Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
blueheaven
R.O.F.L
råttan.
theward
Blåfront
MartinLindgren
DMustaine
Susz X
12 posters

Finns det nåra snälla nordiska män?

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Finns det nåra snälla nordiska män? Empty Finns det nåra snälla nordiska män?

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 02:47

Flicka på 13 år misshandlad till döds av sin far..
    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/13-arig-flicka-dodad-av-sin-far-t2326.htm

Saxat ur amnestyrapport:

"Rätten att inte utsättas för könsrelaterat våld är i allra högsta grad en fråga om demokrati, jämställdhet och grundläggande mänskliga rättigheter. Ändå utsätts minst en tredjedel av världens alla kvinnor för allvarligt våld under sin levnad. De flesta övergreppen sker i hemmet och förövaren är en närstående man. Bakom stängda dörrar utsätts kvinnor för våld från sin partner eller nära släktingar. Många kvinnor är alltför skamsna och rädda för att anmäla övergreppen. De som anmäler blir inte tagna på allvar.

Könsrelaterat våld drabbar också många flickor och kvinnor i väpnade konflikter där våldtäkt ofta utgör en del av krigföringen. Men övergreppen tar inte slut när striderna upphör. Det är vanligt att våldet mot kvinnor i hemmet trappas upp när soldaterna kommer hem.

Vår tids människorättsskandal
    Från slagfältet till sovrummet är kvinnor i riskzonen. Det könsrelaterade våldet drabbar kvinnor i alla åldrar, överallt i världen. Det förekommer i alla samhällsklasser, hos alla folkgrupper och i alla kulturer - och förövarna går oftast fria. Det finns fog för att beskriva det könsrelaterade våldet mot kvinnor som vår tids största människorättsskandal.

Även i Sverige utsätts kvinnor i alla åldrar och samhällsklasser för könsrelaterat våld. Mäns våld mot kvinnor i nära relationer, våldtäkt och sexuella övergrepp, hedersrelaterat våld och trafficking är exempel på olika former av våld som i huvudsak drabbar flickor och kvinnor i vårt land. "

http://www.amnesty.se/kampanj/stoppavaldetmotkvinnor/

Fins det nåra reko snälla karlar?
    Borde vi sätta män på en öde ö typ alcatraz ?
    Är dessa män ett hot mot världsfreden- och vår överlevnad?
    Hur löser vi detta ? Förslag?
    För visst måste det bli en förändring!
    Lägg härtill alla de som utsätter barn för våldtäkter.../sexuella överrepp.
    Samt krigar och dödar/torterar...

Varför är det mest män som utsätter andra?Finns forskning i det?
    cyclops
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Finns det nåra snälla nordiska män? Empty Sv: Finns det nåra snälla nordiska män?

Inlägg  DMustaine 2009-08-18, 03:03

Vet du att för länge sen sortera jag bort dig från den seriösa lisan. På ett sätt kan jag köpa det du skriver men du är på tok för onyanserad. Är jag för att jag är en man din fiende? Du skall nog ställa den frågan till min sambo och min dotter! Generellt låter du som Gudrun som måla ut alla svenska män som talibaner! Jag måste säga att din trovärdighet flyger ut genom fönstret! Är jag för att jag är svensk en rasist och har åsikter om vår invandrarpolitik? Jag tror att i förängningen, om det är mätbart, så är jag en större humanist än vad du är!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Finns det nåra snälla nordiska män? Empty Sv: Finns det nåra snälla nordiska män?

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-18, 08:06

Kanske är nedärvt från forna tider då männen bestämde allt,inte vet jag, men en gissning som en av orsakerna,
    Här måste jag hålla med DMustaine, det gäller inte alla män, visst finns "snälla" nordiska män!

Det är ju jag ett levande bevis på, eller hur? He, he, he! Wink
    Och jag kan ju inte vara den enda?

Därför tycker jag monstermännen får bära sina ok själva fullt ut!
    Pang på dom bara,men bara dom,inte alla över samma kant! No
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-08-18, 08:14

Det går bra för sus att kritisera nordiska män

men personer med invandrarbakgrund

ajabaja

pappa med invandrarbakgrund låste in sina barn i ett halvår

5 barns pappa med invandrarbakgrund mördar sin fru och barnens mor

sus tycka synd om?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-18, 08:23

Nu tror jag att SuszX,som svar på tråden,om det finns några snälla talibaner,
    Vill visa på att vi ska hålla rent framför våra egna dörrar också?

Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-08-18, 08:27, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Finns det nåra snälla nordiska män? Empty De flesta män är snälla män

Inlägg  theward 2009-08-18, 08:27

Skulle påstå att det är media som får en del att tro att många män är svin eller monster.
    Sen att denna bild passar utmärkt för de mest rabiata feministerna är ju självklart, för det ger dom ju som sagt vatten på kvarn.

Bästa sättet att komma åt dessa män är ju att inte tveka att agera mot dem, dvs vet man at man har en grane som slår sina barn och/eller fru...ä det helt nödvändigt som man att agera och tala om för vederbörande att detta tolerarar man inte.

tror faktiskt avsky från andra män fungerar bättre än polisanmälningar iaf i inledningskedet...
    För våldsamma män, trappar upp sitt våld, i början är det mkt "mildare".
    Det är då de ska tas ner på jorden, innan de förstör andras och även sina egna liv
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-18, 08:32

Här i sverige där männen representerar halva befolkningen, säg det att män står för 80% av alla brott,och där räknas väl även våld in?

Men dom 80% är ju ändå bara en liten del av alla oss som är halva befolkningen?
    För 80% av alla brott av män,betyder ju inte att 4 miljoner män är brottslingar!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-18, 08:48

martin7lindgren skrev:Här i sverige där männen representerar halva befolkningen, säg det att män står för 80% av alla brott,och där räknas väl även våld in?

Men dom 80% är ju ändå bara en liten del av alla oss som är halva befolkningen?
    För 80% av alla brott av män,betyder ju inte att 4 miljoner män är brottslingar!

jo visst räknas alla brott in...
    Frågan är inte om störst andel manliga brottslingar hittas i just kategorin våldsbrott.
    Men vi vet ju att det finns våldsamma kvinnor med...........

Vet inte hur många fler män än kvinnor som slår sina respektive..
    Men siffran är nog inte större än 70-30...

Det är bara det att mäns våld är grövre och oftare anmäls, eftersom det ses omanligt att anmäla sin kvinna för misshandel..

Ska vi jämlikhetens tecken även börja ta upp kvinnors våld mot män, eler ska det sopas under mattan som vanligt.

Att män är grisar blir vi ju matade vare dag i princip.
    Ska debatten bli trovärdigt måste även ljuset falla över kvinnor med sviniga beteenden
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-18, 09:27

Susz X skrev:

Saxat ur amnestyrapport:

"Rätten att inte utsättas för könsrelaterat våld är i allra högsta grad en fråga om demokrati, jämställdhet och grundläggande mänskliga rättigheter. Ändå utsätts minst en tredjedel av världens alla kvinnor för allvarligt våld under sin levnad. De flesta övergreppen sker i hemmet och förövaren är en närstående man. Bakom stängda dörrar utsätts kvinnor för våld från sin partner eller nära släktingar. Många kvinnor är alltför skamsna och rädda för att anmäla övergreppen. De som anmäler blir inte tagna på allvar.

Könsrelaterat våld drabbar också många flickor och kvinnor i väpnade konflikter där våldtäkt ofta utgör en del av krigföringen. Men övergreppen tar inte slut när striderna upphör. Det är vanligt att våldet mot kvinnor i hemmet trappas upp när soldaterna kommer hem.

Från slagfältet till sovrummet är kvinnor i riskzonen. Det könsrelaterade våldet drabbar kvinnor i alla åldrar, överallt i världen. Det förekommer i alla samhällsklasser, hos alla folkgrupper och i alla kulturer - och förövarna går oftast fria. Det finns fog för att beskriva det könsrelaterade våldet mot kvinnor som vår tids största människorättsskandal.

Även i Sverige utsätts kvinnor i alla åldrar och samhällsklasser för könsrelaterat våld. Mäns våld mot kvinnor i nära relationer, våldtäkt och sexuella övergrepp, hedersrelaterat våld och trafficking är exempel på olika former av våld som i huvudsak drabbar flickor och kvinnor i vårt land. "

Fins det nåra reko snälla karlar?
    Borde vi sätta män på en öde ö typ alcatraz ?
    Är dessa män ett hot mot världsfreden- och vår överlevnad?
    Hur löser vi detta ? Förslag?
    För visst måste det bli en förändring!
    Lägg härtill alla de som utsätter barn för våldtäkter.../sexuella överrepp.
    Samt krigar och dödar/torterar...

Varför är det mest män som utsätter andra?Finns forskning i det?
    cyclops

Vilken typ av män är det som får uppmärksamhet av kvinnor menar du?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-18, 10:26

Varför inte fråga dig själv Mr.Råtta?

1. Är du en snäll nordisk man?
    2. Är du en man överhuvudtaget, med tanke på din stora trut och barnets tunga?
    3. Vad får du själv för uppmärksamhet av kvinnor?

Så du borde ju ha svaret på din egen fråga, eller hur?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Finns det nåra snälla nordiska män? Empty hmmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-18, 10:29

Är män djur Susx?

råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-18, 10:52

martin7lindgren skrev:Varför inte fråga dig själv Mr.Råtta?

1. Jag är snäll och jag är i stort sett nordisk.
    2. Jag är en man, möjligen med stor trut och förhoppningsvis lite barnasinne kvar.
    3. Jag får jobba för uppmärksamheten. Detta eftersom jag är snäll. Alltför många kvinnor söker sig ju till "farliga"(=våldsverkande) män. Sen vill de att vi som är snälla ska hjälpa dem. Men var inte orolig martin lille, jag har all uppmärksamhet jag behöver.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-18, 10:55

När min medicin slutar fungera skriver jag elaka saker på internet.
    Internet är inte bra för mig säger min kbt psykolog.
    Jag tycker om internet. Alla män är dock djur, speciellt dem nordiska...
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-18, 11:13

Infantilt var förnamnet på ingensuzsningX inlägg!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 12:29

DMustaine skrev:Vet du att för länge sen sortera jag bort dig från den seriösa lisan. På ett sätt kan jag köpa det du skriver men du är på tok för onyanserad. Är jag för att jag är en man din fiende? Du skall nog ställa den frågan till min sambo och min dotter! Generellt låter du som Gudrun som måla ut alla svenska män som talibaner! Jag måste säga att din trovärdighet flyger ut genom fönstret! Är jag för att jag är svensk en rasist och har åsikter om vår invandrarpolitik? Jag tror att i förängningen, om det är mätbart, så är jag en större humanist än vad du är!

Kallar du diG humanist ? Jisses.. Rolling Eyes
    Är det även typiskt män Gå till personanGrepp,
    försöka förnedra , förlöjliGa i stället för att hålla siG till
    sakfråGan i diskussionen? Samt möjliGen tillföra intressanta
    fakta och synvinklar...
    Eller är det enbart dm: s, bh:s personliGhet?
    Varför detta självförsvar? Jisses.. är en förtryckare som du humanist?
    Nopp dm. Icke!cyclops

En äkta humanist vill väl försöka se problemet med misshandel
    och förtryck..eller huur..
    i syftet att förbättra för människorna..
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 12:45

martin7lindgren skrev:Kanske är nedärvt från forna tider då männen bestämde allt,inte vet jag, men en gissning som en av orsakerna,
    Här måste jag hålla med DMustaine, det gäller inte alla män, visst finns "snälla" nordiska män!

Det är ju jag ett levande bevis på, eller hur? He, he, he! Wink
    Och jag kan ju inte vara den enda?

Därför tycker jag monstermännen får bära sina ok själva fullt ut!
    Pang på dom bara,men bara dom,inte alla över samma kant! No

Var det verkliGen så- att männen bestämde allt i forna tider- eller är det bara en myt?
    Var det så att man kompletterade varandra med det man/kvinna var bäst på?
    Förr för mi var mina morföräldrar som levde tillsammans tills de var 92 år.
    Inte en enda GånG man ens anade förtryck mellan dem.
    Snarare en varm vacker ömsesidiG respekt
    med tillit, ödmjukhet- det kändes även för omivninGen..
    Klart det finns bra ärliGa, snälla män..de allra flesta ..
    och japp- det är du ett levande bevis på oxå Martin!sunny

Men inGen erkänner att den är en förtryckare heller..
    handlar det om att ha makt som du skriver -eller självhävdelsebeGär,
    eller sitter det rent av i vissas gener, eller är det avsaknad av egenmakt?
    eller handlar det oxå om missbruk?
    Se bara på dm- han förtrycker oxå på sitt sätt..dessvärre för dito har han Gett
    siG på fel person denna GånG..det är lixom inte om mi eller mina nära kära samt
    underbara vänner tråden handlar alls.Finns inGa förtryckare där alls- tvärtom.

Men - att förtrycka/ misshandla är inte detsamma som att ha makt. Eller är det?
    Har detta förhållninGssätt med hjärnan/ hormoner att Göra eller vad?
    Och hur kan en far döda sitt barn , misshandla sin dotter till döds..(se länk i första inlägget)
    - eller utsätta det för sexöverrepp?
    Varför?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 13:15

Blåfront skrev:Det går bra för sus att kritisera nordiska män

men personer med invandrarbakgrund

ajabaja

pappa med invandrarbakgrund låste in sina barn i ett halvår

5 barns pappa med invandrarbakgrund mördar sin fru och barnens mor

sus tycka synd om?

Varför är det så tabu att ha en helhetssyn som amnesty beskriver i sin rapport?
    Här är alla män inberäknade.
    Inte enbart nordiska- inte enbart från öst.
    Har du inte läst hela inläet eller är du så full av självförsvarsdrift och hat mot
    muslimer att du blundar för helheten?
    Varför förtrycker män -
    hur kommer det sig att en man kan misshandla sin dotter till döds..?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 13:23

martin7lindgren skrev:Nu tror jag att SuszX,som svar på tråden,om det finns några snälla talibaner,
    Vill visa på att vi ska hålla rent framför våra egna dörrar också?

Love you! sunny

Självklart- annars är väl inte de som klagar på andra så trovärdiga
    - dubbelmoral är bara falskspel juh..och varför är det så lätt att klaga
    på allt och alla som är långt bort och inte är med i diskussionen???
    inte det som finns i nordiska hem? Feghet? Ynklighet? En egen vilja att
    framstå som bättre person än man faktiskt är- för att bli poppis?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 13:27

theward skrev:Skulle påstå att det är media som får en del att tro att många män är svin eller monster.
    Sen att denna bild passar utmärkt för de mest rabiata feministerna är ju självklart, för det ger dom ju som sagt vatten på kvarn.

Bästa sättet att komma åt dessa män är ju att inte tveka att agera mot dem, dvs vet man at man har en grane som slår sina barn och/eller fru...ä det helt nödvändigt som man att agera och tala om för vederbörande att detta tolerarar man inte.

tror faktiskt avsky från andra män fungerar bättre än polisanmälningar iaf i inledningskedet...
    Det är då de ska tas ner på jorden, innan de förstör andras och även sina egna liv

Intressant
    det du skriver..känns rätt på nåt sätt i just bemötandet av misshandlare.
    Men räcker det?
    (Dock hoppas jag vi slipper tjötet om rabiata feminister- dessa är icke kärnan i denna tråd..
    utan konsekvent fakta som tex (här) amnesty belyser..)
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-08-18, 13:31

Susz X skrev:Varför är det så tabu att ha en helhetssyn som amnesty beskriver i sin rapport?
    Utan att ha läst rapporten vill jag ändå hävda att din formulering ”alla män” är det som stör.

Jag och många andra män är riktigt förbaskat irriterade över denna generalisering. Det är en mycket liten minoritet av männen som kan klassas som våldtäktsmän och/eller kvinnomisshandlare. De allra flesta av oss är vanliga hyggliga familjefäder. De onyanserade angrepp som tyvärr ofta kommer från feministhåll ger bara upphov till uttryck som ”förbannade attackflata”. Det är väl ändå onödigt ?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 13:35

martin7lindgren skrev:Varför inte fråga dig själv Mr.Råtta?

En vis man är du Martin. Mycket vis.
    Det är där allt måste börja- hos sig själv.
    Vill ge dig en varm å go bamsekraam! cheers
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 13:40

formsvackan skrev:
    Susz X skrev:Varför är det så tabu att ha en helhetssyn som amnesty beskriver i sin rapport?
    Utan att ha läst rapporten vill jag ändå hävda att din formulering ”alla män” är det som stör.

Jag och många andra män är riktigt förbaskat irriterade över denna generalisering. Det är en mycket liten minoritet av männen som kan klassas som våldtäktsmän och/eller kvinnomisshandlare. De allra flesta av oss är vanliga hyggliga familjefäder. De onyanserade angrepp som tyvärr ofta kommer från feministhåll ger bara upphov till uttryck som ”förbannade attackflata”. Det är väl ändå onödigt ?

Det är din egen tolkning- varför tolkar du det på det viset?

Det gör inte Martin..eller Theward..tex..
    Borde du tänka om själv fs- och framför allt LÄSA vad tråden handlar om innan du vrålar och
    viftar med armarna??
    Är det så du fungerar?Varför gömmer du dig bakom "jag och andra män"?
    Anser du inte att frågan om misshandel/förtryck inom hemmets låsta dörrar / mord av egna barn är viktig att sätta ljuset på och diskutera?
    Vill du att det ska tystas ned?
    I denna tråden ser ja inlägg från män som fördömer misshandel etc...utan att gå till atack mot mi som person..
    En eloge till dessa män som verkligen har en ärlig vilja att förhindra våld mot kvinnor/barn i hemmet!

Senast ändrad av Susz X den 2009-08-18, 13:51, ändrad totalt 1 gång
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-18, 13:51

theWard skrev:

"Skulle påstå att det är media som får en del att tro att många män är svin eller monster.

Det är då de ska tas ner på jorden, innan de förstör andras och även sina egna liv"

Detta är ju feministernas favoritteori. Enligt dem är det ju inte deras älskade våldsverkare som är problemet. Det är de snälla som är problemet. Snällan män ska alltså ställa upp som nån slags slagpåsar åt våldsverkarna. Så jävla patetiskt. Nog för att det finns många dumsnälla män. Men det finns faktiskt gränser.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 13:58

Beror kanske på hur man ser det Råttan..
    Inget är ju svart eller vitt.
    Är det rätt att TIgA om man VET att grannen
    misshandlar?
    Är det så snällt egentlien- eller enbart fegt?
    Att vara rädd är en annan sak..inte samma som feghet.
    Har vi ett ansvar i att
    vara vuxna människor?
    Samtidit är det viktigt som du skriver ..polismyndiheten
    har ett ansvar- men tar de alltid det?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-18, 14:24

R.O.F.L skrev:När min medicin slutar fungera skriver jag elaka saker på internet.
    Internet är inte bra för mig säger min kbt psykolog.
    Jag tycker om internet. Alla män är dock djur, speciellt dem nordiska...

Jasså? Visste inte att du var kvinna ..
    men har du inen åsikt om detta då?

Saxat ur amnestyrapport:

Senast ändrad av Susz X den 2009-08-18, 14:25, ändrad totalt 1 gång

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:28