F.ö upplever jag att tidigare inlägg är ett resultat av massmedias framställande av Islam som fanatisk, och det gör att kontakten mellan muslimerna och det svenska samhället är mycket svag.
Typexempel är Brunfront eviga spammande,,,
F.ö upplever jag att tidigare inlägg är ett resultat av massmedias framställande av Islam som fanatisk, och det gör att kontakten mellan muslimerna och det svenska samhället är mycket svag.
RedCloud skrev:F.ö upplever jag att tidigare inlägg är ett resultat av massmedias framställande av Islam som fanatisk, och det gör att kontakten mellan muslimerna och det svenska samhället är mycket svag.
Cred för den klarsynheten !
,De flesta är nog ense om att islam i sig själv INTE är en fanatisk företeelse
dock finns det fanatiker bland dem som vi måste vara försiktiga med,
och som de vanliga Muslimerna borde bekämpa mer aktivt,
Fast att aktivt söka sig till och bosätta sig i svårt segregerade områden med obefintlig kontakt med det svenska samhället gör ju inte saken bättre.
RedCloud skrev:,De flesta är nog ense om att islam i sig själv INTE är en fanatisk företeelse
Men ge dig Sniper, har du verkligen missat hatet mot Islam och muslimer som florerar här och på ABs forum och ute IRL ? Då är du sannerligen blåögdare än jag någonsin kunnat tro.
Absolut, de finns inom Islam, inom Kristendomen, inom de flesta stora religioner.
Har du någonsin bekämpat Livets Ord tex ?
RedCloud skrev:Fast att aktivt söka sig till och bosätta sig i svårt segregerade områden med obefintlig kontakt med det svenska samhället gör ju inte saken bättre.
Varför skulle muslimerna vara annorlunda än andra människor.
Överallt där en grupp är i minoritet så samlas man.
Svensk-ghettona på Spaniens solkust är ett typexempel....
RedCloud skrev:,De flesta är nog ense om att islam i sig själv INTE är en fanatisk företeelse
Men ge dig Sniper, har du verkligen missat hatet mot Islam och muslimer som florerar här och på ABs forum och ute IRL ? Då är du sannerligen blåögdare än jag någonsin kunnat tro.
Absolut, de finns inom Islam, inom Kristendomen, inom de flesta stora religioner.
Varför vill du bekämpa Livets ord?
Du menar de områdena som folk köpt med sina egna pengar för att leva i stillhet under vinterhalvåret? Ofta pensionärer?
RedCloud skrev:Varför vill du bekämpa Livets ord?
Du skrev nyss att du tyckte att muslimerna skulle stå upp mot fanatikerna inom religionen, varför skulle kristna inte behöva göra det ?
Du menar de områdena som folk köpt med sina egna pengar för att leva i stillhet under vinterhalvåret? Ofta pensionärer?
Ahh, spelar det ngn roll hur boendet är införskaffat ?
Intressant, kan du utveckla ?
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:,De flesta är nog ense om att islam i sig själv INTE är en fanatisk företeelse
Varför vill du bekämpa Livets ord?
Har någon från den sekten sprängt bussar eller skär huvudet av folk i tv?
Nederst, Ja jag tycker att det är stor skillnad på ett "ghetto" i förorten där stora delar lever av skattebetalarna än ett välmående område utan stenkastare på costa del sol.
Vercingetorix skrev:Vad gäller skolmaten är jag kluven... Å ena sidan: Är man fjollig med maten så får man fan ta med sig mat hemifrån, eller som mina föräldrar brukade säga: "Passar inte det som serveras får du gå hungrig..." (Men så lärde jag mig att uppskatta all sorts mat också.)
Å andra sidan kan det ju vara rätt schysst att vara tillmötesgående vad gäller önskemålen, då skolmaten är en central del i hur väl en elev kommer att klara av skoldagen.
RedCloud skrev:Nederst, Ja jag tycker att det är stor skillnad på ett "ghetto" i förorten där stora delar lever av skattebetalarna än ett välmående område utan stenkastare på costa del sol.
Ahha, det gamla vanliga inlindade rasist-tugget alltså...
Detta är inget nytt fenomen, i alla kulturer, överallt under historiens gång har minoriteter slutit sig samman geografiskt, fört att känna sig "hemma".
Problem, ja, bara för de´trångsynta.
Trångsynt får stå för dig men jag tycker fortfarande att jämförelsen är usel.
RedCloud skrev:Trångsynt får stå för dig men jag tycker fortfarande att jämförelsen är usel.
I min värld är du fri att tycka så...
R.O.F.L skrev:Vercingetorix skrev:Vad gäller skolmaten är jag kluven... Å ena sidan: Är man fjollig med maten så får man fan ta med sig mat hemifrån, eller som mina föräldrar brukade säga: "Passar inte det som serveras får du gå hungrig..." (Men så lärde jag mig att uppskatta all sorts mat också.)
Å andra sidan kan det ju vara rätt schysst att vara tillmötesgående vad gäller önskemålen, då skolmaten är en central del i hur väl en elev kommer att klara av skoldagen.
Som liberal humanist är du direkt diskvalicerad att delta i denna debatt,
Att fokusera på att övertyga folk om huruvida Gud ”nog” finns eller inte som om det var en viktig samhällsfråga är i mina ögon ett lyxproblem.
R.O.F.L Today at 9:39 pm
Att fokusera på att övertyga folk om huruvida Gud ”nog” finns eller inte som om det var en viktig samhällsfråga är i mina ögon ett lyxproblem.
Vercingetorix skrev:R.O.F.L skrev:Vercingetorix skrev:Vad gäller skolmaten är jag kluven... Å ena sidan: Är man fjollig med maten så får man fan ta med sig mat hemifrån, eller som mina föräldrar brukade säga: "Passar inte det som serveras får du gå hungrig..." (Men så lärde jag mig att uppskatta all sorts mat också.)
Que? Och vem är du att diskvalificera människor i en debatt?
Och hade du haft ögon att se med hade du kunnat se att problemet är betydligt större, än av lyxig art. Men om religiös könsstympning enligt dig är ett lyxproblem i samhället vore det ju i rimlighetens namn vara intressant att veta vad du anser vara en viktig samhällsfråga. Fullkorn eller inte i oblaterna, kanske?
Så länge institutionell religion är en företeelse i samhället, kommer jag att arbeta emot den.