Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 36 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-10-08, 00:04

theward skrev:
    råttan. skrev:Nu är det som så martin lille att de flesta välbärgade tillhör den s.k elitvänstern som förespråkar högre skatt för vanliga arbetare och fler kryhål i systemet åt dem själva. Gudrun med sina svindlande avdrag är ett bra exempel på detta.

Det är också riktigt att denna elitvänster inte har mycket att tacka Allians för Sverige. Allians för Sverige står för en politik för arbetarna. De har mycket att tacka Alliansen för.

Dock tror jag ingen (utom möjligen martin7lindgren) är så pass urbota korkad att han tror att lite höjd skatt för något tusental personer skulle hindra sjukdom, fattigdom och hemlöshet. Det vet man också på Sveavägen 68, men man säger det inte till martin.

Jag har inga problem med att stå för mitt budskap. Arbetarna skapar välstånd. Bidragslyftarna förbrukar det. Jag skulle aldrig kalla svårt handikappade och sjuka för lata. Såna dumheter får stå för martin7lindgren.

problemet är väl att du anser inte att många är nog sjuka och handikappade...
    Så de flesta snyltar enligt dig....

Långtidssjukskrivna + förtidspensionäerna utgör i storleksordningen hela 1 miljon människor. Det motsvarar nästan 20% av arbetskraften. Även röran vet att detta är orimligt och de har inte på minsta sätt aviserat en ändring av detta.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-08, 00:09

martin7lindgren skrev:Mr.Råtta briljerar! Klassens snille! rabbit
    Det är ju råttan som ylar om vilka jättehöjningar av skatten som väntar vid en rödgrön valseger, eller Mr.Råtta! rabbit

När jag då påtalar att det handlar om en procentiga höjningar för dom med miljoninkomster, då klämmer råttan plötsligt i me3d att det lilla löser inga problem, nähä?

MEN VAD ÄR DET DÅ RÅDISEN YLAR OCH TJUTER OM NÄSTAN DAGLIGEN?

Men nu var du väl duktig, inte sant? Det är alldeles riktigt att de minimala inkomster som de aviserade skttehöjningarna ger inte räcker till någonting. Det är just därför jag kommer fram till att det måste bli gigantiska skattehöjningar för vanliga arbetare. Ta skattehöjningarna från s + v + mp så hamnar vi kanske på något som liknar vad de vill genomföra.

martin kan väl inte vara så dum att han tror att det är några andra än arbetarna som ska betala de märkliga satsningar som röran vill göra. Det är alltid arbetaren som får betala.

Rörans senaste påfund - att låna till riskkapital går väl till historien som ovanligt korkat till och med för att komma från Toblerone.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-08, 00:30

Verkar som Bodström inte får vara med och leka i den nya partitoppen.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-08, 10:35

råttan. skrev:Verkar som Bodström inte får vara med och leka i den nya partitoppen.

Om det är sant så är det bara bra....

queen
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 36 Empty Snygg, snyggare, Bodström

Inlägg  Secrist 2009-10-08, 12:41

Om det är sant så är det bara bra....

Jag trodde alla tjejer tyckte han är så snygg? Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-08, 13:52

Secrist skrev:Om det är sant så är det bara bra....

Jag trodde alla tjejer tyckte han är så snygg? Wink

Tjejerna kanske gör det...jag som kvinna gör det inte! En slät hy och trevligt leende tar inte bort falskheten. Jag tycker han ser mest lurig och opålitligt ut. Och jag har aldrig gillat något han har sagt, (det som jag har hört).

Nej, Bodström är sig själv närmast och är inte att lita på. Han hör till de nya sossarna....Makten och girigheten framför allt. Och detta startade med GP.

queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-08, 14:37

Rödgrön väljare var det eller hur Regndrottning, eller kanske en varannan dags väljare?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-08, 21:54

martin lille,

Att du är en lat bidragslyftare gör dig med automatik till en rödgrön väljare. Du avskyr ju arbete och röstar därför på bidragspartiet.
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-10-08, 21:58

Bodström kommer ingå i regeringen om det blir en rödgrön regering. Mona har ju redan lovat honom justitieminiterposten.
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 36 Empty Svikare?

Inlägg  Secrist 2009-10-08, 23:14

Rödgrön väljare var det eller hur Regndrottning, eller kanske en varannan dags väljare?

Ajdå, martin är lite tjurig på Regndrottningen. Hon har visat en förmåga att tänka självständigt och kritiskt även om de rödgröna vilket martin finner oacceptabelt. All heder åt Regnis! cheers
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-09, 12:42

Nej, nej varför skulle jag vara sur på Regndrottning, ytterligare ett försök att så splittring,
    Det står Regndrottning helt fritt att tycka vad hon vill, forumetär ocensurerat och tillämpar det fria ordet som du vet Secrist!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-09, 12:44

En del kan tänka själva. martin kan det inte.
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 36 Empty Censur

Inlägg  Secrist 2009-10-09, 12:53

Nejdå martin. jag försöker inte så split i vänsterled. Jag bara uppmuntrar kritiskt tänkande oavsett politisk åsikt. Något du tyvärr inte är kapabel till.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-09, 14:42

Det låter bra secrist, visst uppmuntrar du kritiskt tänkande så länge kritiken spelar dina åsikter i händerna!

Men kritik som går emot dina värderingar försöker du slå ner och såga vid fotknölarna, Lycka till!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-09, 22:29

martin är verkligen ett fån.

När presenterade han senast en åsikt som gick emot rörans?

Kanske när han arbetade 2 dagar för 100 år sedan. martin - en kappvändare i innerstan.
    Secrist
    Secrist

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 36 Empty Kritiskt

Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:09

Men kritik som går emot dina värderingar försöker du slå ner och såga vid fotknölarna, Lycka till!

Nädå, genomtänkt och konstruktiv kritik kan jag ta även om den är riktad mot alliansen. Men "kritik" som formuleras att alliansen är ondskefulla monster och allmänt dumma i huvudet är inte konstruktiv kritik. Bara trams.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-10, 10:35

Vad menar du, först måste jag väl ha något att vända mig mot,
    Jag tror på en rödgrön politik, jag tror på en rödgrön valseger,

Men fortsätt ni blånäsor att slå era huvuden ihop, bättre kan det ju inte bli!

En handfull Mr.Råtta och några av hans likar föranleder ingen oro, tvärtom, det ökar bara förhoppningarna att 2010 är det över för den här gången!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-10, 10:41

Secrist skrev:Men kritik som går emot dina värderingar försöker du slå ner och såga vid fotknölarna, Lycka till!

Nädå, genomtänkt och konstruktiv kritik kan jag ta även om den är riktad mot alliansen. Men "kritik" som formuleras att alliansen är ondskefulla monster och allmänt dumma i huvudet är inte konstruktiv kritik. Bara trams.

Som jag ser det finns det ondskefulla aliansare och tyvärr ganska högt upp om inte allra högst...

Det är där problemet ligger enligt mig..

Talar man med lokala, regionala politiker är de inte alls lika nochalanta och ovilliga att lyssna....

Borg och Reinfeldt, husmark anser jag vara "onda" på sitt sätt och det står jag för.
    har man läst och hört vad de skrivit och sagt så då får iaf jag den uppfattningen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-10, 15:05

martin7lindgren skrev:Vad menar du, först måste jag väl ha något att vända mig mot,
    Jag tror på en rödgrön politik, jag tror på en rödgrön valseger,

Men fortsätt ni blånäsor att slå era huvuden ihop, bättre kan det ju inte bli!

En handfull Mr.Råtta och några av hans likar föranleder ingen oro, tvärtom, det ökar bara förhoppningarna att 2010 är det över för den här gången!

Desto större blir magplasket när röran förlorar ännu ett val.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-10, 15:07

theward skrev:
    Secrist skrev:Men kritik som går emot dina värderingar försöker du slå ner och såga vid fotknölarna, Lycka till!

Som jag ser det finns det ondskefulla aliansare och tyvärr ganska högt upp om inte allra högst...

Det är där problemet ligger enligt mig..

Talar man med lokala, regionala politiker är de inte alls lika nochalanta och ovilliga att lyssna....

Borg och Reinfeldt, husmark anser jag vara "onda" på sitt sätt och det står jag för.
    har man läst och hört vad de skrivit och sagt så då får iaf jag den uppfattningen

Du är ju helt slut i roten.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-10, 16:04

Nej du Mr.Råtta du kommer garanterat och helt välförtjänt att få lära dig vad ett magplask är för något,

Enda skillnaden på ditt kommande och sedvanliga magplask i vattnet kommer du göra ditt nere på din välfyllda pottbotten?

Den dagen gäller det att hålla sig undan så man inte blir nerstänkt?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-10-10, 16:11

martin7lindgren skrev:
    Den dagen gäller det att hålla sig undan så man inte blir nerstänkt?

Tja, att hålla dig undan otrevligheter såsom jobb och ansvar har du ju lyckats med till 100%, så blir nog inget problem att hålla dig undan lite skit....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-10, 16:24

Jasså, Fröken SiP är ute och trippar med sina highheals och nätstrumor nu igen!
    Men så klart lördagskvällen är snart här! Wink

Men det gör du rätt i fröken,ut ur garderoben bara!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-10, 21:53

Ni förstår väl hur lyckligt lottade ni är idag alla blånästa fårskallar över demoskops mätning,

Jag menar dra en lättnades suck, att det inte är ett valresultat, för jag behöver väl inte säga vad vår nästa statsminister skulle heta då! Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-11, 00:07

martin7lindgren skrev:Ni förstår väl hur lyckligt lottade ni är idag alla blånästa fårskallar över demoskops mätning,

Jag menar dra en lättnades suck, att det inte är ett valresultat, för jag behöver väl inte säga vad vår nästa statsminister skulle heta då! Wink

Lars Ohly?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:15