marxisten 2009-09-11, 23:15
Blåidiot skrev:JA ALLA NI PK MÄNNISKOR SOM GJORDE ALLT FÖR ATT FÅ DENNA MAN FRISLÄPT!!
VILKA HADE MAKTEN 2004!!!
Eftersom USA inte presenterade några som helst bevis mot han och han torterades trots att han inte var dömd för något så var det inte mer än rätt. Oskyldig till motsatsen bevisats blåidiot! Han har fortfarande inte dömts för något brott och skall därmed fortfarande ses som oskyldig till han dömts i domstol för något brott. En bland demokratins grundpelare. Du behöver ej bevisa du är oskyldig, de skall bevisa du är oskyldig och man är oskyldig till motsatsen bevisats. Så, det var inte mer än rätt att släppa han! Det fanns inga bevis mot honom och därmed skall han betraktas som oskyldig för den händelsen, annars så skulle han aldrig släppts.
Eller vill du gå tillbaka till häxbränningen på 1500-talet? Där du skulle bevisa att du var oskyldig! Och om du anser det är PK att vara för en av demokratins viktigaste saker som hela rättsstaten bygger på, fine, jag tror dock du skulle vara ganska ensam om denna åsikt! Jag tror f.ö. att inte du heller skulle vilja ha det annorlunda, vill du det ska du verkligen söka vård eller läsa ett par historieböcker om hur det blir när du ska bevisa du är oskyldig och det inte ska bevisats att du är skyldig!
Han ska f.ö. betraktas som oskyldig fortfarande då han ännu inte dömts för något brott och jag har iaf. inte sett något bevis mot honom förutom att han var i landet och det betyder inte per automatik terrorist! Som sagt, oskyldig till motsatsen bevisats. Om han döms kommer jag inte att säga han är oskyldig om han inte döms kommer jag säga det. Men en sak är säker, det var rätt att släppa honom. Han var fängslad utan dom, utan bevis vilket inte får ske i ett rättssamhälle som är värt namnet!
Så jag frågar dig en sak, är du emot en av de grundläggande principerna i vår demokrati? Ditt inlägg tyder på det!