formsvackan skrev:... kompletterar man med fantasier och får på så sätt något att angripaGustavAnder skrev:Och det lilla man begriper ......
Därav ditt smeknamn, fantasigeneratorn GA!
formsvackan skrev:... kompletterar man med fantasier och får på så sätt något att angripaGustavAnder skrev:Och det lilla man begriper ......
R.O.F.L skrev:En gång för alla:
Skattesänkning = Minskning av den mängd pengar som stat, kommuner och landsting lånar av enskilda personer och näringsliv och som sedan i högre eller mindre grad betalas tillbaka i form i form av rättsväsende, infrastruktur, vård, skola etc.)
Skattehöjning = Ökning av den mängd pengar som stat, kommuner och landsting lånar av enskilda personer och näringsliv (och som sedan i högre eller mindre grad betalas tillbaka i form i form av rättsväsende, infrastruktur, vård, skola etc.)
Uttrycket ”Skattesänkning på lånade pengar” är därför ett nonsensuttalande eftersom skatter de facto består av lånade pengar
GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.
Och det lilla man begriper av ditt svammel är ju naturligtvis fullständigt lögnaktigt och felaktigt.
blueheaven skrev:Vet du vad marx, det skulle vara förbjudet för stat och kommun att låna pengar som inte är betalda vid mandatperiodens utgång!
Och vet du mera, akassan kommer inte från himmelen utan det är pengar som tas från de som arbetar!
marxisten skrev:GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.
Och det lilla man begriper av ditt svammel är ju naturligtvis fullständigt lögnaktigt och felaktigt.
Det är svammel för en med din hjärnkapacitet, men ingen annan har ju klagat hittills. Du vet, jag orka inte skriva på din nivå.
Förresten, personangrepp är bland det första som visar på bristande argumentation, är det därför du håller på med personangrepp?
GustavAnder skrev:marxisten skrev:GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.
Det är svammel för en med din hjärnkapacitet, men ingen annan har ju klagat hittills. Du vet, jag orka inte skriva på din nivå.
Förresten, personangrepp är bland det första som visar på bristande argumentation, är det därför du håller på med personangrepp?
Har ingen klagat...lol Men du är ju också en kommunskit utan kontakt med den riktiga världen, eller hur ?
Det är väl inget personangrepp att förlöjliga att du bara svammlar, det gör du ju.
60% i akassa är ju bara ett av otaliga exempel.
blueheaven skrev:Berra är för sorglig, berra är bara att sperra!
marxisten skrev:blueheaven skrev:Vet du vad marx, det skulle vara förbjudet för stat och kommun att låna pengar som inte är betalda vid mandatperiodens utgång!
Och vet du mera, akassan kommer inte från himmelen utan det är pengar som tas från de som arbetar!
Just det, betalas av de som jobbar. Och den som jobbat och betalat får tillbaka dem. Precis som din bilförsäkring. Betalar du ej får du inte tillbaka något, betalar du så får du. Därav bör akassan vara på en rimlig nivå!
blueheaven skrev:marxisten skrev:blueheaven skrev:Vet du vad marx, det skulle vara förbjudet för stat och kommun att låna pengar som inte är betalda vid mandatperiodens utgång!
Just det, betalas av de som jobbar. Och den som jobbat och betalat får tillbaka dem. Precis som din bilförsäkring. Betalar du ej får du inte tillbaka något, betalar du så får du. Därav bör akassan vara på en rimlig nivå!
Så tycker du ja men det gör tydligen inte de som skall se till att pengarna räcker till!
Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
marxisten skrev:
Aldrig sagt 100%, 90% tycker jag.
Gällande varför den ska vara hög har det två effekter men det kommer du aldrig att fatta, akassan är nämligen nästan viktigare för de arbetande än de som inte arbetar. Genom akassan få vi lägsta lönenivå, jag tar helt enkelt inte jobb under denna summan, därav tvingas arbetsgivaren att ge rimliga löner. Så det är ett bra steg i klasskampen med hög akassa! Utan den kan jag tvingas till skitjobb för sektlön och det vill ingen i arbetarrörelsen, då blir det låglönemarknad!
Det handlar alltså inte om att folk inte ska jobba. Det handlar om rimliga löner och att jag ska ha ett drägligt liv även änr kapitalet sviktar och jag blir arbetslös!
Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
marxisten skrev:GustavAnder skrev:marxisten skrev:GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.
Har ingen klagat...lol Men du är ju också en kommunskit utan kontakt med den riktiga världen, eller hur ?
Det är väl inget personangrepp att förlöjliga att du bara svammlar, det gör du ju.
Då ska du läsa på vad den lägsta nivån för akassa är om det är svammel. En ännu fulare sak i detta är att ungdomar under 25 har jag för mig, (ej säker på åldern) betalar samma per månad men får ut mindre i akassa pga. att de snabbare sjunker i procenten än vuxna vilket jag kallas diskriminering, men det är en annan debatt. Men det kanske är rätt att diskriminera ungdomar också?
formsvackan skrev:Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
Farbror Fakta. Verkligheten är sådan.blueheaven skrev:formsvackan skrev:Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
Vem säger så?
blueheaven skrev:marxisten skrev:
Aldrig sagt 100%, 90% tycker jag.
Gällande varför den ska vara hög har det två effekter men det kommer du aldrig att fatta, akassan är nämligen nästan viktigare för de arbetande än de som inte arbetar. Genom akassan få vi lägsta lönenivå, jag tar helt enkelt inte jobb under denna summan, därav tvingas arbetsgivaren att ge rimliga löner. Så det är ett bra steg i klasskampen med hög akassa! Utan den kan jag tvingas till skitjobb för sektlön och det vill ingen i arbetarrörelsen, då blir det låglönemarknad!
Det handlar alltså inte om att folk inte ska jobba. Det handlar om rimliga löner och att jag ska ha ett drägligt liv även änr kapitalet sviktar och jag blir arbetslös!
Ser ut som om även du kommer att lämna ungkommunisterna en dag och då menar jag inte på grund av ålder!
formsvackan skrev:Farbror Fakta. Verkligheten är sådan.blueheaven skrev:formsvackan skrev:Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
Vem säger så?
blueheaven skrev:formsvackan skrev:Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
Vem säger så?
blueheaven skrev:formsvackan skrev:Farbror Fakta. Verkligheten är sådan.blueheaven skrev:formsvackan skrev:Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
Vem säger så?
Konstigt enligt mina källor så är akasseavgiften olika i olika branscher och i olika förbund, är det säkert att du inte kopplat fel på datorn?
GustavAnder skrev:marxisten skrev:GustavAnder skrev:marxisten skrev:GustavAnder skrev:Vad i hela världen svammlar du om marxisten, du är helt obegriplig.
Då ska du läsa på vad den lägsta nivån för akassa är om det är svammel. En ännu fulare sak i detta är att ungdomar under 25 har jag för mig, (ej säker på åldern) betalar samma per månad men får ut mindre i akassa pga. att de snabbare sjunker i procenten än vuxna vilket jag kallas diskriminering, men det är en annan debatt. Men det kanske är rätt att diskriminera ungdomar också?
Lägsta nivån för akassan är mindre än 60%, och det har "altid" varit så, även under sosseriet. Du vet mindre ( om det är fysiskt möjligt) än foliet berra och rc.
Vänster med 0 verklighetskontakt.
Det är meningslöst att debattera fakta sanning och verklighet med dig, precis som med övriga tossevänster.
Du har rätt i detta.blueheaven skrev:Konstigt enligt mina källor så är akasseavgiften olika i olika branscher och i olika förbund, är det säkert att du inte kopplat fel på datorn?
formsvackan skrev:Farbror Fakta. Verkligheten är sådan.blueheaven skrev:formsvackan skrev:Förklara du då varför alla ska betala samma procentsats av lönen i premie, men inte få samma procentsats i ersättning ?blueheaven skrev:Hur mycket akassepremier tror du att det blir per månad med 100% i ersättning och hur många som går på akassa i stället för att jobba tror du att det blir?
Vem säger så?