Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+27
GustavAnder
Redvictory
Blåfront
theward
KickTheRasist
DirtyDog
martin7Iindgren
lnfra
Sossar-e-Iata
kanaIjen
bIueheaven
berraIarzon
womanIover
RedCIoud
kanaljen
Stefan
Susz X
SiP
Regndrottning
Dao
fredrik rahm70
lazy
berralarzon
Infra
x-medborgare
MartinLindgren
Sniperace
31 posters

en VARNING

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

en VARNING - Sida 11 Empty Sv: en VARNING

Inlägg  SiP 2009-05-23, 17:58

martin7lindgren skrev:Löjligt Mr. SiP, jag och alla andra pensionärer betalar inkostskatt precis som alla inkomstagare, Wink
    Men yla på du, pajas! geek

Problemet är bara att de andra (inte du alltså) pensionärerna har förmodligen arbetat i hela sitt liv för att få pension, medans du slafsat runt och slöat hela dagarna för att sedan få samma pension som dom som arbetat...slöhög, klipp dig och skaffa ett jobb...idiot!!
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-05-23, 18:14

SiP skrev: Problemet är bara att de andra (inte du alltså) pensionärerna har förmodligen arbetat i hela sitt liv för att få pension, medans du slafsat runt och slöat hela dagarna för att sedan få samma pension som dom som arbetat...slöhög, klipp dig och skaffa ett jobb...idiot!!
    Det är ibland faktiskt betydligt värre än så. Väldigt många egenföretagare tvingas leva på en inkomst som ligger långt UNDER det som Martin får.
    En tant som driver en butik i närheten av där jag bor ser gråtfärdig ut varje gång man besöker henne. Hon har investerat sitt liv i butiken och har stora lån hon inte har råd att lösa. Hon har stora varulager och låg försäljning. Hon tar ut 7 500:- i lön per månad. Blir inte många kronor kvar efter skatt då. Den inkomst hon har ligger även till grund för hennes pension. Hon har alltså INGET att se fram emot.
    Visst skulle hon kunna lägga av och leva på bidrag. Då har hon dock garanterat ingen chans att någonsin bli skuldfri och då hon är närmare 60 är chansen att få ett nytt jobb i det närmaste obefintliga.
    A-kassa alltså, men eftersom även den grundas på inkomst blir det inget annat än minimi-ersättning.

Hur lycklig blir en sån här ARBETARE när arbetarrörelsen gapar om höjda tak för diverse ersättningar så att hon tjänar ännu mycket mindre än bidragstagarna. Det är ett SJUKT system vi har helt enkelt. Ett system där de som jobbat hårt hela sitt liv riskerar att få SÄMRE pension än de som varit sjukskrivna nästan hela sin livstid och ägnat sin tid till att kasta skit på skattebetalare på diverse forum. Mad
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-05-23, 21:03

martin7lindgren skrev:Att inte du ska vara så stor i korken håller jag med om, vet ju inte hur det är med dig, men jag och dom pensionärer jag känner betalar iallafall skatt på vår inkomst!

Svårt att hålla dig härifrån va, kanske det blir tomt utan mig på ditt nya forum,
    men det är väl okey att glida in här och slå några slag med piskan mot mig!

Ja jisses, moderator Mr. Sniper är här igen!

Ja nu tror jag ju INTE på att Martin under den korta tid han EVENTUELLT jobbade har lyckats tjäna in pegarna som skulle täcka hans pension, jg erkännar villigt att JAG lyckades INTE, men jag är också medveten om att den tid jag klarade av att jobba gjorde så att jag iallafall har MER än just garantipensionen...

men ÄNDÅ har den tid jag jobbade och betalade skatt påmin inkomst kommit upp i de summor som krävs för att jag INTE ska vara en förlust för samhälet i den aspekten.

DETTA vägrar Martin erkänna,snacka om att ha storhetsvansinne...

FATTA Martin vaken du eller jag tillför samhället någon skatt i egentlig mening,vi FÅR skatepengar,varav en del går tillbaka, UTAN att ge samhället något...

Däremot en VANLIG pensionär har arbetat in sin pension,och inte fått denna som en sorts gåva, som DU och jag fått...
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-05-23, 23:06

martin7lindgren skrev:Ta och ryck upp dig en nivå The Ward, vem fan tror du att du är,
    Går madamen ut och beskyler mig för allt skit som händer på forumet, så ger det mig full rätt att slå tillbaks,

Jag tycker fan att du ska hålla truten du har inte täckning att slå mig på fingrarna Mr. Ward,

Sköt dig själv pysen, det verkar som du skulle satsa på det, så kanske du inte behövde sitta och yla så djävla mycket
    !

LÄMNA MIG IFRED, JAG ANGRIPER VÄL ALDRIG DIG!

Det är det här jag anser att sätta normen för vad som är acceptabelt på
    ett forum martin och du är Way out of line! Laughing
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

en VARNING - Sida 11 Empty Du missuppfattar

Inlägg  theward 2009-05-24, 00:00

martin7lindgren skrev:Ta och ryck upp dig en nivå The Ward, vem fan tror du att du är,
    Går madamen ut och beskyler mig för allt skit som händer på forumet, så ger det mig full rätt att slå tillbaks,

Jag tycker fan att du ska hålla truten du har inte täckning att slå mig på fingrarna Mr. Ward,

Sköt dig själv pysen, det verkar som du skulle satsa på det, så kanske du inte behövde sitta och yla så djävla mycket
    !

Det mesta.....
    Bla vad "slå tillbaka" innebär
    Du har ingen rätt att kalla folk hora och liknande, även om de skulle skylla mkt av forumets urspårning på dig

Däremot har du din fulla rätt att försvara dig själv, men det är en helt annan sak....

Kritik kan du öht...inte ta
    Trots att jag anser det finns betydligt värre forumister än dig Martin.
    Tar du förstapriset när det gäller att inte tåla att bli ifrågasatt eller emotsagd....

Då blir du genast otrevlig.......
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-05-24, 00:36

theward skrev:

!

Det mesta.....
    Du har ingen rätt att kalla folk hora och liknande, även om de skulle skylla mkt av forumets urspårning på dig

Däremot har du din fulla rätt att försvara dig själv, men det är en helt annan sak....

Tar du förstapriset när det gäller att inte tåla att bli ifrågasatt eller emotsagd....

Att kalla folk hora är att sänka sig till högermobbens nivå martin! jag håller faktiskt med theward om att även om högern kör med samma fula angrepp så får du dämpa dig! låt högermobben sköta personangreppen! det straffar sig tillslut
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-24, 01:03

Redvictory skrev:
    theward skrev:

!

Det mesta.....

Att kalla folk hora är att sänka sig till högermobbens nivå martin! jag håller faktiskt med theward om att även om högern kör med samma fula angrepp så får du dämpa dig! låt högermobben sköta personangreppen! det straffar sig tillslut

Du Redloser kan stämpla människor du inte känner för att vara nazister och diverse ting. Någon värre dyngspridare än dig finns nog inte. Är det bara du som har rätt att stämpla människor?
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-24, 01:11

Är det någon annan som tycker att vänsteranhängarna är lättstötta och ynkliga? De kan leva rövare på forumen och beter sig nedrigt men de blir sårade och ynkliga så fort de får lite spänky på lilla rumpan.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-05-24, 08:23

Fortfarande spelar några falskt med oss här, och på TESTAREN. På TESTAREN, i Gap- och/eller skriktråden ställde jag en fråga till någon som kallar sig "Red Cloud", den enda Red Cloud som finns registrerad där. Mitt syfte var att avslöja en eventuell bedragare. Läs vårt replikskifte där! Garanterat befriat från svordomar.

en VARNING
    Sniperace on 2009-05-21, 18:05
    OM ni skickar PM till någon dubbelnick, så går det till båda/alla, det går att kolla i utkorgen INNAN det blivit läst att där hamnar FLERA, och genast måste man då kolla profilen i dem alla, de som visar ett LÅGT antal inlägg är de nappade!!

så KOLLA noga om ni inte vill att nicknapparen ska få PM,et!!

Jo, jag tackar jag. Sniper är just "rätt" person att varna oss. Varför låter han inte mail gå iväg till nicknapparen så vi får en mailadress till fanskapet? Falsk eller inte, den mailadressen kan sedan läggas ut här och dessutom polisanmälas. "Det är ingen ide" säger Lazy ty "brottet måste rendera två års fängelse för att kunna beivras". Tror jag inte ett dugg på. Men det är inte lagföring som kommer i första hand här utan allas vår datasäkerhet. Vårt intresse är att avslöja den som blåser oss. Hur han sedan tas om hand får bli en sekundär fråga. Vår säkerhet är huvudsaken.

Senast ändrad av Infra den 2009-05-24, 08:32, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-24, 08:30

Kanaljen goes:

"Du Redloser kan stämpla människor du inte känner för att vara nazister och diverse ting. Någon värre dyngspridare än dig finns nog inte. Är det bara du som har rätt att stämpla människor?"

Kanaljen! Har någon kallat dig nazist? Förvånar mig inte alls. Ditt kommunisthat viker du ju ut i varenda inlägg du gör, så det är åtminstonde omvittnat så det räcker. Om du sedan ville vara vänlig att förklara varför dina reaktioner blir ännu häftigare när jag eller någon annan röding gör utfall mot nazister? Varför blir du så störd över det?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-24, 08:41

Sniper: Ät din Vadå saru?
    theward
    theward

en VARNING - Sida 11 Empty låter mera som du snackar om

Inlägg  theward 2009-05-24, 09:57

kanaljen skrev:Är det någon annan som tycker att vänsteranhängarna är lättstötta och ynkliga? De kan leva rövare på forumen och beter sig nedrigt men de blir sårade och ynkliga så fort de får lite spänky på lilla rumpan.

Högermobben..
    Du vet så klart vilka jag menar.
    De har betett sig precis som du beskriver i flera år.

Nu på senare tiden har även vänster börjat med sån skit.
    Då börjas det gnällas...först då.

Ganska märkligt..tycker jag

Så vilka är mest ynkliga egentligen??

ps jag är varken lättstött eller ynklig...de som känner mig vet att det är precis tvärtom tongue
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-24, 10:04

Corvens ecellente Moderator fortsätter gå till hårda angrepp mot det som inte passar,
    Det sämsta tänkbara valet av moderator en besserwisser som tror han är något,
    Kallar mig både knarkare och fyllo efter behag, och nu angriper han min status som pensionär också!

Du kommer dra ner corvens forum på botten vad det lider,
    En moderator som värnar sitt eget forum med sina partiska metoder, går in på ett annat och ägnar sig åt personangrepp!

Ju fortare corven inser det, ju större chans har hon att hålla liv i sitt testaren!

Det borde ju ligga i corvens intresse att hennes personligen utvalde moderator Sniper, uppför sig själv även när han är inne och härjar på andra forum!

EN MODERATOR MÅSTE STÅ ÖVER ALLA TÄNKBARA TVIVEL, EN MODERATOR SOM STÄNGER AV MEDLEMMAR INNAN MAN POSTAT ETT ENDA INLÄGG OCH SAMTIGT MARKNADSFÖR SIG; ALLA ÄR VÄLKOMMNA?
    EN MODERATOR SOM SKA SITTA OCH VARNA ANDRA PÅ SITT EGET FORUM; FÖR MINDRE GREJER ÄN HAN SJÄLV ÄGNAR SIG ÅT HÄR, ÄR ÅT HELVETE!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-05-24, 11:29

Infra skrev:Fortfarande spelar några falskt med oss här, och på TESTAREN. På TESTAREN, i Gap- och/eller skriktråden ställde jag en fråga till någon som kallar sig "Red Cloud", den enda Red Cloud som finns registrerad där. Mitt syfte var att avslöja en eventuell bedragare. Läs vårt replikskifte där! Garanterat befriat från svordomar.

en VARNING
    Sniperace on 2009-05-21, 18:05
    OM ni skickar PM till någon dubbelnick, så går det till båda/alla, det går att kolla i utkorgen INNAN det blivit läst att där hamnar FLERA, och genast måste man då kolla profilen i dem alla, de som visar ett LÅGT antal inlägg är de nappade!!

så KOLLA noga om ni inte vill att nicknapparen ska få PM,et!!

Jo, jag tackar jag. Sniper är just "rätt" person att varna oss. Varför låter han inte mail gå iväg till nicknapparen så vi får en mailadress till fanskapet? Falsk eller inte, den mailadressen kan sedan läggas ut här och dessutom polisanmälas. "Det är ingen ide" säger Lazy ty "brottet måste rendera två års fängelse för att kunna beivras". Tror jag inte ett dugg på. Men det är inte lagföring som kommer i första hand här utan allas vår datasäkerhet. Vårt intresse är att avslöja den som blåser oss. Hur han sedan tas om hand får bli en sekundär fråga. Vår säkerhet är huvudsaken.

Är du dum på riktigt, eller låtsas du bara??

När man skicka PM går detta internt på forumet, det VISAS ALDRIG någon mailadress, detta hamnar i inkorgen hos forumisten i forumservern, och syns i UTKORGEN på för avsändaren, även detta på forumets server, när mottagerna väl LÄST detta flyttas det över till SKICKAT även detta på forumets server...

Hur i helvete tror DU att man då ska ta redan på mailadress?

JAg har ingen administartionsbefogenhet på acbladet där det skulle kunna gå OM man hade detta.

Men DU som är så duktig och tydlige kan detta, varför fixar DU inte det då?

Gör så att du skickar PM till Fredrik Rahm, och kolla sedan utkorgen direkt så är jag säker på att DU löser saken (inte) men d kan ju iallafall konstatera att så sker.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-24, 11:56

Du om någon verkar ju ha svårt att fatta Sniper, nu när du är corvens och testarens moderator ställs för tusan högre krav på dig än innan?

Fattar du inte att du måste visa upp sans och hög moral även när du är på det här forumet,

Det duger inte att som du glida in här och gå till personangrepp, som du gjort mot mig idag också,
    Det duger inte att komma här och kalla andra för dumma för man inte tycker som dig!

Vill man som moderator påvisa sitt goda omdömme, måste man fan kunna föra sig sansat på vilket forum man än befinner sig, inte göra som du!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-05-24, 12:04

martin7lindgren skrev:Du om någon verkar ju ha svårt att fatta Sniper, nu när du är corvens och testarens moderator ställs för tusan högre krav på dig än innan?

Fattar du inte att du måste visa upp sans och hög moral även när du är på det här forumet,

Det duger inte att som du glida in här och gå till personangrepp, som du gjort mot mig idag också,
    Det duger inte att komma här och kalla andra för dumma för man inte tycker som dig!

Vill man som moderator påvisa sitt goda omdömme, måste man fan kunna föra sig sansat på vilket forum man än befinner sig, inte göra som du!

Rolling Eyes

du ska inte blandi in detta med ett annat, man ska kunna skilja på "arbete" och fritid, här har allt ballat ur, och DU är en väldigt duktig triggare genom din arrogans och sätt att behandla andra, detta och testaren är helt skilda saker, och det ger inte mig munkavle att bemöta dig.

Vi skulle kunna göra en övernskommelse, upphör DU med dina påhopp på mig så ska jag inte ge tillbaka.....vi KAN ignorera varandra om du så vill!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-24, 12:13

Huvudet på spiken, Sniper!
    Det är inte jag som rantar runt efter mig, det är ju du som hänger mig i hasorna!

En moderator med din moral, är fan inte värd namnet!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-24, 12:16

En uppgörelse, jaha!
    Varsågod och visa vägen då, börja med att lägga ner dina personangrepp mot mig!

Sen kanske du ska sluta göra mig ansvarig för Mr. Rahms betende,
    Jag har aldrig startat någon diskution mot honom! No
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-24, 12:33

martin7lindgren skrev:En uppgörelse, jaha!

Martinnollanlindgren har tappat omdömet fullständigt!

Har troligen aldrig haft något heller! No
    theward
    theward

en VARNING - Sida 11 Empty och dr evil har aldrig haft nåt hår

Inlägg  theward 2009-05-24, 12:37

blueheaven skrev:

Man kan inte förlora nåt, som man aldrig haft,

Men man kan få nåt, som man aldrig haft Wink
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-24, 12:43

theward skrev:
    blueheaven skrev:

Man kan inte förlora nåt, som man aldrig haft,

Men man kan få nåt, som man aldrig haft Wink

Det är därför det står troligen! Wink
    Mona Stalin.
    Mona Stalin.

Antal inlägg : 143

Inlägg  Mona Stalin. 2009-05-24, 12:48

Blueheaven är min vän, han hatar martin lika mycket som jag.
    Jag FÅR hata martin, det har min terpeut sagt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-24, 12:56

Suck..., LillRahm eller StorRahm vem vet?
    Samma skit båda två!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-24, 12:58

Mr. Blue igen?
    Pajasen som gav snikaren en nylle!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-24, 14:37

konstigt när ngn namnnappar dig martin gråter du som en femåring..och skriker polisanmäla och skriver öppn abrev och 120 inlägg om detta

när en namnnappare tom är inloggad i timmar i mitt namn..

ja då ere Kul och dessutom ett bra skäl att ge sig på mej??=)
    lol! lol!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:45