Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
x-medborgare
blueheaven
Infra
RedCloud
Sossar-e-lata
Sniperace
MartinLindgren
Blåfront
Redvictory
13 posters

    Jag har ett glädjande besked!

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  blueheaven 2009-07-02, 02:08

    RedCloud skrev:
    Är du säker på att killen inte ljuger om denna saken också?

    du blir bara vidrigare och vidrigare, vad går du på egentligen ?

    Snacka om over reaction och spelad empati!

    Aspirerar du på en Oscar för bästa rolltolkning som populist?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 06:05

    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:
    Är du säker på att killen inte ljuger om denna saken också?

    du blir bara vidrigare och vidrigare, vad går du på egentligen ?

    Snacka om over reaction och spelad empati!

    Aspirerar du på en Oscar för bästa rolltolkning som populist?

    Jag hade INTE räknat med någon empati ifrån högern mer än några få här!
    högern har till och med anklagat mig för att ljuga om cancern! till vilken nytta?
    Men fortsätt ni för jag är inte ett dugg förvånad! B-H du tillhör en av de värsta!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  blueheaven 2009-07-02, 10:12

    Redvictory skrev:
    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:
    Är du säker på att killen inte ljuger om denna saken också?

    du blir bara vidrigare och vidrigare, vad går du på egentligen ?

    Snacka om over reaction och spelad empati!

    Aspirerar du på en Oscar för bästa rolltolkning som populist?

    Jag hade INTE räknat med någon empati ifrån högern mer än några få här!
    högern har till och med anklagat mig för att ljuga om cancern! till vilken nytta?
    Men fortsätt ni för jag är inte ett dugg förvånad! B-H du tillhör en av de värsta!

    Om du läser riktigt noga så är det inget påstående utan en fråga eftersom, när det gäller dig inte kan vara säker du har ju visat dig kapabel till det mesta i denna väg tidigare!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Sniperace 2009-07-02, 13:46

    man kan ju ställa sig frågan varför DU skulle särbehandlas, du blev väldigt upprörd pga att en forumist FRÅGADE om det var sanning eller bara fejk med din testikelcancer, obs attjag ifrågasätter INTE det, men kommer du ihåg vad DU skrev till mig?


    Skrattar gott åt dina fantasier, jag är uppvuxen i en FATTIG familj, min far var vanlig fabriksarbetare som redan när jag var liten blev totalförlamad, för att klara oss var vi utlämnade till bybefolkningens hjälp, min mor åkte ut och in på psyket pga psykiska problem, och vi ungar fick dra ett tungt lass med dels att hjälpa far och mor i hemmet, klara skola och att bidra med ARBETE på fritiden för att vi skulle klara oss, tror du det är extremhöger, då är du VÄLDIGT naiv, vi har ALDRIG kunnat åka på utlandssemestrar osv så snacka INTE skit.... för skitsnacket DET står DU för!!

    ännu så har jag ALDRIG röstat mer höger än folkpartiet, eller längre åt vänsterpartiet, fastän jag var med i KFML(R),s ungdomsgrupp i tonåren, dem lämnade jag pga deras våldsromantik med fantasier om maktövertagande med vapen och våld, och JA, de HADE vapen och de tränade med dem.....

    Men en som INTE kan lyssna det är DU, det finns BARA dina åsikter som inte kan ruckas, och VE den som inte har samma *asg*


    Rödluvan och ....ha.ha.ha.ha Very Happy

    Tala om att kasta sten i glashus!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 13:51

    Sniperace skrev:man kan ju ställa sig frågan varför DU skulle särbehandlas, du blev väldigt upprörd pga att en forumist FRÅGADE om det var sanning eller bara fejk med din testikelcancer, obs attjag ifrågasätter INTE det, men kommer du ihåg vad DU skrev till mig?


    Skrattar gott åt dina fantasier, jag är uppvuxen i en FATTIG familj, min far var vanlig fabriksarbetare som redan när jag var liten blev totalförlamad, för att klara oss var vi utlämnade till bybefolkningens hjälp, min mor åkte ut och in på psyket pga psykiska problem, och vi ungar fick dra ett tungt lass med dels att hjälpa far och mor i hemmet, klara skola och att bidra med ARBETE på fritiden för att vi skulle klara oss, tror du det är extremhöger, då är du VÄLDIGT naiv, vi har ALDRIG kunnat åka på utlandssemestrar osv så snacka INTE skit.... för skitsnacket DET står DU för!!

    ännu så har jag ALDRIG röstat mer höger än folkpartiet, eller längre åt vänsterpartiet, fastän jag var med i KFML(R),s ungdomsgrupp i tonåren, dem lämnade jag pga deras våldsromantik med fantasier om maktövertagande med vapen och våld, och JA, de HADE vapen och de tränade med dem.....

    Men en som INTE kan lyssna det är DU, det finns BARA dina åsikter som inte kan ruckas, och VE den som inte har samma *asg*


    Rödluvan och ....ha.ha.ha.ha Very Happy

    Tala om att kasta sten i glashus!

    Jag har bildat mig en uppfattning och den verkar hålla ser jag! sorry sniper!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Sniperace 2009-07-02, 13:59

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:man kan ju ställa sig frågan varför DU skulle särbehandlas, du blev väldigt upprörd pga att en forumist FRÅGADE om det var sanning eller bara fejk med din testikelcancer, obs attjag ifrågasätter INTE det, men kommer du ihåg vad DU skrev till mig?


    Skrattar gott åt dina fantasier, jag är uppvuxen i en FATTIG familj, min far var vanlig fabriksarbetare som redan när jag var liten blev totalförlamad, för att klara oss var vi utlämnade till bybefolkningens hjälp, min mor åkte ut och in på psyket pga psykiska problem, och vi ungar fick dra ett tungt lass med dels att hjälpa far och mor i hemmet, klara skola och att bidra med ARBETE på fritiden för att vi skulle klara oss, tror du det är extremhöger, då är du VÄLDIGT naiv, vi har ALDRIG kunnat åka på utlandssemestrar osv så snacka INTE skit.... för skitsnacket DET står DU för!!

    ännu så har jag ALDRIG röstat mer höger än folkpartiet, eller längre åt vänsterpartiet, fastän jag var med i KFML(R),s ungdomsgrupp i tonåren, dem lämnade jag pga deras våldsromantik med fantasier om maktövertagande med vapen och våld, och JA, de HADE vapen och de tränade med dem.....

    Men en som INTE kan lyssna det är DU, det finns BARA dina åsikter som inte kan ruckas, och VE den som inte har samma *asg*





    Rödluvan och ....ha.ha.ha.ha Very Happy

    Tala om att kasta sten i glashus!

    Jag har bildat mig en uppfattning och den verkar hålla ser jag! sorry sniper!

    Kasn du vidareutveckla ditt resonemang?

    Vari skiljer sig på att du anklagar min berättelse om min uppväxt osv, men din berättelse om cancer, vad gör att du har rätt att anklaga mig för att ljuga om detta samtidigt när du själv blir förorättad när någon enbart FRÅGAR dig om din historia är sann?

    är du någon som är TABU att ifrågasätta, men har rätt att vara hur du vill mot andra, det kallar jag PATETISKT.

    och ändå har jag ALDRIG ifrågasatt om du har det eller ej, utan tror på det till 100% och önskat dig tillfrisknande osv.... jag tyckte/tycker synd om dig att du drabbats, men du skiter totalt i hur JAG drabbats, är det en vanlig åsikt från vänsteranhängare att BARA tänka på sig själva och avfärda andra??
    widowmaker
    widowmaker


    Antal inlägg : 25
    Join date : 09-06-19
    Age : 45

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  widowmaker 2009-07-02, 16:23

    stoppa naziborgarna!!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Susz X 2009-07-02, 18:22

    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:Ja ibland har dina inlägg fått mig att häpna... What a Face Men för den saken skull missunnar jag dig verkligen inte att bli frisk.. Shocked
    Så jätte Grattis Redviktory.. Very Happy Very Happy

    Och en del av er andra skäms och glömm inte den dagen ni själva får ett taskigt besked eller livet tar en taskig vändning.. för livet hinner i fatt alla förr eller senare..
    Ska jag grattulera er andra redan nu ????

    Är du säker på att killen inte ljuger om denna saken också?

    Är härmed säker på att du är en kall vidrig jävel- och det har du själv uppvisat- så enbart du är källan bh.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  blueheaven 2009-07-02, 18:26

    Susz X skrev:
    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:Ja ibland har dina inlägg fått mig att häpna... What a Face Men för den saken skull missunnar jag dig verkligen inte att bli frisk.. Shocked
    Så jätte Grattis Redviktory.. Very Happy Very Happy

    Och en del av er andra skäms och glömm inte den dagen ni själva får ett taskigt besked eller livet tar en taskig vändning.. för livet hinner i fatt alla förr eller senare..
    Ska jag grattulera er andra redan nu ????

    Är du säker på att killen inte ljuger om denna saken också?

    Är härmed säker på att du är en kall vidrig jävel- och det har du själv uppvisat- så enbart du är källan bh.

    På sig själv känner man andra?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  SiP 2009-07-02, 18:38

    Gillar dig inte...Men naturligtvis är det otroligt glädjande att det ser kanon ut så här långt...

    Håller tummarna att det fortsätter på samma väg Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 19:06

    SiP skrev:Gillar dig inte...Men naturligtvis är det otroligt glädjande att det ser kanon ut så här långt...

    Håller tummarna att det fortsätter på samma väg Very Happy

    Tack jag gillar inte dig heller men du verkar vara begåvad med en smula empati iaf!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-02, 19:12

    Jaha, Fröken SiP & Mr.Blue har jouren idag, ja jisses?
    Är det möjligtvis ett framtida radarpar vi skönjar? geek geek
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  KickTheRasist 2009-07-02, 19:28

    Redvictory skrev:Jag har nu genomgått den tuffaste behandling man kan få mot min cancer och är nu färdigbehandlad! jag har tidvis varit i nåt man kan kalla helvetet men idag är jag friskförklarad och kan äntligen börja träna upp min svårt utmärglade kropp! spå snart
    jag är stark nog ska jag jobba på mina jobb och företaget skall åter köras för fullt!
    jag levererar en passande 80 tals låt som beskriver hur jag känner mig!


    Jag är faktisk "VÄLDIGT" glad för din skull , och jag själv förklarar dig
    för Helt frisk Inshalla !!



    Kram !!


    MVH
    //KTR
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 19:35

    KickTheRasist skrev:
    Redvictory skrev:Jag har nu genomgått den tuffaste behandling man kan få mot min cancer och är nu färdigbehandlad! jag har tidvis varit i nåt man kan kalla helvetet men idag är jag friskförklarad och kan äntligen börja träna upp min svårt utmärglade kropp! spå snart
    jag är stark nog ska jag jobba på mina jobb och företaget skall åter köras för fullt!
    jag levererar en passande 80 tals låt som beskriver hur jag känner mig!


    Jag är faktisk "VÄLDIGT" glad för din skull , och jag själv förklarar dig
    för Helt frisk Inshalla !!



    Kram !!


    MVH
    //KTR

    Tack så mycket KTR! det värmer! Tänk att vänstersidan har så mycket empati omtanke kärlek och förståelse det är underbart!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  SiP 2009-07-02, 19:42

    martin7lindgren skrev:Jaha, Fröken SiP & Mr.Blue har jouren idag, ja jisses?
    Är det möjligtvis ett framtida radarpar vi skönjar? geek geek

    Varför förstör du en viktig tråd med dina personliga hatinlägg???

    Tror nog att det finns tillräckligt med trådar så att du kan spy ut ditt hat, än att förstöra denna....

    B.t.w. Var det något i mitt inlägg till RV som du kan anse som påhopp på honom??
    Mer än att jag skrev att jag inte gillar honom?? Trodde inte det var ett krav för att lyckönska honom till att han blivit bättre
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-02, 19:45

    Jag har funderat lite på din personlighet Red Viktory, ända sen jag fick veta att du är brandman, för visst är du det?
    Är du också befäl, så har du varit med ett tag, alltså sett en hel del elände mellan varven?

    Jag har ju också sett och upplevt min beskärda del av elände under livet, därför upphör man aldrig förvånas att höra hur många på forumet inbillar sig och beter sig som om man stod över sjukdom och skador!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-02, 19:49

    Jag förstör ingen tråd, hatar heller ingen levande människa, livet är alldeles för kort för det,
    Tycker bara att du och Blue sitter och producerar ert sedvanliga skit!


    SÄRSKILT DU SIP, HAR JU VISAT SIG VARA EN ULV I FÅRAKLÄDER, OCH DET ÄR FAN INTE MITT FEL!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  SiP 2009-07-02, 19:55

    martin7lindgren skrev:Jag förstör ingen tråd, hatar heller ingen levande människa, livet är alldeles för kort för det,
    Tycker bara att du och Blue sitter och producerar ert sedvanliga skit!


    SÄRSKILT DU SIP, HAR JU VISAT SIG VARA EN ULV I FÅRAKLÄDER, OCH DET ÄR FAN INTE MITT FEL!

    "Gillar dig inte...Men naturligtvis är det otroligt glädjande att det ser kanon ut så här långt...

    Håller tummarna att det fortsätter på samma väg"


    Så du anser att en lyckönskning till en annan människa, vän eller ovän, är att producera skit???
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 20:10

    martin7lindgren skrev:Jag har funderat lite på din personlighet Red Viktory, ända sen jag fick veta att du är brandman, för visst är du det?
    Är du också befäl, så har du varit med ett tag, alltså sett en hel del elände mellan varven?

    Jag har ju också sett och upplevt min beskärda del av elände under livet, därför upphör man aldrig förvånas att höra hur många på forumet inbillar sig och beter sig som om man stod över sjukdom och skador!

    Jo det stämmer martin! mycket har jag varit med om och vissa saker glömmer man aldrig!
    det är lätt att vara styv i korken då allt går bra men då människan hamnar i kris så
    kommer allt ikapp! jag har alltid känt extra för de som är utsatta oavsett orsak!
    en sak är säker! alla kan råka ut för olyckor sjukdomar och absolut alla dör en dag!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  RedCloud 2009-07-02, 20:16

    det är lätt att vara styv i korken då allt går bra men då människan hamnar i kris så
    kommer allt ikapp!


    ordspråk:

    En frisk människa har tusen önskningar.
    En sjuk bara en.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-02, 21:07

    Ärligt talat så tycker jag en lyckönskning till någon som drabbats av någon allvarlig sjukdom kombinerat med ett jag gillar inte dig?

    Ett spel för galleriet?
    Men nu överlåter jag alltså att bedömma för Red Viktory som det berör, menjag har sagt vad jag tycker!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  SiP 2009-07-02, 21:12

    martin7lindgren skrev:Ärligt talat så tycker jag en lyckönskning till någon som drabbats av någon allvarlig sjukdom kombinerat med ett jag gillar inte dig?

    Ett spel för galleriet?
    Men nu överlåter jag alltså att bedömma för Red Viktory som det berör, menjag har sagt vad jag tycker!

    Varför inte??

    T.ex. om det drabbade dig något så skulle jag beklaga det, men jag skulle ju inte gilla dig mer för det...

    Men som sagt, vi kan tjafsa i andra trådar, denna är för viktig för att "tjafsas ner"....OK för dig??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Sniperace 2009-07-02, 21:14

    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Ärligt talat så tycker jag en lyckönskning till någon som drabbats av någon allvarlig sjukdom kombinerat med ett jag gillar inte dig?

    Ett spel för galleriet?
    Men nu överlåter jag alltså att bedömma för Red Viktory som det berör, menjag har sagt vad jag tycker!

    Varför inte??

    T.ex. om det drabbade dig något så skulle jag beklaga det, men jag skulle ju inte gilla dig mer för det...

    Men som sagt, vi kan tjafsa i andra trådar, denna är för viktig för att "tjafsas ner"....OK för dig??

    Visst kan man tycka illa om en människa utan att fördenskull önska denne olycka....
    JAg önskar INGEN människa sjukdom eller död, för mig kvittar det om denne är höger eller vänsterextremist....
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  SiP 2009-07-02, 21:16

    Sniperace skrev:
    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Ärligt talat så tycker jag en lyckönskning till någon som drabbats av någon allvarlig sjukdom kombinerat med ett jag gillar inte dig?

    Ett spel för galleriet?
    Men nu överlåter jag alltså att bedömma för Red Viktory som det berör, menjag har sagt vad jag tycker!

    Varför inte??

    T.ex. om det drabbade dig något så skulle jag beklaga det, men jag skulle ju inte gilla dig mer för det...

    Men som sagt, vi kan tjafsa i andra trådar, denna är för viktig för att "tjafsas ner"....OK för dig??

    Visst kan man tycka illa om en människa utan att fördenskull önska denne olycka....
    JAg önskar INGEN människa sjukdom eller död, för mig kvittar det om denne är höger eller vänsterextremist....

    Exakt
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Sniperace 2009-07-02, 21:20

    SiP skrev:
    Sniperace skrev:
    SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Ärligt talat så tycker jag en lyckönskning till någon som drabbats av någon allvarlig sjukdom kombinerat med ett jag gillar inte dig?

    Ett spel för galleriet?
    Men nu överlåter jag alltså att bedömma för Red Viktory som det berör, menjag har sagt vad jag tycker!

    Varför inte??

    T.ex. om det drabbade dig något så skulle jag beklaga det, men jag skulle ju inte gilla dig mer för det...

    Men som sagt, vi kan tjafsa i andra trådar, denna är för viktig för att "tjafsas ner"....OK för dig??

    Visst kan man tycka illa om en människa utan att fördenskull önska denne olycka....
    JAg önskar INGEN människa sjukdom eller död, för mig kvittar det om denne är höger eller vänsterextremist....

    Exakt

    Och det gäller även brottslingar osv, för ALLA har bara ett liv, de har en mor och far, de har kanske barn osv som älskar dem, och sådant skadar ju även DEM! men även om de lever ensamma så är de ändå människor, och INGEN ska behöva lida, vem denne än är!

    Sponsored content


    Jag har ett glädjande besked! - Sida 2 Empty Sv: Jag har ett glädjande besked!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-21, 00:41