theward skrev:råttan. skrev:Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva. Gudrun med sina svindlande avdrag är ett bra exempel på detta.
Det är också riktigt att denna elitvänster inte har mycket att tacka Allians för Sverige. Allians för Sverige står för en politik för arbetarna. De har mycket att tacka Alliansen för.
Dock tror jag ingen (utom möjligen martin7lindgren) är så pass urbota korkad att han tror att lite höjd skatt för något tusental personer skulle hindra sjukdom, fattigdom och hemlöshet. Det vet man också på Sveavägen 68, men man säger det inte till martin.
Jag har inga problem med att stå för mitt budskap. Arbetarna skapar välstånd. Bidragslyftarna förbrukar det. Jag skulle aldrig kalla svårt handikappade och sjuka för lata. Såna dumheter får stå för martin7lindgren.
problemet är väl att du anser inte att många är nog sjuka och handikappade...
Så de flesta snyltar enligt dig....
Långtidssjukskrivna + förtidspensionäerna utgör i storleksordningen hela 1 miljon människor. Det motsvarar nästan 20% av arbetskraften. Även röran vet att detta är orimligt och de har inte på minsta sätt aviserat en ändring av detta.