Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
formsvackan
DMustaine
theward
MartinLindgren
Redvictory
Sossar-e-lata
10 posters

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna

Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna Empty Tur att allt är billigt och bra i Dalarna

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-29, 23:22

måste erkänna att det är riktigt skönt att komma upp hit och koppla av, sen att frugan har en stor gård efter släkten med sjötomt & allt gör ju livet bara bättre cheers nu när fastighetsskatter försvunnit och allt så är ju ett ställe här uppe nästan gratis! vi kan fiska och grilla nere vid bryggan, så skönt!!! förstår The W ibland måste jag säga, men vill nog ändå hem till Djursholm med allt vad det innebär tillslut ändå! men en nyrökt aborre i en lite kylig "höst" kväll är rätt schyst, speciellt med en pilsner i handen och lite trevliga vänner ( som bidrar) cheers . Tycker nog att vi skall köpa granntomten här, så har vi inga grannar!!!! vi kan komma hit och leva som vi vill!!! än en gång så får man som man vill! TACK livet!
    Så mina vänner, vi ses om ett par dagar, har inte tid nu affraid
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna Empty Sv: Tur att allt är billigt och bra i Dalarna

Inlägg  Redvictory 2009-08-30, 00:14

rligt talat så tror jag att S-E-L befinner sig på ett behandlingshem för nyktra alkoholister! just nu sitter han i en ring och säjer! jag är alkoholist! kvällarna blir långa och suget efter vin m,m blir påtaglig! hoppas att han kommer ur det nu!
    undra om det är minesota modellen?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna Empty Sv: Tur att allt är billigt och bra i Dalarna

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-30, 00:17

Ändå sitter du bara och gnäller, varför är du inte nöjd S-e-L, börjar blånäsan tappa formen?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:28

Sossar-e-lata skrev:måste erkänna att det är riktigt skönt att komma upp hit och koppla av, sen att frugan har en stor gård efter släkten med sjötomt & allt gör ju livet bara bättre cheers nu när fastighetsskatter försvunnit och allt så är ju ett ställe här uppe nästan gratis! vi kan fiska och grilla nere vid bryggan, så skönt!!! förstår The W ibland måste jag säga, men vill nog ändå hem till Djursholm med allt vad det innebär tillslut ändå! men en nyrökt aborre i en lite kylig "höst" kväll är rätt schyst, speciellt med en pilsner i handen och lite trevliga vänner ( som bidrar) cheers . Tycker nog att vi skall köpa granntomten här, så har vi inga grannar!!!! vi kan komma hit och leva som vi vill!!! än en gång så får man som man vill! TACK livet!
    Så mina vänner, vi ses om ett par dagar, har inte tid nu affraid

Jag antar att fastighetsskatten varit låg där innan Wink
    Här var de inte höga innan bortagandet iaf
    Höst..nä du det är sommar än enligt almenackan och rent meterologiskt också

Så vännerna är bara trevliga om de bidrar, de blir genast otrevliga om de råkar bli arbetslösa eller sjuka??

jo tack jag vet , jag är kung över skogarna här...finns inget mer stärkande för kropp o själ än att vara ute i skogen..

Nu mår jag lite bättre och det kan nog iaf bli en tripp till stugan imorrn och en del fiske också

Men det är bäst att inte hoppas för mkt, för förkylningen är opålitligt
    Men jag är 90% säker att på måndag "bidrar" jag igen, som du kallar det

ps tur om någon vill bo i djursholm, för jag vill inte göra det.
    Trivs utmärkt här och ämnar leva mitt liv här
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna Empty inte alkis bara glad

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-30, 00:33

den sjuka red C kan ta sin like i hand Red V, dom är lika arbetsskygga båda två, The W, Dalaran är rätt ok, men alla dessa mysbralsklädda bidragstagare kan vi slänga ut....
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:40

Sossar-e-lata skrev:den sjuka red C kan ta sin like i hand Red V, dom är lika arbetsskygga båda två, The W, Dalaran är rätt ok, men alla dessa mysbralsklädda bidragstagare kan vi slänga ut....

Alla dessa... vart hittar du dem..?
    jag är ganska ofta i dalarna och sådan drivor som du verkar dse har jag aldrig sett. Döremot ser jag många tusenkonstnärer som hankar sig fram på olika småjobb och som är entrenörer i liten skala. Månmskensbönder finns det också många av och de som har egen bit skogsmark

vad baserar du dina påståenden om dessa två herrar...?

Den enda som verkar öppet arbetskygg är väl Blåfront som jag ser det.....
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-30, 01:17

theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:den sjuka red C kan ta sin like i hand Red V, dom är lika arbetsskygga båda två, The W, Dalaran är rätt ok, men alla dessa mysbralsklädda bidragstagare kan vi slänga ut....

Alla dessa... vart hittar du dem..?
    jag är ganska ofta i dalarna och sådan drivor som du verkar dse har jag aldrig sett. Döremot ser jag många tusenkonstnärer som hankar sig fram på olika småjobb och som är entrenörer i liten skala. Månmskensbönder finns det också många av och de som har egen bit skogsmark

vad baserar du dina påståenden om dessa två herrar...?

Den enda som verkar öppet arbetskygg är väl Blåfront som jag ser det.....

Tänk vad gott det skulle vara för alla dessa entreprenörer i liten skala om de fick råd att anställa någon så de kunde växa och på riktigt bidra till staten samtidigt som de själva kunde dra fördel av det. Med fortsatt borgerlig politik kommer de att göra det. Med sossepolitik kommer de fortsätta hanka sig fram utan att kunna anställa någon, vilka de sen blir statens ansvar att försörja!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna Empty ok the w

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-30, 01:44

varför finns det så många outlete i dessa bondhåler???
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-30, 07:56

Tänk om vi skulle döma alla 08:or efter att vi hört Sinnesslö-Efterbliven-Lat!
    då skulle vi behöva sanera hela StorStockholm! Stockholmarna i allmänhet är ett stressat folk som springer och knuffas (otrevligt) de verkar spotta tuggummi överallt
    alla tuggar tuggummi tydligen! enligt en undersökning så leder männen i Stockholm när det gäller potensproblem! är det därför deras fruar tar hantverkarna då potensmännen jobbar? Stockholmarna pratar fort som fan! de pratar på in o utandning! varför?

Jag har träffat en del trevliga stockholmare också! de flesta är äldre! kan det bero på att de valt sin egen takt och kan ta sig mer tid? men även äldre stockholmare kan bete sig som svin! jag blev armbågad i en kö av en typisk östermalmstant en gång!
    hon fick minsann veta att hennes plats i kön var sist! vad förvånad hon blev! vågar inte någon tillrättavisa såna socitetskärringar? varför springa som fan för att man kan missa tåget i tunnelbanan då nästa går om 2min? varför ser alla så dumma ut i tunnelbanevagnarna? de ser ut att låtsasläsa metro? jag skäms över hur ful och skitig vår huvudstad ser ut! kolla in slussen! vad ska alla turister tänka när de ser människorna? och smutsen? jag ger mig fan på att S-E-L är den typiske stockholmaren! dvs han halvspringer med metro under armen i en sliten kostym
    potensen är borta sen länge hans tjej blir tillfredsställd av hantverkarna
    kanske flera samtidigt? sen pratar S-E-L i en ful bluetooth i örat!
    de stockholmare som inte bråkar med sina barn eller sambo på telefon i tunnelbanan de sitter med musikspelare! det är mycket störande! alla i sina förbannade skal! vilket otroligt otrevligt liv! detta var endast ett axplock av mina reflektioner
    mer kommer!
    Very Happy

Senast ändrad av Redvictory den 2009-08-30, 15:20, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-08-30, 09:42

Sossar-e-lata skrev: The W, Dalarna är rätt ok, men alla dessa mysbralsklädda bidragstagare kan vi slänga ut....
    Det är därför som vi i "the big W" inte hyr ut våra stugor till er nollåttor mer än fyra veckor per år Very Happy
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 09:53

formsvackan skrev:
    Sossar-e-lata skrev: The W, Dalarna är rätt ok, men alla dessa mysbralsklädda bidragstagare kan vi slänga ut....
    Det är därför som vi i "the big W" inte hyr ut våra stugor till er nollåttor mer än fyra veckor per år Very Happy

lol!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Tur att allt är billigt och bra i Dalarna Empty opration

Inlägg  GustavAnder 2009-08-30, 12:16

formsvackan skrev:

Va, är det dags för . " Operation Tömma Dalarna .." ?Smile
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-08-30, 12:36

Sinnesslö-Efterbliven-Lat

lol! lol! lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-30, 12:50

Ja det är ju inte allt lätt att bo i sthlm, tänk bara alla dessa S-e-L:are som springer runt och beter sig som dom ägde stan?

Se bara hur han gästar Dalarna och direkt börjar domdera och försöka bestämma vilka som får bo där,

Tänk då på hur han beter sig på hemmaplan?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-08-30, 13:06

Redvictory skrev:Tänk om vi skulle döma alla 08:or efter att vi hört Sinnesslö-Efterbliven-Lat!
    då skulle vi behöva sanera hela StorStockholm! Stockholmarna i allmänhet är ett stressat folk som springer och knuffas (otrevligt) de verkar spotta tuggummi överallt
    alla tuggar tuggummi tydligen! enligt en undersökning så leder männen i Stockholm när det gäller potensproblem! är det därför deras fruar tar hantverkarna då potensmännen jobbar? Stockholmarna pratar fort som fan! de pratar på in o utandning! varför?

Jag har träffat en del trevliga stockholmare också! de flesta är äldre! kan det bero på att de valt sin egen takt och kan ta sig mer tid? men även äldre stockholmare kan bete sig som svin! jag blev armbågad i en kö av en typisk östermalmstant en gång!
    hon fick minsann veta att hennes plats i kön var sist! vad förvånad hon blev! vågar inte någon tillrättavisa såna socitetskärringar? varför springa som fan för att man kan missa tåget i tunnelbanan då nästa går om 2min? varför ser alla så dumma ut i tunnelbanevagnarna? de ser ut att låtsasläsa metro? jag skäms över hur ful och skitig vår huvudstad ser ut! kolla in slussen! vad ska alla turister tänka när de ser människorna? och smutsen? jag ger mig fan på att S-E-L är den typiske stockholmaren! dvs han halvspringer med metro under armen i en sliten kostym
    potensen är borta sen länge hans tjej blir tillfredsställd av hantverkarna
    kanske flera samtidigt? sen pratar S-E-L i en ful bluetooth i örat!
    de stockholmare som inte bråkar med sina barn eller sambo på telefon i tunnelbanan de sitter med musikspelare! det är mycket störande! alla i sina förbannade skal! vilket otroligt otrevligt liv! detta var endast ett axplock av mina reflektioner
    mer kommer!
    Very Happy

Bra tolkning av SEL för det första, för det andra. En fullständigt korrekt beskrivning av stockholmare!De talar för fort är stressade osv. Men du glömde en annan sak. De är så satans otrevliga. Om man frågar om vägen bara fnyser de i princip mot en, sedan förväntar sig sotckohlmssvinen som turister i glasriket, att man ska säga var glasbruket ligger i Orrefors med 700 invånare, men de vägrar säga var en sak är i sin jävla stad. Kort sagt, Stockholm är en stad för dumma och tjuriga människor som tror sig vara finare än övriga delar va landet, trots att de inte ens lärt sig att umgås. Tror hela staden skulle bli trevligare om de lärde sig kommunicera som folk. Dvs. verbalt med ögonkontakt, inte nån jävla mobil. Och inte va så misstänksamma mot varandra och otrevliga. Nä, tacka vet jag landsbygden och om det ska vara nån större stad Göteborg. Där är det trevlitg folk, goo dialekt och överhuvudtaget det som stockholm saknar!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-08-30, 13:08

martin7lindgren skrev:Ja det är ju inte allt lätt att bo i sthlm, tänk bara alla dessa S-e-L:are som springer runt och beter sig som dom ägde stan?

Se bara hur han gästar Dalarna och direkt börjar domdera och försöka bestämma vilka som får bo där,

Tänk då på hur han beter sig på hemmaplan?

Hmm, borde huvudstaden vara en stad som folk är stolta för i landet. Hur många utanför stockholm är stolta över den staden och dess invånare?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-08-30, 18:16

martin7lindgren skrev:Tänk då på hur han beter sig på hemmaplan?
    Det är det som gläder allra mest Very Happy
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 21:21

formsvackan skrev:

Beroende på vilken väg S-e-l tar, kan jag ha sett honom på macken Wink
    Det kommer ju in lite turisten, de flesta är trevliga, men många ganska bortkomna...
    Men jag hjälper dem gärna om jag kan.. Smile
    Tips om fiske kan jag iaf bidra med och våran mack är väldigt välutrustad för att vara en mack tongue
    Sen vill de veta om vilka vägar de ska ta och vart de ska åka för att se fin natur eller hitta bra fiskevatten så vet jag nog mer än turistbyrån tongue

ps angående klädsel har just turisterna ofta "konstigare" kläder och tenderar ha mer mysbrallor än lokalbefolkning.
    Kan tänka mig att de verkligen vill ur skjortor och kostymer när de är lediga
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-30, 23:07

theward skrev:
    formsvackan skrev:

Beroende på vilken väg S-e-l tar, kan jag ha sett honom på macken Wink
    Det kommer ju in lite turisten, de flesta är trevliga, men många ganska bortkomna...
    Men jag hjälper dem gärna om jag kan.. Smile
    Tips om fiske kan jag iaf bidra med och våran mack är väldigt välutrustad för att vara en mack tongue
    Sen vill de veta om vilka vägar de ska ta och vart de ska åka för att se fin natur eller hitta bra fiskevatten så vet jag nog mer än turistbyrån tongue

ps angående klädsel har just turisterna ofta "konstigare" kläder och tenderar ha mer mysbrallor än lokalbefolkning.
    Kan tänka mig att de verkligen vill ur skjortor och kostymer när de är lediga

Det är väl tur att du är bra på något, ifall det nu stämmer? Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:37