Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
formsvackan
Infra
blueheaven
DMustaine
Redvictory
berralarzon
råttan III
marxisten
berrra
RedAssVictory
captaincodd
KickTheRasist
Secrist
F.I.S.T
lazy
MartinLindgren
Sniperace
Dao
Mona Sahlin
23 posters

    Dao's älskade Iran

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-09, 03:04

    Spammaren har åter insett att han inte har något hållbart att komma med!!!

    Snacka om karaktäsrlös människa...
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Redcluod 2010-01-09, 03:05

    Jag måste bara vara så klok !

    Inte riktigt !

    size=24]Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten ![/size]
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Redcluod 2010-01-09, 03:05

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Redcluod 2010-01-09, 03:06

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-09, 03:06

    Spammaren måste vara höger - han gillar ju inte demokrati!!! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-09, 03:08

    Ass:et ute på banan igen?
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Redcluod 2010-01-09, 03:09

    O jag är så klok efter alla möten !

    Jag vet orsaken till min störning !

    Översättningsfel !

    joljg jneor jnrtje jtoenkpqpå po43råmmf wasdszzzz eipo29o4925 !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !

    Nu startar jag debatten !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-09, 03:18

    Terrorism, spammaren, kan aldrig segra över demokrati!

    Stick hem till MUF och ställd dig i skamvrån!!!
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Redcluod 2010-01-09, 03:32

    Nu blir jag ledsen !

    Jag vill också vara röd och klok !

    Jag vill debattera !


    Vi på bänken har alltid rätt din nazist !
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Redvictory 2010-01-09, 08:35

    Dao skrev:Terrorism, spammaren, kan aldrig segra över demokrati!

    Stick hem till MUF och ställd dig i skamvrån!!!

    Skönt att man bannat den äckliga moderaten! Very Happy
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  marxisten 2010-01-09, 20:01

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    Gällande Pol Pot kan jag upplysa dig om att Vietnam krigade för att bli av med den dåren, medan USA stödde honom.

    Då är du totalt felunderättad eller menar du att Myrdal och Birgitta Dahl stod på USA's sida för Pol Pot?

    För din egen skull och i jösse namn sluta omedelbart att springa på ung vänsters möten det är väl bara tungomålstalande som fattas? Laughing

    Snarare är det du som är...

    Jag försvarar inte Pol Pott överhuvudtaget, men USA gjorde det bevisligen. bl.a. i kriget mot Vietnam... Det är inte ideologiskt, det är fakta! Men du kanske inte vill inse det faktum att USA ställde sig på Pol Potts sida här.

    PS: Jag hade ingen aning om att Myrdal krigat på Pol Potts sida, jag visste han gjort några sjuka uttalanden och stödde honom, men inte stött honom i krig...


    Senast ändrad av marxisten den 2010-01-09, 20:09, ändrad totalt 3 gånger
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  marxisten 2010-01-09, 20:02

    Dao skrev:DMustain

    Du vill inte veta vilka som stödde Pol Pot och hans mördande - för du kommer inte att gilla det! Vänstern stödde Pol Pot i början, men när allvarer med hans massmord uppdagades - tog de flesta bort sitt stöd för honom! Det gjorde inte de tre viktigaste bundsförvanterna för honom!

    Vietnam var INTE en konflikt mellan kommunism och demokrati!

    Koreakriget var ett krig mellan diktatur och diktatur! Varvid FN, under USA:s styre tog parti för den ena diktaturen!

    Gulfkriget var ett resultat av att USA:s kompis fick klartecken till invasionen av Kuwait, för att därefter byta sida.

    Israel-Palestina - har INGET med judendom att göra!!! Eller antisemitism i Europa!!

    Afghanistankriget under 80-talet. Det var Sovjets OCH USA:s krig, inte bara Sovjets! USA stödde islamisterna, och försåg dem med kunskap, teknik och kontaktnät - vars konsekvens numera är synliga för alla! Det verkar som du tycker denna utveckling var bra...

    Irakkriget kom till för att USA ville trappa ner sina styrkor Saudiarabien, och behövde nytt område bland oljestaterna att placera sina baser på. Före invasionen var irakierna först och främst irakier, och i andra hand sunniter och shia. Den motsättning som finns idag, är ett medvetet resultat av ockupationsmakten.

    Listan på USA:s terror över jordklotet kan göras ÄN längre!

    WORD!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  formsvackan 2010-01-09, 20:14

    marxisten skrev:Jag försvarar inte Pol Pott överhuvudtaget, men USA gjorde det bevisligen. bl.a. i kriget mot Vietnam... Det är inte ideologiskt, det är fakta! Men du kanske inte vill inse det faktum att USA ställde sig på Pol Potts sida här..
    Återigen var det denne Brzezinski som var i farten Very Happy

    http://www.historycommons.org/entity.jsp?entity=zbigniew_brzezinski

    1980-1986: China and US Support Kymer Rouge

    China and the US sustain the Khmer Rouge with overt and covert aid in an effort to destabilize Cambodia’s Vietnam-backed government. With US backing, China supplies the Khmer Rouge with direct military aid. Zbigniew Brzezinski, national security adviser during the administration of President Carter, will later acknowledge, “I encouraged the Chinese to support Pol Pot…. Pol Pot was an abomination. We could never support him, but China could.” Between 1979 and 1981, the World Food Program, which was strongly under US influence, provides nearly $12 million in food aid Thailand. Much of this aid makes its way to the Khmer Rouge. Two American relief aid workers, Linda Mason and Roger Brown, will later recount, “Thailand, the country that hosted the relief operation, and the US government, which funded the bulk of the relief operation, insisted that the Khmer Rouge be fed.” By the late 1980s, US aid is officially at $5 million. But this is supplemented significantly by secret CIA support to the tune of between $20 and $24 million. In total, perhaps as much as $85 million is ultimately funneled to Pol Pot’s group through various channels. The US and China are also responsible for the Khmer Rouge retaining its seat at the UN General Assembly.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-09, 20:20

    Intressant hemsida, FS! Bockar och tackar!!!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  marxisten 2010-01-09, 20:25

    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    marxisten skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Klart Marxisten har rätt i det han skriver!

    Det finns fakta som talar klarspråk!

    Jo i din fiktiva värld så har jag ingen anledning att ifrågasätta detta!

    Du får ifrågasätta hur mycket du vill! Men då du inte gör detta, utan väljer att lägga in skitsnack, igen... Vilket visar att du troligen vet själv att dena fakta stämmer...

    För annars hade du ju ifrågasatt det i ett ärligt inlägg...

    Jag ser ingen anledning till att ifrågasätta er fiktiva version av verkligheten. Jag nöjer mig med den förklaring av de politiska beslut som fattas är i enlighet och följer den övertygelse jag har.

    Ser man på, högern debatterar här fortfarande utan att komma med en enda siffra. De siffror motståndarna kommer med är fiktiva men de kan inte komma med en enda korrekt...

    Är även dessa siffror fiktiva, från USA:s egna stadsbudget?

    http://wapedia.mobi/en/Military_budget_of_the_United_States

    • DOD spending
      $651.2 billion
      Base budget + Emergency/Supplemental spending

    • FBI counter-terrorism
      $2.4-$6.2 billion
      At least one-third FBI budget. At most, estimate from CRS that may include duplicated non-DOD programs.

    • International Affairs
      $5.3-$38.0 billion
      At minimum, foreign arms sales. At most, entire State budget

    • Energy Department, nuclear weapons
      $18.2 billion

    • Veterans Affairs
      $91.9 billion

    • Homeland Security
      $44.3 billion

    • Treasury Department, military pension payments
      $48.7 billion

    • NASA, satellites
      $3.5-$8.8 billion
      Between 20% and 50% of NASA's total budget

    • Interest on debt incurred in past wars
      59.5-$237.1 billion
      Between 23% and 91% of total interest


    • Total Spending
      $925-$1144 billion

    Vad är problemet? Det kostar att vara bärare av demokrati! Något som du uppenbarligen inte gillar. Låt mig fråga! Vad tror du din plats blir i det samhälle du förespråkar? För mig, spontant, låter du som en angivare såsom de fanns i DDR. Spionerar du i förebyggande syfte på dina grannar? Eller är du bara sugen på att stå i kön för att få köpa toalettpapper?

    Vad problemet är?

    USA som du försvarar för fullt satsar närmre 44,5% av sin stadsbudgett på krig och du undrar vad problemet är!

    De står för närmre 50% av världens krigskostnader och du undrar vad problemet är...

    Miljarder människor svälter medan väst satsar miljarder på att döda människor och du undrar vad problemet är.

    I USA uppstår stora protester när presidenten vill satsa på sjukvård men ingen reagerar över att man satsar miljarder dollar extra på militär och du undrar vad problemet är.

    50 miljoner amerikaner skaanar sjukvård men landet satsar på krig och du undrar vad problemet är.

    Landet medverkar i princip i alla väpnade konflikter och du undrar vad problemet är och säger de står för världens demokrati... Om du demokrati är samma sak som USA vill jag inte medverka i den, den står för fan för krig!

    Ditt USA hat har tagit dig till bristningsgränsen!! Du håller på att kollapsa!! Det är klart som fan att USA har en stor militär budget för gissa! Varstans det händer nåt i världen, vilka är det alla vänder sig till? Jo USA, bärare av demokrati! Och dina sjuka lögner om att de deltar i nästan alla världens konflikter är ren paranoia!! Sen varför du blandar in USA:s inrikespolitiska problem bekräftar ju bara ditt hat för denna nation. Att miljarder människor svälter är inte heller USA:s problem det är ett globalt problem som alla måste ta ansvar för och försöka hjälpa till med. Din kommunism tar oss bara in i elände!!

    Vänder sig till? Snarare vänder sig mot!

    Och jo, att miljarder svälter är USA:s problem i allra största grad! USA bombar sönder redan fattiga länder, USA satsar hundratals miljarder dollar på krig men nästan inget på fattigdom! USA bränder säd för det förbannade marknadspriset. Så säg inte att det inte är deras problem, USA är snarare en av de skyldiga för den globala misären på jorden!

    Och din illusion om USA och bärande av demokrati. Anser du USA imperialism och förbannelsen är demokrati så vill jag inte vara del av den. För mig är demokratin bl.a fred, och det är det sista USA står för!

    Och gällande paranoia, vad snackar du om. USA deltar direkt via soldater eller indirekt via stöd till något stridande land i nästan alla krig jag kommer på. Nämn ett de inte gör det i!

    Stödet till Pol Pot(!) mot Vietnam
    Vietnamkriget
    Koreakriget
    Gulfkriget
    Israel-Palestina
    Afghanistan-Sovjet
    Afghanistan-USA
    Irak-USA

    Ska vi fortsätta. Listan har inget slut!

    https://www.youtube.com/watch?v=04IfpCGX61s

    Det verkar som om dina allierade supportade Pol Pots mördande!!

    Vietnam 60-70 talet (resultat av ett kallt krig mellan kommunism (som du representerar) och demokrati.
    Korea 50 talet (resultat av ett kallt krig mellan kommunism (som du representerar) och demokrati.
    Gulfkriget (startat av IRAK som invaderade Kuwait) början på 90 talet.

    Israel Palestina, Israel stödjs av USA efter 2a världskriget då judarna var förföljda av sovjet och tyskland.

    Afghanistan - Sovjet. Det smärtar mig att du lider så av Sovjets förlust i Afghanistan. USA stöttade med all rätt Mujahedin mot den sovjetiska imperialistiska stormakten! Tillsammans med Saudi Arabien och Pakistan som påtagligt var mest engagerade på marknivå! USA bistod med pengar och stingers som vände kriget till Afghanernas fördel....ledsen att du tar illa vid dig av det!

    Afghanistan - USA?? Du är så bitter! Det är inte ett krig mot landet Afghanistan utan mot talibanerna i landet! Afghanistans regering VILL ha USA och resten av de över 40 västländerna där!!!

    IRAK - USA Jag kan hålla med om att kriget i Irak känns onödigt. Jag har svårt att sätta den tilltro till det underrättelsemateriel som låg till grund för kriget. Men Saddam och hans regim är borta och förhoppningsvis kan landet överkomma de svårigheter de står inför och låta demokratin sätta sig. Det motstånd som finns där handlar inte om USA enbart. Det finns många etniska konflikter där som nu fått syre. Irakier dödar Irakier. Med fortsatt styre av Saddam regimen hade fler krig väntat!

    Ta en tablett och gå och lägg dig!

    Som jag sa har USA deltagit på ett eller annat sätt i princip i alla krg sedan andra ärldskriget. Förnekar du detta faktum? Säg ett krig detta ej gällt i.

    Gällande Pol Pot kan jag upplysa dig om att Vietnam krigade för att bli av med den dåren, medan USA stödde honom.

    Har du lekt herren på täppan? När du står där uppe på toppen finns det många som vill dra ned dig!! Sen vad du väl gör på toppen spelar egentligen ingen roll! Just nu är demokratin på toppen och många, likt dig, vill ha ned den!

    Som sagt, säg ett enda krig USA INTE har varit inblandad i efter 1945...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-12, 17:29

    Upp!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-12, 17:39

    Har man lite hum om vad som händer utanför moder Sveas gränser, så har man lärt sig vissa saker:

    När en kris uppstår i världen är det inte frågan om OM USA är inblandad, utan mer HUR!

    Eller som en samhällskritiker uttryckte det:

    Vet inte vad som är värst - om USA lyckas med sina intentioner, eller om de misslyckas!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Allt fler Afghaner tror på sitt land..

    Inlägg  DMustaine 2010-01-12, 21:33

    Detta går stick i stäv mot vad DAO (the almighty - NOT) hävdar. Afghanerna känner att landet är på rätt kurs, vill inte ha talibanerna och ser positivt till de utländska soldaternas närvaro!

    "Mätningen, som omfattade 1.500 personer i 34 afghanska provinser, visar att 70 procent tror att deras land är på väg i rätt riktning."

    "68 procent av dem som tillfrågats ger också sitt stöd till de amerikanska soldaterna i landet, en uppgång med fem procentenheter."

    "90 procent av afghanerna föredrar det nuvarande styret och bara 6 procent vill ha ett talibanstyre."

    Smaska i dig lite relevant info nu DAO! Istället för vänstersnusket som indoktrinerat dig så! Det ska förövrigt bli kul att höra hur ni skall ogiltigförklara denna, uppenbart inte passande, undersökning!

    90-6 till högern!!


    http://svt.se/2.22584/1.1842706/allt_fler_afghaner_tror_pa_sitt_land?lid=senasteNytt_1764882&lpos=rubrik_1842706
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Framåt

    Inlägg  Secrist 2010-01-12, 23:01

    Ja, jag såg detta på Text TV. Undrar vad Daos reaktion kommer att bli? Ska man gissa på att han avfärdar det med ett föraktfullt fnysande som USA propaganda?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  DMustaine 2010-01-13, 01:54

    Secrist skrev:Ja, jag såg detta på Text TV. Undrar vad Daos reaktion kommer att bli? Ska man gissa på att han avfärdar det med ett föraktfullt fnysande som USA propaganda?

    Säkerligen. Hans USA-hat lämnar inte mkt annat till övers! Men låt han leva i den villfarelsen, han är nog tyvärr bortom all räddning liksom de religiöst hjärntvättade talibanerna/terroristerna. Men det kommer nog fram en ny generation bakom DAO som det finns hopp för!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-13, 02:03

    Tidigare mätningar har visat det motsatta - att afghanerna inte vill ha VARE sig talibaner eller västerländsk ockupation eller lydregering!

    Huruvida denna undersökning, som alltså bryter renden, verkligen är hållbar - lär visa sig ganska snart!

    Liknande undersökningar i Irak visade sig tidigare vara ohållbara rent källkritiskt!

    Hur kan ni ens få för er att ett folk VILL vara ockupared av en makt som inte gjort NÅGONTING positivt under de snart nio år de ockuperat landet?

    Kom inte och hävda att "alternativet är värre - Talibanerna". För utan ockupatinsmaktens övervåld och cynism skulle talibanernas popularitet inte öka!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-13, 02:06

    "Mätningen utfördes under perioden 11-23 december av ett Kabulbaserat opinions- och forskningsinstitut på uppdrag av medieföretagen BBC, ABC News och ARD."

    Om beställarna för en undersökning som hade visat det motsatta kom från Pakistan, skulle det då vara lika trovärdigt?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2010-01-13, 05:12

    Googlade lite och fann en del kritik mot den undersökning ni lyfter fram. Fann också en del andra undersökningar:

    http://jeffweintraub.blogspot.com/2009/11/oxfam-poll-afghans-want-exit-from-30.html

    Den är något mer nyanserad än er rapport, men har likartade tendenser, om än inte lika svartvit:

    "The survey also has what would seem to be some moderately encouraging findings regarding the counterinsurgency: 70% see unemployment and poverty as a key driver of civil war; 48% blame the government's weakness and corruption; 36% point to the Taliban; 25% to interference by neighboring countries; just 18% to the presence of international forces; another 18% to al Qaeda--and another 17% to the lack of support from the international community."

    Samma bloggare tar upp en annan undersökning:

    http://jeffweintraub.blogspot.com/2009/11/more-mysteries-of-afghan-public-opinion.html

    "Insecurity (including attacks, violence and terrorism) is identified as the biggest problem in Afghanistan by over a third of respondents (36%), particularly in the South East (48%), West (44%) and South West (41%). However, concern about other issues such as unemployment (35%), poor economy (20%), corruption (17%), poverty (11%) and education (11%) has increased in 2009 compared to 2008."

    Även här en FÖRSIKTIG optimism!

    Samma bloggare har också tagit upp ER undersökning:

    http://jeffweintraub.blogspot.com/2009/11/which-foreign-country-do-afghans-hate.html

    Givetvis med analys:¨

    "Question #38 asked: “Now I’m going to ask what you think about some people and groups. Is your opinion of [INSERT] very favorable, somewhat favorable, somewhat unfavorable, or very unfavorable?”

    The results (with some details omitted):

    a. The Taliban: Favorable 7 | Unfavorable 91
    b. Osama Bin Laden: Favorable 6 | Unfavorable 92
    c. The United States: Favorable 47 | Unfavorable 52
    d. Pakistan: Favorable 8 | Unfavorable 91
    e. Great Britain: Favorable 39 | Unfavorable 54
    f. Iran: Favorable 57 | Unfavorable 40
    g. Germany: Favorable 61 | Unfavorable 31
    h. India: Favorable 74 | Unfavorable 21"

    Intressanta svar!

    Nu var det västerländska massmedier som ställde frågan, vilket gör att vissa svar blir därefter. Värt att notera är att Iran, Tyskland och Indien hade högre popularitetspoäng än USA... Att talibanerna fick lågt när västerländska företag står för undersökningen är dock väntat!

    Önskade att ex. al-Jazeera gjorde motsvarande undersökning! Skulle vara intressant att ta del av!

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  DMustaine 2010-01-13, 11:01

    Dao skrev:Tidigare mätningar har visat det motsatta - att afghanerna inte vill ha VARE sig talibaner eller västerländsk ockupation eller lydregering!

    Huruvida denna undersökning, som alltså bryter renden, verkligen är hållbar - lär visa sig ganska snart!

    Liknande undersökningar i Irak visade sig tidigare vara ohållbara rent källkritiskt!

    Hur kan ni ens få för er att ett folk VILL vara ockupared av en makt som inte gjort NÅGONTING positivt under de snart nio år de ockuperat landet?

    Kom inte och hävda att "alternativet är värre - Talibanerna". För utan ockupatinsmaktens övervåld och cynism skulle talibanernas popularitet inte öka!

    Du är inte vid dina sunda vätskor! Jag skulle svimma om det kom en opinionsundersökning som talade för ockupation av talibaner amerikaner lr lydregering. Nu är ju sakerna ställda mot varandra och där visas det klart att talibanerna inte är önskvärda!

    Det är du som fått för dig att vi tror folk VILL vara ockuperad av främmande makt! Återigen ställda mot varandra vill man sist av allt vara under talibankontroll! Så sluta vrida och slingra dig och sluta förvräng fakta! Och tro mig ditt budskap har nått fram, du hatar USA!

    Är ställningen 90-6 i favör för omvärldens insatser är jag inte orolig för att talibanerna ska växa sig allt för starkt i förtroende!

    Övervåld och cynism? Den biten tror jag lr jag vet att talibanerna gör allt för att åstadkomma då man tvingar familjer med sina barn kvar i sina hus samtidigt som man beskjuter allierade. I det syfte att utsätta dem för fara och försöka vinna opinion,om de skulle bli skadade, vilket tydligt fungerar ganska dåligt. Det afghanska folket tillåts inte lämna slagfältet utan man använder dem som mänskliga sköldar. Det skulle jag tycka var helt ok i ett defensivt syfte men med tanke på att talibanerna oftast startar eldstrider är ju syftet ett helt annat, att försöka decimera den eldgivning man får emot sig. Men det är ju helt ok menar du? Man mår illa av sådana som dig!! Nu ska jag av upprördhet gå och kasta upp för att det finns sådana kräk som dig helt enkelt!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  RedCloud 2010-01-13, 11:06

    Stackars Dumstaine som hänger upp sin världsbild på en riggad opinionsundersökning i ett av världen fattigaste länder.

    Ockupationen är fortfarande olaglig....

    Sponsored content


    Dao's älskade Iran - Sida 11 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 16:31