Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Leena-66
visuellt
fredrik rahm70
lazy
MartinLindgren
theward
ANNA2LINK
Susz X
12 posters

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-15, 12:08

    Om en backar och den andra slutar ej då??

    och så har vi sånna som tex Berra... 13 grova på hopp på 12 minuter=?)

    och redcloud..(blockad)som än så länge bara skrivit ETT emot mig Idag.. väntar mej fler.

    som sagt jag BRYR mej ej vidare mycket att NI unisont utsett mej till ert hat objekt.

    Bra teraopi att solidariskt sitta och skriva skit så kanske er självkänsla blir bättre

    Dock tjänar ej forumet på det
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  visuellt 2009-03-15, 12:09

    Ta gräv ned spaden nu, Grabbar och börja diskutera än kasta sand på varandra.
    Det förstör för andra. Ta det istället privat över pm än att förstöra en tråd efter den andra.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-15, 12:11

    visuellt skrev:Ta gräv ned spaden nu, Grabbar och börja diskutera än kasta sand på varandra.
    Det förstör för andra. Ta det istället privat över pm än att förstöra en tråd efter den andra.

    redan?? det skrev jag till tex martin dag 1..

    menmen..även bett han Blocka mej ca 120 ggr nu.

    Aja detta forumet ÄR dött..jag e bara här för att träta lite och debatterar seriöst på andra
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Det krävs väl mer än

    Inlägg  theward 2009-03-15, 12:13

    Några inlägg innan man kan säga att man backat?

    Sen förstår jag inte varför alla ska ta skit, för det några få gör??

    Jag kan tex inte rå för vad mina "kamrater" som du säger gör.

    Lika lite som BH kan rå för vad du säger eller inte säger tex.

    Bör jag tex när du varit rejält ovettig mot mig, bli ovettig på BH då?

    Nää det är rent ologiskt.....


    De som bara skriver blaj kan man ju bara ignorera helt enkelt Wink
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  formsvackan 2009-03-15, 12:14

    .... debatterar seriöst på andra

    Du får nog lägga ut länkarna till dessa "andra forum", om du ska ha minsta chans att bli trodd.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-15, 12:16




    De som bara skriver blaj kan man ju bara ignorera helt enkelt Wink

    ÄVEN när denna skriver över 480... (har räknat) hat inlägg på mindre än 12 dar EFTER man blockerat denna?

    När denna fyller varje tråd.. och alltid direkt efter man skrivit ngt så trådar snabbt spårar ur.

    stalking kallas det för..
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  theward 2009-03-15, 12:18

    formsvackan skrev:.... debatterar seriöst på andra

    Du får nog lägga ut länkarna till dessa "andra forum", om du ska ha minsta chans att bli trodd.

    Jag är böjd att hålla med.
    Men sen vill jag också försvara FR lite.
    Han har egentligen kunnandet att debattera och skriva.
    Problemet är mera sättet att framföra saker på.

    Det har utvecklats helt åt fel håll, helt enkelt

    Strunta i de underliggande spydigheterna, "jag vet alltid bäst och ni ljuger attityden" . Då kan vi börja debattera och kanske komma fram till nåt konstruktivt
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Fredrik

    Inlägg  theward 2009-03-15, 12:20

    Du har ju skrivit minst lika många inlägg som berör martin.
    Är det inte bådas erat ansvar att det upphör?

    Nåt som jag påpekat til er båda också ett flertal tillfällen.

    Sen är ju martin typ otrevlig mot 1-2 personer..
    Det är lite skillnad det
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-15, 12:24

    sedan är martin otrevlig emot 1-2 personer.


    testa alla som säger till han samt inte delar hans BLINDA mona älskande.

    Inga POLITISKA NYHETER FÅS TAS UPP AV DENNA om DET EJ ÄR POSITIVT FÖR RÖDGRÖNA.

    Han funkar numera som forumets mobbmoderator..som spammmar och mobbar allt ochh alla han ej gillar, för han kan ej anmäla bort som han sysslade med på ab.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Du

    Inlägg  theward 2009-03-15, 12:30

    Jag tycker du snarare ger en absolut perfekt beskrivning på dig själv nu....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-15, 12:32

    så¨klart theward du BLUNDAR ju varje gång en "kamrat" skriver" inget nytt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-15, 12:33

    Nu sitter du i vanlig ordning och blåljuger helt och hållet,
    Du fortsätter slå dig för bröstet att du blockerat mig, men fortsätter prata strunt om mig, varför?

    Hur många gånger jag vädjat till dig att gräva ner stridsyxan har jag tappat räkningen på, du ger inte ens ett enkelt svar, No

    Det är alltid du som slänger första stenen Mr. Raahhhmmmm, men det är du för korkad att förstå, No

    För jag tror inte du fattar det, No
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  RedCloud 2009-03-15, 12:38

    "Du fortsätter slå dig för bröstet att du blockerat mig, men fortsätter prata strunt om mig, varför?"

    Killen har ju mindervärdeskomplex som diagnos, och mår bara bra om han kan mobba o förtrycka andra.
    Tragiskt egentligen.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty ??

    Inlägg  Leena-66 2009-03-15, 12:38

    Hur kan era sandlåda förbättra behandlingen av sjuka?- det är väl det som temat handlar om Evil or Very Mad
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-15, 12:40

    Leena-66 skrev:Hur kan era sandlåda förbättra behandlingen av sjuka?- det är väl det som temat handlar om Evil or Very Mad

    hade bra mail debatt med visuellt pga att VISSA ständigt hoppar på en vad man än skriver och hör och häpna theward anna och jag hade liknande åsikter om sjuka enligt visuellt.

    När man ej kan skriva öppet i ett forum för att VISSA individer håller på ärt det ej då censur?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Det kan man ju undra

    Inlägg  theward 2009-03-15, 12:45

    Leena-66 skrev:Hur kan era sandlåda förbättra behandlingen av sjuka?- det är väl det som temat handlar om Evil or Very Mad

    Problemet är väl att många tycker att det redan är så bra, så att sjuka ska inte klaga och helt enkelt vara nöjda med den behandling de får.

    Så egentligen sitter ju politikerna i den största sandlådan av alla.

    Sen blir man bra lack, när man som sjuk får utstå allt som man faktiskt får utstå.
    Både från FK, utomstående oförstående personer mm.

    Det är ett trippelt helvete att var sjuk.
    Först själva sjukdommen och allt som den medför.
    Begränsningar i arbetsliv, socialt,intresse mässigt mm
    För det andra ekonomin och alla bekymmer med myndigheter.
    För det tredje så får man utstå mkt från folk som är ovetande,oförstående och väljer att inte bry sig öht.

    De värsta är de som aktivt motarbetar en genom skitsnack och annat
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Varför

    Inlägg  theward 2009-03-15, 12:47

    fredrik rahm skrev:
    Leena-66 skrev:Hur kan era sandlåda förbättra behandlingen av sjuka?- det är väl det som temat handlar om Evil or Very Mad

    hade bra mail debatt med visuellt pga att VISSA ständigt hoppar på en vad man än skriver och hör och häpna theward anna och jag hade liknande åsikter om sjuka enligt visuellt.

    När man ej kan skriva öppet i ett forum för att VISSA individer håller på ärt det ej då censur?

    Kan inte vi ha en bra maildebatt då?
    Utan att jag blir kallad en massa saker, som jag faktiskt inte är.

    Skulle du välja att se den jag är och vad trevligt jag faktiskt är.
    Så kanske hälften vore vunnet... säger bara om
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty igentligen

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 14:41

    Ja igentligen kanske vi tycker mer lika än olika här inne... Men när det blir denna ständiga sandlåda som vi ofta sitter i så blir debatten ingen debatt utan just att vi ska kasta sand på varann fram och tillbaka...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 14:47

    Då leder debatterna ingenstans...
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  visuellt 2009-03-15, 15:07

    ANNA2LINK skrev:Ja igentligen kanske vi tycker mer lika än olika här inne... Men när det blir denna ständiga sandlåda som vi ofta sitter i så blir debatten ingen debatt utan just att vi ska kasta sand på varann fram och tillbaka...

    Misstänker att sandlåda mentaliteten tar över så vi ser inte likheterna och vad som kan bygga en konstruktiv, levande diskussion och debatt. Synd, egentligen...

    Så är det mera sitta och kasta sand på varandra gör det över pm istället. Lättare att inte hamna som det blir här.

    Kan säga att pm:at som Fredrik och jag gjorde, var givande genom att stor likhet fanns och jag har sett här oxå. Men den kommer aldrig komma fram.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 15:23

    Ja det vore bra om personliga diskussioner kunde föras via pm...
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  visuellt 2009-03-15, 16:37

    ANNA2LINK skrev:Ja det vore bra om personliga diskussioner kunde föras via pm...

    Håller som sagt med!

    Detta forum för mig, en önskan, ska vara så fri från regler som långt det går.
    En regel kan som sagt vara att ta det som är personligt över pm.
    Ska inte bli som vissa forum, som har så där över 100 regler att följa..
    . Arrow
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sandlåda

    Inlägg  Leena-66 2009-03-15, 17:37

    Sandlåda är konstruktiv- det leder oftast till en minst sagt livlig depatt , när olika åsikterna möter varandra, vi tycker olika helt enkelt..och ofta resultatet av lådan blir att egentligen tycker vi ganska lika, ibland är trångt i lådan eftersom vi är många där samtidigt...men det häftiga är att oavsett vad vi kommer fram till och är oense fortvarande med- hindrar oss inte att vi tar oss vidare därifrån till nya samtalsämnen.
    Lådan är bra-konflikterna är förutsättning till utveckling, hur länge vi håller oss till ämnet på någorlunda sätt och kan skilja mellan person och personens åsikt. flower
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Personliga påhopp

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 18:09

    Personliga påhopp är så tråkigt att se och man blir arg om någon går på en personligt.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Leena-66 2009-03-15, 18:44

    ANNA2LINK skrev:Personliga påhopp är så tråkigt att se och man blir arg om någon går på en personligt.

    Självklat är det så, och det händer ibland för oss alla att det är svårt att skilja åt dom här sakerna, när det går riktigt hett i sandlådan och dessutom är det jävligt trångt där. Jag har själv halkat dit några gånger- men jag gör för egen del mitt bästa att undvika detta, fullt medveten om att det kan komma att hända...men som sagt- jag försöker undvika detta

    Sponsored content


    UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad! - Sida 6 Empty Sv: UPPROP- för en bättre behandling av sjuka! Din sign göör skillnad!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 12:36