Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Dao
ericTheDog
Secrist
Vercingetorix
Thetaxpayer
F.I.S.T
Infra
Sossar ee lata
RedMentalCase
formsvackan
RedCloud
15 posters

    Kommunistiska SCB rapporterar

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Secrist 2013-02-19, 20:02

    RedCloud skrev:
    Kan inte begära så mycket från en som tror att 10p i blockflöjt är lika svårt som 10p i kvantmekanik.

    Var det du som hade svårt för personangrepp ?

    Tolkningar har du ju inte svårt för det är ju bevisat.

    Vad jag skrivit är att när slutbetyget räknas så är 100p matte lika mycket värt som tex 100p i musik. Att du vill få det till något annat skriver vi väl på notan för ditt förståndshandikapp.

    Ja det är en svår fråga, eftersom det handlar om minskade resurser för svaga elever, elever som tex har det svårt med språket, eller tex kommer från familjer med svag studiehistorik. Att tillskriva detta invandringen är så jävla sjukt att klockorna stannar.

    Men vad bekymrar det SDkramare ?

    Så det finns inga möjligheter att ungdomar med invandrarbakgrund är överrepresenterade menar du? Och detta baserar du enbart på politiskt korrekt grund? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:02

    Är det vidrigt om man konstaterar att dåliga svenskakunskapert kan vara en del i problemet?

    Ja eftersom det inte är hela sanningen och ditt syfte är att fiska i grumliga vatten, ditt hat mot invandrare behöver du inte dölja längre.

    Dra in resurser i skolan och du får en utslagning av svaga elever.
    Väldigt väldigt elementärt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:02

    Så det finns inga möjligheter att ungdomar med invandrarbakgrund är överrepresenterade menar du?

    Du kanske kan visa siffror att så är fallet ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Secrist 2013-02-19, 20:03

    RedCloud skrev:
    Är det vidrigt om man konstaterar att dåliga svenskakunskapert kan vara en del i problemet?

    Ja eftersom det inte är hela sanningen och ditt syfte är att fiska i grumliga vatten, ditt hat mot invandrare behöver du inte dölja längre.

    Dra in resurser i skolan och du får en utslagning av svaga elever.
    Väldigt väldigt elementärt.

    Är invandrare svaga?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:04

    Är invandrare svaga?

    Ska du förstöra ännu en tråd med ditt jävla rasisttramsande ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:11

    det STORA problemet i detta med ungdomar som går ur skolan utan tillräckliga betyg ligger inte jämt fördelat mellan invandrarbarn och pursvenskar,

    källa ?

    Även i orter med 100% svenska elever är avhoppen ungefär lika stora som rikssnittet, hur förklarar du det isf ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Sniperace 2013-02-19, 20:13

    RedCloud skrev:
    Är det vidrigt om man konstaterar att dåliga svenskakunskapert kan vara en del i problemet?

    Ja eftersom det inte är hela sanningen och ditt syfte är att fiska i grumliga vatten, ditt hat mot invandrare behöver du inte dölja längre.

    Dra in resurser i skolan och du får en utslagning av svaga elever.
    Väldigt väldigt elementärt.

    är det i en skola jag sett detta är 8 av 10 invandrarbarn, men dåliga svenskakunskaper och dåligt intresse för skola....

    titta runt i andra skolor får du se samma sak upprepas, och det är väl inte konstigt om det blir så om man är ganska nyinvandrad och inte har lärt sig svenska ännu?

    kanske borde vi ha skolor för alla olika språk som representeras så att ingen hamnar utanför pga språk?

    faktum är att en väldigt stor andel ÄR invandrarbarn, dessa BORDE vara mindre än en femtedel av alla som misslyckas om det vore jämt fördelat, men tyvärr är det en mycket mindre del än en femtedel som består av pursvenskarna när vi kommer till detta.

    Men det verkar INTE som du vill man ska lägga resurserna på dem som verkligen behöver det, man kan fråga sig VARFÖR?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Secrist 2013-02-19, 20:14

    RedCloud skrev:
    Är invandrare svaga?

    Ska du förstöra ännu en tråd med ditt jävla rasisttramsande ?

    Tja, det var du som sade att invandrare är svaga.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:17

    Tja, det var du som sade att invandrare är svaga.

    Men herre jävlar du är inte frisk Sdsecrist...

    Jag skrev "Dra in resurser i skolan och du får en utslagning av svaga elever."

    Ser du ordet "invandrare" i den meningen ?

    La du dit ordet "invandrare" i din sjuka jävla tolkning ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 20:19

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Är det vidrigt om man konstaterar att dåliga svenskakunskapert kan vara en del i problemet?

    Ja eftersom det inte är hela sanningen och ditt syfte är att fiska i grumliga vatten, ditt hat mot invandrare behöver du inte dölja längre.

    Dra in resurser i skolan och du får en utslagning av svaga elever.
    Väldigt väldigt elementärt.

    är det i en skola jag sett detta är 8 av 10 invandrarbarn, men dåliga svenskakunskaper och dåligt intresse för skola....

    titta runt i andra skolor får du se samma sak upprepas, och det är väl inte konstigt om det blir så om man är ganska nyinvandrad och inte har lärt sig svenska ännu?

    kanske borde vi ha skolor för alla olika språk som representeras så att ingen hamnar utanför pga språk?

    faktum är att en väldigt stor andel ÄR invandrarbarn, dessa BORDE vara mindre än en femtedel av alla som misslyckas om det vore jämt fördelat, men tyvärr är det en mycket mindre del än en femtedel som består av pursvenskarna när vi kommer till detta.

    Men det verkar INTE som du vill man ska lägga resurserna på dem som verkligen behöver det, man kan fråga sig VARFÖR?









    Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:19

    är det i en skola jag sett detta är 8 av 10 invandrarbarn

    Men herre jösses, du har "sett"....

    Jag kan kontra med att de elever med invandrarbakgrund som jag har haft att göra med under mina fem år som lärare så är de de flitigaste ochmest motiverade eleverna vi haft...om vi nu ska argumentera på "jag har sett"-nivån.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:19

    Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart.

    Rasistäcklet SEEL har fått en kronprins....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 20:24

    RedCloud skrev:
    Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart.

    Rasistäcklet SEEL har fått en kronprins....






    Fniss.

    Du låter lite desperat.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:27

    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart.

    Rasistäcklet SEEL har fått en kronprins....






    Fniss.

    Du låter lite desperat.

    Du låter lite ehhh rasistisk....
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 20:28

    RedCloud skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart.

    Rasistäcklet SEEL har fått en kronprins....






    Fniss.

    Du låter lite desperat.

    Du låter lite ehhh rasistisk....






    Vad var det som var rasistiskt i mitt inlägg?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-19, 20:30

    Vad var det som var rasistiskt i mitt inlägg?

    "Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart."

    Typisk SD-omskrivning för "Sluta ta in invandrare"
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 20:31

    RedCloud skrev:
    Vad var det som var rasistiskt i mitt inlägg?

    "Lösningen på resursbristen måste ju naturligtvis vara att ta in större grupper av "svaga" som kräver ändå mera resurser. Det är ju självklart."

    Typisk SD-omskrivning för "Sluta ta in invandrare"




    Hi hi, Tolkar du nu?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Secrist 2013-02-19, 20:35

    RedCloud skrev:
    Tja, det var du som sade att invandrare är svaga.

    Men herre jävlar du är inte frisk Sdsecrist...

    Jag skrev "Dra in resurser i skolan och du får en utslagning av svaga elever."

    Ser du ordet "invandrare" i den meningen ?

    La du dit ordet "invandrare" i din sjuka jävla tolkning ?

    Så det finns inga invandrare bland de "svaga" grupperna då? scratch
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  R.O.F.L 2013-02-19, 20:35

    Volymer och flöden bör debatteras, detta är kärnan i frågan.
    Rasistattacker och att "muslimer är onda" gynnar endast SD.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Sniperace 2013-02-19, 20:41

    RedCloud skrev:
    är det i en skola jag sett detta är 8 av 10 invandrarbarn

    Men herre jösses, du har "sett"....

    Jag kan kontra med att de elever med invandrarbakgrund som jag har haft att göra med under mina fem år som lärare så är de de flitigaste ochmest motiverade eleverna vi haft...om vi nu ska argumentera på "jag har sett"-nivån.
    Ja, det har jag med sett, invandararbarn från ex serbien som var toppar i sina klasser, båda är idag utbildade tandläkare och väldigt duktiga, men så talade dessa också väldigt god svenska, barn till ett serbiskt par som sedan länge driver en pizzarestaurant i byn.

    men som sagt, invandrare med dåliga svenskakunskaper slås väldigt fort ut, och ju mer invandring vi har ju fler blir dessa.


    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 20:43

    R.O.F.L skrev:Volymer och flöden bör debatteras, detta är kärnan i frågan.
    Rasistattacker och att "muslimer är onda" gynnar endast SD.





    Ja om man som RC tror att det snart kommer att byggas koncentrationsläger i Sverige bara för att ett parti som ifrågasätter den huvudlösa invandringspolitiken har kommit in i riksdagen så ser man ju på vilken nivå debatten förs. Snacka om stolpskott.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Secrist 2013-02-19, 20:59

    Thetaxpayer skrev:
    R.O.F.L skrev:Volymer och flöden bör debatteras, detta är kärnan i frågan.
    Rasistattacker och att "muslimer är onda" gynnar endast SD.





    Ja om man som RC tror att det snart kommer att byggas koncentrationsläger i Sverige bara för att ett parti som ifrågasätter den huvudlösa invandringspolitiken har kommit in i riksdagen så ser man ju på vilken nivå debatten förs. Snacka om stolpskott.

    Och det är ändå hans starkaste argument för att demonisera SD. Laughing
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 21:08

    Secrist skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    R.O.F.L skrev:Volymer och flöden bör debatteras, detta är kärnan i frågan.
    Rasistattacker och att "muslimer är onda" gynnar endast SD.





    Ja om man som RC tror att det snart kommer att byggas koncentrationsläger i Sverige bara för att ett parti som ifrågasätter den huvudlösa invandringspolitiken har kommit in i riksdagen så ser man ju på vilken nivå debatten förs. Snacka om stolpskott.

    Och det är ändå hans starkaste argument för att demonisera SD. Laughing





    Ja gällande SD är det ok att tolka som han vill. Inte speciellt konsekvent den där RC. Sjukdomsinsikt saknas också helt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  formsvackan 2013-02-19, 21:14

    Vercingetorix skrev:Absolut! Förvänta dig bara inga sympatier från min sida den dagen det nöjet och bristen på framförhållning sparkar dessa människor i ändan medelst en uppsägning eller utstämpling. Förvänta dig heller ingen vilja från min sida att via skattsedeln tvingas betala för den lättjan. Det finns all tid i världen för andra intressen, men samtidigt tid att hålla metkroken ute. Underlåtelse därvidlag är gravt osolidariskt gentemot de som förväntas betala för dessa människors uppehälle den dag det skiter sig.
    Hur menar du att de järn- och pappersbruksarbetare som nu blivit varslade skulle ha gjort för att i förväg "spetsa din kompetens på alla sätt möjliga" och "hålla metkroken ute" ?
    Vilka möjligheter har funnits ? Komvux ? ABF ? Hermods ?

    I min värld ska samhället ställa upp med resurser för omställning när eländet knackar på dörren, naturligtvis helst tidigare. Man kan inte kräva att järnbruksarbetare Karlsson redan ska vara en färdigutbildad IT-konsult den dag som varslet läggs. Det är kanske allt för lätt att ställa krav på andra utifrån sina egenupplevda förutsättningar.
    Vercingetorix skrev:Det är aldrig samhällets ansvar att hålla människor i arbete.
    Jo, det är fasiken just det det är !
    Vill man driva en hård "arbetslinje" räcker det inte med att dra in bidrag och stöd samt överlåta till individen att på egen hand lösa de problem som uppstår.
    Vercingetorix skrev:Samhället kan underlätta genom arbetsmarknadspolitiska åtgärder, stimulanspaket, subventioner etc
    Som sagt, arbetsmarknadspolitik.
    Denna ska naturligtvis utformas på ett sätt som gynnar vald samhällsinriktning.
    Vercingetorix skrev:men huvudansvaret att skaffa arbete och vara anställningsbar vilar alltid på den enskilde, på samma sätt att det är företagens ansvar att vid behov finna människor att anställa.
    Naturligtvis är det så men det kräver lik förbaskat att samhället erbjuder vettiga möjligheter till detta, både för enskilda och för företag, dessutom i hela landet om jag får bestämma. I annat fall får vi ta efter Yngve Gamlin, Moltas Erisson och Evert Ljusberg.

    Republiken Jämtland bör få småsyskon Very Happy



    Vercingetorix skrev:Vad gäller yngre vs äldre vidhåller jag allas lika värde på arbetsplatsen, oavsett ålder. Detta måste vara grundsynen.
    Naturligtvis men var gör de rekommenderade samhällsresurserna mest nytta om man ser det på litet längre sikt ?
    (Kanske en riktad insats från statligt håll vore på sin plats här, likt de som är riktade mot ungdomar?)
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-20, 01:38

    Hmmm, jobbdebatten var bra tills foliet gjorde entré. Han hävdar attdet är sammhällets ansvar att det finns jobb som den enskilde behagar utföra. Samhället är ju inget annat än dess medborgare. Och tyvärr foliet, A ansvarar för A's försörjning, inte för B eller C, hur skulle det se ut?

    Vidare ifrågasätter foliet arbete överhuvudtaget. Tydligen ska vänstermuppars fritidsintressen prioriteras. Vad tror foliet händer om all butikspersonal i norrland prioriterar sina fritidsintressen i några månader. Vem ska betala deras bidrag och vart ska foliet handla?

    Vidare tycker jag ff och foliet underskattar människors förmåga. Bara för att man är arbetslös, har dåligt självförtroende och saknar utbildning så betyder det inte att man är dum i huvudet. Dessa människor ser jag istället som en otrolig potential för utveckling. De flesta som i äldre dagar tar till sig en utbildningar brukar tycka typ: Men var det inte svårare än så? Nej, det är inte svårare än så. Tro mig, jag har sett stora idioter klara av högskolekurser med högsta betyg. Jag har även sett väldigt smarta människor jobba på lagret i tron att detta är vad de maximalt förmår.


    Sponsored content


    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 3 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:45