citat:
"Jag vet inte om du tror jag är finne?"
Tja enligt din nick kan jag tänka mig att du är finne men whatever my wrong!!
citat:
"Det är jag inte!"
Ok har inget personligen mot finnar faktisk om jag skall vara ärligt !!
citat:
"Helsvensk så långt jag kan titta tillbaka."
Hur långt ??
citat:
"Jag är en svensk som skäms för vårt bugande för tysken under andra världskriget."
Det skall du inte göra alls jag tycker att ni Svenskar har varit väldigt intelligenta vid den tiden och det skall du faktisk vara väldigt stölt!!
citat:
"Vi skulle varit chanslösa mot Tyskland i ett krig och utgången var allt annat än klar när vi gjorde våra eftergifter. "
Det vet man inte kanske kan man väll räkna om Svensken hade så lite vapen etc.. men vapen är inte allt den som är viktigt är "Moral" Kolla eller läs om Kroatien VS. Serbien i den senaste Balkan kriget vi hade ingeting från början och sen knäckte vi denna fan upp och ner !!
citat:
"Jag håller med dig angående ISRAEL och palestinierna till viss del."
Tack!!
citat:
"Men ISRAEL vill skydda sig själva i en världsdel där de egentligen inte har annat än fiender runtomkring."
Det är klart att dem har fiender detta är för givet , till exempel om jag skall Ockupera Sveariket och bytta namnet till Kroatien .. då kan jag lova dig att du kommer att göra samma sak som Palestinier gör mot s.k Israel ... Fullt acceptabelt !!
citat:
"USA har bistått landet tlll att bli en suverän vapenmakt i området just med de förutsättningarna och dess invånares historia. "
Detta är dagens problem !!
citat:
"Men alla ni som hatar ISRAEL och önskar deras undergång går bara NAZISTERNAS ärenden. "
Hat och Hat det är ingen som hattar Judar om det är någon som hatar Judar då är denna Nazist och Personligen tycker jag att sådana avarter skall skjutas på direkten!!
Problemet är inte Judar problemet är Israel som en artificiell land som har inte ens 1 promille av rättighet att existera där !!
citat:
"ISRAEL begår folkmord och det bör förhindras. "
Hur skall man göra det ??
citat:
"Det är en av nyckelfrågorna för att nå någon som helst stabilitet i regionen/mellanöstern. Utbyggandet av bosättningar måste stoppas. "
Härligt nu börjar du vakna mannen det torde jag inte om dig !!
citat:
"Problemet nu ligger i att ISRAEL är en kärnvapenmakt."
Spelar ingen roll använder dem kärnvapen i denna området det blir lika mycket undergång för dem själva och dem vet det!!
citat:
"Man har skaffat sig mandat att diktera sina egna villkor, med USA:s hjälp."
Helt rätt!!
citat:
"Nu har man kraften att föra sin egen politik utan USA:s medgivande. "
Inte långvarigt Israel utan USA hjälp är intet !!
citat:
"Palestinierna är lidande. "
Sant!!
citat:
"Den Vägplan för fred som funnits bör återupptas."
För allas rätta kortsiktigt JA men långvarigt NEJ .
Helt rätt mannen är faktisk glad att du ser den samma som jag ser !!
MVH
//KTR