Inte heller kan en man försvara sig med att han blev provocerad. Detta är vanligt hos männen....de kan då skylla sitt agerande på någon annan. Det är aldrig kvinnans fel att mannen slår. En man skall ta ansvar för sina egna handlingar utan att skylla ifrån sig.
Ok, så att OM kvinnan kommer med stekpannan eller en hammare i högsta hugg under ett gräl så ska mannen bara ta emot slagen? (utan att han lyft handen mot henne innan)
Det finns alltså INGET försvar för mannen om han fredar sig och kvinnan skadas?
Även detta är provokation och allt är inte svartvitt, men i ett sådant fall ligger ÄNDÅ mannen illa till eftersom han ÄR man, och den största (all?) tilltron ska läggas hos kvinnan.
Jag vill INTE förminska våldet MOT kvinnor, men ändå måste vi vara medvetna om att MOTSATSEN förekommer och att mannen ÄNDÅ döms av en rasande hop kvinnor.
Och visst reagerar vi män när vi ser kvinnor misshandlas, både jag och min som har på olika håll ingripit och jag har fått REJÄLT med stryk när jag ingrep, men kvinnan slapp ju undan iallafall, min som klarade sig genom att springa, kasta sig i bilen och dra som ett skållat troll...
I hans fall var det en utländsk kvinna som fick rejält med stryk av en man, min son tvärnitade och rusade fram och försökte först med ord stoppa, sedan med våld, mannen drog iväg runt hörnet och min som hjälpte kvinnan upp och undrade om han skulle köra henne till läkare eller polis, innan han fick svar kom mannen tillbaka med en rejäl hop andra män med PÅKAR i händerna, då fanns bare en sak att göra, det var att FLY fältet, men han säger att han skulle göra om samma sak igen om det behövdes.
å andra sidan, hur många reagerar och stoppar en kvinna som vevar och slår på en man?
garanterat inte många, då står de bara o tittar och till och med skrattar!!
men återigen, ALLT förtryck och våld utförs av svin, sedan kvittar det av vilket kön de är, för MIG är kvinnan normalt en gudinna man ser upp till, och att slå henne är FEL!