KickTheRasist skrev:Thetaxpayer skrev:KickTheRasist skrev:Thetaxpayer skrev:KickTheRasist skrev:Thetaxpayer skrev:marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:marxisten skrev:DMustaine skrev:Well thanx Regndrottningen. Kul o se dig åxå.
Det enda sättet att vinna just detta krig är militärt! Politik är meningslöst. Talibanerna utövar inte politik dom utövar religion. Men egentligen är dom bara brottslingar och analfabeter. Infra inser nog inte att det är idiotiskt att Afghanistan falla i talibanernas händer. Dels för landet i sig och dess befolkning som skulle få lida ohyggligt. Dels för omvärlden som skulle få höja beredskapen för terroristattacker styrda ifrån Afghanistan. Innan vi vet ordet av så är landet fyllt av Al qaida terrorister. Därför är Sveriges och de övriga nationer som deltar i ISAF:S verksamhet så viktigt och behöver intensifieras. Vare sig det är militärt eller med civila medel.
Hur ska man kunna vinna ett krig militärt mot några som är beredda att dö för det man tror på, att bli martyrer? Genom att skjuta på de bara hjälper man ju de på traven! Eller?
De flesta talibaner har gått odräpta alldeles för länge. Låt de bli martyrer hela bunten.
Tja, bevisligen funkar det inte. För varje död taliban kanske deras stöd ökar med tre. Jag hatar själv sådana förtryckare, men våld är ju inte rätta vägen, bevisligen... Det intressanta är att de som krigar för att ta bort de tillsatte de från början... Men hur som helst. För att citera Israels låt i eurovision: "there must be another way", som framfördes av en palestinier och en israel. Stämmer även här tycker jag. För när man märker att våld inte funkar, varför inte prova något nytt då?
Som vadå?
Som till exempel att Israel skall lämna alla ockuperade områden och slutar med utplåning av Palestinier och skapande av Koncentrations läger..
När detta är avklarad då kommer inte att finnas mera stiga terrorister och alla
skall må bra sant??
Tja du måste mena efter Hamas har jagt ut alla judar i havet då som de faktiskt säger att de vill göra.
Nej jag menar att alla skall kunna bo i denna området som kallades för Palestina och slutar skapa stat i stat , och ja där inräknad Judar och resten .
Hur skall detta kunna ske när Hamas vill döda alla Judar?
Ja just nu efter av 60 år av förtryck (utplåning) och elände detta är ju faktisk
normalt reaktion eller ??
Tycker jag inte.
"Domedagen kommer inte förrän muslimerna bekämpar judarna (dödar judarna), när juden gömmer sig bakom stenar och träd. Stenarna och träden ska säga O Muslimer, o Abdulla, det är en jude bakom mig, kom och döda honom. Bara Gharkad-trädet kommer inte att göra det, eftersom det är ett av judarnas träd." (Berättat av al-Bukhari och Muslim.)