Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
Redvictory
Secrist
Thetaxpayer
theward
Blåfront
Susz X
ANNA2LINK
Regndrottning
PE Dal
råttan.
berralarzon
marxisten
formsvackan
blueheaven
Sossar-e-lata
MartinLindgren
R.O.F.L
RedCloud
GustavAnder
23 posters

Sänkt skatt i budgeten.

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 2 Empty Sv: Sänkt skatt i budgeten.

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 20:59

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och det lilla man begriper ......
    ... kompletterar man med fantasier och får på så sätt något att angripa Very Happy

Därav ditt smeknamn, fantasigeneratorn GA!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:00

R.O.F.L skrev:En gång för alla:

Skattesänkning = Minskning av den mängd pengar som stat, kommuner och landsting lånar av enskilda personer och näringsliv och som sedan i högre eller mindre grad betalas tillbaka i form i form av rättsväsende, infrastruktur, vård, skola etc.)

Skattehöjning = Ökning av den mängd pengar som stat, kommuner och landsting lånar av enskilda personer och näringsliv (och som sedan i högre eller mindre grad betalas tillbaka i form i form av rättsväsende, infrastruktur, vård, skola etc.)

Uttrycket ”Skattesänkning på lånade pengar” är därför ett nonsensuttalande eftersom skatter de facto består av lånade pengar

Ja, men då lånar man av befolkningen som genom skola, vård, omsorg, vägnät etc. får tillbaka det. Inte av andra länder eller banker som kräver ränta och fan och hans moster!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-08-23, 21:00

GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.

Och det lilla man begriper av ditt svammel är ju naturligtvis fullständigt lögnaktigt och felaktigt.

Och hur trovärdig tror vi andra härinne du är då fultruhen/ga svartjobbaren då "inte mycke",
    //berra

Förresten tänkte inte på det du har förmodligen "spärrat" alla så du ditt lilla ga äckel gustavander kan ju inte läsa något som skrivs annat än av dig fultruhten.
    //berra

Senast ändrad av berralarzon den 2009-08-23, 21:03, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:02

blueheaven skrev:Vet du vad marx, det skulle vara förbjudet för stat och kommun att låna pengar som inte är betalda vid mandatperiodens utgång! Laughing

Och vet du mera, akassan kommer inte från himmelen utan det är pengar som tas från de som arbetar! affraid

Just det, betalas av de som jobbar. Och den som jobbat och betalat får tillbaka dem. Precis som din bilförsäkring. Betalar du ej får du inte tillbaka något, betalar du så får du. Därav bör akassan vara på en rimlig nivå!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 21:02

Berra är för sorglig, berra är bara att sperra! Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 2 Empty LOL * 1.000.000

Inlägg  GustavAnder 2009-08-23, 21:02

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.

Och det lilla man begriper av ditt svammel är ju naturligtvis fullständigt lögnaktigt och felaktigt.

Det är svammel för en med din hjärnkapacitet, men ingen annan har ju klagat hittills. Du vet, jag orka inte skriva på din nivå. Smile

Förresten, personangrepp är bland det första som visar på bristande argumentation, är det därför du håller på med personangrepp?

Har ingen klagat...lol Men du är ju också en kommunskit utan kontakt med den riktiga världen, eller hur ? Smile bara mäter dina "kunskaper " (fniss) med vänsterporr sidor och andra efterblivna vänster här på forum som rc suzz form och berra.Smile

Det är väl inget personangrepp att förlöjliga att du bara svammlar, det gör du ju.Smile
    60% i akassa är ju bara ett av otaliga exempel.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-08-23, 21:08, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:05

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

Det är svammel för en med din hjärnkapacitet, men ingen annan har ju klagat hittills. Du vet, jag orka inte skriva på din nivå. Smile

Förresten, personangrepp är bland det första som visar på bristande argumentation, är det därför du håller på med personangrepp?

Har ingen klagat...lol Men du är ju också en kommunskit utan kontakt med den riktiga världen, eller hur ? Smile

Det är väl inget personangrepp att förlöjliga att du bara svammlar, det gör du ju.Smile

Då ska du läsa på vad den lägsta nivån för akassa är om det är svammel. En ännu fulare sak i detta är att ungdomar under 25 har jag för mig, (ej säker på åldern) betalar samma per månad men får ut mindre i akassa pga. att de snabbare sjunker i procenten än vuxna vilket jag kallas diskriminering, men det är en annan debatt. Men det kanske är rätt att diskriminera ungdomar också?

Senast ändrad av marxisten den 2009-08-23, 21:07, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-08-23, 21:06

blueheaven skrev:Berra är för sorglig, berra är bara att sperra! Laughing

Sperra dig för hundra år sedan blue ändock så finns du där hur gör du?
    Din lilla hackare där.
    Wink
    //berra
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 21:07

marxisten skrev:
    blueheaven skrev:Vet du vad marx, det skulle vara förbjudet för stat och kommun att låna pengar som inte är betalda vid mandatperiodens utgång! Laughing

Och vet du mera, akassan kommer inte från himmelen utan det är pengar som tas från de som arbetar! affraid

Just det, betalas av de som jobbar. Och den som jobbat och betalat får tillbaka dem. Precis som din bilförsäkring. Betalar du ej får du inte tillbaka något, betalar du så får du. Därav bör akassan vara på en rimlig nivå!

Så tycker du ja men det gör tydligen inte de som skall se till att pengarna räcker till!

Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir? lol!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:11

blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

Så tycker du ja men det gör tydligen inte de som skall se till att pengarna räcker till!

Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir? lol!

Aldrig sagt 100%, 90% tycker jag.

Gällande varför den ska vara hög har det två effekter men det kommer du aldrig att fatta, akassan är nämligen nästan viktigare för de arbetande än de som inte arbetar. Genom akassan få vi lägsta lönenivå, jag tar helt enkelt inte jobb under denna summan, därav tvingas arbetsgivaren att ge rimliga löner. Så det är ett bra steg i klasskampen med hög akassa! Utan den kan jag tvingas till skitjobb för sektlön och det vill ingen i arbetarrörelsen, då blir det låglönemarknad!

Det handlar alltså inte om att folk inte ska jobba. Det handlar om rimliga löner och att jag ska ha ett drägligt liv även änr kapitalet sviktar och jag blir arbetslös!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 21:14

marxisten skrev:

Gällande varför den ska vara hög har det två effekter men det kommer du aldrig att fatta, akassan är nämligen nästan viktigare för de arbetande än de som inte arbetar. Genom akassan få vi lägsta lönenivå, jag tar helt enkelt inte jobb under denna summan, därav tvingas arbetsgivaren att ge rimliga löner. Så det är ett bra steg i klasskampen med hög akassa! Utan den kan jag tvingas till skitjobb för sektlön och det vill ingen i arbetarrörelsen, då blir det låglönemarknad!

Det handlar alltså inte om att folk inte ska jobba. Det handlar om rimliga löner och att jag ska ha ett drägligt liv även änr kapitalet sviktar och jag blir arbetslös!

Ser ut som om även du kommer att lämna ungkommunisterna en dag och då menar jag inte på grund av ålder! Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-08-23, 21:15

blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
    Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 2 Empty svammel nolla med mindre verklighets kontakt äbn foliet...

Inlägg  GustavAnder 2009-08-23, 21:15

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

Har ingen klagat...lol Men du är ju också en kommunskit utan kontakt med den riktiga världen, eller hur ? Smile

Då ska du läsa på vad den lägsta nivån för akassa är om det är svammel. En ännu fulare sak i detta är att ungdomar under 25 har jag för mig, (ej säker på åldern) betalar samma per månad men får ut mindre i akassa pga. att de snabbare sjunker i procenten än vuxna vilket jag kallas diskriminering, men det är en annan debatt. Men det kanske är rätt att diskriminera ungdomar också?

Lägsta nivån för akassan är mindre än 60%, och det har "altid" varit så, även under sosseriet. Du vet mindre ( om det är fysiskt möjligt) än foliet berra och rc.
    Vänster med 0 verklighetskontakt.
    Det är meningslöst att debattera fakta sanning och verklighet med dig, precis som med övriga tossevänster.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 21:16

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
    Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?

Vem säger så? Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-23, 21:17

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:

Vem säger så? Laughing
    Farbror Fakta. Verkligheten är sådan.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:17

blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

Ser ut som om även du kommer att lämna ungkommunisterna en dag och då menar jag inte på grund av ålder! Laughing

Kanske bli fackpamp menar du. Varför inte, facket skulle behöva några revolutionärer, de är alldeles för lama. Men mina ideologiska förutsättningar ska vara kvar. Vill inte bli som denna denna sång handlar om.

Förövrigt är jag inte med i ungkommunisterna RKU, utan Ung Vänster. Smile

blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 21:19

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:

Vem säger så? Laughing

Konstigt enligt mina källor så är akasseavgiften olika i olika branscher och i olika förbund, är det säkert att du inte kopplat fel på datorn? Laughing
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:19

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:

Vem säger så? Laughing

Lagen, facket, försäkringskassan, Josefin Brink och alla andra i arbetsmarknadutskottet etc. Alla som sett hur lagen ser ut vet att ungdomar diskrimineras här!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:20

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:

Vem säger så? Laughing

Konstigt enligt mina källor så är akasseavgiften olika i olika branscher och i olika förbund, är det säkert att du inte kopplat fel på datorn? Laughing

Kolla då på kostnad och ersättning för ungdomar och vuxna!
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-08-23, 21:21

Du är en genralfjant du får pisk i inlägg efter inlägg (duracell) varför visar du dig så korkad ideligen gustavander?
    //berra
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:23

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

Lägsta nivån för akassan är mindre än 60%, och det har "altid" varit så, även under sosseriet. Du vet mindre ( om det är fysiskt möjligt) än foliet berra och rc.
    Vänster med 0 verklighetskontakt.
    Det är meningslöst att debattera fakta sanning och verklighet med dig, precis som med övriga tossevänster.

Lägsta är under om man tjänade mer än max gränsen, dock så max de man kan få när man kommit till lägsta nivån 60%. Och med nya regler kommer man till 60% jäkligt fort.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-23, 21:28

blueheaven skrev:Konstigt enligt mina källor så är akasseavgiften olika i olika branscher och i olika förbund, är det säkert att du inte kopplat fel på datorn? Laughing
    Du har rätt i detta.

Arbetsmarknadsavgiften är dock 2,43% för ALLA. Den var 4,45% tills dess att det blev pinsamt för regeringen att a-kassan var kraftigt överfinansierad !

Den sänkning man då gjorde på papperet tog man tillbaka genom att höja den Allmänna löneavgiften med lika mycket. En SKATTEHÖJNING alltså !

Lika j*vligt betedde man sig med sjukförsäkringsavgiften.

Varför gapar inte du över denna skattehöjning på 3,09% ?
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 2 Empty fabbob nonsens

Inlägg  GustavAnder 2009-08-23, 21:29

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:

Vem säger så? Laughing

haha man dör, farbror fakta....LOL

Akasse avgiften , premien , är i många, de flesta fackförbund? en fast avgift !
    Farbror fakta.... haha, snarare farbror -barbro..

Premien som foliet svammlar om är en del av arbetsgivar avgiften, pengar du som arbets tagare aldrig ser, inte öronmärks och inte du själv betalar.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-08-23, 21:33

Fultruhten gustavander tror du på en karta av något att du är trovärdig där på pottkanten, du får ju pisk efter pisk i tråd efter tråd och när du inte fixar det något mer så smiter du upp din pottekant. Så full av skit du är gustav!
    He he..
    //berra
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-23, 21:33

[quote=\"formsvackan\"][quote=\"blueheaven\"]Konstigt enligt mina källor så är akasseavgiften olika i olika branscher och i olika förbund, är det säkert att du inte kopplat fel på datorn? Laughing[/quote]
    Du har rätt i detta.

Arbetsmarknadsavgiften är dock 2,43% för ALLA. Den var 4,45% tills dess att det blev pinsamt för regeringen att a-kassan var kraftigt överfinansierad !

Den sänkning man då gjorde på papperet tog man tillbaka genom att höja den Allmänna löneavgiften med lika mycket. En SKATTEHÖJNING alltså !

Lika j*vligt betedde man sig med sjukförsäkringsavgiften.

Varför gapar inte du över denna skattehöjning på 3,09% ?[/quote]

Eller detta!

Men jobbgarantin innebär också sänkta ersättningsnivåer för unga som är berättigade till a-kassa. Ersättningen föreslås uppgå till 80 procent under de första 100 dagarna, till 70 procent de följande 100 dagarna, och därefter till 65 procent. Med andra ord en snabbare sänkning än för dem över 25 år, vars ersättning trappas ned till 70 procent först efter 200 dagar och till 65 procent först efter 300 dagar.

Det är ju ren och skär diskriminering. Det finns ju inga speciella regler för hur mycket man betalar in till a-kassan, säger Josefin Brink, vänsterpartistisk ledamot i arbetsmarknadsutskottet. Unga som betalar och försäkrar in sig får inte ut samma försäkringstrygghet som äldre. Vi tycker att det är principiellt oacceptabelt att de ska ha andra villkor, säger LO-ekonomen Lena Westerlund. Men trots att unga får ut mindre ersättning för vad de betalar in värjer sig regeringen mot allt tal om diskriminering av unga. – Jag skulle säga att det är tvärtom, säger Fredrik Östbom. Unga får tillgång till jobbgarantin efter tre månader medan andra får det först efter 300 dagar, så unga får ju betydligt snabbare insatser än andra. I sådana fall kan man ju tala om att det är de äldre som är diskriminerade. Men är inte då marginellt sänkta ersättningsnivåer ett rimligt pris att betala för att bli garanterad ett arbete? Luciano Astudillo, socialdemokratisk ledamot i arbetsmarknadsutskottet, menar att frågan är felställd. – Jag är förvånad över att Littorin har mage att kalla det för en garanti. Det är ett krav på att söka fler jobb och dessutom en sänkning av a-kassan, och detta kallar man utan att skämmas för en garanti. Samma sak anmärkte Arbetsmarknadsstyrelsen på i sitt remisssvar till regeringens proposition om en jobbgaranti för unga
    http://www.stockholmsfria.nu/artikel/19335

Hoppas nån anmäler de för diskriminering!

Senast ändrad av marxisten den 2009-08-23, 21:36, ändrad totalt 1 gång

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:44