Redvictory skrev:vid vilken grad av psykisk störning vill DU ingripa, på blotta misstanken, eller efter incident?
Jag skulle flytta INNAN det hände en incident! i motsats till DIG som skulle stå och se på när din lilla dotter blev våldtagen och ropa! du det där är brottsligt!
Hur sjuk får den som ska vara din granne få vara?
så pass att hon/han INTE skulle våldta misshandla eller mörda min familj! i motsats till DIG som skulle låta en MYCKET sjuk granne våldta misshandla och mörda din famiilj!
ska dennes hus tvångsförsäljas? ska personen anses sjuk tills denne dör, eller kan denne anses kunna tillfriskna?
Detta skulle jag överåta till psykvården! i skillnad till DIG som skulle ta tag i det själv!
fortfarande ser jag det som att du har väldigt starka högersympatier i denna fråga.....
Jag fullkomligt SKITER i dina perversa tankar sniper!
Jadu, det var ju en riktigt fin högerextremistisk syn du har... att föregripa rättvisa, och varför tror du jag skulle tillåta någon göra detta?
Fakta är att jag fick grannfrun tvångsintagen efter att hon jagat sin EGEN dotter med kniv, det räckte att ringa polisen efter att ha fällt henne...hon sitter nu inspärrad med diagnosen förföljelsemani tillsammans med schitzofreni.
Men nu kan vi ju börja frågorna är det DU som ska avgöra om denna människa är en fara för andra, eller ska psykvården göra det? jag anser att det ska psykvården göra, annars blir det nog ganska godtyckligt för DU har väl inte kvalifikationerna att tvångsinskriva osv??
fortfarande kan jag INTE förstå att DU ska vara både domare och jury, samt kanske bödel, för ännu har du inte svarat på hur DU tycker man ska tackla problemet!
Jag vidhåller att psykvården SKA göra sitt jobb!! med hjälp av polis om det så krävs