http://sydsvenskan.se/sverige/article565781/Islamister-rekryterade-pa-fritidsgard.html
Monas älskade Rinkeby
Och Jimmie Åkesson får rätt igen!
Monas älskade Rinkeby
Blåfront skrev:http://sydsvenskan.se/sverige/article565781/Islamister-rekryterade-pa-fritidsgard.html
Monas älskade Rinkeby
Dao skrev:
Det hela skedde i en fritidsgård som drevs av frivilliga. Hade det inte skett så mycket nedskärningar så hade fritidsgården där haft anställd professionell personal, och då hade detta inte kunnat hända!
Det är högerns politik som gjort det hela möjligt!
[/color]
SiP skrev:Dao skrev:
Det hela skedde i en fritidsgård som drevs av frivilliga. Hade det inte skett så mycket nedskärningar så hade fritidsgården där haft anställd professionell personal, och då hade detta inte kunnat hända!
[/color]
Nu har ju inte fritidsgårdarna lagts ned under de sista tre åren, deras aveckling skedde under åttio och nittiotalet, att sedan det finns idioter som ordnar så att de kan utnyttjar sin ställning som "förebilder" genom att anmäla sig som frivilliga, har hänt förr och kommer att hända igen, denna gång var det en som rekryterade till islamistiska rebeller, nästa gång är det en djävla pedofil som lyckas att nästla sig in..
Men att skylla på alliansen var lite pinsamt löjligt...
Dao skrev:SiP skrev:Dao skrev:
[/color]
Nu har ju inte fritidsgårdarna lagts ned under de sista tre åren, deras aveckling skedde under åttio och nittiotalet, att sedan det finns idioter som ordnar så att de kan utnyttjar sin ställning som "förebilder" genom att anmäla sig som frivilliga, har hänt förr och kommer att hända igen, denna gång var det en som rekryterade till islamistiska rebeller, nästa gång är det en djävla pedofil som lyckas att nästla sig in..
Aölliansen har styrt i flera år nu, samtidigt som högern har styrt i Stockholm ännu längre tid - och vad jag vet har de inte klyft ett finger för att ge förorterna det de behöver för att fungera någorlunda. Att GP-regeringen betedde sig lika illa försvarar inte alliansen, som ju är de som styr idag!!!
Ni kan inte bortförklara allt skit ni gör, och ta åt er av allt bra som andra fixar till er!!!
Då kommer ni garanterat att förlora nästa val!!!
Blåfront skrev:Dao skrev:SiP skrev:Dao skrev:
[/color]
Aölliansen har styrt i flera år nu, samtidigt som högern har styrt i Stockholm ännu längre tid - och vad jag vet har de inte klyft ett finger för att ge förorterna det de behöver för att fungera någorlunda. Att GP-regeringen betedde sig lika illa försvarar inte alliansen, som ju är de som styr idag!!!
Ni kan inte bortförklara allt skit ni gör, och ta åt er av allt bra som andra fixar till er!!!
Då kommer ni garanterat att förlora nästa val!!!
Sluta gnäll på alliansen för i helvete
Lär dig kommunpoliitk för fan
Sossarna styr i Rinekby och Tensta, sluta gnäll på borgarna idiot!
Secrist skrev:Det hela skedde i en fritidsgård som drevs av frivilliga. Hade det inte skett så mycket nedskärningar så hade fritidsgården där haft anställd professionell personal, och då hade detta inte kunnat hända!
Du får gärna backa upp det märkliga påståendet med hårda fakta istället för vaga floskler.
martin7lindgren skrev:Låt pekfingret och besserwissern secrist trumpeta bäst han vill,det enda han säger är ju hur djävla bra han själv är?
SiP skrev:martin7lindgren skrev:Låt pekfingret och besserwissern secrist trumpeta bäst han vill,det enda han säger är ju hur djävla bra han själv är?
Exakt var i sitt inlägg talar Secrist om hur duktig han är??
Det han efterlyser är något slags länk som bevisar det Dao fabulerar om.
Att Dao alltid ansett sig själv vara någon slags "sanningsman" är känt sedan AB tiden, skillnaden är att nu är han uppbackad av såna idoter som dig Martin....Hoppa Martin...Hur högt min hjälte!!
Dao skrev:När islamister utnyttjar Sveriges nedskärningar och offentliga behov för sina egna syften, är det ett tecken på att förra regeringen var dumma, och/eller att kommunen var dumma (eftersom de är sossar, uppenbarligen).
Men när en folkpartist i Skåne sexuellt utnyttjar minedåriga så är det enskilda problem, som inte är relaterat någon annan stans än till utövaren av brotten?
För mig är det i stort sett samma sak. Fp kan inte ses som skyldiga för vad deras företrädare gjorde, och likadant är det i Rinkeby!!!
Däremot kan man kritisera de nedskärningar som görs och gjorts, som i sin tur skapade denna möjlighet för denna islamisten. Där är nuvarande regering mycket skyldiga, liksom den förra GP-regeringen. Men GP är inte längre i makten, utan det är alliansen - och de har bara förvärrat situationen!
Detta givetvis OAVSETT vilket parti som styr lokalt!
blueheaven skrev:Dao skrev:När islamister utnyttjar Sveriges nedskärningar och offentliga behov för sina egna syften, är det ett tecken på att förra regeringen var dumma, och/eller att kommunen var dumma (eftersom de är sossar, uppenbarligen).
Men när en folkpartist i Skåne sexuellt utnyttjar minedåriga så är det enskilda problem, som inte är relaterat någon annan stans än till utövaren av brotten?
För mig är det i stort sett samma sak. Fp kan inte ses som skyldiga för vad deras företrädare gjorde, och likadant är det i Rinkeby!!!
Däremot kan man kritisera de nedskärningar som görs och gjorts, som i sin tur skapade denna möjlighet för denna islamisten. Där är nuvarande regering mycket skyldiga, liksom den förra GP-regeringen. Men GP är inte längre i makten, utan det är alliansen - och de har bara förvärrat situationen!
Detta givetvis OAVSETT vilket parti som styr lokalt!
Och islamisten är givetvis helt oskyldig?
Secrist skrev:Vilken fakta då? Att det skett enorma nedskärningar i den offentliga sektorn och ungdomsverksamheterna i förorterna är väl knappast något du inte känner till, Secrist???
Eller att en kraftig begränsning till frivill-lösning också leder till sämre säkerhet och kontroll???
Vad för fakta vill du ha, Secrist???
Fakta på att moskén inte hade öppnat denna ideella förening om fritidsgårdarna fått mer pengar. Du bygger ditt påstående på att "jo, men så är det säkert....".
Secrist skrev:Givetvis är det en spekulation från min sida!
Men jag tycker den är logisk, då skola och ungdomsverksamheten med profesionella pedagoger får mindre möjligheter att suga upp ungdomarna, så öppnar sig möjligheterna för privata initiativ - både bra och dåliga!
Bra att du erkänner det då. Detta problemet kommer alltid att finnas. Oavsett hur mycket pengar man skjuter till.
Dao on ons nov 11, 2009 3:07 pm
Javisst! Det finns mycket ont som alltid kommer att finnas. Men det jag tar upp är varför vi här väljer att UNDERLÄTTA för de som inte vill gott???
Neddragningarna av offentliga sektorn spelar extremisterna i händerna, vare sig det är islamister eller SD!
Dao skrev:Secrist skrev:Givetvis är det en spekulation från min sida!
Men jag tycker den är logisk, då skola och ungdomsverksamheten med profesionella pedagoger får mindre möjligheter att suga upp ungdomarna, så öppnar sig möjligheterna för privata initiativ - både bra och dåliga!
Bra att du erkänner det då. Detta problemet kommer alltid att finnas. Oavsett hur mycket pengar man skjuter till.
Javisst! Det finns mycket ont som alltid kommer att finnas. Men det jag tar upp är varför vi här väljer att UNDERLÄTTA för de som inte vill gott???
Neddragningarna av offentliga sektorn spelar extremisterna i händerna, vare sig det är islamister eller SD!