Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
Vercingetorix
berralarzon
formsvackan
Redvictory
Sniperace
Kakmonstret
Blåfront
Regndrottning
lazy
Infra
DMustaine
KickTheRasist
RedCloud
Ezzlirsk
18 posters

    Tråden om nazistinfluerade islamister

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Infra 2009-09-19, 01:57

    Om man, som du sitter och jämför en ideologi eller en trosinriktning med
    nazismen så är man inte ute i några andra avsikter än att misskreditera den förra.

    Hade du på ett motsvarande sätt i stället jämfört sionismen med nazismen så hade du legat närmare sanningen. Båda är obermänchenideologier i fazcistisk anda och båda har folkutrotning och folkutplåning på sitt program. Båda stänger in sina hatobjekt i koncentrationsläger.

    Men du, din förrädiska Tomte du sitter och drar växlar på att ingenting sammangaddar folk som gemensamma fiender. Sanningen är ju att i dag är det islam som är den gemensamma fiende vilket inte minst din egen retorik bekräftar.

    Eller vill du snarare påstå att du "bara är ute för att avslöja nazismens rätta ansikte". Du kan sluta låtsas. Du är genomskådad. Du är en vanlig islamofob om än i frack och lånta fjädrar. Var har du satt svastikan nånstans?

    http://www.naszawitryna.pl/jedwabne_en_101.html

    https://www.youtube.com/watch?v=HlGB_O8l6Pc

    http://www2.amnesty.se/hem.nsf/749b7123223416f5c12574b7003a4759/e51ef77d8ba0ff4bc12575e6007695f2?OpenDocument

    https://www.youtube.com/watch?v=37MFa7ZKQWo&NR=1
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 02:02

    [quote="Infra"][b][color=white]

    Om man, som du sitter och jämför en ideologi eller en trosinriktning med
    nazismen så är man inte ute i några andra avsikter än att misskreditera den förra.

    "Okej". Pålästa (Rolling Eyes) Infra har talat...

    Hade du på ett motsvarande sätt i stället jämfört sionismen med nazismen så hade du legat närmare sanningen. Båda är obermänchenideologier i fazcistisk anda och båda har folkutrotning och folkutplåning på sitt program. Båda stänger in sina hatobjekt i koncentrationsläger.

    Starta gärna en tråd om detta om det får dig att sova om nätterna. Denna tråd handlar varken om om zionism eller judar (som förrövare dvs), så ta ditt vänsterveto någon annanstans.

    Men du, din förrädiska Tomte du sitter och drar växlar på att ingenting sammangadda folk som gemensamma fiender. Sanningen är ju att i dag är det islam som är den gemensamma fiende vilket inte minst din egen retorik bekräftar.

    Jag drar kopplingar och reflektioner grundat på sammanslutningar och grupperingar - där både nazister och muslimer medverkat. Att du inte kan se kopplingen förvånar inte.

    Att du nu försöker tramsa sönder tråden och gå OT visar att du inte har någon som helst kunnighet angående detta, och det är fanimig patetiskt av dig att du ens befinner dig här. Kan du motbevisa dessa sammanslutningar, kära musul?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-19, 02:08

    citat:
    "Nej han har inte ett legitimt motiv då han är en nazistsympatisk arab, en varg i fårkläder. Det handlar inte om Israels förtryck utan den bild han vill ge ut är att judarna som folk är att förakta. Jag förstår inte hur "ni" kan vara emot kritik mot Islam och andra känsliga ämnen i samma veva som ni inte är rädda för att försvara en radikalist som Adhmedinejad."


    Jag tror inte inte den minsta att denna är en Arab nazist .. diverse denna är en Pers och har inget att göra med Araber än endast inom religionen , detta osmakliga förnekesle av Aushwitz holokaust är inget mera en provokation till Israel som har planer att attackera Iran .

    Om jag skall vara ärligt jag tror att Iranier vill att Jahuds börjar attackera ..


    citat:
    "Han är en radikalistisk muhammedan. Inte svårare än så."

    Tja du för tro vad du vill tro detta är din problem och inte min !!


    citat:
    "Vilket jag inte har förnekat alls, men som sagt handlar just denna tråd om den radikala och nazistiska baksidan av Islam och inget annat. Någon vänstersparris startade en tråd om att Kristendomen var en pedofilreligion, och denna person har mig veterligen inte nämnt någon annan radikal typ av religion som gör detsamma, men detta klagas det då inte på..."


    Jag som kristen kommer att säga dig att inom min religion är inte allt frid och fröjd dett finns ju även sådana saker !!

    Det är bara att svälja sin stölthet och acceptera sanningen ...


    Den som jag vill säga till dig att Palestinier håller på och försvara sitt eget och dem har sitt fulla rättighet så det spelar ingen roll för mig om dem är Muslimer !!


    Kommer ihåg min frihets kamp mot serben och drar paraleler mot den Palestinska ...


    Från början liknande detta på det här sätt...







    Med andra ord Palestinier vill sitt land tillbaka och sitt frihet .... !!!


    MVH
    //KTR
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  DMustaine 2009-09-19, 02:10

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Potentialen för fortsatt Nazism ligger inte längre hos Tyskland."

    Nej denna potentialen "idag" ligger hos Israel , diverse dem har lärt sig hur kan man utplåna en folk eller religion på den bästa sättet ...

    Diverse kalla dem för Terrorister och allt kommer att gå som smör på mackan ...


    Äckligt!!


    citat:
    "Potentialen finns hos länder som IRAN som redan slår kraftigt mot sitt folk som inte har samma etniska/religösa bakgrund!"


    Tja USA har gjort den samma med Vietnam genom att manipulationen av den stiga Kommunisten!! det är precis samma sak som händer i Afghanistan eller Iran, alltså!! Men den här gången är Talibanen "Money is Talking "


    Men problemet med denna hjärntvätteri är att: "money dont make my freedom "... än min frihet är mitt "land" och jag vill inte ha något inblandning av äckliga finnar som du är!!

    Du för gärna befria din Finska Karellen av den stygga ryssen före du kommer och försöker att sprida din falska demokrati här!!


    Very Happy

    Jag vet inte om du tror jag är finne? Det är jag inte!Helsvensk så långt jag kan titta tillbaka. Jag är en svensk som skäms för vårt bugande för tysken under andra världskriget. Om än jag kan förstå det! Vi skulle varit chanslösa mot Tyskland i ett krig och utgången var allt annat än klar när vi gjorde våra eftergifter. Jag håller med dig angående ISRAEL och palestinierna till viss del. Men ISRAEL vill skydda sig själva i en världsdel där de egentligen inte har annat än fiender runtomkring. USA har bistått landet tlll att bli en suverän vapenmakt i området just med de förutsättningarna och dess invånares historia. Men alla ni som hatar ISRAEL och önskar deras undergång går bara NAZISTERNAS ärenden. ISRAEL begår folkmord och det bör förhindras. Det är en av nyckelfrågorna för att nå någon som helst stabilitet i regionen/mellanöstern. Utbyggandet av bosättningar måste stoppas. Vissa måste dras tillbaka. Problemet nu ligger i att ISRAEL är en kärnvapenmakt. Man har skaffat sig mandat att diktera sina egna villkor, med USA:s hjälp. Nu har man kraften att föra sin egen politik utan USA:s medgivande. Palestinierna är lidande. Den Vägplan för fred som funnits bör återupptas. Vad som komplicerar detta är både; den israeliska högern och splittringen i det palestinska fatah och Hamas. Hamas vill förgöra ISRAEL vilket ytterligare spetsar till förhållandena. Nu ser vi dock en OBAMA administration som ställer hårdare krav på ISRAEL. ISRAEL som demokrati måste ta hänsyn till sina demokratiska val men kan aldrig överleva utan USA och EU för den delen. Men det hela är en långsam process. Samtidigt rustar IRAN för kärnvapen och den nuvarande presidenten har uttalat som mål att förgöra ISRAEL. Han är inte vald demokratisk, huruvida vänstern än vill påstå detta, för detta är inte klarlagt. Därför är han ett hot emot hela regionen. IRAN är således ISRAELS och USA:s huvudvärk. Blir det en attack åt någondera håll så är det ISRAEL som slår till mot IRAN för att förstöra deras kärnvapenambitioner. Det går rykten om att det redan skett. En accepterad Palestins stat måste skapas men det kan bara ske om både ISRAEL och Palestinierna accepterar varandra som grannar. Det finns mkt annat att ta hänsyn till här, men jag är för full och för trött för att gå in på det.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 02:13

    KickTheRasist skrev:

    ..........


    Med andra ord Palestinier vill sitt land tillbaka och sitt frihet .... !!!


    MVH
    //KTR

    Även om man till viss del kan se små kopplingar mellan IP-konflikten och den ökande arabiska nazismen tycker jag inte att det är så reellt och konkret i sammanhanget. Jag håller med dig om Israels förtryck på vissa plan men jag försöker att inte få denna tråd att handla om Israel då det inte är den stora bakomliggande orsaken till dessa sammankopplingar mellan nazister och araber då detta startades redan på Hitlers storhetstid. Det är nazismen och inte Islam som är den större boven i dramat - liksom jag visat i min trådstart - men detta eskalerade hat har därutöver mycket att göra med ZOgteorier och annat trams, Al-Q mfl har tillsammans med diverse nazistorganisationer uttryckt sitt hat mot "Jewry America". Det är återigen juden som är den gemensamma nämnaren.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Infra 2009-09-19, 02:20

    Jag drar kopplingar och reflektioner grundat på sammanslutningar och grupperingar - där både nazister och muslimer medverkat. Att du inte kan se kopplingen förvånar inte.

    Jag kan se kopplingarna. Jag sa ju just det. Men frågan är i vilket syfte du gör dessa kopplingar. Det intresserar mig. Din islamofobi driver dig att starta en tråd enbart för att försöka hitta sådana kopplingar i syfte att misskreditera Islam.

    Det går inget vidare för dig, tycker jag.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-19, 02:24

    Ezzlirsk skrev:
    KickTheRasist skrev:

    ..........


    Med andra ord Palestinier vill sitt land tillbaka och sitt frihet .... !!!


    MVH
    //KTR

    Även om man till viss del kan se små kopplingar mellan IP-konflikten och den ökande arabiska nazismen tycker jag inte att det är så reellt och konkret i sammanhanget. Jag håller med dig om Israels förtryck på vissa plan men jag försöker att inte få denna tråd att handla om Israel då det inte är den stora bakomliggande orsaken till dessa sammankopplingar mellan nazister och araber då detta startades redan på Hitlers storhetstid. Det är nazismen och inte Islam som är den större boven i dramat - liksom jag visat i min trådstart - men detta eskalerade hat har därutöver mycket att göra med ZOgteorier och annat trams, Al-Q mfl har tillsammans med diverse nazistorganisationer uttryckt sitt hat mot "Jewlry America". Det är återigen juden som är den gemensamma nämnaren.

    Ok skulle egentligen svara till Dmustaine först , men det tar jag lite senare .


    citat:

    "Även om man till viss del kan se små kopplingar mellan IP-konflikten och den ökande arabiska nazismen tycker jag inte att det är så reellt och konkret i sammanhanget."

    Du brukar ju inte skriva korta och koncist-a meningar som jag ser !!
    Men det är ok!! du har förmodligen en hel del att skriva och detta är bra.


    Back till din ovanstående meningen..

    IP - konflikten är just denna problemet som du tjatar så mycket om , diverse om Israel har alldrig skappats som denna är då skulle inte finnas några radikala Islamister helt enkelt !!

    Det finns folk som skriver att sådana hatar den västerländska demokrati etc.. som jag befinner väldigt komiskt!!

    Dom skiter ju väll i vårat demokrati den enda som dem vill är att vi skall sluta stoppa våra näsor i deras angelägenhet diverse vi skall hålla sig till vårat demokrati i VÅRA länder !!


    Thats it!!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 02:26

    Infra skrev:
    Jag kan se kopplingarna. Jag sa ju just det. Men frågan är i vilket syfte du gör dessa kopplingar. Det intresserar mig. Din islamofobi driver dig att starta en tråd enbart för att försöka hitta sådana kopplingar i syfte att misskreditera Islam.

    Det går inget vidare för dig, tycker jag.

    Jag gör det i syfte att inte blunda för verkligheten, att inte mörklägga detta å vänsterlobbyns vägnar. Tycker du att detta skall förnekas?

    Jo det går reko, jag har studerat detta islamnazistiska fenomen ett tag och jag vet att jag har kött på benen, kontra du och dina gelikar som bara försöker gå OT och förstöra trådens väsentlighet. Du förnekar - om jag skall tolka ditt inlägg rätt - inte mitt påstående, så istället skall du spekulera kring varför jag gör det.
    Jag står för yttrandefrihet och icke-censur och jag tycker att detta är ett konkret problem som skall få nämnas helt enkelt. Jag är inte islamofob i dess rätta bemärkelse då jag inte har problem med hederliga muslimer. Jag kritiserar (vilket jag antytt påtagligt många gånger nu) den radikala biten av Islam, och som på många plan har samma synsätt som nazismen. Men allt är väl för magstarkt för er antar jag.


    Senast ändrad av Ezzlirsk den 2009-09-19, 02:27, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Infra 2009-09-19, 02:27

    Jag tycker att du verkar ha missat en del Erzzlirsk.

    "Jo, men han har inte ett "bra" motiv eller syfte för att göra det. Denna mohammedanradikalist enda mening är att svartmåla judarna som folk, och inte Israel som stat."

    israel är som "stat" ytterst artificiell.
    Detta stöldgods som kallas israel men heter
    Palestina är ju inget annat än ett USA-protectorat.
    Utan USA skulle skiten försmäkta och dö sotdöden.
    "Stat"? ha ha ha ha ha ha ha ha! Very Happy

    skiten har inte ens en författning - inga erkända gränser.


    Senast ändrad av Infra den 2009-09-19, 02:29, ändrad totalt 1 gång
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 02:29

    Infra skrev:

    israel är som "stat" ytterst artificiell.
    Detta stöldgods som kallas israel men heter
    palestina är ju inget annat än ett USA-protectorat.
    Utan USA skulle skiten försmäkta och dö sotdöden.
    "Stat"? ha ha ha ha ha ha ha ha! Very Happy

    Du är obegriplig. Skratta på du, din ignorans i sammanhanget blir till det bättre.


    santa
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Infra 2009-09-19, 02:31

    Ezzlirsk skrev:
    Infra skrev:

    israel är som "stat" ytterst artificiell.
    Detta stöldgods som kallas israel men heter
    palestina är ju inget annat än ett USA-protectorat.
    Utan USA skulle skiten försmäkta och dö sotdöden.
    "Stat"? ha ha ha ha ha ha ha ha! Very Happy

    Du är obegriplig. Skratta på du, din ignorans i sammanhanget blir till det bättre.


    santa
    Ja, det var ett starkt argument.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 02:34

    Infra skrev:
    Ezzlirsk skrev:


    santa
    Ja, det var ett starkt argument.

    Sluta tramsa sönder tråden nu. Du har inte kommit med ett enda hållbart argument än.

    Vad vill du diskutera? Israel och Palestina? Det finns redan en tråd till det. USA? Finns säkert en drös om det likväl.

    Kan du inte diskutera topic tycker jag att du kan ta ditt pick och pack, kära musul, och sluta förpesta tråden med din okunnighet. Smile
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Infra 2009-09-19, 02:39

    Okunnighet? Ja, inte har jag studerat likheten mellan nazism och islam lika flitigt som du tycks ha gjort i alla fall. Har du haft nån glädje av det tycker du? (Eller det kanske är of-topic?)
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-19, 02:43

    citat:
    "Jag vet inte om du tror jag är finne?"


    Tja enligt din nick kan jag tänka mig att du är finne men whatever my wrong!!

    citat:
    "Det är jag inte!"

    Ok har inget personligen mot finnar faktisk om jag skall vara ärligt !!


    citat:
    "Helsvensk så långt jag kan titta tillbaka."

    Hur långt ??

    Very Happy




    citat:
    "Jag är en svensk som skäms för vårt bugande för tysken under andra världskriget."

    Det skall du inte göra alls jag tycker att ni Svenskar har varit väldigt intelligenta vid den tiden och det skall du faktisk vara väldigt stölt!!

    citat:
    "Vi skulle varit chanslösa mot Tyskland i ett krig och utgången var allt annat än klar när vi gjorde våra eftergifter. "

    Det vet man inte kanske kan man väll räkna om Svensken hade så lite vapen etc.. men vapen är inte allt den som är viktigt är "Moral" Kolla eller läs om Kroatien VS. Serbien i den senaste Balkan kriget vi hade ingeting från början och sen knäckte vi denna fan upp och ner !!



    citat:
    "Jag håller med dig angående ISRAEL och palestinierna till viss del."

    Tack!!

    citat:
    "Men ISRAEL vill skydda sig själva i en världsdel där de egentligen inte har annat än fiender runtomkring."

    Det är klart att dem har fiender detta är för givet , till exempel om jag skall Ockupera Sveariket och bytta namnet till Kroatien .. då kan jag lova dig att du kommer att göra samma sak som Palestinier gör mot s.k Israel ... Fullt acceptabelt !!


    citat:
    "USA har bistått landet tlll att bli en suverän vapenmakt i området just med de förutsättningarna och dess invånares historia. "

    Detta är dagens problem !!


    citat:
    "Men alla ni som hatar ISRAEL och önskar deras undergång går bara NAZISTERNAS ärenden. "

    Hat och Hat det är ingen som hattar Judar om det är någon som hatar Judar då är denna Nazist och Personligen tycker jag att sådana avarter skall skjutas på direkten!!

    Problemet är inte Judar problemet är Israel som en artificiell land som har inte ens 1 promille av rättighet att existera där !!



    citat:
    "ISRAEL begår folkmord och det bör förhindras. "

    Hur skall man göra det ??

    citat:
    "Det är en av nyckelfrågorna för att nå någon som helst stabilitet i regionen/mellanöstern. Utbyggandet av bosättningar måste stoppas. "

    Härligt nu börjar du vakna mannen det torde jag inte om dig !!


    citat:
    "Problemet nu ligger i att ISRAEL är en kärnvapenmakt."

    Spelar ingen roll använder dem kärnvapen i denna området det blir lika mycket undergång för dem själva och dem vet det!!

    citat:
    "Man har skaffat sig mandat att diktera sina egna villkor, med USA:s hjälp."

    Helt rätt!!

    citat:
    "Nu har man kraften att föra sin egen politik utan USA:s medgivande. "

    Inte långvarigt Israel utan USA hjälp är intet !!

    citat:
    "Palestinierna är lidande. "

    Sant!!


    citat:
    "Den Vägplan för fred som funnits bör återupptas."

    För allas rätta kortsiktigt JA men långvarigt NEJ .



    Helt rätt mannen är faktisk glad att du ser den samma som jag ser !!


    MVH
    //KTR
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 02:46

    Infra skrev:Okunnighet? Ja, inte har jag studerat likheten mellan nazism och islam lika flitigt som du tycks ha gjort i alla fall. Har du haft nån glädje av det tycker du? (Eller det kanske är of-topic?)

    Nej, nu håller du dig inom ramarna. "Glädje" kan jag ju inte direkt säga, men visst är det bra att vara upplyst om ett internationellt problem. Det började med att jag fick tag på en länk där man antydde att Hitler och någon islamist (vill minnas att det var just Amin Al-Husseini) hade starka kopplingar. Efter detta började jag läsa och studera lite mer djupgående. Nu har jag varit "insatt" i detta fenomen några år och jag måste säga att det de facto är ett problem med den världsomfattande "naziislamismen".Ett klart mönster finns; En väldigt stor del av de radikala islamistgrupperna sympatiserar med Nazityskland och nationalsocialistiska ideologin. Det är därutöver inte en tillfällighet att Hitler i egen hög person påpekade muslimers starka sidor. Med hänsyn till dennes "renraslighet" förstår du nog paradoxen.

    Och jag vill poängtera - då ni vänsterdebattörer likställer kritik med hat - att detta inte innefattar eller inkluderar hederliga muslimer, utan jag hänvisar till radikalister.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Infra 2009-09-19, 02:49

    Du vet, som ny här på forum så sticker man inte upp!
    Härinne är det ingen som dansar efter din pipa. Det skall du
    bara ha klart för dig!

    Pass på nu mizz Slisk! Nu förvandlar jag din tråd till sin motsats.
    Hokus-Pokus

    Först måste man göra klart för sig att förutsättningen för samarbetet mellan sionisterna och det nazistiska Tyskland under Hitler var en ideologisk gemenskap mellan sionismen och nazismen. Sionismen är helt enkelt judisk nazism - med två undantag som bör noteras:

    1) Sionismen grundas på föreställningen att judarna är ett av Gud utvalt folk som fått Guds löfte att erövra ett annat folks land, Palestina, enligt Moseböckerna i Bibelns Gamla Testamentet, judendomens Torah (1 Mos. 15:18, 2 Mos. 19:5-6), 2 Mos. 23:31, 5 Mos. 34:4): "Ta bort föreställningen om det utvalda folket och det utlovade landet. och sionismens grundval faller samman", säger Nathan Weinstock i sin bok Le Sionisme contre Israel (förlaget Maspero, Paris 1969, s. 324). Någon motsvarighet till denna religiöst sanktionerade rasism med ett gudomligt löfte att erövra andra folks land fanns aldrig hos nazismen, vars rasism var mer renodlat nationalistisk och rasbiologisk.

    2) Sionismen accepterar i sin stat Israel en parlamentarisk demokrati för sina judiska medborgare, medan nazismen i Hitlers Tyskland avvisade denna styrelseform och ersatte den med en "folkstat med ledarprincipen", i realiteten en diktatur.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  KickTheRasist 2009-09-19, 02:51

    Ezzlirsk skrev:
    Infra skrev:Okunnighet? Ja, inte har jag studerat likheten mellan nazism och islam lika flitigt som du tycks ha gjort i alla fall. Har du haft nån glädje av det tycker du? (Eller det kanske är of-topic?)

    Nej, nu håller du dig inom ramarna. "Glädje" kan jag ju inte direkt säga, men visst är det bra att vara upplyst om ett internationellt problem. Det började med att jag fick tag på en länk där man antydde att Hitler och någon islamist (vill minnas att det var just Amin Al-Husseini) hade starka kopplingar. Efter detta började jag läsa och studera lite mer djupgående. Nu har jag varit "insatt" i detta fenomen några år och jag måste säga att det de facto är ett problem med den världsomfattande "naziislamismen".Ett klart mönster finns; En väldigt stor del av de radikala islamistgrupperna sympatiserar med Nazityskland och nationalsocialistiska ideologin. Det är därutöver inte en tillfällighet att Hitler i egen hög person påpekade muslimers starka sidor. Med hänsyn till dennes "renraslighet" förstår du nog paradoxen.

    Och jag vill poängtera - då ni vänsterdebattörer likställer kritik med hat - att detta inte innefattar eller inkluderar hederliga muslimer, utan jag hänvisar till radikalister.



    Återigen den lilla delen av den Muslimska nazister är faktisk Intet av denna som Israel har för agenda ... detta är Nationalsocialism i repris typs Koncentrations läger GAZA ( Motsats till Aushwitz) ...


    Sant eller Falsk ??
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  lazy 2009-09-19, 14:46

    Vet att jag går OT nu o ber om ursäkt för det men KTR:s påstående
    om "koncentrationslägret" Gaza ska inte stå oemotsagt, KTR ska
    kanske jämföra bilderna innan han uttalar sej?

    http://www.paltoday.com/arabic/News-58048.html

    http://en.auschwitz.org.pl/m/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=3&func=viewcategory&catid=2
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  RedCloud 2009-09-19, 15:56

    men KTR:s påstående om "koncentrationslägret" Gaza ska inte stå oemotsagt

    Självklart är Gaza att betrakta som ett nytt konzentrationsläger, styrt av Israel.
    Allt annat är sionistisk propaganda.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 16:06

    RedCloud skrev:
    men KTR:s påstående om "koncentrationslägret" Gaza ska inte stå oemotsagt

    Självklart är Gaza att betrakta som ett nytt konzentrationsläger, styrt av Israel.
    Allt annat är sionistisk propaganda.

    Du kan banne mig inte påstå att det går att likställa dess allvarlighet.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  RedCloud 2009-09-19, 16:10

    Du kan banne mig inte påstå att det går att likställa dess allvarlighet.

    Jag tror de döda inte ser någon skillnad.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 16:13

    RedCloud skrev:
    Du kan banne mig inte påstå att det går att likställa dess allvarlighet.

    Jag tror de döda inte ser någon skillnad.

    Okej, sen då?

    Det är en jädrans skillnad på de nazistiska koncentrationslägren och de som du refererar till.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-19, 16:16

    Ezzlirsk skrev:
    RedCloud skrev:
    Du kan banne mig inte påstå att det går att likställa dess allvarlighet.

    Jag tror de döda inte ser någon skillnad.

    Okej, sen då?

    Det är en jädrans skillnad på de nazistiska koncentrationslägren och de som du refererar till.

    Jag skulle hellre göra jämförelsen med ghetton som inrättades för judar under historiens gång. Alltså, inte enbart nazityskland.

    Trånga, muromgärdade enklaver där judarna fick bo, arbeta och idka handel.... Skulle de utanför murarna så fick det ske med legitimation av något slag samt passera bevakade portar.....


    queen
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  RedCloud 2009-09-19, 16:17

    Det är en jädrans skillnad på de nazistiska koncentrationslägren och de som du refererar till.

    Begränsa folk på bestämd yta.

    Behärska tillgången på mat o vatten.

    Utför urskillningslöst våld mot folket

    Använd folket som billig arbetskraft.

    Avrätta alla som gör motstånd.

    I vad ligger skillnaden sa du ?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-19, 16:20

    RedCloud skrev:
    Det är en jädrans skillnad på de nazistiska koncentrationslägren och de som du refererar till.

    Begränsa folk på bestämd yta.

    Behärska tillgången på mat o vatten.

    Utför urskillningslöst våld mot folket

    Använd folket som billig arbetskraft.

    Avrätta alla som gör motstånd.

    I vad ligger skillnaden sa du ?

    Ojoj...

    Skillnaden ligger självfallet i det facto att koncentrationslägren som "införskaffades" och brukades under fuhrerns storhetstid handlade om systematiskt utrotning och "arbete innan kulan kommer". Att vänsterkartellen jämför dagens läge med nazisternas "motsvarighet" är som att minska allvarligheten som judarna fick vara med om.

    Sponsored content


    Tråden om nazistinfluerade islamister - Sida 2 Empty Sv: Tråden om nazistinfluerade islamister

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 06:36