jag tycker att alla i dess närhet skall få veta så att de kan skydda sig!
Senast ändrad av Redvictory den 2009-07-05, 22:23, ändrad totalt 1 gång
Blåfront skrev:4:e tråden rödjävel kommer med förtal att någon är psykisk sjuk
Inte konstigt man tröttnar och påminner om hans cancer
Regndrottning skrev:Nu är det så att Red Victorys trådstart var helt neutralt.... inte ett endande angrepp.
Frågan var enkel... Skulle någon vilja bo granne med en psyksjuk? Nuetralt ställd fråga som absolut INGEN skall kunna känna sig utpekad, utvald.... men ändå är det väldigt talande att det finns de som tar åt sig...
Utan att någon skall ta åt sig men jag vill inte bo granne med en psykopat, svårt psyksjuk, mördare eller någon annan med obehagliga vanor....
Så, ni här på forumet som är psyksjuka är inte välkomna i mitt grannskap!
Regndrottning skrev:Sniper....
Du har givitvis rätt i det du skriver... När jag skrev mitt inlägg tänkte jag mer på att någon svårt sjuk eller våldsbenägen flyttade in i min trappa eller i mitt område. Och fullt så nära mig vill jag inte ha dessa osäkra människor.
Människor med svåra problem bör ha ett ordnat boende med skötare, övervakare och vad mer man kan kalla dem för....FÖR allas säkerhet och välbefinnande.
Men ett våldsbenägen psykfall skall inte kunna få kunna bo hursomhelst där denne kan utgöra terror på människorna i omgivningen.
Regndrottning skrev:Det är svåra frågor, Sniper...
En person som verkligen är våldsbenägen skall inte bo så denne utgöra fara för andra människor.
Och jag anser det är lite skillnad på mord och mord... Vi har de personer som har mord som 'hobby', d.v.s. de ägnar sig åt det regelbundet tills de åker fast. Och hur pålitliga är de när de kommer ut? Har de blivit botade då?
Sedan finns det personliga mord.... Människor som mördar av personliga skäl och då tar de livet av en viss person....övriga människor är inte i fara.
Beträffande HIV-smittade så får de gärna flytta in. Så länge de uppför sig som bra grannar.
Hur vi än säger så vill alla ha ett säkert, trygg och lugnt boende och grannskap. Ingen vill vara orolig för att gå ut ifall mördaren 'tar dem'. Ingen förälder skall behöva vara orliga för att det bor en känd pedofil i närheten.
Detta är en svår balansgång. Men, skall alla andra behöva leva i otrygghet för att vi skall vara 'rättvisa' mot de våldsbenägna?
Blåfront skrev:När redsvictory och redcloud kopierade mitt nick på AB
DÅ HÖLL NI RÖDJÄVLAR KÄFT
NI DÖK ALLTID UPP I SAMMA GÄNG NÄR FAKENICK DÖK UPP
VEM ÄR PSYKISK SJUK DÅ?
Sniperace skrev:Blåfront skrev:När redsvictory och redcloud kopierade mitt nick på AB
DÅ HÖLL NI RÖDJÄVLAR KÄFT
NI DÖK ALLTID UPP I SAMMA GÄNG NÄR FAKENICK DÖK UPP
VEM ÄR PSYKISK SJUK DÅ?
Det ENDA jag skriver om är just svar på i första hand RV,s inlägg om psyksjuka, jag ser det som ett HÅN mot de sjuka och svaga, speciellt med tanke på vilka det var som totaländrade psykvården och slängde ut i stort sett alla mentalsjuka som var intagna på institutioner för att låta dessa leva i samhället utan något skydd, detta resulterade i många självmord, uteliggare och misär för dem.
Sniperace skrev:JAvisst hårddrar jag, för jag VET hur svårt det skulle bli att dra gränser, att många skulle drabbas av att spärras in respektive INTE fick bo någonstans.
Och om de är för lätta på det så drabbar kanske dennes våld någon.
och jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa att de som BEVISAT är farliga för sig själva, eller sin omgivning BLIR inspärrade enligt dagens lagar, MEN det krävs reella bevis och kan ju inte göras på blotta misstanken.
som jag ser det så är det du talar om en väg till ett HÅRDARE samhälle där de som inte passar in ska förpassas UT
Blåfront skrev:4:e tråden rödjävel kommer med förtal att någon är psykisk sjuk
Inte konstigt man tröttnar och påminner om hans cancer
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:JAvisst hårddrar jag, för jag VET hur svårt det skulle bli att dra gränser, att många skulle drabbas av att spärras in respektive INTE fick bo någonstans.
Och om de är för lätta på det så drabbar kanske dennes våld någon.
och jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa att de som BEVISAT är farliga för sig själva, eller sin omgivning BLIR inspärrade enligt dagens lagar, MEN det krävs reella bevis och kan ju inte göras på blotta misstanken.
som jag ser det så är det du talar om en väg till ett HÅRDARE samhälle där de som inte passar in ska förpassas UT
Nej, jag är inte för ett hårdare samhälle.... Samtidigt som jag är inte för ett otryggare samhälle, heller.
Men, självklart är allt detta tal om bevisade brottslingar.....inte tu tal om annat. För då skulle det det lätt bli till anarki i samhället om 'svensson' tilläts stöta ut alla som svensson misstänker kan utgöra fara. Då skulle 'svensson bli den farligaste.
Kunskap är den bästa vägen, anser jag. Om en 'våldbenägen skulle flytta in då vill jag det skall finnas kunskap till alla. 'Varför denne tillåts flytta in.' 'Vad denne har begått för brott, varför denne tillåts att bo 'här' och varför denne inte skall anses som farlig längre.
Med kunskap så kan man undvika fördomar, rädsla som leder till utstöttning. Med kunskap såkan omgivningen bli stöttande istället för stötande..