Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 35 Empty Bra?

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 12:10

Ett bra förslag från socialdemokraterna!

16 år mot dagens 8 år är ju dubbelt så bra!

Ja, i Martins värld är ju alla förslag som sossarna lägger så hejdlöst bra att det snuddar vid att vara nästan övermänskligt bra. Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 35 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-05, 13:34

Självklart ska ju du som den blånäsa du är slå ifrån idig och såga allt vad oppositionen föreslår?

Tala gärna om för mig hur det rättfärdigar dig gentemot mig?
    Du är bara en av dom bräkande fårskallarna i Reinfeldts fårskock! No

Men fortsätt att lyfta dig själv till dom gudomliga höjderna fäktandes med ditt pekfinger Mr.Secrist!
    Men nu är det så att jag bildar mig mina åsikter precis som jag vill om vad jag vill!

Förövrigt hoppas jag att du och dina blånästa polare är representativa för hela högern, bättre kan det ju inte bli!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 35 Empty Åsikt

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 13:40

Men nu är det så att jag bildar mig mina åsikter precis som jag vill om vad jag vill!

Vet inte om jag tycker det är mycket till egen åsikt. Det Mona tycker, tycker du. Oavsett vad hon tycker.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-05, 13:41

Det här med och jobba är väl en fullt frisk och arbetsförs som dig Mr.Kronblom/Blues minsta problem! Wink

Som jag ser det så är du den minst berättigade på forumet att snacka jobb!
    Det är en tillräckligt stor skam att en fullt frisk och arbetsför inte vill jobba, samtidigt som du har mage att sparka mot andra som vill jobba men inte kan!

DET SÄGER JU ALLT OM VILKEN USEL PERSON DU ÄR MR.KRONBLOM/BLUE?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-05, 13:47

Bara för man är en rödgrön väljare betyder det inte att man är socialdemokrat,
    Men så länge jag tror att Mona verkar för ett rättvisare samhälle och mot ökade klassklyftor så har hon mitt stöd!

Att sen verka för ett nytt grönt sverige är inte heller fel!
    Inget eldande med kol ute i Europa utanför våra egna gränser skulle man kunna säga!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 35 Empty Rättvist

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 13:54

Har du någonsin gett underkänt till ett rödgrönt förslag? Inte vad jag kan komma på i alla fall.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-05, 15:00

Det är ju svårt att lägga sämre förslag än vad alliansen gör?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-05, 15:16

Aha, är det därför Mona S kopierar en del men lägger till
    "lite mer" pengar?
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-05, 20:37

martin7lindgren skrev:Jag vet precis vad du vill med dom du kallar tärande och lata, att den gruppen är är sjuka eller handikappade spelar ingen roll i din drömvärld,

JAG VET VEM DU ÄR MR.RÅTTA! rabbit

Hur svårt kan det vara att veta vad jag vill? Det är ju bara att läsa innantill. Ge dem jobb och ställ krav på de som har arbetsförmåga.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-05, 20:40

martin7lindgren skrev:Att låta föräldrarna förfoga fritt över föräldrar försäkringen till ungarna är 16 år,låter som en bra ide som säkert välkommnas av många,

Spara dagar att använda vid skol lov när ungarna är tonåringar, skulle nog motverka en hel fusk med vab dagar t.ex!
    Ett bra förslag från socialdemokraterna!

16 år mot dagens 8 år är ju dubbelt så bra! Wink

Ett sätt av sosseriet att locka till sig väljare bland medelinkomsttagare. Hade förslaget kommit från Alliansen hade martin sågat det jäms med fotknölarna.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-10-05, 20:41

råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Jag vet precis vad du vill med dom du kallar tärande och lata, att den gruppen är är sjuka eller handikappade spelar ingen roll i din drömvärld,

Hur svårt kan det vara att veta vad jag vill? Det är ju bara att läsa innantill. Ge dem jobb och ställ krav på de som har arbetsförmåga.

Ok! ni kan ju börja ställa krav på er kompis Blåfront då! Very Happy
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-05, 20:44

martin7lindgren skrev:Det här med och jobba är väl en fullt frisk och arbetsförs som dig Mr.Kronblom/Blues minsta problem! Wink

Som jag ser det så är du den minst berättigade på forumet att snacka jobb!
    Det är en tillräckligt stor skam att en fullt frisk och arbetsför inte vill jobba, samtidigt som du har mage att sparka mot andra som vill jobba men inte kan!

DET SÄGER JU ALLT OM VILKEN USEL PERSON DU ÄR MR.KRONBLOM/BLUE?

Var och en har väl rätt att själv välja hur mycket man vill jobba martin?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-05, 20:45

Redvictory skrev:
    råttan. skrev:

Ok! ni kan ju börja ställa krav på er kompis Blåfront då! Very Happy

Självklart ska samma krav ställas på alla invånare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-06, 08:49

Inte ens FK tror vpå regeringens direktiv att utförsäkra alla dessa 1000 tals sjuka nästa år!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-06, 12:01

Sveriges välbärgade var det redan innan alliansen tog över,
    Tror dom flesta trots om dom får betala en procent mer skatt på sina miljoninkomster och stora fina hus inte säger något om det,

Man kommer vara fortsatt välbärgad ändå!
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 35 Empty Rödgrönt

Inlägg  Secrist 2009-10-06, 17:25

Det är ju svårt att lägga sämre förslag än vad alliansen gör?

Vilket betyder att 100% av vänsterns förslag är bra? Vilket skulle betyda att dagen rödgröna politiker troligen är de bästa som suttit i hela mänsklighetens historia. Inte illa martin.

Eller så är det bara så att du inte har en aning om vad deras förslag egentligen innebär utan tycker de är bra bara för att de kommer just från de rödgröna.

En politisk kommentator har ju kallat oppositionens skuggbudget för samma som alliansens fast med "extra allt". Alla ska få mer av allt. Bra va?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-06, 19:51

martin7lindgren skrev:Inte ens FK tror vpå regeringens direktiv att utförsäkra alla dessa 1000 tals sjuka nästa år!

Med tanke på vad 1 miljon sjuka kostar är det dags att sluta tro.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-06, 19:53

martin7lindgren skrev:Sveriges välbärgade var det redan innan alliansen tog över,
    Tror dom flesta trots om dom får betala en procent mer skatt på sina miljoninkomster och stora fina hus inte säger något om det,

Man kommer vara fortsatt välbärgad ändå!

Visst kan man lägga till en avundsjukeskatt på miljonärerna. Det löser dock inga problem då det ger väldigt lite pengar. Vi vet hur det brukar sluta när sosseriet härjar. De rikaste slipper skatten och istället får alla vanliga arbetare betala den. Hurra för röran.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 00:50

Du snackar efter ditt förstånd, så djävla korkad Mr.Råtta! No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-07, 00:57

martin lille,

Då du inte har någon konkret invändning tolkar jag det som att du samtycker.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 10:35

Förstå bara en sak Mr.Råtta, du om någon kan inte ta något för givet när det gäller mig,

Välbärgade människor var välbärgade redan innan alliansen, dom flesta har inget och tacka borgarna för,

Tror inte heller dom flesta har något emot en procent höjd skatt här och där,
    Man är ju fortsatt välbärgad ändå!

Är lika säker på att dom flesta människor med höga inkomster och fina hus inte vill se medmänniskor utsättas för sjukdom, fattigdom och hemlöshet!
    Självklart vill man vara med och förhindra det när man kan!

Men Mr.Råtta kan ju bege sig ut runt om i stan och mässa om vilken gudomlig arbetare han är, och hur lata och tärande sjuka och handikappade m.fl, är,
    Du kan ju börja inne vid talarstolen på Sergels torg så får du se vilket bemötande du får?

Men det törs du inte, för du är en jiddrig och feg råtta, och det vet du om!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-07, 18:48

Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva. Gudrun med sina svindlande avdrag är ett bra exempel på detta.

Det är också riktigt att denna elitvänster inte har mycket att tacka Allians för Sverige. Allians för Sverige står för en politik för arbetarna. De har mycket att tacka Alliansen för.

Dock tror jag ingen (utom möjligen martin7lindgren) är så pass urbota korkad att han tror att lite höjd skatt för något tusental personer skulle hindra sjukdom, fattigdom och hemlöshet. Det vet man också på Sveavägen 68, men man säger det inte till martin.

Jag har inga problem med att stå för mitt budskap. Arbetarna skapar välstånd. Bidragslyftarna förbrukar det. Jag skulle aldrig kalla svårt handikappade och sjuka för lata. Såna dumheter får stå för martin7lindgren.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-10-07, 18:50

Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva.

Hittepå får ett ansikte.
    Ett fult ett.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 20:55

Mr.Råtta briljerar! Klassens snille! rabbit
    Det är ju råttan som ylar om vilka jättehöjningar av skatten som väntar vid en rödgrön valseger, eller Mr.Råtta! rabbit

När jag då påtalar att det handlar om en procentiga höjningar för dom med miljoninkomster, då klämmer råttan plötsligt i me3d att det lilla löser inga problem, nähä?

MEN VAD ÄR DET DÅ RÅDISEN YLAR OCH TJUTER OM NÄSTAN DAGLIGEN?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-07, 21:35

råttan. skrev:Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva. Gudrun med sina svindlande avdrag är ett bra exempel på detta.

Det är också riktigt att denna elitvänster inte har mycket att tacka Allians för Sverige. Allians för Sverige står för en politik för arbetarna. De har mycket att tacka Alliansen för.

Dock tror jag ingen (utom möjligen martin7lindgren) är så pass urbota korkad att han tror att lite höjd skatt för något tusental personer skulle hindra sjukdom, fattigdom och hemlöshet. Det vet man också på Sveavägen 68, men man säger det inte till martin.

Jag har inga problem med att stå för mitt budskap. Arbetarna skapar välstånd. Bidragslyftarna förbrukar det. Jag skulle aldrig kalla svårt handikappade och sjuka för lata. Såna dumheter får stå för martin7lindgren.

problemet är väl att du anser inte att många är nog sjuka och handikappade...
    Så de flesta snyltar enligt dig....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:28