cleopatra skrev: Infra skrev:Vad är detta? Var det en tingsrättsdom som släckte ner AB-forum?
Är den sionistiska forumhögern oskyldigt anklagad eller, var det tvärtom så, att det var Thecharmed som lämnade in stämningsansökan?https://www.flashback.info/showthread.php?t=1208
Om du tittar på datumet på inlägget Infra, så ser du att det är postat i april 2002. Det bör därför avse första gången AB fick stänga. Då har jag för mig att det gick till rättslig prövning och att de blev fällda.
I övrigt skriver jag som vanligt under på vad Corven skrev
Bra, Cleo att du påvisade det. Jag hade inget att hänga upp den här nedstängningen av Forum, på. Hade inte historien. Långt före min tid framför datamaskiner. Men, helt rätt. Borde ha kollat datum och gjort resurch.
Men det var därför jag ställde frågan. Forstod att det kanske fanns nån som "ägde" sammanhangen. Jag hade ingen aning om att ABForum stängdes två gånger. Kanske fler, också? Någon som vet om det var en tingsrättsanmälan denna sista gång, också? Finns det alltså hopp om att forum öppnar igen denna gång också. Icke, va? Kanske likgiltigt. Samma debattörer (med viss reduktion) finns ju här. Men var är Nesse?
April, 2002. Hm....vänta. Få se nu. Jag hade en gammal Packard/bell med windows 98 och telefonmodem. Var inte med på något fora. Kände till ABForum men upptäckte det inte förrän i slutet av förra året. Vände mig till ABForum i desperation efter att ha upptäckt vad EU höll på med i Palestinafrågan. Inte en käft skrev någonting om detta. Allt mygel fick pågå i tysthet som det mesta i denna konflikt. Det tigs ihjäl. Kanske "missbrukade" jag ABForums "gästfrihet". Kanske var det mitt fel?