Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Leena-66
visuellt
fredrik rahm70
lazy
MartinLindgren
theward
ANNA2LINK
Susz X
12 posters

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 21:49



    Som vanligt tycks du utgå från dig själv...det finns de som verkligen behöver rätt rehabilitering för att alls ha en möjlighet att bli friska- eller ska jag säga arbetsföra trots bestående handikapp? Det är de få personer som fuskat som förstör för dem som behövt det- tyvärr. Skamligt.
    Det finns en skillnad i att plantera ett träd och sköta om det - och att bara vattna lite då och då på en ettårig växt...
    Skillnaden märks först nästa år..och åren därpå...

    Som VANLIGT tillskriver du andra vad du anser om dessa..

    DOCK har jag fakta , vad har du förutom klarröda ideologiska ögon som verkar tro att mänskligheten är en solidarisk snäll teletubbie?

    Det var Uppenbarligen INTE så FÅ människor och hör och häpna..idag är det färre.

    Fk och landsting visar ganska jämt idag att sjuka verkligen är SJUKA.

    Så var det EJ förut, "Europas friskaste MEST sjukskrivna folk" VAR ett faktum
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  lazy 2009-03-13, 21:59

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 19:00, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 22:01

    lazy skrev:Konstigt att jag vet att det finns människor som bevisligen
    har både handikapp och sjukdom men ändå jobbar,menar Humlan
    att de är ngt slags "alien" som klarar det?


    Nää hon kör rättvist - orättvist tänket där alla antingen är totala offer eller onda friska..

    Svartvitt så det ryker om det
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Susz X 2009-03-13, 22:08

    Inte för jag bryr mig om hur ni vrider till det mesta- men det var väl sjuka tråden handlar om eller vad?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  lazy 2009-03-13, 22:16

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 19:01, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 22:17

    Susz X skrev:Inte för jag bryr mig om hur ni vrider till det mesta- men det var väl sjuka tråden handlar om eller vad?



    Japp och ALLA sjuka är ej DÖDS sjuka som måste vara sjukskrivna i 25år och ha massor av operationer som tur var.

    Utom i den svartvita världen, där x humlorna vid namn susx surrar runt feta och halvblinda.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Susz X 2009-03-13, 22:21

    ANNA2LINK skrev:Precis det är ju det som inte dom blåa tänker på. Tillfälliga korta lösningar som inte gagnar folk!!!

    Det speglar sig Anna..särskilt här och på gamla ab..har inte tänkt på det tidigare- men dessa kanske växer upp någon gång- eller kanske inte...
    I grund och botten kan det vara en ren oförmåga- en mask för att framstå som bättre vetande under sin egen okunskap om livvet..
    Den dag dessa faller faller de hårt- för de vet ju inte bättre .
    Dock tycker jag inte riktigt att alla blå är sådana som personer- inte i min umgängesktrets iaf...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 22:23

    att dölja sig bakom FALSK missvisande spelad "Empati" och ständigt kalla sig "rättvis" med ett hycklande leende är bara vänstermänniskors specialitet.

    Nå humlan har FK och landsting fel ...har du ensam rätt?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  lazy 2009-03-13, 22:37

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 19:02, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Susz X 2009-03-13, 22:38

    fredrik rahm skrev:att dölja sig bakom FALSK missvisande spelad "Empati" och ständigt kalla sig "rättvis" med ett hycklande leende är bara vänstermänniskors specialitet.

    Nå humlan har FK och landsting fel ...har du ensam rätt?


    Vad bra att du har insett det Fredrik! Så sluta med det oxå då vettja!
    Som svar på din fråga måste jag säga att det är den enskildes upplevelse och vardag som är viktigast här- därav uppropet som får en massa signaturer/ stöd.
    Inte vem som har rätt / fel...finns det något sådant att generalisera efter alls egentligen- jag tycker inte det. Inte så länge det handlar om unika individer...
    och som svar på lazys löjliga inlägg: jag jobbar för mänskliga rättigheter- är politiskt/religiöst obunden...respekterar du inte det är det inte hos mig problemet ligger. Förstår du- eller INTE?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-13, 22:40, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 22:39

    Susz X skrev:
    fredrik rahm skrev:att dölja sig bakom FALSK missvisande spelad "Empati" och ständigt kalla sig "rättvis" med ett hycklande leende är bara vänstermänniskors specialitet.

    Nå humlan har FK och landsting fel ...har du ensam rätt?


    Vad bra att du har insett det Fredrik! Så sluta med det oxå då vettja!
    Som svar på din fråga måste jag säga att det är den enskildes upplevelse och vardag som är viktigast här- därav uppropet som får en massa signaturer/ stöd.
    Inte vem som har rätt / fel...finns det något sådant att generalisera efter alls egentligen- jag tycker inte det. Inte så länge det handlar om unika individer...

    ja då.. visuellt och anna visade att dom var ensamma representanter för över 10000 st sjuka medborgare.

    Skrattar


    Dubbelmoral
    " Ett exempel är personer som förespråkar solidaritet i den politiska debatten, men inte tillämpar detta i sitt eget liv.

    Dubbelmoral anses ibland vara synonymt med hyckleri och även "Vänster empati"."


    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Susz X 2009-03-13, 22:57




    Dubbelmoral
    " Ett exempel är personer som förespråkar solidaritet i den politiska debatten, men inte tillämpar detta i sitt eget liv.

    Dubbelmoral anses ibland vara synonymt med hyckleri och även "Vänster empati"."


    [/color]
    [/quote]

    Trevligt att du äntligen presenterade dig Fredrik..lite förvånad blev jag förståss- har trott du varit moderat hela tiden...men ack- så fel man kan ha.. elephant
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Skrattar

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-14, 01:54

    Skrattar bäst som skrattar sist Fredrik... Du tar ju ingen av oss på allvar...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Humlan

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-14, 01:55

    Sen du Humlan så får vi hoppas att dessa personer växer upp och förstår livets allvar...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-14, 10:41

    Ja .."livets" allvar skriker en kvinna som varit Sjukskriven i över 10år.

    Japp att gå till jobbet ta ansvar för sitt LIV är livets allvar.

    Att som enda åtagande per månad att fylla i en fk blankett eller soc papper är dock en FLYKT ifrån livet.
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  visuellt 2009-03-14, 11:45

    Hade intressen fått vara intressen, hade nog många varit mycket mera aktiva.
    Hade man fått kunna prova på, kanske de perioder som man mår lite bättre och fortfarande ha ett system att falla tillbaka, hade nog många varit mera aktiva.

    Kan du gå på en ABF kurs tre timmar i veckan, kan du jobba dessa tre timmar.

    Så har det sett ut länge.

    Idag lutar det åt, kan du blogga ett par timmar i veckan kan du jobba dessa timmar.

    Så ser du ut nu.

    Det finns ingen som helst och inte funnit något svängrum för individen som är sjukskriven.

    Svängrummet, att få vara mera aktiv på det sätt som man själv mår bättre av. Hade nog mycket sett annorlunda ut.

    Men sakta sakta har jantelagen tagit över och så kommer pratet igång. Så blir mycket av detta pga okunskap, en fördom. Fördomen ser då många av dem för de tycks ju ha det så mycket bättre än jag, eller vi som arbetar, så då måste de fuska för de ser inte sjuka ut.... Många har blivit stämplade pga att deras sjukdom inte syns på utsidan. Genom att man ser ut att må så bra, så måste personen fuska.

    Här handlar det om så mycket annat, annat som aldrig får komma på tals. Vad skulle då vara det som passar dig, vad skulle du må bättre av få syssla med. Vet många som skulle vilja ha en hobbyverksamhet, det går inte just för det ses som arbete. Hobbyverksamhet att sälja sina alster... Utan man lämnar tex de som har depression att stirra in i väggen. En aktivitet, som är medicinsk och vetenskapligt bevisat faktiskt förr djupnar depressionen och gör det svårare för individen att komma ur sin depression.

    Man kan inte gå på det man ser, man kan inte ta bort en massa saker som får andra må bättre. Idag de som går i terapi mot depression får lära sig en hel del sätt att tackla och hantera sin depression. Mycket av det man får lära sig, är klassat som arbete av försäkringskassan. Där arbete som oxå vetenskapligt bevisat kan faktiskt ge permanenta skador och om personen hade fått syssla med det som de tycker om, hade livet sett helt annorlunda ut för.

    Skulle vi radda de som är sjukskrivna på en rad. Så skulle den som skulle gissa vem som är sjukast peka på den som faktiskt troligtvis är den som är friskast. Den som har tyngst diagnoser och är sjukast kommer vara den person som ser fräschast ut och minst sjuk.

    Detta sätt att bli dömd på, är faktiskt inget roligt... För man blir ifrågasatt hela tiden och varför måste den som är sjukskriven vända ut och in på sitt liv, som en ursäkt för att just den är sjuk. De som arbetar räcker det oftast att man tar i hand berättar sin titel, den behöver aldrig vända ut och in på sig och berätta halva sitt liv....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Jantelagen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-14, 12:13

    Jantelagen på svenska

    1. Du skall inte tro att du är något. (jag är sjuk)

    2. Du skall inte tro att du är lika god som vi. ( vi sjuka är bättre)

    3. Du skall inte tro att du är klokare än vi. (vi sjuka är klokare)

    4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi. (vi sjuka har minsann mera rättigheter)

    5. Du skall inte tro att du vet mer än vi. (vi sjuka vet bäst)

    6. Du skall inte tro att du är förmer än vi. (vi sjuka har alltid rätt)

    7. Du skall inte tro att du duger till något. (vi sjuka är bättre)

    8. Du skall inte skratta åt oss. (vi har alltid rätt och empatin)

    9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig. (vi sjuka är viktigast)

    10. Du skall inte tro att du kan lära oss något. (vi sjuka vet bäst`)

    Du kan åxå byta ut sjuk emot Sosse eller vänster.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Leena-66 2009-03-14, 12:24

    fredrik rahm skrev:
    Jantelagen på svenska

    1. Du skall inte tro att du är något. (jag är sjuk)

    2. Du skall inte tro att du är lika god som vi. ( vi sjuka är bättre)

    3. Du skall inte tro att du är klokare än vi. (vi sjuka är klokare)

    4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi. (vi sjuka har minsann mera rättigheter)

    5. Du skall inte tro att du vet mer än vi. (vi sjuka vet bäst)

    6. Du skall inte tro att du är förmer än vi. (vi sjuka har alltid rätt)

    7. Du skall inte tro att du duger till något. (vi sjuka är bättre)

    8. Du skall inte skratta åt oss. (vi har alltid rätt och empatin)

    9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig. (vi sjuka är viktigast)

    10. Du skall inte tro att du kan lära oss något. (vi sjuka vet bäst`)

    Du kan åxå byta ut sjuk emot Sosse eller vänster.

    Nu håller du på att kategorisera alla i samma fack - jag är sosse, eftersom jag tycker att deras politik är mer rättvis än allianssens- men det innebär inte att jag inte är kritisk till vissa delar av deras politik och hur den förs.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-14, 12:27

    Leena-66 skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Jantelagen på svenska

    1. Du skall inte tro att du är något. (jag är sjuk)

    2. Du skall inte tro att du är lika god som vi. ( vi sjuka är bättre)

    3. Du skall inte tro att du är klokare än vi. (vi sjuka är klokare)

    4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi. (vi sjuka har minsann mera rättigheter)

    5. Du skall inte tro att du vet mer än vi. (vi sjuka vet bäst)

    6. Du skall inte tro att du är förmer än vi. (vi sjuka har alltid rätt)

    7. Du skall inte tro att du duger till något. (vi sjuka är bättre)

    8. Du skall inte skratta åt oss. (vi har alltid rätt och empatin)

    9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig. (vi sjuka är viktigast)

    10. Du skall inte tro att du kan lära oss något. (vi sjuka vet bäst`)

    Du kan åxå byta ut sjuk emot Sosse eller vänster.

    Nu håller du på att kategorisera alla i samma fack - jag är sosse, eftersom jag tycker att deras politik är mer rättvis än allianssens- men det innebär inte att jag inte är kritisk till vissa delar av deras politik och hur den förs.
    Leena du ÄR ett unikum och dessutom förbaskat Klok.
    (kan ha att göra med dina erfarenheter i ditt liv du uppenbarligen LÄRT dig ngt av)

    Dock är ej HUVUDDELEN detta.

    Dom verkar rååma måååna i valboskaps takt och rösta på en färg och blomma.
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  visuellt 2009-03-14, 12:30


    "Anti-jantelagen"

    §1Du ska tro att du är enastående!

    §2Du är värd långt mer än du tror!

    §3Du kan lära dig allt!

    §4Du är bättre än många andra!

    §5Du vet mycket mer än många andra!

    §6Du har mycket att vara stolt över!

    §7Du duger till allt!

    §8Du skall le och skratta!

    §9Du har någon som bryr sig om dig!

    §10Du har kunskaper att lära ut!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-14, 12:32

    visuellt skrev:
    "Anti-jantelagen"

    §1Du ska tro att du är enastående!

    §2Du är värd långt mer än du tror!

    §3Du kan lära dig allt!

    §4Du är bättre än många andra!

    §5Du vet mycket mer än många andra!

    §6Du har mycket att vara stolt över!

    §7Du duger till allt!

    §8Du skall le och skratta!

    §9Du har någon som bryr sig om dig!

    §10Du har kunskaper att lära ut!


    Kallas Kort och gott framåt anda och självförtroende, ngt som INTE är accepterat i lilla landet falukorv där jantelagen har sitt grepp om befolkningen.

    Börjar redan i grundskolan där INGEN får vara bättre på ngt än nån annan..för då är det "orättvist"(sosse tänk)
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  visuellt 2009-03-14, 12:45

    Börjar redan i grundskolan där INGEN får vara bättre på ngt än nån annan..för då är det "orättvist"(sosse tänk)

    Handlar inte heller om sosse-tänk, utan traditioner som finns som osynliga normer i samhället. Som traditionella könsroller etc... Vi ska hylla dem som de går bra för, helst ska dessa personer då har "rätt" bakgrund, då ur en högre socialgrupp. De som föds som arbetare ska så för bli. Det är "mera" synd om den som det går käpp rätt åt skogs för om den personen kommer från en högre socialgrupp. Detta har sina rötter långt tillbaka i våran historia. Det är detta som jantelagen är baserad på och det som sossarna har försökt att bryta, se att alla är lika mycket värda och har samma möjligheter. Ska inte vara så att socialgruppen är det som bestämmer någons framtid.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-14, 12:49

    visuellt skrev:
    Börjar redan i grundskolan där INGEN får vara bättre på ngt än nån annan..för då är det "orättvist"(sosse tänk)

    Handlar inte heller om sosse-tänk, utan traditioner som finns som osynliga normer i samhället. Som traditionella könsroller etc... Vi ska hylla dem som de går bra för, helst ska dessa personer då har "rätt" bakgrund, då ur en högre socialgrupp. De som föds som arbetare ska så för bli. Det är "mera" synd om den som det går käpp rätt åt skogs för om den personen kommer från en högre socialgrupp. Detta har sina rötter långt tillbaka i våran historia. Det är detta som jantelagen är baserad på och det som sossarna har försökt att bryta, se att alla är lika mycket värda och har samma möjligheter. Ska inte vara så att socialgruppen är det som bestämmer någons framtid.

    Ergo.. i ett sosse samhälle FÅR man ej lyckas.

    Fundera hur LÄNGE sossarna styrt sverige?

    Idrott och lottovinster är accepterat..INGET annat.

    arbeta sig rik går ju ej som bekant och gud nåde dig om du visar framåtanda och blir rik på annat sätt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  formsvackan 2009-03-14, 12:54

    arbeta sig rik går ju ej som bekant

    Nej, då kommer stora stygga facket och sänker lönen för smörgåsnissen.

    och gud nåde dig om dum visar framåtanda och blir rik på annat sätt.

    Om dum visade framåtanda, vore han inte dum.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-14, 12:56

    formsvackan skrev:arbeta sig rik går ju ej som bekant

    Nej, då kommer stora stygga facket och sänker lönen för smörgåsnissen.

    och gud nåde dig om dum visar framåtanda och blir rik på annat sätt.

    Om dum visade framåtanda, vore han inte dum.

    se formsvackan som exempel på hur Smutsvänster "debatterar"

    Sponsored content


    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 2 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 17:36