Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
formsvackan
Infra
blueheaven
DMustaine
Redvictory
berralarzon
råttan III
marxisten
berrra
RedAssVictory
captaincodd
KickTheRasist
Secrist
F.I.S.T
lazy
MartinLindgren
Sniperace
Dao
Mona Sahlin
23 posters

    Dao's älskade Iran

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 00:13

    Mona Sahlin skrev:Dao's älskade Iran - Sida 2 091227154454_demo7

    Detta tycker jag är intressant ... appropå att blunda för verkligheten och förtiga saker.

    Ja detta är vidrigt, men att påstå att detta är något typiskt för Iran, är ju bara löjligt. Detta med polisvåld/militärvåld förekommer naturligtvis väldigt mycket i stater med större inslag av icke demokratiska grunder, än i Stater med större delen demokratiska värderingar.

    MEN det förekommer i USA, det förekommer i Afrika, det förekommer i Danmark (miljömötet) Det förekommer i Europa, och det förekommer i Sverige....
    Jag upprörs väldigt över allt oprovocerat våld som förekommer vart än i världen det poppar upp.... men när vissa folkslag anses vara sämre, och när man med flit glömmer länder som USA, och deras fångläger... så reagerar jag....
    USA har står högt på listan för statsterrorism.... glöm inte detta...

    Sen skqall givetvis Irans Religiösa diktatur och enväldiga makthavare och förtryckare både kritiseras och plockas bort från makten
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 00:17

    lazy skrev:Att han är kompis med Mohamed Omar säger dig naturligtvis ingenting?

    Jag har inte kollat sidan, jag gillade bara artikeln - då den stämmer med vad andra källor tar upp!

    Annars är sådana här källor också viktiga att ta del av.

    Jag tar gärna del av USA:s egen Pravda - New York Time, så varför inte med iranska regimvänliga källor också?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  lazy 2009-12-30, 00:21

    Misstänker (tyvärr) att du bara tar del av den infon som passar dig.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 00:22

    MS har dock lite rätt!

    Jag är väldigt förtjust i Iran, fast dock inte på deras regim!

    Jag har rest i landet och bara blivit positivt bemött av alla där, inklusive när jag besökte moskéer, och samtalade med militärer. ALLA var trevliga, och tillmötesgående.

    Äker gärna dit snart igen - innan det får samma öde som Irak eller Afghanistan...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  lazy 2009-12-30, 00:26

    Oj vad F.I.S.T lade in vad han tyckte ett "nonsensinlägg" fort. Vill du se mer?

    http://nordicdervish.wordpress.com/
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 00:26

    lazy skrev:Misstänker (tyvärr) att du bara tar del av den infon som passar dig.

    Klart att du misstänker! Trots att jag ovan skrev att jag gärna tar del av vad NYT skriver, såg du bara att jag även kan ta del av denna regimvänliga sida. Och då du in i din värld aldrig vill försöka förstå hur ens motståndare tänker och tycker, tror du att jag är lkadan!

    Det du alltså BORDE ha sett, dels genom det jag skrev i förra inlägget från mig, och dels om du tagit del av de länkar jag publicerat i ämnet - är att jag tar gärna del av ALL info jag kan få tag i!

    Använder man sig av den källkritiska metoden som lärs ut i samhällsprogrammen på Universiteten, är det till och med en fördel att ta del av vad "de andra" skriver!

    Men jag förstår att sådant är främmande för dig, Lazy...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 00:31

    lazy skrev:Oj vad F.I.S.T lade in vad han tyckte ett "nonsensinlägg" fort. Vill du se mer?

    http://nordicdervish.wordpress.com/

    Jadu Lazy ... om man får ta och citera dig själv: "Misstänker (tyvärr) att du bara tar del av den infon som passar dig."

    Jag skrev klart och tydligt att jag motsatte mig dessa handlingar.... Jag är dock kritisk till enögdheten ..... och att man sväljer tex vad USA gör i "Demokratins" namn
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 00:32

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:Oj vad F.I.S.T lade in vad han tyckte ett "nonsensinlägg" fort. Vill du se mer?

    http://nordicdervish.wordpress.com/

    Jadu Lazy ... om man får ta och citera dig själv: "Misstänker (tyvärr) att du bara tar del av den infon som passar dig."

    Jag skrev klart och tydligt att jag motsatte mig dessa handlingar.... Jag är dock kritisk till enögdheten ..... och att man sväljer tex vad USA gör i "Demokratins" namn

    ...och i Lazys fall, Israel...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 00:49

    Ja detta är vidrigt, men att påstå att detta är något typiskt för Iran, är ju bara löjligt. Detta med polisvåld/militärvåld förekommer naturligtvis väldigt mycket i stater med större inslag av icke demokratiska grunder, än i Stater med större delen demokratiska värderingar.

    Öh, poliserna i väst sysslar inte med mediaförbud, summariska avrättningar och massarresteringar av folk som kräver fri press.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 00:53

    Secrist skrev:Ja detta är vidrigt, men att påstå att detta är något typiskt för Iran, är ju bara löjligt. Detta med polisvåld/militärvåld förekommer naturligtvis väldigt mycket i stater med större inslag av icke demokratiska grunder, än i Stater med större delen demokratiska värderingar.

    Öh, poliserna i väst sysslar inte med mediaförbud, summariska avrättningar och massarresteringar av folk som kräver fri press.

    I Israel gör man sådant!

    Och i västerländska diktaturer ute i världen! Inklusive den förra västerländska diktaturen i Iran!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 01:03

    Och i västerländska diktaturer ute i världen!

    Typ.....?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  lazy 2009-12-30, 01:07

    Dao on tis dec 29, 2009 10:53 pm
    I Israel gör man sådant!

    Ha, ha , det roliga när det gäller Israel/Palestina är att de flesta israel-araber
    inte ville ha ett israeliskt medborgarskap förrän 2007 när det började pratas om
    att dela Jerusalem i en israelisk och en palestinsk stat, då blev det rusning för
    att söka israeliskt medborgarskap. Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 01:12

    Secrist skrev:Ja detta är vidrigt, men att påstå att detta är något typiskt för Iran, är ju bara löjligt. Detta med polisvåld/militärvåld förekommer naturligtvis väldigt mycket i stater med större inslag av icke demokratiska grunder, än i Stater med större delen demokratiska värderingar.

    Öh, poliserna i väst sysslar inte med mediaförbud, summariska avrättningar och massarresteringar av folk som kräver fri press.

    Kanske inte polisen sysslar med sånt... men USAs krigsmakt har en hel del på sitt samvete... och fångarna i cuba.... (arresteringar, utan rättegång, detta har bara flyttats nu... in i USA)

    När USA dödar massor av folk inkluderat civila och oskyldiga kallar man det att "försvara sig". Man kallar det "krig"....
    Men när USAs fiender gör samma sak, kallas det terrorism....
    Det ÄR terrorism det Al Qaida sysslar med.... Men det är det som USA sysslar med oxå ute i världen... och i de allra flesta "krig" USA för... är det ekonomiska intressen med i spelet... inte demokratiska värderingar som man vill påstå.... hade det varit så, hade man krossat Nordkorea långt innan de kunnat skramla ihop sån armé de har nu

    Men det polisen i väst sysslar med de fakto är övervåld ....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 01:14

    Kanske inte polisen sysslar med sånt... men USAs krigsmakt har en hel del på sitt samvete... och fångarna i cuba.... (arresteringar, utan rättegång, detta har bara flyttats nu... in i USA)

    Allt det där vet vi och alla tar avstånd från Guantanamo och USA:s övervåld. Detta har dabatterats miljoner gånger. Har ni fler exempel på västländer?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 01:34

    Secrist skrev:Kanske inte polisen sysslar med sånt... men USAs krigsmakt har en hel del på sitt samvete... och fångarna i cuba.... (arresteringar, utan rättegång, detta har bara flyttats nu... in i USA)

    Allt det där vet vi och alla tar avstånd från Guantanamo och USA:s övervåld. Detta har dabatterats miljoner gånger. Har ni fler exempel på västländer?

    Nä men va bra ... likaväl som jag tar avstånd från regimen i Iran Cool
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 01:41

    Secrist skrev:Och i västerländska diktaturer ute i världen!

    Typ.....?

    Kolla in alla diktaturer som skapats eller stöds av väst!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 01:47

    Kolla in alla diktaturer som skapats eller stöds av väst!

    Fast nu gällde ju debatten västländer. Inte väststödda bananrepubliker.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 01:48

    När det gäller polisen, vet nog ingen vad dom pysslar med eller inte, varken här hemma eller någon annanstans?

    Polisen makt är i stort sett total, vi vet det polisen vill vi ska veta om deras verksamhet,
    man använder bara maktmedlen sekretess eller hemlingstämpling, ungefär som alliansregeringen gjort med dom där tsunamibanden, i 70 i det fallet!

    Finns väl ingen normalt funtad som stödjer polisvåld och brutalitet varken här eller i Iran,

    Vi såg ju bara vilken tumult det var i Köpenhamn mellan polisen och demostranterna,var väl bara ren tur att ingen blev dödad?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 01:56

    Secrist skrev:Kolla in alla diktaturer som skapats eller stöds av väst!

    Fast nu gällde ju debatten västländer. Inte väststödda bananrepubliker.

    Jag skrev västs diktaturer, och du frågade vad jag menade! Anser du att när västmakterna stödjer och till och med skapar diktaturer - att detta inte skall räknas?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 02:00

    MEN det förekommer i USA, det förekommer i Afrika, det förekommer i Danmark (miljömötet) Det förekommer i Europa, och det förekommer i Sverige....

    Är Danmark en västskapad diktatur?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 02:05

    Secrist skrev:MEN det förekommer i USA, det förekommer i Afrika, det förekommer i Danmark (miljömötet) Det förekommer i Europa, och det förekommer i Sverige....

    Är Danmark en västskapad diktatur?

    Nu blandar du nog ihop begreppen och debattörena... det var JAG som tog upp danmark som ett ex på där polisen kan begå övervåld, och tog upp demonstrationerna vid miljömötet som ex ....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Jag vet...

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 02:13

    Nu blandar du nog ihop begreppen och debattörena... det var JAG som tog upp danmark som ett ex på där polisen kan begå övervåld, och tog upp demonstrationerna vid miljömötet som ex ....

    Egentligen var det Dao som blandade in sig själv där. Det kan bli så ibland. Jag vet att det var du som skrev det. Och det var det jag kommenterade.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 04:53

    Secrist skrev:Nu blandar du nog ihop begreppen och debattörena... det var JAG som tog upp danmark som ett ex på där polisen kan begå övervåld, och tog upp demonstrationerna vid miljömötet som ex ....

    Egentligen var det Dao som blandade in sig själv där. Det kan bli så ibland. Jag vet att det var du som skrev det. Och det var det jag kommenterade.

    Var har jag blandat in mig själv???
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 04:57

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Nu blandar du nog ihop begreppen och debattörena... det var JAG som tog upp danmark som ett ex på där polisen kan begå övervåld, och tog upp demonstrationerna vid miljömötet som ex ....

    Egentligen var det Dao som blandade in sig själv där. Det kan bli så ibland. Jag vet att det var du som skrev det. Och det var det jag kommenterade.

    Var har jag blandat in mig själv???

    Jag fattar inte det heller ..??.... men som du ser så blandade Secrist ditt och mitt påstående....
    Men det är väl lätt hänt med så mycket hoppande hit och dit... Very Happy
    DAO....Jag tar fajten när som helst i debatten med Secrist, det är ändå riktigt bra debattnivå där Cool
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 05:07

    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Nu blandar du nog ihop begreppen och debattörena... det var JAG som tog upp danmark som ett ex på där polisen kan begå övervåld, och tog upp demonstrationerna vid miljömötet som ex ....

    Egentligen var det Dao som blandade in sig själv där. Det kan bli så ibland. Jag vet att det var du som skrev det. Och det var det jag kommenterade.

    Var har jag blandat in mig själv???

    Jag fattar inte det heller ..??.... men som du ser så blandade Secrist ditt och mitt påstående....
    Men det är väl lätt hänt med så mycket hoppande hit och dit... Very Happy
    DAO....Jag tar fajten när som helst i debatten med Secrist, det är ändå riktigt bra debattnivå där Cool

    Ja, secrist är en bra motdebattör! Ibland blir det lite konstigt och lite fel, men det kommer från mig också ibland!

    Även råttan har blivit bra, bara han släpper sitt gnäll om åsiktsförtryck...

    Sponsored content


    Dao's älskade Iran - Sida 2 Empty Sv: Dao's älskade Iran

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 00:44