Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
blueheaven
R.O.F.L
råttan.
theward
Blåfront
MartinLindgren
DMustaine
Susz X
12 posters

Finns det nåra snälla nordiska män?

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Finns det nåra snälla nordiska män? - Sida 3 Empty Sv: Finns det nåra snälla nordiska män?

Inlägg  DMustaine 2009-08-20, 22:53

Susz X skrev:
    DMustaine skrev:Vet du att för länge sen sortera jag bort dig från den seriösa lisan. På ett sätt kan jag köpa det du skriver men du är på tok för onyanserad. Är jag för att jag är en man din fiende? Du skall nog ställa den frågan till min sambo och min dotter! Generellt låter du som Gudrun som måla ut alla svenska män som talibaner! Jag måste säga att din trovärdighet flyger ut genom fönstret! Är jag för att jag är svensk en rasist och har åsikter om vår invandrarpolitik? Jag tror att i förängningen, om det är mätbart, så är jag en större humanist än vad du är!

Kallar du diG humanist ? Jisses.. Rolling Eyes
    Är det även typiskt män Gå till personanGrepp,
    försöka förnedra , förlöjliGa i stället för att hålla siG till
    sakfråGan i diskussionen? Samt möjliGen tillföra intressanta
    fakta och synvinklar...
    Eller är det enbart dm: s, bh:s personliGhet?
    Varför detta självförsvar? Jisses.. är en förtryckare som du humanist?
    Nopp dm. Icke!cyclops

En äkta humanist vill väl försöka se problemet med misshandel
    och förtryck..eller huur..
    i syftet att förbättra för människorna..

Jag vet inte var i min text du hittar personangreppen mot dig. Du kallar mig förtryckare, vem har jag förtryckt? Att bli kallad förtryckare är i allra högsta grad att bli utsatt för personangrepp. Så slutsatsen blir att även du, isåfall, är en förtryckare!!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Finns det nåra snälla nordiska män? - Sida 3 Empty Sv: Finns det nåra snälla nordiska män?

Inlägg  råttan. 2009-08-20, 23:20

martin7lindgren skrev:Men hur gör man om gärningsmännen inte har några pengar,då finns det ju inget och hämta för varken offer eller fonden?

Tror att det är ont om välbärgade gärningsmän,för dom med stålar köper väl det dom vill ha?

Det är väl därför alla åtalde som blir dömda förutom straffet för gärningarna också förpliktas betala 500 kronor till brottsofferfonden?

Så har det varit i många år, alltså många 500 till fonden,särskilt som beloppet är sådant att ingen kommer undan,
    Men många 500 har drivits in sen starten!

Om våldsverkaren inte har några pengar så får denne helt enkelt arbeta av sin skuld. Enkelt.

500 är ju ett löjligt belopp. Höj det till 5000 omedelbart. Varför inte 100000 vid våldsbrott. Varför inte göra det till en valfråga?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-20, 23:27

500 spänn för att sparka skallen av ngn? Hoppas att du skämtar
    martin. Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-20, 23:39

Så dumma är ni inte, hoppas jag, men man undrar?
    Självklart kommer inte den som sparkar huvudet undan med 500 kronor,

Men alla som fälls i svenska domstolar måste betala 500 utöver sina straff till brottsofferfonden,

Pengar som används till offer när gärningsmän inte har pengar!
    Den 500:ingen läggs till på alla fällande dommar, stora som små!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-21, 00:04

500 - Hoppas du skämtar. Ett patetiskt belopp.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-21, 00:22

martin7lindgren skrev:Så dumma är ni inte, hoppas jag, men man undrar?
    Självklart kommer inte den som sparkar huvudet undan med 500 kronor,

Men alla som fälls i svenska domstolar måste betala 500 utöver sina straff till brottsofferfonden,

Pengar som används till offer när gärningsmän inte har pengar!
    Den 500:ingen läggs till på alla fällande dommar, stora som små!

Men om de inte har pengar som du säger så kommer de ju undan med
    500 spänn?
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-08-21, 13:54

formsvackan skrev:
    Susz X skrev:Borde du tänka om själv fs- och framför allt LÄSA vad tråden handlar om innan du vrålar och viftar med armarna??
    Som jag skrev har jag inte läst rapporten, men jag läste dina formuleringar.

Fins det nåra reko snälla karlar?
    Borde vi sätta män på en öde ö typ alcatraz ?

Är detta inte att generalisera en aning för mycket.
    Susz X skrev:Är det så du fungerar?Varför gömmer du dig bakom "jag och andra män"?
    Det är jag och andra män som angrips på ett ojust sätt.
    Susz X skrev:Anser du inte att frågan om misshandel/förtryck inom hemmets låsta dörrar / mord av egna barn är viktig att sätta ljuset på och diskutera?
    Självklart ska detta problem fram i ljuset och förhoppningsvis även minskas.
    Susz X skrev:Vill du att det ska tystas ned?
    Nej, men proportionerna kanske ska vara de rätta. Det rör sig om en liten minoritet av män som begår dessa hemskheter.
    Susz X skrev:I denna tråden ser ja inlägg från män som fördömer misshandel etc...utan att gå till atack mot mi som person..
    Det gör garanterat en mycket stor majoritet av alla män, utan att för den skull "stå på barrikaderna".
    Susz X skrev:En eloge till dessa män som verkligen har en ärlig vilja att förhindra våld mot kvinnor/barn i hemmet!
    Samtidigt ska de som nu inte syns i främsta ledet dömas för medhjälp, eller t.o.m. delaktighet i brotten No

Jag angriper på intet sätt dig som person. Du har vad jag vet inte uppvisat det blinda manshat man tyvärr möts av från vissa grupperingar i samhället.

Män är INTE djur !

Jodå enlit sussen så är de så och hon har aldrig fel..tycker du fortfarande att hon är söt formsvackan?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-21, 14:36

Visst finns snälla och raka män, det är ju jag ett levande bevis på, eller hur Mr Mimra? Wink
    Tjejernas favorit, Martin! He, he, he! Very Happy

Säg till om du vill ha lite tips Mr.Mimra?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-21, 14:40

De bästa tipsen får man väl av de som sitter inne för våldsbrott.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:47