marxisten 2009-08-30, 22:17
Blåfront skrev: marxisten skrev: råttan skrev:Jag bara konstaterar att ni anser er för fina för att arbeta.
Nejdå, vi anser alla jobb är bra för samhället. Dock ska de ske till skälig lön så jag inte tvingas ta skitjobb för skitlön! Därav försäkringssystemet. Om alla har ett visst antal kronor i akassa och andra försäkringar så kan inte arbetsgivaren bjuda under detta, då säger vi nej, det här går vi inte med på. Det är vi som säljer oss till er då ska ni fan betala skäligt för det också! Om du inte gör det, så får det va! Vi arbetare i Sverige säljer oss inte till det låga priset, vi har nämligen ett försäkringssystem som gör så du inte kan köra sådan utpressning på oss! Därav undviker vi både skitlön och lönedumpning. Därför anser vi oss inte för fina för något jobb, vi anser bara att vi ska ha skälig ersättning för det jobb vi gör!
Vad leder tiotusentals arbetlsösa invandrare till marxisten?
kan du vara vuxen nån gång i alla fall?
Jag är mer vuxen än dig iaf. blåfjant.
Gällande vad tiotusentals invandrare leder till leder till att lite av vårt överflöd får gå till en fattig människa. Det leder också till ökad arbetslöshet, men den är enkel att åtgärda med lite radikal politik.
1) Tidigare pensionering.
2) Byt inflationsmålet till sysselsättningsmålet i riksbanken som innan. Dvs. istället för 2% inflation, 100% sysselsättning.
Då kan vi få full sysselsättning. Som det är nu så vill de inte vi ska ha full sysselsättning iaf. Blåfront.