Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
MartinLindgren
F.I.S.T
Secrist
RedCloud
Redvictory
9 posters

    Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Redvictory 2010-03-06, 18:57

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1907606/miljopartiet-over-10-procent

    Miljöpartiet ökar med hela tre procentenheter i Expressen/ Demoskops marsmätning och ligger nu på 10,6 procent. Det är den högsta nivån någonsin för MP i Demoskop. - Vi känner medvind, säger språkröret Maria Wetterstrand.

    Tack Maria för att du är så vältalig trovärdig och snygg samt att ni driver en
    Sund politik!


    Tilläggas bör att Moderaterna tappar 2,6 procentenheter till 27,3. för att de driver en osund politik!
    Very Happy


    Senast ändrad av Redvictory den 2010-03-07, 20:30, ändrad totalt 2 gånger
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Redvictory 2010-03-06, 19:02

    Redvictory skrev:http://www.expressen.se/Nyheter/1.1907606/miljopartiet-over-10-procent

    Miljöpartiet ökar med hela tre procentenheter i Expressen/ Demoskops marsmätning och ligger nu på 10,6 procent. Det är den högsta nivån någonsin för MP i Demoskop. - Vi känner medvind, säger språkröret Maria Wetterstrand.

    Tack Maria för att du är så vältalig trovärdig och snygg samt att ni driver en
    Sund politik!


    Tilläggas bör att Moderaterna tappar 2,6 procentenheter till 27,3. för att de driver en osund politik!
    Very Happy

    Upp
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 19:05

    Detta kan vara en liten förklaring varför GA/BH/SeeL/Thors har gått nuts på forumet den senaste tiden. De vet att det är kört för högerpolitiken.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Redvictory 2010-03-06, 19:22

    RedCloud skrev:Detta kan vara en liten förklaring varför GA/BH/SeeL/Thors har gått nuts på forumet den senaste tiden. De vet att det är kört för högerpolitiken.

    Verkligen! med tanke på raset i Moderaterna (Alliansens styrande) så kan jag nästan se hur de darrar nu! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Mp

    Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:24

    - Den nu höga nivån för MP ligger i linje med trenden över en längre period. En pragmatisk hållning i frågan om hanteringen av hushållsnära tjänster har möjligen stärkt partiet i förhållande till övriga oppositionspartier.

    Forumvänstern glömmer att miljöpartiet inte är ett klassiskt vänsterparti. De står med fötterna i bägge blocken ideologiskt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:26

    Forumvänstern glömmer att miljöpartiet inte är ett klassiskt vänsterparti.

    Secrist glömmer att MP ingår i den Rödgröna koallitionen....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Mp

    Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:28

    Secrist glömmer att MP ingår i den Rödgröna koallitionen....

    Vilket också gör det desto mer intressant att se hur de ska kunna sy ihop ett gemensamt valmanifest. Mp och V har inte mycket gemensamt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:29

    Mp och V har inte mycket gemensamt.

    (v) har en duktig miljöagenda de också....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-06, 21:30

    Secrist skrev:Secrist glömmer att MP ingår i den Rödgröna koallitionen....

    Vilket också gör det desto mer intressant att se hur de ska kunna sy ihop ett gemensamt valmanifest. Mp och V har inte mycket gemensamt.

    mer än S och V ..... Mer än M och KD.... mer än M och SD
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Mer

    Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:36

    mer än S och V ..... Mer än M och KD.... mer än M och SD.

    Lite finn fem fel över det inlägget.

    För det första så sitter inte SD i riksdagen och är inte på något vis inkopplade i några som helst samtal.

    Och hur du får att Mp och V skulle ha mer gemensamt än S och V är en gåta. Som bekant försökte Mp och Mona sparka ut V ur deras samarbete för ett par år sedan men blev tvingad att ta tillbaka V igen av vänsterdrivna socialdemokrater.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Redvictory 2010-03-06, 21:48

    Secrist skrev:mer än S och V ..... Mer än M och KD.... mer än M och SD.

    Lite finn fem fel över det inlägget.

    För det första så sitter inte SD i riksdagen och är inte på något vis inkopplade i några som helst samtal.

    Och hur du får att Mp och V skulle ha mer gemensamt än S och V är en gåta. Som bekant försökte Mp och Mona sparka ut V ur deras samarbete för ett par år sedan men blev tvingad att ta tillbaka V igen av vänsterdrivna socialdemokrater.

    jag vet vad M FP KD och C har gemensamt! de för en lika osund och sjuk politik men på lite olika sätt! lika men olika makasökerkakapartiet Alliansen! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-06, 22:38

    Det är ju ett välkänt begrepp att motparter kompletterar varandra alldeles utmärkt!
    Är helt säker på att dom tre rödgröna trivs alldeles utmärkt i sin gemensamma valkoalition!


    Det vet ju Mr.Secrist också därav hans slingrande och tjuriga miner!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Trivs

    Inlägg  Secrist 2010-03-07, 02:02

    Är helt säker på att dom tre rödgröna trivs alldeles utmärkt i sin gemensamma valkoalition!

    Om de trivs så bra ihop, varför försökte Mona sparka ut vänsterpartiet ur samarbetet? Är verkligheten så jobbig att du hellre förnekar den?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-03-07, 02:04

    jag vet vad M FP KD och C har gemensamt! de för en lika osund och sjuk politik men på lite olika sätt! lika men olika makasökerkakapartiet Alliansen!

    Krisuppgörelsen på nittiotalet gjordes mellan Centerpartiet och Socialdemokraterna. Ska jag tolka det som kaka söker maka för sjuk politik då också? Vilket innebär att även sossarna bedriver sjuk politik. Eller blev centern mirakulöst och tillfälligt ett mycket bättre parti helt plötsligt?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-07, 02:08

    Nu är verkligheten den att ju längre den gemensamma valplattformen kommer, dessto mer enade blir dom rödgröna,
    Helt säkert så får vi se en ny rödgrön regering efter valet, med vi menar jag dig också secrist!

    För det blir ju din nya regering också, förhoppningsvis inte mycket du kan göra åt det!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-03-07, 02:13

    För det blir ju din nya regering också, förhoppningsvis inte mycket du kan göra åt det!

    Nä, vad ska jag göra år det? Blir det en valförlust så får jag hoppas att jag har lite bättre värdighet än forumvänstern som ägnar all sin vakna tid åt att lipa över hur synd det är om dem.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-07, 11:06

    Secrist skrev:För det blir ju din nya regering också, förhoppningsvis inte mycket du kan göra åt det!

    Nä, vad ska jag göra år det? Blir det en valförlust så får jag hoppas att jag har lite bättre värdighet än forumvänstern som ägnar all sin vakna tid åt att lipa över hur synd det är om dem.

    ????

    Att påtala orättvisor i en politik är inte att tycka synd om sig själv.....

    Däremot att skrika om nyval så fort man inte gillar resultatet är fel.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Redvictory 2010-03-07, 11:19

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:För det blir ju din nya regering också, förhoppningsvis inte mycket du kan göra åt det!

    Nä, vad ska jag göra år det? Blir det en valförlust så får jag hoppas att jag har lite bättre värdighet än forumvänstern som ägnar all sin vakna tid åt att lipa över hur synd det är om dem.

    ????

    Att påtala orättvisor i en politik är inte att tycka synd om sig själv.....

    Däremot att skrika om nyval så fort man inte gillar resultatet är fel.


    queen

    Speciellt innan de ens börjat regera! (forumhögern bör ta åt sig här)
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  redalert 2010-03-07, 13:21

    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:För det blir ju din nya regering också, förhoppningsvis inte mycket du kan göra åt det!

    Nä, vad ska jag göra år det? Blir det en valförlust så får jag hoppas att jag har lite bättre värdighet än forumvänstern som ägnar all sin vakna tid åt att lipa över hur synd det är om dem.

    ????

    Att påtala orättvisor i en politik är inte att tycka synd om sig själv.....

    Däremot att skrika om nyval så fort man inte gillar resultatet är fel.


    queen

    Speciellt innan de ens börjat regera! (forumhögern bör ta åt sig här)

    Var det inte nyval som vänstern skrek om i minst ett år efter förra valet? geek
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Nyval

    Inlägg  Secrist 2010-03-07, 13:26

    Däremot att skrika om nyval så fort man inte gillar resultatet är fel.

    Helt rätt. Jag kommer ihåg hur det var 2006. Alliansen hann knappt installera sig förrän vänstern började gapa om nyval. Då har man minst sagt en grumlig inställning till de demokratiska spelreglerna.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-07, 13:32

    Secrist skrev:Däremot att skrika om nyval så fort man inte gillar resultatet är fel.

    Helt rätt. Jag kommer ihåg hur det var 2006. Alliansen hann knappt installera sig förrän vänstern började gapa om nyval. Då har man minst sagt en grumlig inställning till de demokratiska spelreglerna.

    Det var också det jag hade i åtanke. Vilket var något jag själv protesterade emot. Demokratiska val är vad som gäller i Sverige och en regering måste missköta sig grovt innan man börar yla om nyval.

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-07, 13:40

    Men vilket som är vi snart där som tur är, inte nyval, men nytt val känns ju inte direkt fel!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Redvictory 2010-03-07, 20:29

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/rekordstarkt-stod-for-miljopartiet-1.1056842

    Miljöpartiet ökar med tre procentenheter till partiets högsta nivå hittills i en Demoskopmätning. Samtidigt får det rödgröna blocket egen majoritet.




    – Vi känner medvind, säger Maria Wetterstrand till Expressen.

    MP får 10,6 procent av väljarstödet och partiets uppgång medför att det rödgröna blocket drygar ut sitt opinionsförsprång, trots att både Vänsterpartiet och Socialdemokraterna backar i mätningen. Om undersökningens resultat skulle stå sig i ett riksdagsval får de tre partierna egen majoritet: 50,1 procent mot 44,5 procent för de fyra allianspartierna.

    S backar med 0,8 procentenheter till 34,4 procent och V förlorar 1,1 procentenheter och landar på 5,1 procent.

    I regeringsalliansen minskar Moderaterna mest, med 2,6 procentenheter till 27,3 procent. Centern förlorar 0,4 procentenheter till 4,7 procent.

    Folkpartiet går upp med 0,8 procentenheter och hamnar på 7,2 procent.

    KD:s uppgång är 0,5 procentenheter och partiet får 5,3 procent.

    – Det är mycket glädjande att se siffror som går åt rätt håll, säger KD-ledaren Göran Hägglund till tidningen.

    Sverigedemokraterna ökar också 0,5 procentenheter och hamnar på 4,3 procent.

    Demoskops undersökning som publiceras i Expressen omfattar 1 011 intervjuer som gjorts den 24 februari—3 mars. Tidningen anger inte vilka av förändringarna som är statistiskt säkra.

    Mest glädjande är att SD är på väg ut för att aldrig mer komma in!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-07, 21:32

    Ser bra ut här i sthlm också, visserligen är moderaterna det enskilt största partiet än så länge, men dom sitter ju på kassakistan för närvarande,

    Men viktigare är att den rödgröna oppositionen tillsammans behåller greppet, och skulle ta över om valet vore idag,

    Och här drar ju MP sitt strå till stacken med heder!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-07, 21:45

    Secrist skrev:- Den nu höga nivån för MP ligger i linje med trenden över en längre period. En pragmatisk hållning i frågan om hanteringen av hushållsnära tjänster har möjligen stärkt partiet i förhållande till övriga oppositionspartier.

    Forumvänstern glömmer att miljöpartiet inte är ett klassiskt vänsterparti. De står med fötterna i bägge blocken ideologiskt.


    MP är mycket för att förbättra miljön som alla vet och rättvisa och jämställdhet bl.a ... Högern är inte för en rättvis politik direkt och heller inte jämställdhet. Vart finns den rättvisan? Högern jämställdhet??? Städavdraget???

    Jag skulle vilja påstå att MP står närmare vänstern än högern. Inte är MP ett högerparti inte. Mp är ett rödgrönt parti!!!


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-03-07, 21:59, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    Glädjande besked! MP  10,6  procent Empty Sv: Glädjande besked! MP 10,6 procent

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 07:30