16 år mot dagens 8 år är ju dubbelt så bra!
Ja, i Martins värld är ju alla förslag som sossarna lägger så hejdlöst bra att det snuddar vid att vara nästan övermänskligt bra.
martin7lindgren skrev:Jag vet precis vad du vill med dom du kallar tärande och lata, att den gruppen är är sjuka eller handikappade spelar ingen roll i din drömvärld,
JAG VET VEM DU ÄR MR.RÅTTA!
martin7lindgren skrev:Att låta föräldrarna förfoga fritt över föräldrar försäkringen till ungarna är 16 år,låter som en bra ide som säkert välkommnas av många,
Spara dagar att använda vid skol lov när ungarna är tonåringar, skulle nog motverka en hel fusk med vab dagar t.ex!
Ett bra förslag från socialdemokraterna!
16 år mot dagens 8 år är ju dubbelt så bra!
råttan. skrev:martin7lindgren skrev:Jag vet precis vad du vill med dom du kallar tärande och lata, att den gruppen är är sjuka eller handikappade spelar ingen roll i din drömvärld,
Hur svårt kan det vara att veta vad jag vill? Det är ju bara att läsa innantill. Ge dem jobb och ställ krav på de som har arbetsförmåga.
martin7lindgren skrev:Det här med och jobba är väl en fullt frisk och arbetsförs som dig Mr.Kronblom/Blues minsta problem!
Som jag ser det så är du den minst berättigade på forumet att snacka jobb!
Det är en tillräckligt stor skam att en fullt frisk och arbetsför inte vill jobba, samtidigt som du har mage att sparka mot andra som vill jobba men inte kan!
DET SÄGER JU ALLT OM VILKEN USEL PERSON DU ÄR MR.KRONBLOM/BLUE?
Redvictory skrev:råttan. skrev:martin7lindgren skrev:Jag vet precis vad du vill med dom du kallar tärande och lata, att den gruppen är är sjuka eller handikappade spelar ingen roll i din drömvärld,
Hur svårt kan det vara att veta vad jag vill? Det är ju bara att läsa innantill. Ge dem jobb och ställ krav på de som har arbetsförmåga.
Ok! ni kan ju börja ställa krav på er kompis Blåfront då!
martin7lindgren skrev:Inte ens FK tror vpå regeringens direktiv att utförsäkra alla dessa 1000 tals sjuka nästa år!
martin7lindgren skrev:Sveriges välbärgade var det redan innan alliansen tog över,
Tror dom flesta trots om dom får betala en procent mer skatt på sina miljoninkomster och stora fina hus inte säger något om det,
Man kommer vara fortsatt välbärgad ändå!
Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva.
råttan. skrev:Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva. Gudrun med sina svindlande avdrag är ett bra exempel på detta.
Det är också riktigt att denna elitvänster inte har mycket att tacka Allians för Sverige. Allians för Sverige står för en politik för arbetarna. De har mycket att tacka Alliansen för.
Dock tror jag ingen (utom möjligen martin7lindgren) är så pass urbota korkad att han tror att lite höjd skatt för något tusental personer skulle hindra sjukdom, fattigdom och hemlöshet. Det vet man också på Sveavägen 68, men man säger det inte till martin.
Jag har inga problem med att stå för mitt budskap. Arbetarna skapar välstånd. Bidragslyftarna förbrukar det. Jag skulle aldrig kalla svårt handikappade och sjuka för lata. Såna dumheter får stå för martin7lindgren.