Fortfarande spelar några falskt med oss här, och på TESTAREN. På TESTAREN, i Gap- och/eller skriktråden ställde jag en fråga till någon som kallar sig "Red Cloud", den enda Red Cloud som finns registrerad där. Mitt syfte var att avslöja en eventuell bedragare. Läs vårt replikskifte där! Garanterat befriat från svordomar.
en VARNING
Sniperace on 2009-05-21, 18:05
OM ni skickar PM till någon dubbelnick, så går det till båda/alla, det går att kolla i utkorgen INNAN det blivit läst att där hamnar FLERA, och genast måste man då kolla profilen i dem alla, de som visar ett LÅGT antal inlägg är de nappade!!
så KOLLA noga om ni inte vill att nicknapparen ska få PM,et!!
Jo, jag tackar jag. Sniper är just "rätt" person att varna oss. Varför låter han inte mail gå iväg till nicknapparen så vi får en mailadress till fanskapet? Falsk eller inte, den mailadressen kan sedan läggas ut här och dessutom polisanmälas. "Det är ingen ide" säger Lazy ty "brottet måste rendera två års fängelse för att kunna beivras". Tror jag inte ett dugg på. Men det är inte lagföring som kommer i första hand här utan allas vår datasäkerhet. Vårt intresse är att avslöja den som blåser oss. Hur han sedan tas om hand får bli en sekundär fråga. Vår säkerhet är huvudsaken.
Senast ändrad av Infra den 2009-05-24, 08:32, ändrad totalt 1 gång