Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Dao
ericTheDog
Secrist
Vercingetorix
Thetaxpayer
F.I.S.T
Infra
Sossar ee lata
RedMentalCase
formsvackan
RedCloud
15 posters

    Kommunistiska SCB rapporterar

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Secrist 2013-02-20, 18:40

    RedCloud skrev:

    Många i förhållande till hur många som brukar komma och i förhållande till hur många som flyr till andra EU-länder.

    Din subjektiva uppfattning alltså, den ger jag inte mycket för.....

    He, he....det behöver du inte. Dock tror jag att de kommuner som ska hantera detta bryr sig. Då funkar det inte att använda sig av din strutsmentalitet.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-20, 19:41

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Hmmm, jobbdebatten var bra tills foliet gjorde entré. Han hävdar attdet är sammhällets ansvar att det finns jobb som den enskilde behagar utföra. Samhället är ju inget annat än dess medborgare. Och tyvärr foliet, A ansvarar för A's försörjning, inte för B eller C, hur skulle det se ut?

    Vidare ifrågasätter foliet arbete överhuvudtaget. Tydligen ska vänstermuppars fritidsintressen prioriteras. Vad tror foliet händer om all butikspersonal i norrland prioriterar sina fritidsintressen i några månader. Vem ska betala deras bidrag och vart ska foliet handla?

    Vidare tycker jag ff och foliet underskattar människors förmåga. Bara för att man är arbetslös, har dåligt självförtroende och saknar utbildning så betyder det inte att man är dum i huvudet. Dessa människor ser jag istället som en otrolig potential för utveckling. De flesta som i äldre dagar tar till sig en utbildningar brukar tycka typ: Men var det inte svårare än så? Nej, det är inte svårare än så. Tro mig, jag har sett stora idioter klara av högskolekurser med högsta betyg. Jag har även sett väldigt smarta människor jobba på lagret i tron att detta är vad de maximalt förmår.
    Ja det var ju foliet med bihang som påstod att arbete var typ, slaveri och annat.
    När råttan skaffat sig något som borde vara en ointaglig ledning i dumhetsracet, blir han omedelbart upphunnen av RMC Very Happy



    Nu skrev jag visserligen inget som konkret avviker spec mycket från det Verc skrev. Men foliets sårade stolthet(asgarv) får denne att sjunka till kackerkackenivå.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  formsvackan 2013-02-20, 22:43

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Hmmm, jobbdebatten var bra tills foliet gjorde entré. Han hävdar attdet är sammhällets ansvar att det finns jobb som den enskilde behagar utföra. Samhället är ju inget annat än dess medborgare. Och tyvärr foliet, A ansvarar för A's försörjning, inte för B eller C, hur skulle det se ut?

    Vidare ifrågasätter foliet arbete överhuvudtaget. Tydligen ska vänstermuppars fritidsintressen prioriteras. Vad tror foliet händer om all butikspersonal i norrland prioriterar sina fritidsintressen i några månader. Vem ska betala deras bidrag och vart ska foliet handla?

    Vidare tycker jag ff och foliet underskattar människors förmåga. Bara för att man är arbetslös, har dåligt självförtroende och saknar utbildning så betyder det inte att man är dum i huvudet. Dessa människor ser jag istället som en otrolig potential för utveckling. De flesta som i äldre dagar tar till sig en utbildningar brukar tycka typ: Men var det inte svårare än så? Nej, det är inte svårare än så. Tro mig, jag har sett stora idioter klara av högskolekurser med högsta betyg. Jag har även sett väldigt smarta människor jobba på lagret i tron att detta är vad de maximalt förmår.
    Ja det var ju foliet med bihang som påstod att arbete var typ, slaveri och annat.
    När råttan skaffat sig något som borde vara en ointaglig ledning i dumhetsracet, blir han omedelbart upphunnen av RMC Very Happy



    Nu skrev jag visserligen inget som konkret avviker spec mycket från det Verc skrev.
    Inte ?

    jobb som den enskilde behagar utföra
    Behagar utföra ? En ytterst beklämmande formulering.
    Vidare ifrågasätter foliet arbete överhuvudtaget
    Detta är enbart en fantasi, läs om.
    Tydligen ska vänstermuppars fritidsintressen prioriteras.
    Fantasierna fortsätter med oförminskad styrka.
    Vad tror foliet händer om all butikspersonal i norrland prioriterar sina fritidsintressen i några månader. Vem ska betala deras bidrag och vart ska foliet handla?
    Förutom att jag inte handlar i norrland har du också hittat på resten av denna galenskap alldeles själv. Saknar du läskunnighet eller läsförståelse ? Be någon annan läsa och förklara för dig.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedCloud 2013-02-20, 23:42

    Be någon annan läsa och förklara för dig.

    Men är inte högertomtarnas taktik avlöjad nu ?
    Vänd och vrid på allt man skriver och som de inte förstår, tala om att vi e-g-e-n-t-l-i-g-e-n menar något annat, och bygg sedan pseudodebatten på dessa felaktiga tolkningar, kryddat med lite personangrepp.......så har vi forumhögern i ett nötskal.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-20, 23:48

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Hmmm, jobbdebatten var bra tills foliet gjorde entré.

    För lite personangrepp för din smak antar jag Laughing, se och lär av V-rix om du vill ha en högerdebattör som förebild

    Men se för fan och lär dig från corven den ende vänstern som åtminstone kunde föra normala samtal resten är ju fullständigt katastrofalt usla! Mad

    Har DU lärt dig av Corven ? Laughing
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-21, 00:37

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Hmmm, jobbdebatten var bra tills foliet gjorde entré. Han hävdar attdet är sammhällets ansvar att det finns jobb som den enskilde behagar utföra. Samhället är ju inget annat än dess medborgare. Och tyvärr foliet, A ansvarar för A's försörjning, inte för B eller C, hur skulle det se ut?

    Vidare ifrågasätter foliet arbete överhuvudtaget. Tydligen ska vänstermuppars fritidsintressen prioriteras. Vad tror foliet händer om all butikspersonal i norrland prioriterar sina fritidsintressen i några månader. Vem ska betala deras bidrag och vart ska foliet handla?

    Vidare tycker jag ff och foliet underskattar människors förmåga. Bara för att man är arbetslös, har dåligt självförtroende och saknar utbildning så betyder det inte att man är dum i huvudet. Dessa människor ser jag istället som en otrolig potential för utveckling. De flesta som i äldre dagar tar till sig en utbildningar brukar tycka typ: Men var det inte svårare än så? Nej, det är inte svårare än så. Tro mig, jag har sett stora idioter klara av högskolekurser med högsta betyg. Jag har även sett väldigt smarta människor jobba på lagret i tron att detta är vad de maximalt förmår.
    Ja det var ju foliet med bihang som påstod att arbete var typ, slaveri och annat.
    När råttan skaffat sig något som borde vara en ointaglig ledning i dumhetsracet, blir han omedelbart upphunnen av RMC Very Happy



    Nu skrev jag visserligen inget som konkret avviker spec mycket från det Verc skrev.
    Inte ?

    jobb som den enskilde behagar utföra
    Behagar utföra ? En ytterst beklämmande formulering.
    Vidare ifrågasätter foliet arbete överhuvudtaget
    Detta är enbart en fantasi, läs om.
    Tydligen ska vänstermuppars fritidsintressen prioriteras.
    Fantasierna fortsätter med oförminskad styrka.
    Vad tror foliet händer om all butikspersonal i norrland prioriterar sina fritidsintressen i några månader. Vem ska betala deras bidrag och vart ska foliet handla?
    Förutom att jag inte handlar i norrland har du också hittat på resten av denna galenskap alldeles själv. Saknar du läskunnighet eller läsförståelse ? Be någon annan läsa och förklara för dig.


    Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.

    För en vänstermupp är villkorslösa bidrag i oändlighet en självklarhet. Lika självklart är det för dem att andra ska slita arslet av sig för att jobba ihop pengar till sig själva + bidrag till alla lata bidragslyftare. Vänstermuppen vill bara behöva ropa och så ska det komma någon och torka dem i arslet.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-21, 00:39

    RedCloud skrev:
    Be någon annan läsa och förklara för dig.

    Men är inte högertomtarnas taktik avlöjad nu ?
    Vänd och vrid på allt man skriver och som de inte förstår, tala om att vi e-g-e-n-t-l-i-g-e-n menar något annat, och bygg sedan pseudodebatten på dessa felaktiga tolkningar, kryddat med lite personangrepp.......så har vi forumhögern i ett nötskal.


    Du är kanske inte medveten om det, men du kallade just ff och daoren för högertomtar.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  redalert 2013-02-21, 01:12

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Hmmm, jobbdebatten var bra tills foliet gjorde entré.

    För lite personangrepp för din smak antar jag Laughing, se och lär av V-rix om du vill ha en högerdebattör som förebild

    Men se för fan och lär dig från corven den ende vänstern som åtminstone kunde föra normala samtal resten är ju fullständigt katastrofalt usla! Mad

    Har DU lärt dig av Corven ? Laughing

    Och du förväntar dig seriösa svar på den här fjantiga debattstilen? tongue cyclops clown
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 01:32

    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  DMustaine 2013-02-21, 01:56

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.

    "prioritera andra saker framför arbete"?
    Vem kan göra sådant och samtidigt hävda att man är human och gnälla om det så kallade 'nedmonterande av välfärden'? Vänstern kan vi vet!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-21, 02:01

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.

    Du verkar inte vilja stå för det du skrev.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 13:11

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.

    Du verkar inte vilja stå för det du skrev.
    Jodå, har inga som helst problem med detta. Dina och andra högertomtars omskrivningar och fantasier får ni dock "debattera" själva.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-21, 13:15

    redalert skrev:
    Och du förväntar dig seriösa svar på den här fjantiga debattstilen? tongue cyclops clown

    Menar du att det är din debattstil jag ska lära mig av ?? Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-21, 13:18

    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.

    "prioritera andra saker framför arbete"?
    Vem kan göra sådant och samtidigt hävda att man är human och gnälla om det så kallade 'nedmonterande av välfärden'? Vänstern kan vi vet!

    Det är på detta vis, att höger som vänster vill ha ett privatliv och att livet består av arbete och plikter, dock inte BARA av arbete och plikter !
    Och ingen forumhöger på DETTA forum ska inbilla mig att de är bättre arbetare än nån annan,
    Cool
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 14:17

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.

    "prioritera andra saker framför arbete"?
    Vem kan göra sådant och samtidigt hävda att man är human och gnälla om det så kallade 'nedmonterande av välfärden'? Vänstern kan vi vet!

    Det är på detta vis, att höger som vänster vill ha ett privatliv och att livet består av arbete och plikter, dock inte BARA av arbete och plikter !
    Och ingen forumhöger på DETTA forum ska inbilla mig att de är bättre arbetare än nån annan,
    Cool
    Det jag vände mig mot var nedanstående formulering.
    Har du redan ett jobb du trivs med? Gör föregående steg ändå för du vet aldrig hur länge din nuvarande anställning kommer att vara.
    Saknar du kompetens för ditt drömjobb? Se till att tillskansa dig den. Plugga, läs kvällskurser, spetsa din kompetens på alla sätt möjliga.
    Det är din förbannade plikt och skyldighet. Både gentemot dig själv och din omgivning.

    Jag anser inte att det är allas "förbannade plikt och skyldighet" att både sköta sitt nuvarande arbete och samtidigt ägna fritiden åt att höja sin kompetens och attraktionskraft på arbetsmarknaden utifrån att man kan bli arbetslös någon gång i framtiden.

    Har man och sköter ett jobb som upplevs som tryggt ska man fasiken ha rätt att använda sin fritid till just att vara ledig från arbete !

    Råttans förvrängningar av denna åsikt är inget som bekymrar mig speciellt mycket. Han borde dock själv vara småorolig över sin bristande läsförståelse då denna knappast gör honom attraktivare på arbetsmarknaden Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-23, 18:52

    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag föreslår att du själv tar och läser vad du faktiskt skrev om t.ex människor i din närhet som tycktes prioritera helt andra saker framför arbete.
    Jag vet vad jag skrev. Det kan jag diskutera men inte dina fantasier.

    "prioritera andra saker framför arbete"?
    Vem kan göra sådant och samtidigt hävda att man är human och gnälla om det så kallade 'nedmonterande av välfärden'? Vänstern kan vi vet!

    Det är på detta vis, att höger som vänster vill ha ett privatliv och att livet består av arbete och plikter, dock inte BARA av arbete och plikter !
    Och ingen forumhöger på DETTA forum ska inbilla mig att de är bättre arbetare än nån annan,
    Cool
    Det jag vände mig mot var nedanstående formulering.
    Har du redan ett jobb du trivs med? Gör föregående steg ändå för du vet aldrig hur länge din nuvarande anställning kommer att vara.
    Saknar du kompetens för ditt drömjobb? Se till att tillskansa dig den. Plugga, läs kvällskurser, spetsa din kompetens på alla sätt möjliga.
    Det är din förbannade plikt och skyldighet. Både gentemot dig själv och din omgivning.

    Jag anser inte att det är allas "förbannade plikt och skyldighet" att både sköta sitt nuvarande arbete och samtidigt ägna fritiden åt att höja sin kompetens och attraktionskraft på arbetsmarknaden utifrån att man kan bli arbetslös någon gång i framtiden.

    Har man och sköter ett jobb som upplevs som tryggt ska man fasiken ha rätt att använda sin fritid till just att vara ledig från arbete !

    Råttans förvrängningar av denna åsikt är inget som bekymrar mig speciellt mycket. Han borde dock själv vara småorolig över sin bristande läsförståelse då denna knappast gör honom attraktivare på arbetsmarknaden Very Happy

    Du lever i en sagovärld, föga förvånande, där finns väl dina "bankirer" också.Smile

    Klart man måste se om sitt hus, och det ÄR ENS skyldighet att försörja sig själv, den inom vänstern som tappade bort de begreppen borde ha vett att skämmas.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  formsvackan 2013-02-23, 19:31

    RedMentalCase skrev:Du lever i en sagovärld, föga förvånande, där finns väl dina "bankirer" också.
    Förmodligen är det så. Både jag och hela den förbaskade "finansindustrin" återfinns nog i det du kallar för sagovärlden. Vi andra kallar denna för verkligheten Very Happy

    Sponsored content


    Kommunistiska SCB rapporterar - Sida 5 Empty Sv: Kommunistiska SCB rapporterar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 18:12