Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

demoskop- 2,5 procentenhets skillnad

fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

demoskop- 2,5 procentenhets skillnad Empty demoskop- 2,5 procentenhets skillnad

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 18:25

Skop: Kris stärker regeringen

Publicerat Idag. 06:55

Medan den ekonomiska krisen djupnat har oppositionens starka övertag nästan smält bort, rapporterar Skop. Samtidigt tycks Sverigedemokraterna stå längre bort från en plats i riksdagen än på flera månader.

Nu återstår 2,5 procentenhets skillnad mellan det styrande borgerliga blocket, som stöds av 46,4 procent, och de tre oppositionspartierna som får 48,9 procent, visar Skop.

I augusti var oppositionens övertag 52,1 mot 43,6 procent.

Främst är Moderaterna den ekonomiska krisens vinnare under halvåret som gått. M har gått upp från 22,4 till 27,5 procent.

Så här fördelar sig väljarstödet enligt Skop, med förändringen sedan förra mätningen inom parentes: M 27,5 procent (+ 0,4), FP 7,3 (+ 0,4), C 7,1 (+ 0,Cool, KD 4,5 (+0,2), S 35,5 (— 0,9), V 6,2 (-), MP 7,2 (— 0,1), SD 2,7 (— 0,7).

Skop frågade i januari/februari 1 092 väljare, 18—84 år gamla, vilket parti de tycker bästa om i rikspolitiken.

TT

stackars "opinionssiffer martin" vad skall han skylla på nu?

bortförklaringar??

och varför skriver ej tex ab om detta??

lol!

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-02-23, 18:45, ändrad totalt 1 gång
    enigma
    enigma

Antal inlägg : 96

demoskop- 2,5 procentenhets skillnad Empty Sv: demoskop- 2,5 procentenhets skillnad

Inlägg  enigma 2009-02-23, 18:32

fredrik rahm skrev:Skop: Kris stärker regeringen

Publicerat Idag. 06:55

Medan den ekonomiska krisen djupnat har oppositionens starka övertag nästan smält bort, rapporterar Skop. Samtidigt tycks Sverigedemokraterna stå längre bort från en plats i riksdagen än på flera månader.

Nu återstår 2,5 procentenhets skillnad mellan det styrande borgerliga blocket, som stöds av 46,4 procent, och de tre oppositionspartierna som får 48,9 procent, visar Skop.

I augusti var oppositionens övertag 52,1 mot 43,6 procent.

Främst är Moderaterna den ekonomiska krisens vinnare under halvåret som gått. M har gått upp från 22,4 till 27,5 procent.

Så här fördelar sig väljarstödet enligt Skop, med förändringen sedan förra mätningen inom parentes: M 27,5 procent (+ 0,4), FP 7,3 (+ 0,4), C 7,1 (+ 0,Cool, KD 4,5 (+0,2), S 35,5 (— 0,9), V 6,2 (-), MP 7,2 (— 0,1), SD 2,7 (— 0,7).

Skop frågade i januari/februari 1 092 väljare, 18—84 år gamla, vilket parti de tycker bästa om i rikspolitiken.

TT

stackars "opinionssiffer martin" vad skall han skylla på nu?

bortförklaringar??

och varför skriver ej tex ab om detta??

lol!

Jag tycker du ska ändra titel på detta inlägg. Denna typen av manliga ego kamper hör enligt mig inte hemma i ett politiskt forum. Kritesera gärna förslag och åsikter, men att håna varandra sänker i mina ögon bara er egen trovärdighet.

Detta gäller alla som håller på att tävlar i politik. Väx upp!
    Det finns en tråd där ni kan duelera med varandra hur mycket ni vill.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

demoskop- 2,5 procentenhets skillnad Empty Sv: demoskop- 2,5 procentenhets skillnad

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 18:43

Jag tycker du ska ändra titel på detta inlägg. Denna typen av manliga ego kamper hör enligt mig inte hemma i ett politiskt forum. Kritesera gärna förslag och åsikter, men att håna varandra sänker i mina ögon bara er egen trovärdighet.

Detta gäller alla som håller på att tävlar i politik. Väx upp!
    Det finns en tråd där ni kan duelera med varandra hur mycket ni vill.

sakfrågan? lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 20:15

SKOP säger också i sin jämförelsevis lilla mätning som visar på ytterst marginella förändringar sen den förra, att inga siffror är säkerställda!
    Alltså ingen sensation, inget som oroar mig iallafall! Very Happy
    Men roligt att höra fredrik rahm blåsa i stora trumpeten, han som så notoriskt förnekar och förkastar allt vad mätningarna brukar säga! Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 20:17

martin7lindgren skrev:SKOP säger också i sin jämförelsevis lilla mätning som visar på ytterst marginella förändringar sen den förra, att inga siffror är säkerställda!
    Alltså ingen sensation, inget som oroar mig iallafall! Very Happy
    Men roligt att höra fredrik rahm blåsa i stora trumpeten, han som så notoriskt förnekar och förkastar allt vad mätningarna brukar säga! Very Happy

bagdad BOB??

låt oss se vad du skrivit om skops andra exakt likadana mätningar??

Ahh var det så att denna inte är såååå positiv kanske?

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?messageID=1085644&#1085644

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?messageID=1147326&#1147326

lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 20:33

ROLIGT OCH SE DIG GÅ I TAKET FÖR NÄSTAN INGENTING!
    Mätningen är som sagts liten, visar bara små marginella förändringar sen den förra SKOP,
    Sen säger ju också Skop kristallklart att inga siffror i mätningen är säkerställda!
    Men kul att se dig gå i moln, bom Du som vanligtvis viftat bort alla dessa mätningar med en handviftning! bom
    Men ett stort Grattis på dig grabben! bounce
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 20:36

martin7lindgren skrev:ROLIGT OCH SE DIG GÅ I TAKET FÖR NÄSTAN INGENTING!
    Mätningen är som sagts liten, visar bara små marginella förändringar sen den förra SKOP,
    Sen säger ju också Skop kristallklart att inga siffror i mätningen är säkerställda!
    Men kul att se dig gå i moln, bom Du som vanligtvis viftat bort alla dessa mätningar med en handviftning! bom
    Men ett stort Grattis på dig grabben! bounce

skrattar

det är nog bara du som tror på oppionsundersökningar martin

ville mest gnida din NOS i urinet lite lilla du, som man gör med en katt eller hund valp när dessa kissat inomhus

Efter du har höjt rödgrönas icke politik till skyarna i snart 2 år...är det HUMOR att s dina manövrar och ditt totala förnekande

bagdad bog är stolt över dig martin

lol!

ps jag tror ej på dessa undersökningar fast alliansen skulle "leda" utan tror på resultat i val. Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 20:38

Ja en sak är iallafall helt säkerställd, Twisted Evil Inte tar jag åt mig, för inte har jag hånat någon! Evil or Very Mad
    Och det är jag glad för! Very Happy
    Men å andra sidan så biter tramset inte på mig Evil or Very Mad
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 20:40

martin7lindgren skrev:Ja en sak är iallafall helt säkerställd, Twisted Evil Inte tar jag åt mig, för inte har jag hånat någon! Evil or Very Mad
    Och det är jag glad för! Very Happy
    Men å andra sidan så biter tramset inte på mig Evil or Very Mad

nej vi ser det.. allt mer desperat och undvikande.

Hela din "politiska värld" måste rasat samma martin oppionspolitikern.

alien
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 21:12

Nej, nej ingenting har rasat samman för mig! Ser du inte själv hur du beter dig, och i sedvanlig ordning hänger mig i bakhasorna?
    Gå över till GAPA & SKRIK tråden om du vill hugga och tjabbla, där kan du ju hosta upp vad du vill?
    Men vilket du än väljer, så får du ändå leta upp någon annan slagpåse än mig, kan nog inte säga det klarare och tydligare än så här!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 21:16

martin7lindgren skrev:Nej, nej ingenting har rasat samman för mig! Ser du inte själv hur du beter dig, och i sedvanlig ordning hänger mig i bakhasorna?
    Gå över till GAPA & SKRIK tråden om du vill hugga och tjabbla, där kan du ju hosta upp vad du vill?
    Men vilket du än väljer, så får du ändå leta upp någon annan slagpåse än mig, kan nog inte säga det klarare och tydligare än så här!

lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 21:17

JAG KOMMENTERAR ETT AV DINA INLÄGG NERE PÅ GAPA & SKRIK!
    Den mest lämpligaste platsen!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 21:22

martin7lindgren skrev:JAG KOMMENTERAR ETT AV DINA INLÄGG NERE PÅ GAPA & SKRIK!
    Den mest lämpligaste platsen!

skrev mannen som ylar varje gång ...bagdad bob

läs igen martin:

Nu återstår 2,5 procentenhets skillnad mellan det styrande borgerliga blocket, som stöds av 46,4 procent, och de tre oppositionspartierna som får 48,9 procent, visar Skop
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-23, 21:41

Som sagt, det finns lite lektyr till dig inne på GAPA & SKRIK!
    För jag håller med enigma, varför förstöra forumet med pajkastning överallt, när vi vet att det drar ner alla andra också!
    Säger återigen, gräv ner stridsyxan, lämna det sämsta kvar att gå i graven med AB/forumet nu när det läggs ner!
    Men om du inte grejar det, så lämna mig ifred, den jakten intresserar ju inte dom andra säger dom ju, och inte mig heller!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 21:45

du menar ditt eviga spammande om opinionssiffror alla fått utstå i ÅR och nu bara ett förnekande och lite gråtande offer mentalitet??

nå berätta vad du TROR rödgrönas ur usla siffror och historiska tapp beror på om du ens skall försöka debattera??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-02-24, 00:52

Ja vad kan jag säga, vill jag snacka seriöst med någon, så tror jag inte att du är den rätte? Evil or Very Mad
    Vill jag däremot slänga käft och kasta paj så är bergis du den precis rätte! Twisted Evil
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

demoskop- 2,5 procentenhets skillnad Empty En affärsidé

Inlägg  theward 2009-02-24, 12:39

cyclops Att baka och sälja pajer till er två då ? cyclops
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-03-22, 13:51

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:46