Sniperace skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Jag anser också att sådant är under allt människovärde, och att de som håller på så inte kan få straff hårda nog..
Men EN sak förundrar mig, många kvinnor går från ett förhållande där det misshandlas till ett nytt där samma sak återupprepas GÅNG på gång, jag vet ex en kvinna som i FEM olika förhållanden mishandlats, inte kan det väl ändå vara så att det är så stor risk att fem gånger i rad bara råka ut för sådana män, KAN det var VAL av man som spelar in, att vissa kvinnor helt enkelt faller för en viss typ av man?
Jag fattar inte ens att någon man kan få för sig det, eller att någon människa kan slå och misshandla en annan helt utan orsak. Om två slåss på puben kan jag förstå det med ruset och lite irritation, men att man systematiskt förnedrar och slår en annan människan, inte alltför sällan barn och kvinnor är för mig ett under. Vad har dessa personer under pannbenet?
Nu var ju min frågeställning hur det kan komma sig att vissa kvinnor gång på gång väljer män som misshandlar dem, finns det SÅ väldigt många män som gör detta att risken är uppenbar att man fem gånger i FÖLJD väljer en man som misshandlar?
Eller är det så att dessa kvinnor söker en speciell sorts man, som tyvärr är denna typ av man?
Är det så? Och hur vet man i förskott om någon misshandlar?
Står det en stämpel i pannan?
Menar du att det är "en speciell TYP av man som misshandlar?
Vilken typ av man då?