Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
ANNA2LINK
RedMentalCase
Secrist
Freedom
DirtyDog
9 posters

    Sveriges mest efterspanade brottslingar

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-25, 22:23

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  Freedom 2011-04-25, 22:34

    Smårasseflirtar från ultrahögern....så förvånad man blir/NOT

    Nyligen slog en svensk vetenskaplig undersökning fast att ursprung eller kultur har inget med ev kriminalitet att göra. Däremot social status och bakgrund. Dvs ett samhälle med stort utanförskap, sådan politik som du ivrar för....

    Men det är väl inget för SD kramare att ta till sig ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Olika

    Inlägg  Secrist 2011-04-25, 23:22

    Vi gillar olika!

    Japp, fast konstigt nog känner jag mig inte berikad. Jag måste missa något när jag inte ser det positiva i importerad grov brottslighet. Kanske Fritis kan förklara varför det är så bra för sverige?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-26, 02:45

    Faktiskt lite obehagligt att så klart få reda på hur illa det gått i Sverige, funderar aldrig alla flyktingkramare på konsekvenserna ,
    mord, våldtäkter knarklangning flerdubblat.

    Sverige, våldsverkarnas paradis.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-26, 03:22

    Freedom skrev:Smårasseflirtar från ultrahögern....så förvånad man blir/NOT

    Nyligen slog en svensk vetenskaplig undersökning fast att ursprung eller kultur har inget med ev kriminalitet att göra. Däremot social status och bakgrund. Dvs ett samhälle med stort utanförskap, sådan politik som du ivrar för....

    Men det är väl inget för SD kramare att ta till sig ?
    Jodå, skicka gärna en länk!

    Att ursprung inte har något med kriminalitet att göra förstår nog alla med fler än två hjärnceller. När det gäller kultur så är ju förutsättningarna lite annorlunda och beror mer på vilken "kultur" som man lever efter och VAR man befinner sig.

    Allt som är lagligt i Sverige är inte lagligt i andra delar av världen. Om inte svensken är väldigt påläst om gällande lagar i andra länder så ökar alltså risken för att man begår något olagligt även om man själv anser att det är en skitsak.

    Nu vill jag inte propagera för SD men går inte deras politik ut på att integrera de invandrare som vi REDAN HAR istället för att ta in fler och därmed ÖKA antalet individer som lever i "utanförskap"?
    Förlåt mig, jag menade givetvis att det är vad som står i deras partiprogram. Min "Fantasigenerator" har dock dragit slutsatsen att deras egentliga syfte är att samlag ihop alla invandrare i ett läger och där installera fina "duschar" av märket "Zyklon SD"? silent
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  Freedom 2011-04-26, 09:54

    Att ursprung inte har något med kriminalitet att göra förstår nog alla med fler än två hjärnceller

    Faktiskt lite obehagligt att så klart få reda på hur illa det gått i Sverige, funderar aldrig alla flyktingkramare på konsekvenserna ,
    mord, våldtäkter knarklangning flerdubblat.

    Du har så rätt......
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  Freedom 2011-04-26, 09:59

    En unik undersökning från Stockholms Universitet visar att skillnader i registrerad brottslighet mellan invandrare, invandrares barn och svenskar till större delen kan förklaras av skillnader

    i socioekonomiska resurser mellan dessa grupper.

    Studien omfattar 66 330 personer som under åren 1990–1993 gick ut grundskolan i Storstockholm och som följdes upp fram till 2005.

    I det undersökta materialet hade män födda i utlandet i genomsnitt 2,6 gånger fler registrerade brottsmisstankar än män födda i Sverige av svenska föräldrar. Bland kvinnor var motsvarande siffra 2,1.

    Jämför man i stället svenskfödda barn till utlandsfödda föräldrar med svenskfödda barn till svenskfödda föräldrar var antalet brottsmisstankar cirka 2 gånger högre för män och 1,5 gånger högre för kvinnor. Dessa skillnader motsvarar dem som i tidigare undersökningar har redovisats av bland andra Brottsförebyggande rådet, Brå.

    I motsats till tidigare studier visar emellertid den aktuella undersökningen att mellan 81 och 66 procent (beroende på ålder vid ankomsten) av skillnaderna i registrerad brottslighet för män och mellan 79 och 64 procent för kvinnor försvinner om man tar hänsyn till vissa resurser/brist på resurser i uppväxtmiljön. De relaterar till faktorer såsom uppväxt med en eller två föräldrar, antal syskon, föräldrars utbildning, föräldrars arbete/arbetslöshet och föräldrars disponibla inkomst samt sociala förhållanden i det bostadsområde man har växt upp.

    Skillnaden i registrerad brottslighet mellan födda i Sverige av svenskfödda föräldrar och födda

    i Sverige av föräldrar födda i utlandet minskar vid kontroll för samtliga av de ovan nämnda variablerna med sammanlagt cirka 81 procent för män och 97 procent för kvinnor. För kvinnor i denna grupp försvinner alltså skillnaden i registrerad brottslighet praktiskt taget helt när hänsyn tas till uppväxtmiljö.

    Sammanfattningsvis visar alltså denna studie, i motsats till tidigare undersökningar där man inte haft tillgång till lika omfattande uppgifter om sociala bakgrundsförhållanden hos undersökta populationer, att den genomsnittliga registrerade brottsligheten hos invandrare och svenskar från liknande socioekonomiska omständigheter är ganska lika.

    Den viktigaste orsaken bakom skillnaderna i registrerad brottslighet mellan grupperna är sådana skillnader i uppväxtmiljö som relaterar till familjens resurser. Även typ av bostadsområde tycks ha en viss betydelse.

    Slutligen bör påpekas att de återstående skillnaderna i registrerad brottslighet mellan de undersökta grupperna, som inte kan förklaras med ovan nämnda socioekonomiska faktorer, inte är systematiskt relaterade till individers födelseländer. Individer med samma födelseland och/eller från samma immigrationsvåg har olika brottsmönster. Hypotesen att brottslighet hos olika invandrargrupper skulle kunna förklaras med kulturskillnader får alltså inte stöd.

    http://mobil.aftonbladet.se/debatt/article12763539.ab
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Brott

    Inlägg  Secrist 2011-04-26, 10:27

    Fast nu är ju begreppet brott rätt stort. Det inbegriper allt från snatteri till mord. Och det BRÅ visar som inte framkommer här är att sannolikheten för framförallt mycket grova brott steg dramatiskt steg för vissa befolknngsgrupper av framförallt utomeuropeisk härkomst.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  Freedom 2011-04-26, 11:06

    Fast nu är ju begreppet brott rätt stort.

    stackars SD-don Quiote secrist, världsbilden rämnar....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-26, 13:29

    RedMentalCase skrev:Faktiskt lite obehagligt att så klart få reda på hur illa det gått i Sverige, funderar aldrig alla flyktingkramare på konsekvenserna ,
    mord, våldtäkter knarklangning flerdubblat.

    Sverige, våldsverkarnas paradis.



    Faktum är att detta anser jag också är skrämmande för Sverige. Vart är samhället på väg?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-26, 13:53

    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:Faktiskt lite obehagligt att så klart få reda på hur illa det gått i Sverige, funderar aldrig alla flyktingkramare på konsekvenserna ,
    mord, våldtäkter knarklangning flerdubblat.

    Sverige, våldsverkarnas paradis.



    Faktum är att detta anser jag också är skrämmande för Sverige. Vart är samhället på väg?

    Bra där Anna att du vågar tänka utanför vänsterns tvångströja åtminstone i denna fråga! cheers
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-26, 14:08

    RedclownIII skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:Faktiskt lite obehagligt att så klart få reda på hur illa det gått i Sverige, funderar aldrig alla flyktingkramare på konsekvenserna ,
    mord, våldtäkter knarklangning flerdubblat.

    Sverige, våldsverkarnas paradis.



    Faktum är att detta anser jag också är skrämmande för Sverige. Vart är samhället på väg?

    Bra där Anna att du vågar tänka utanför vänsterns tvångströja åtminstone i denna fråga! cheers


    Ja jag vill att vi ska ha ett bra och tryggt land på alla sätt att leva i. Krasst sätt utan att vara rasist så tycker jag att det borde vara mer svenskar än invandrare som var med i AB i går... Det är lite löjligt att dela upp människor så men det är också för att vara tydlig i det man menar. Alla människor oavsätt ursprung som begår brott gör fel. Men jag anser samtidigt att om man söker hjälp i ett annat land pga att man inte kan leva i det landet som man kommer ifrån så bör man faktiskt "ta seden dit man kommer". Därmed har jag inte sagt att man inte ska ha religionsfrihet men man måste som människa rätta sig efter lagen i det landet som man har fått hjälp i, vilket iblandinte sker.

    Vi har här i Linköping där jag bor stora problem i de områden där vi har många invandrare som inte alls är bra. Jag har själv flyttat ifrån ett stökigt område med mina barn. I dag bor jag i ett område där flest svenskar bor och mindre invandrare som är betydligt lugnare och det är i samma stad. Så ska det inte behöva vara.

    Vi i Sverige har verkligen inte lyckats med integrationen i många av våra städer och tyvärr så ser vi inte så mycket ljusningar på att det vänder utan snarare tvärtom. Om vi inte tar tag i dessa problem som vi har på allvar så¨vet vi inte hur vi kan få det i framtiden och det vill till att ALLA skärper sig för att vi ska få det bra i vårat gemensamma land: Sverige.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-26, 16:50

    ANNA2LINK skrev:Om vi inte tar tag i dessa problem som vi har på allvar så¨vet vi inte hur vi kan få det i framtiden och det vill till att ALLA skärper sig för att vi ska få det bra i vårat gemensamma land: Sverige.
    Du är ute på hal is nu Anna.
    Om du förespråkar att vi skall bromsa invandringen för att hinna med att bättre integrera de invandrare vi redan har så riskerar du att stämplas som en Sverigedemokrat och då anses du samtidigt även vara både rasist och nazist. Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Rämna

    Inlägg  Secrist 2011-04-26, 17:00

    stackars SD-don Quiote secrist, världsbilden rämnar....

    Det behöver du nog inte bekymra dig om. Efter två fiaskoval på raden så lär du ha lite större problem än så.

    För övrigt så räknar man in (publicerades i lokaltidningen i samarbete med polis och domstol) att över 50% av ungdomsbrottsligheten i min hemstad begås av unga "nysvenskar". Du kan kanske förklara för oss andra varför det är jättebra? Jag har inte riktigt förstått det positiva med det ännu.

    Och GP gjorde en uppmärksammad artikel för en tid sedan där de pekade på den katastrofalt dåliga integreringen av Somalier i Göteborgsområdet. Bland annat var 20% av unga somaliska killar misstänkta eller dömda för rån och grova våldsbrott. Utöver det så fanns en lång räcka av bidragsfusk och allmänt fifflande.


    Senast ändrad av Secrist den 2011-04-26, 17:06, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sed

    Inlägg  Secrist 2011-04-26, 17:01

    Men jag anser samtidigt att om man söker hjälp i ett annat land pga att man inte kan leva i det landet som man kommer ifrån så bör man faktiskt "ta seden dit man kommer".

    Tvivlar på att vissa vänsternissar skriver under på den åsikten Anna.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-26, 22:32

    DirtyDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:Om vi inte tar tag i dessa problem som vi har på allvar så¨vet vi inte hur vi kan få det i framtiden och det vill till att ALLA skärper sig för att vi ska få det bra i vårat gemensamma land: Sverige.
    Du är ute på hal is nu Anna.
    Om du förespråkar att vi skall bromsa invandringen för att hinna med att bättre integrera de invandrare vi redan har så riskerar du att stämplas som en Sverigedemokrat och då anses du samtidigt även vara både rasist och nazist. Wink


    Det vet alla här inne att det inte är så...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-26, 22:34

    Secrist skrev:Men jag anser samtidigt att om man söker hjälp i ett annat land pga att man inte kan leva i det landet som man kommer ifrån så bör man faktiskt "ta seden dit man kommer".

    Tvivlar på att vissa vänsternissar skriver under på den åsikten Anna.


    Nej men det är min åsikt i alla fall...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2011-04-27, 19:24

    Nej men det är min åsikt i alla fall...

    Heder åt dig för det. Du lär vara snubblande nära att anklagas för att vara rasist av vissa.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  SiP 2011-04-27, 20:36

    Annas åsikt delas nog av gemene man, att det sedan sitter såna som absolut har huvudet, axlarna och det mesta av kroppen nedstucket i sanden som strutsar (ja jag vet att inte strutsen gör så) och tar till rassekortet så fort någon ens vågar ypa kritik mot invandrare, det påvisar bara det faktum att de inte lever i närheten av invandrarghetton eller är helt verklighetsfrånvarande..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-27, 20:50

    Secrist skrev:Nej men det är min åsikt i alla fall...

    Heder åt dig för det. Du lär vara snubblande nära att anklagas för att vara rasist av vissa.


    Tack! Ja det kanske kan vara så tyvärr men jag hoppas att jag inte har gett uttryck för mig att vara rasist. Det är jag inte, långtifrån. Jag tror bara att vi måste kunna diskutera öppet om detta med rasism och orsak/verkan... Öppenhet är a och o i ett samhälle...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-27, 20:53

    SiP skrev:Annas åsikt delas nog av gemene man, att det sedan sitter såna som absolut har huvudet, axlarna och det mesta av kroppen nedstucket i sanden som strutsar (ja jag vet att inte strutsen gör så) och tar till rassekortet så fort någon ens vågar ypa kritik mot invandrare, det påvisar bara det faktum att de inte lever i närheten av invandrarghetton eller är helt verklighetsfrånvarande..


    Jag tror det också SIP. Jag tycker att det verkar som att vi mer och mer i det svenska samhället blir rädda för att bli missuppfattade om vi tycker och tänker om saker o ting som gäller detta...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2011-04-27, 23:44

    Tack! Ja det kanske kan vara så tyvärr men jag hoppas att jag inte har gett uttryck för mig att vara rasist. Det är jag inte, långtifrån. Jag tror bara att vi måste kunna diskutera öppet om detta med rasism och orsak/verkan... Öppenhet är a och o i ett samhälle...

    Inte enligt vissa på vänsterkanten här inne. Antingen tycker man att en generös asylpolitik är det bästa som finns eller så är man rasist. Punkt. Glöm gråzoner.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-28, 00:34

    Vad är det för invandrare ni har problem med?

    Köpte pizza häromdagen av tre invandrarkillar som driver en pizzeria. De jobbar varje dag. Ledigt på julafton.

    Har många kollegor som är invandrare. De gör ett bra jobb. Företaget skulle inte klara sig utan dem.

    Har många vänner som är invandrare.


    Sen är det klart att man stöter på ett och annat rötägg också. Men dessa är lika ofta infödda svenskar (om inte oftare).


    Jag anser att våra invandrare är en av Sveriges största konkurrensfördelar jämfört med andra länder.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-28, 00:43

    ericTheDog skrev:Vad är det för invandrare ni har problem med?

    Köpte pizza häromdagen av tre invandrarkillar som driver en pizzeria. De jobbar varje dag. Ledigt på julafton.

    Har många kollegor som är invandrare. De gör ett bra jobb. Företaget skulle inte klara sig utan dem.

    Har många vänner som är invandrare.


    Sen är det klart att man stöter på ett och annat rötägg också. Men dessa är lika ofta infödda svenskar (om inte oftare).


    Jag anser att våra invandrare är en av Sveriges största konkurrensfördelar jämfört med andra länder.




    Jag är gift med en invandrare. men det betyder inte att jag är glad över utvecklingen i våra förorter för det.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-28, 00:46

    Eftersom "nissarna" är märkligt tysta så måste väl kanske jag påpeka att det INTE är invandrare som är PROBLEMET!
    PROBLEMET är invandrare som inte får chansen att (alternativt inte är intresserade av att) bli integrerade i samhället.

    Integration kräver resurser och fungerar sämre ju fler som bor nära varann. Många bor i områden där de inte anser att det finns någon anledning för dem att lära sig svenska. Det kan leva ett helt normalt liv utan att behöva lära sig ett enda ord på vissa platser.

    Bland den svenska befolkningen så bor oftast de fattigaste i någon lite avfolkningsbygd. Detta påverkar inte brottsligheten mätbart. De som är brottslingar är inte det för att få mat för dagen. De är det för att "få respekt" och ha råd med Rolexklockor, dyra bilar och droger.

    Det är därför fel att skylla på "orättvisor" i samhället även om de som är fattigast sällan förebrår de som stjäl från de rika. Dock är det oftast just fattiga som drabbas värst av brottsligheten. De har inte lika bra förutsättningar att skydda sig och har inte i lika stor utsträckning försäkrat sig upp till skorstenen.

    Visserligen är villainbrott aningen vanligare i höginkomstområden men bytet blir sällan bättre än hos någon vanlig Svensson. Normalt är det mest smycken och kontanter som stjäls och rika använder sällan kontanter och har råd med kassaskåp och bankfack.

    Värst drabbas rika av inbrott i och stöld av bilar (min bror har fått ratten på sin BMW stulen 2 gånger senaste månaden) men det mesta betalas av försäkringsbolagen.

    Själv inbillar jag mig att de flesta stöldbrott begås av "tillfälliga" gäster i landet (om man undantar gängkriminaliteten) och att problemet med ungdomar som inte har integrerats är att de begår brott riktat mot individer (främst gängvåld).

    Brotten ökar inte för att det kommer en massa invandrare till ett område. Det är om många är knarkare som stölderna ökar lavinartat, fast det gäller även för svenska missbrukare.

    Sponsored content


    Sveriges mest efterspanade brottslingar Empty Sv: Sveriges mest efterspanade brottslingar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 11:09