mimra skrev:Visst var väl alla demonstranter utklädda poliser?Infra skrev:Susz X skrev:Faktum är att det är relevant i den omgivningen- just polis som misshandlat har varit på tapeten tidigare där...och allt måste inte vara hittepå.
Ärlit talat- är det inte konstigt att dessa inte togs med - polisen fanns ju där i full mundering..
Om det nu var så att någon mer som begick ett brott mot dem?
Jag, liksom du förvånades ocksåå av polisens taktik vid denna demonstration. Bara att ställa bilarna på rad i stället för kravallstängsel var underligt. På tv körde dom bildsekvensen med den där tomten som stod och hoppade och sparkade på polisbilens tak, sparkade sönder blåljuset eller nåt. Han kunde i godan ro hoppa ner och försvinna från platsen. vad jag vet kom han undan. Polisen har många infiltratörer vid såna här demonstrationer också, som, utklädda till demonstranter tillåts agera en del utanför lagen. jag tror fortfarande att han på biltaket var en sån. Dessa får ofta hållas med rätt grova saker för att ingjuta förtroende bland andra demonstranter. Det ger ofta bra underrätteelser tillbaks till polisorganisationen. En polisbnil får gärna offras även om den kostar över en halv mille ty har man arslet fullt av resurser så har man
Eller mossad som din farsa !!