det ska tjafsas om en liten del av det han skrev om..

Beror det på att det andra är väldigt träffande och det inte går att säga emot?
    GustavAnder
    GustavAnder

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty räcker

Inlägg  GustavAnder 2009-10-13, 23:58

Bidragsmaffian har startat drevet mot GA, GA skakar av sig alla vettlösa och rent sinnesstörda fradga tuggande dårars anklagelser och hatiska inlägg som är fulla av bitterhet och förtal. Han vet att de springer ur svaga människors sårbara själar....de menar inget illa , de bara är lite ur balans på grund av sian egna tillkortakommanden och totala missuppfattning hur ett samhälle fungerar.

Har ni tänkt på att vi ( ja vi som jobbar och försörjer hela skiten alltså,)
    är snart färre än de som ska försörjas ?
    Tänk om jag, ert föremål för allt dravel, inte längre bidrar, av någon anledning flyttar utonmladns, till varmare trakter eller till sin frus hemland, då har ni ju förlorat en som försörjer kanske er alla tre.....
    Eller ni inbillar er att nån av er tre skulle kunna fylla platsen, då måste jag fråga, varför gör ni inte det nu ? Vem hindrar er ?

VEM hindar er från att bidra till vår välfärd , istället för att som nu, sitta här och skriva hatiska och förtalslika inlägg mot de som verlkligen bidrar , OCH vill bidra ännu mer till att säkra vår framtida välfärd.
    Ni verkar bara vilja snylta på andra, säg ,skäms ni aldrig en enda gång för hur ni prsenterar er själva.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-10-14, 00:02, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-14, 00:00

Secrist skrev:vårdval stockholm som bara går ut på att privatisera

Öh, nä. Det går ut på att ge bättre och effektivare vård. Och varje person får själv välja var man vill gå. Men vänstern avskyr ju folk som tänker själva.

lättare att "tänka" om man har pengar och välja är ju ändå lättare då Wink
    De andra för ta det som blir över scratch
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-14, 00:03

GustavAnder skrev:Bidragsmaffian har startat drevet mot GA, GA skakar av sig alla vettlösa och rent sinnesstörda fradga tuggande dårars anklagelser och hatiska inlägg som är fulla av bitterhet och förtal. Han vet att de springer ur svaga människors sårbara själar....de menar inget illa , de bara är lite ur balans på grund av sian egna tillkortakommanden och totala missuppfattning hur ett samhälle fungerar.

Har ni tänkt på att vi ( ja vi som jobbar och försöjer hela skiten alltså,)
    Tänk om jag, ert föremål för allt dravel, inte längre bidrar, av någon anlednin g flyttar utonmladns, till varmare trakter eller till sin frus hemland, då har ni ju förlorat en som försörjer kan ske er alla tre.....
    Eller ni inbillar er att nån av er tre skulle kunna fylla platsen, då måste jag fråga, varfgör gör ni inte det nu ? Vem hindrar er ?

Att tala om sig själv, i tredje person är inte så....

ja det finns ju en hel del arbtslösa som gärna tar ditt jobb...
    De kanske är mera villiga att betala skatt också, eftersom de sett hur det är att vara arbetslös o fattig
    Secrist
    Secrist

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty Vårdval

Inlägg  Secrist 2009-10-14, 00:07

lättare att "tänka" om man har pengar och välja är ju ändå lättare då
    De andra för ta det som blir över

Vårdvalet har ingenting med din plånbok att göra. Du går till den vårdcentral du väljer. Samma kostnad oavsett var du går.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-14, 00:08

theward skrev:
    Secrist skrev:vårdval stockholm som bara går ut på att privatisera

lättare att "tänka" om man har pengar och välja är ju ändå lättare då Wink
    De andra för ta det som blir över scratch

Eftersom man tar med sig vårdpengen dit man går så är det nog snarare tankeverksamheten vänstern är avundsjuk på. Vem vet, kanske kan en ny skatt introduceras här?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-14, 00:10

Nedskärningar i offentliga sektorn

I förut nämde Lars Ohlys värld kan ca: 200.000 personer få jobb i den
    offentliga sektorn så då behövs naturligtvis inga nedskärningar, frågan
    är bara var man ska ta pengarna till denna gigantiska skara?
    GustavAnder
    GustavAnder

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty 3

Inlägg  GustavAnder 2009-10-14, 00:10

theward skrev:
    GustavAnder skrev:Bidragsmaffian har startat drevet mot GA, GA skakar av sig alla vettlösa och rent sinnesstörda fradga tuggande dårars anklagelser och hatiska inlägg som är fulla av bitterhet och förtal. Han vet att de springer ur svaga människors sårbara själar....de menar inget illa , de bara är lite ur balans på grund av sian egna tillkortakommanden och totala missuppfattning hur ett samhälle fungerar.

Tänk om jag, ert föremål för allt dravel, inte längre bidrar, av någon anlednin g flyttar utonmladns, till varmare trakter eller till sin frus hemland, då har ni ju förlorat en som försörjer kan ske er alla tre.....
    Eller ni inbillar er att nån av er tre skulle kunna fylla platsen, då måste jag fråga, varfgör gör ni inte det nu ? Vem hindrar er ?

De kanske är mera villiga att betala skatt också, eftersom de sett hur det är att vara arbetslös o fattig

Att du talar överhuvudtaget är inte så.....Smile Låt din hund föra din talan det blir intressantare.

Och du, måckbiträdet, det råder brist på arbetskraft inom många områden företag måste rekrytera utomlands, måste flytta utomlands.
    Lösningen är INTE höjda bidrag och komvux.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:13

lazy skrev:FÖR privata skolor åtminstone till de egna barnen?

Ohly är inte för privata skolor och det är inte Felicia heller, och hon skulle inte gå på privat skola om vår politik efterföljdes och vi fick bestämma. Men den utbildning Felicia vill gå finns bara på en privat skola och hon var därför tvungen att gå där om hon vill gå den utbildningen. Typ författare eller något. Hur som helst, hade funnits någon kommunal skola som hade just denna kurs så hade hon gått på den kommunala skolan.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-10-14, 00:15

GustavAnder skrev:
    theward skrev:

Att du talar överhuvudtaget är inte så.....Smile Låt din hund föra din talan det blir intressantare.

Och du, måckbiträdet, det råder brist på arbetskraft inom många områden företag måste rekrytera utomlands, måste flytta utomlands.
    Lösningen är INTE höjda bidrag och komvux.

nån brist på idioter verkar det iaf inte finnas, så du kan lugnt flytta om du vill Wink

du fattar fortfarande inte att det är människor vi pratar om...

om du tex har ett barn som blir kroniskt sjuk, så ska denne då bli utan ersättning...pga de regler du försvarar.....??

komvus har många bra utbildningar, fast du tror bara det är SFI??

ps jag har ingen hund.... jag är allergisk och inte har jag haft råd med någon heller om jag nu skulle kunnat ha en
    Secrist
    Secrist

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty Privat

Inlägg  Secrist 2009-10-14, 00:16

Hur som helst, hade funnits någon kommunal skola som hade just denna kurs så hade hon gått på den kommunala skolan.

Öh, hur i jösse namn vet du det? Snacka om hypotetiska antaganden.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:19

Secrist skrev:lättare att "tänka" om man har pengar och välja är ju ändå lättare då
    De andra för ta det som blir över

Vårdvalet har ingenting med din plånbok att göra. Du går till den vårdcentral du väljer. Samma kostnad oavsett var du går.

Vårdcentralerna får pengar PER patient, alltid samma summa. Vilket leder till att de privata gärna etablerar sig i områden där folk är friska och kärringar går dit med förkylning så de kan få igenom så många som möjligt på så kort tid som möjligt. Omården som Östermalm t.ex. Vilka förlorar då på detta. Joo, de som är sjukare, vilket betyder förorterna. Där försvinner vårdcentraler, vården urholkas och vård kommer ej efter behov, utan efter profit. Det är billigare att ge "vård" till en överklasskärring med förkylning än att vårda en allvarligt sjuk människa!

Senast ändrad av marxisten den 2009-10-14, 00:20, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:20

lazy skrev:
    I förut nämde Lars Ohlys värld kan ca: 200.000 personer få jobb i den
    offentliga sektorn så då behövs naturligtvis inga nedskärningar, frågan
    är bara var man ska ta pengarna till denna gigantiska skara?

Vi kan börja med att driva in 133 miljarder i skattefusk. Hur många anställda räcker det till?
    GustavAnder
    GustavAnder

Minska utanförskapet?  Pyttsan! - Sida 3 Empty thö dög... voff.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-14, 00:25

du fattar fortfarande inte att det är människor vi pratar om...
    om du tex har ett barn som blir kroniskt sjuk, så ska denne då bli utan ersättning...pga de regler du försvarar.....?? (theward)

Tycker verkligen att du ska lämna tangent bordet till din hund nu.
    Dina eviga spekulationer om vad jag tror och hur jag ser på saker är patetiska och i din dumhet begriper du inte hur förolämpande och ynkligt låg och platt du är... nu drar du in mina barn.

I nästa inlägg från dig förväntar jag mig ett voff och två vaff.Smile
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:26

Secrist skrev:Hur som helst, hade funnits någon kommunal skola som hade just denna kurs så hade hon gått på den kommunala skolan.

Öh, hur i jösse namn vet du det? Snacka om hypotetiska antaganden.

Snackade med Felicia Ohly om det i somras när jag var på läger. Hon är dessutom mitt Ung Vänsterdistrikts "fadder" från FS i Stockholm. Och utifrån vad jag vet om hennes åsikter har jag ytterst svårt att tro att hon skulle välja privat för kommunal. Dock så är ju det omöjligt att veta. Men vad jag hört om hennes åsikter har jag jävligt svårt att se detta.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:18