Sniperace 2009-09-24, 16:09
marxisten skrev: Sniperace skrev: marxisten skrev: blueheaven skrev:Den enda skillnaden på kommunisten "marxisten" och kommunisten Stalin är att marxisten är oprövad!
Men jag ber att få avstå från att prova kejsarens nya kläder!
Njaaa, knappast! Det är stora skillnader. Här har vi en av de i högern som aldrig läser vad man skriver.
Jo, men där kommer dina små "skämt" in, de som bekräftar bilden av en revolutionär kommunist med en bomb i handen.....
Tjaa, mig gör det ingen skillnad. BH, GA m.fl. märker ingen skillnad på vad jag än skriver och hur jag än hyllar demokratin så kommer det alltid om att jag är odemokratisk. Då kan jag lika gärna skämta om revolutionen också. Gör ju ingen större skillnad bland högerns intelligens reserv och ideologiskt blinda tokstollar som inte läser vad man skriver utan tro sig redan veta vad jag anser om olika saker!
Men du borde kanske tänka på andra läsare som inte har dessa högersympatier som faktiskt skräms av det, som du vet så var jag medlem i kpml(r),s ungdomar i min hemkommun, där fanns just det pratat som du skämtar med, revolutionsromatik, att ta makten i Sverige med vapen i hand, att döda borgarbrackorna, borgarsvinen osv osv...
och vapen hade de, både gamla malajrör och ett antal kpistar, stulna bärbara radiosändare, sprängämnen osv, det var detta som "skrämde" iväg mig från dem, och väckte avsky för det vokabuläret.
och min avsky för våldet väcktes i Ashdod 1975 när en sprängladdning small en bit från mig, som dödade en kvinna och hennes lilla flicka