Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 20:16

    http://www.dn.se/ekonomi/odesdag-for-general-motors-1.880529

    Staten går in

    USA:s president Barack Obama anser att ett stort statligt ägande är enda utvägen för att rädda GM från konkurs och likvidation. I en intervju med NBC gav han sin syn på att amerikanska regeringen enligt planen för ett rekonstruerat GM kommer att äga 72,5 procent av bolaget. Facket ska äga 17,5 procent och fordringsägarna, som gått med på att byta obligationer mot ägarandelar, tio procent med option på ytterligare 15 procent.
    - Jag skulle helst ha velat hålla mig utanför helt. Men alternativet vore en likvidation där en enorm institution med en oerhörd betydelse för vår ekonomi helt enkelt hade fallit sönder i bitar, sade han.
    (TT)



    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2869571

    Tysklands regering har godkänt bildelstillverkaren Magnas plan för Opel. Det uppger den tyske finansministern Peer Steinbrück enligt flera nyhetsbyråer. Det blir därmed Magna som tar över Opel från General Motors.
    Tysklands regering väntas ställa upp med lånegarantier på omkring 4,5 miljarder euro och en och en halv miljard i tillfälligt lån. GAZ, som har ekonomiska problem och hittills har haft svårt att konkurrera med importbilar från Västeuropa och Japan, kommer dessutom att behöva pengar från ryska staten.



    http://www.dn.se/ekonomi/reinfeldt-svart-lage-for-saab-1.880316

    Reinfeldt: Svårt läge för Saab

    Att General Motors (GM) nu säljer Opel för sig gör att den eventuella nya ägaren till Saab måste vara beredd att ta på sig stora åtaganden, säger statsminister Fredrik Reinfeldt.
    - Med det vill man signalera väldigt resursmässigt uthållig. För det är ett företag som har mycket skulder man måste förhålla sig till, som har löpande förluster man måste täcka och dessutom stora utvecklingsbehov, och allt detta måste bäras av en ny ägare.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Olika förutsättningar.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 20:21

    Din bild är som du, väldigt simpel.
    Det är stora skillnader på förutsättningar och förhållanden i GM Saab och Opel.

    Och vad det gäller Tyskland förstår jag , ingen annan heller, vad du svammlar om. Opel har ju en köpare.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:23

    formsvackan skrev:http://www.dn.se/ekonomi/odesdag-for-general-motors-1.880529

    Staten går in

    USA:s president Barack Obama anser att ett stort statligt ägande är enda utvägen för att rädda GM från konkurs och likvidation. I en intervju med NBC gav han sin syn på att amerikanska regeringen enligt planen för ett rekonstruerat GM kommer att äga 72,5 procent av bolaget. Facket ska äga 17,5 procent och fordringsägarna, som gått med på att byta obligationer mot ägarandelar, tio procent med option på ytterligare 15 procent.
    - Jag skulle helst ha velat hålla mig utanför helt. Men alternativet vore en likvidation där en enorm institution med en oerhörd betydelse för vår ekonomi helt enkelt hade fallit sönder i bitar, sade han.
    (TT)



    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2869571

    Tysklands regering har godkänt bildelstillverkaren Magnas plan för Opel. Det uppger den tyske finansministern Peer Steinbrück enligt flera nyhetsbyråer. Det blir därmed Magna som tar över Opel från General Motors.
    Tysklands regering väntas ställa upp med lånegarantier på omkring 4,5 miljarder euro och en och en halv miljard i tillfälligt lån. GAZ, som har ekonomiska problem och hittills har haft svårt att konkurrera med importbilar från Västeuropa och Japan, kommer dessutom att behöva pengar från ryska staten.



    http://www.dn.se/ekonomi/reinfeldt-svart-lage-for-saab-1.880316

    Reinfeldt: Svårt läge för Saab

    Att General Motors (GM) nu säljer Opel för sig gör att den eventuella nya ägaren till Saab måste vara beredd att ta på sig stora åtaganden, säger statsminister Fredrik Reinfeldt.
    - Med det vill man signalera väldigt resursmässigt uthållig. För det är ett företag som har mycket skulder man måste förhålla sig till, som har löpande förluster man måste täcka och dessutom stora utvecklingsbehov, och allt detta måste bäras av en ny ägare.
    Inom en sanr framtid kommer fultruhten/gustavander att kalla dig för idiot formsvackan som inte begiper ett dugg om ekonomi.
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 20:26

    berralarzon skrev:Inom en sanr framtid kommer fultruhten/gustavander att kalla dig för idiot formsvackan som inte begiper ett dugg om ekonomi.
    //berra
    Tycker du att jag ska låtsas bli förvånad då ?
    Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:29

    formsvackan skrev:
    berralarzon skrev:Inom en sanr framtid kommer fultruhten/gustavander att kalla dig för idiot formsvackan som inte begiper ett dugg om ekonomi.
    //berra
    Tycker du att jag ska låtsas bli förvånad då ?
    Very Happy

    Nä inte alls Smile
    Tror inte nörden fultruhten/gustavander vilken driftkucku han torgförds sig som härinne.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty öö

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 20:29

    Men du är ju okunnig som alla andra sektvänster.
    Opel exemplet är ju dravel. Opel är ju uppköpt, situationen är inte densamma som Saab.

    GM är ett företag som är väl sådär 100-200 ggr större än Saab, om inte mer.
    relevant ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:32

    GustavAnder skrev:Men du är ju okunnig som alla andra sektvänster.
    Opel exemplet är ju dravel. Opel är ju uppköpt, situationen är inte densamma som Saab.

    GM är ett företag som är väl sådär 100-200 ggr större än Saab, om inte mer.
    relevant ?

    Ock vad har du som en svartjobbare att rang att tycka om det försvinn ditt äckel.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:34

    berralarzon skrev:
    GustavAnder skrev:Men du är ju okunnig som alla andra sektvänster.
    Opel exemplet är ju dravel. Opel är ju uppköpt, situationen är inte densamma som Saab.

    GM är ett företag som är väl sådär 100-200 ggr större än Saab, om inte mer.
    relevant ?

    Ock vad har du som en svartjobbare att rang att tycka om det försvinn ditt äckel.
    //berra

    Föresten du har helt fel om spannet 100-200 gånger skärp till dig nu fultruthen/gustavander.
    Källa:?
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 20:43

    berralarzon skrev:Nä inte alls Smile
    Gott, jag klarar inte det. Ända sedan den dag han som Awfultruth hävdade att skatten kunde sänkas med 10% i Sverige genom att avskaffa bidragen till rika författare samt nedläggning av knypplingsmyndigheten, har jag en aning svårt att ta honom på allvar.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty lögn tomte

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 20:53

    formsvackan skrev:
    berralarzon skrev:Nä inte alls Smile
    Gott, jag klarar inte det. Ända sedan den dag han som Awfultruth hävdade att skatten kunde sänkas med 10% i Sverige genom att avskaffa bidragen till rika författare samt nedläggning av knypplingsmyndigheten, har jag en aning svårt att ta honom på allvar.

    Och du tror att du kan bevara världens högsta skatte tryck genom att sitta här och ljuga ?
    Röde idiot.

    Du svammlar nonsens och trams om GM Opel och Saab, utan relevans,
    inser inte vad 95% av riksdagen insåg, att det extrema skatte tryck vi hade i landet höll på att sänka oss,
    och förvirrad i din röda dimma som du är , måste du slinka ut genom ditt eget rövhål med en lögn.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  berralarzon 2009-05-31, 20:57

    formsvackan skrev:
    berralarzon skrev:Nä inte alls Smile
    Gott, jag klarar inte det. Ända sedan den dag han som Awfultruth hävdade att skatten kunde sänkas med 10% i Sverige genom att avskaffa bidragen till rika författare samt nedläggning av knypplingsmyndigheten, har jag en aning svårt att ta honom på allvar.

    Vem tar hobbyprojektet asfultruhten/gustavander på allvar, den måste söka hjälp i så fall.
    Mestadels skrattar jag åt dåren svartjobbaren inlagor här henom förnekar sig aldrig som själ för sitt nick Awfultruht/GustavAnder.
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 21:10

    GustavAnder skrev:Och du tror att du kan bevara världens högsta skatte tryck genom att sitta här och ljuga ?
    Röde idiot.
    Vad skulle vara en lögn, och på vilket sätt skulle den i så fall kunna påverka våra skattesatser ?
    GustavAnder skrev:Du svammlar nonsens och trams om GM Opel och Saab, utan relevans.

    Fantasier igen. OBS, jag har inte skrivit ett enda ord om den saken. Jag bara visade hur olika man ser på bilindustrin i USA, Tyskland och Sverige. Varenda ord var hämtat från pressen.
    GustavAnder skrev:inser inte vad 95% av riksdagen insåg, att det extrema skatte tryck vi hade i landet höll på att sänka oss, och förvirrad i din röda dimma som du är , måste du slinka ut genom ditt eget rövhål med en lögn.
    Skulle "95% av riksdagen" se det på ditt sätt ? Jag undrar om inte du fantiserar en aning, nu igen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 22:14

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och du tror att du kan bevara världens högsta skatte tryck genom att sitta här och ljuga ?
    Röde idiot.
    Vad skulle vara en lögn, och på vilket sätt skulle den i så fall kunna påverka våra skattesatser ?
    GustavAnder skrev:Du svammlar nonsens och trams om GM Opel och Saab, utan relevans.

    Fantasier igen. OBS, jag har inte skrivit ett enda ord om den saken. Jag bara visade hur olika man ser på bilindustrin i USA, Tyskland och Sverige. Varenda ord var hämtat från pressen.
    GustavAnder skrev:inser inte vad 95% av riksdagen insåg, att det extrema skatte tryck vi hade i landet höll på att sänka oss, och förvirrad i din röda dimma som du är , måste du slinka ut genom ditt eget rövhål med en lögn.
    Skulle "95% av riksdagen" se det på ditt sätt ? Jag undrar om inte du fantiserar en aning, nu igen.

    Vilken IDIOTI!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty men herrejävlar.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 22:19

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och du tror att du kan bevara världens högsta skatte tryck genom att sitta här och ljuga ?
    Röde idiot.
    Vad skulle vara en lögn, och på vilket sätt skulle den i så fall kunna påverka våra skattesatser ?
    GustavAnder skrev:Du svammlar nonsens och trams om GM Opel och Saab, utan relevans.

    Fantasier igen. OBS, jag har inte skrivit ett enda ord om den saken. Jag bara visade hur olika man ser på bilindustrin i USA, Tyskland och Sverige. Varenda ord var hämtat från pressen.
    GustavAnder skrev:inser inte vad 95% av riksdagen insåg, att det extrema skatte tryck vi hade i landet höll på att sänka oss, och förvirrad i din röda dimma som du är , måste du slinka ut genom ditt eget rövhål med en lögn.
    Skulle "95% av riksdagen" se det på ditt sätt ? Jag undrar om inte du fantiserar en aning, nu igen.

    Men herrejävlar commie, kom ner på jorden, sputnik har gjort det.

    Om det inte ens är du själv som skriver inläggen , vad i h-lvete gör du på ett forum ?????

    Och jo, 95% av riksdagen anser att vi hade ett för högt skatte tryck.
    Form = sekt på ett par %
    Alla andra, ink mig = 95 %
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 22:49

    blueheaven skrev:Vilken IDIOTI!
    Vet du överhuvudtaget vad du kommenterade ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  formsvackan 2009-05-31, 22:58

    GustavAnder skrev:Om det inte ens är du själv som skriver inläggen , vad i h-lvete gör du på ett forum ?????
    Läsförståelse har aldrig varit din starkaste sida, eller hur ?
    GustavAnder skrev:Och jo, 95% av riksdagen anser att vi hade ett för högt skatte tryck.
    Om det nu förhåller sig som du skrev " 95% av riksdagen insåg, att det extrema skatte tryck vi hade i landet höll på att sänka oss", så fantiserar du förmodligen när du påstår att vänstern vill höja skatten, eller hur ?

    Du kanske menar 95% av vaktmästarna ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty 95 % v riksdan, 100 % av de rediga i huvet.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-31, 23:04

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Om det inte ens är du själv som skriver inläggen , vad i h-lvete gör du på ett forum ?????
    Läsförståelse har aldrig varit din starkaste sida, eller hur ?
    GustavAnder skrev:Och jo, 95% av riksdagen anser att vi hade ett för högt skatte tryck.
    Om det nu förhåller sig som du skrev " 95% av riksdagen insåg, att det extrema skatte tryck vi hade i landet höll på att sänka oss", så fantiserar du förmodligen när du påstår att vänstern vill höja skatten, eller hur ?

    Du kanske menar 95% av vaktmästarna ?

    Sitter nu socialskiten här och förväxlar sosseriet med de gamla sketna kommunisterna igen ?
    När det passar så anser du att s är vänstern.

    Jo, min läsförståelse är ok. Ditt citerande av tidningsartiklar och avsaknad av att säga vad du själv vill är patetisk.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 23:07

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Vilken IDIOTI!
    Vet du överhuvudtaget vad du kommenterade ?

    Jag kommenterade dig, och nej det är svårt att veta vad denne pajas är ute efter?

    Sponsored content


    Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier Empty Sv: Så olika regeringarna kan se på ländernas industrier

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 20:57