Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
redalert
Dao
Thecharmed
Vercingetorix
Regndrottning
MartinLindgren
F.I.S.T
theward
Thrakath
formsvackan
Redvictory
RedMentalCase
berralarzon
RedCloud
Kakmonstret
19 posters

    Jag blev Folkpartist

    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 09:15

    V: 87,8%
    F!: 77,1%
    Mp:69,2%
    S: 52.8%
    SD: 24%
    C: 15%
    KD. 9%
    pp: 9,1%
    M: 6.4%
    FP. 5.6%


    O jag som inte ens röstar! afro
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 09:16

    Thecharmed skrev:V: 87,8%
    F!: 77,1%
    Mp:69,2%
    S: 52.8%
    SD: 24%
    C: 15%
    KD. 9%
    pp: 9,1%
    M: 6.4%
    FP. 5.6%


    O jag som inte ens röstar! afro

    Så du väljer de som vinner, alltså?
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 09:19

    Nej, jag uppmanar till röstbojkott!!

    Varför ska man rösta i en stat där den privata sektorn styr kajutan?
    Vi kan inte påverka marknaden med våra röster.
    Socialdemokrater eller Moderater spelar ingen större roll, de vill alla åt samma håll,..mer eller mindre. Det vill säga att skära ner kostnaderna för de icke produktiva människorna och för den sociala omsorgen.
    Moderaterna genomför just nu det som sossarna en gång i tiden påbörjade, men i något snabbare takt. Summan av det hela, på ett längre perspektiv, hade ändå varit densamma.
    Statliga bolag, sjukhus och vårdboenden har sålts ut på löpande band, oavsett regering, och sjukskrivna människor har piskats ut ur systemen ända sedan i början på detta århundrade.
    Vad är demokrati? Tänk att det är så inpräntat i människors huvuden att det där med rösträtten var fjärde år är det som gör ett land demokratiskt. Jag är av en helt annan åsikt. Att få rösta på sju snarlika borgerliga partier var fjärde år, och där emellan har man inte ett skvatt att säga till om? Nej tack. Det är inte demokrati för mig. Tänk om hela svenska folket istället hade lagt sig på sofflocket på röstdagen,...och genom den aktionen visa herrarna (om damerna) där uppe att vi inte ger dem legitimitet att förstöra mer.
    För om fyra år kommer det vara ett jäkla gnäll igen, och ingen är nöjd. Har någon någonsin varit NÖJD?
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 09:19

    Förresten, vem röstade in Wallenberg, och hur avsätter man honom?

    --------------------------
    http://thecharmed-rodarummet.blogspot.com/
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-30, 09:24


    TC!

    Du Måste rösta!

    Det är annars soffliggare, som du, som avgör valet. Till alliansens favör....

    Att rösta är vår enda chans att säga till politikerna vilken politik oc åskådning vi vill ha i framtiden. Försitt inte din enda chans!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 09:25

    Hallå där Charmed, inte röstar? Då hoppas jag du ska ändra dig, då din röst är viktigare än någonsin! Wink
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 09:28

    Ja, jag ska rösta för att avsätta Wallenberg och bankerna.
    Det är ju det enda som kan förändra framtiden!

    ......vänta nu.... det kan man inte va? Rolling Eyes

    Då kvittar det ju.

    Det andra är bara kaksmulor. Spelar ingen roll vem som sitter vid rodret.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 09:30

    Thecharmed skrev:Ja, jag ska rösta för att avsätta Wallenberg och bankerna.
    Det är ju det enda som kan förändra framtiden!

    ......vänta nu.... det kan man inte va? Rolling Eyes

    Då kvittar det ju.

    Det andra är bara kaksmulor. Spelar ingen roll vem som sitter vid rodret.

    OK...

    Håller inte med dig där, även om du i princip har rätt!

    Var rädd om den lilla demokrati vi har..!
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 09:33

    Det är konstigt att det är så inpräntat i våra skallen att demokrati betyder att få gå och rösta på ett av sju snarlika partier var 4:e år o däremellan kan man inte påverka någonting.
    Det är ju ändå inte de som ekonomiskt styr Sverige. De har inga mandat att heller kunna styra de som egentligen styr skeppet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 09:38

    Thecharmed skrev:Det är konstigt att det är så inpräntat i våra skallen att demokrati betyder att få gå och rösta på ett av sju snarlika partier var 4:e år o däremellan kan man inte påverka någonting.
    Det är ju ändå inte de som ekonomiskt styr Sverige. De har inga mandat att heller kunna styra de som egentligen styr skeppet.

    Ja, aktiviteten hos folk i politiken har mycket att önska!

    Men det hindrar inte att man faktiskt röstar på det man anser bäst av det som finns!

    Minst möjlighet att skapa en styrning för det ekonomiska, får man med aliansen! Den är liten med en rödgrön regering också - men den består ändå av tre partier med ett internationallt mandat, vilket är det enda såttet att sätta press på de ekonomiska diktaturerna!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-30, 09:45

    Du missade att TC inte ser nån skillnad mellan de rödgröna och alliansen, i stort.

    Vill hon inte rösta så ska hon inte rösta. Annars finns ju alternativet att rösta blankt, då räknas ju rösten och man framstår inte som en soffliggare.

    Själv tycker jag marknaden ska vara fri och oberoende. Staten ska inte bygga bilar, köra tåg eller inneha monopol på sprit.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  redalert 2010-08-30, 09:57

    MartinLindgren skrev:Hallå där Charmed, inte röstar? Då hoppas jag du ska ändra dig, då din röst är viktigare än någonsin! Wink

    Nej vad skall hon rösta på?

    Den ende hon lyssnar på är sig själv och några sådana alternativ finns som väl inte! Basketball
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 09:57

    Kakmonstret skrev:Du missade att TC inte ser nån skillnad mellan de rödgröna och alliansen, i stort.

    Vill hon inte rösta så ska hon inte rösta. Annars finns ju alternativet att rösta blankt, då räknas ju rösten och man framstår inte som en soffliggare.

    Själv tycker jag marknaden ska vara fri och oberoende. Staten ska inte bygga bilar, köra tåg eller inneha monopol på sprit.

    Det ÄR ingen större skillnad mellan alliansen och de rödgröna!

    Blanka röster räknas inte!

    Själv anser jag att MÄNNISKORNA skall vara fria och oberoende, vilket öppnar för statlig monopol inom främst offentliga sektorn!

    Därför kan staten ha monopol och företag, om "marknaden" inte klarar detta!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 09:57

    Jodå, visst tycker jag Charmed ska rösta, särskilt om hon inte ser några skillnader på blocken, så kan man ju rösta för framtiden,

    Då valet 2010 i stort sett handlar om rödgrön förnyelse eller blå fortsättning!
    Två tydliga alternativ mot varandra!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 10:06

    redalert skrev:
    MartinLindgren skrev:Hallå där Charmed, inte röstar? Då hoppas jag du ska ändra dig, då din röst är viktigare än någonsin! Wink

    [color=white]Nej vad skall hon rösta på?

    Den ende hon lyssnar på är sig själv och några sådana alternativ finns som väl inte! Basketball

    Du snackar efter förstånd Allerten, men vad annat och vänta från en 50 + som fortfarande kryper runt efter mamma på alla fyra!

    Självklart blir ju Charmeds röst ännu viktigare om hon vill se skillnader, då är ju en röst på förnyelse ett bra tips, en rödgrön röst!
    Men hon som alla andra väljer ju själv, rösta eller inte?
    Då inte att förglömma, ångrar man "sin inte röst", så blir det 4 års väntan att göra något åt sin ånger!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 10:10

    De som inte röstade förra valet, röstade på alliansen!

    Då blir det svårt att gnälla på dem... Man har ju faktiskt valt, hur man än gör...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Sniperace 2010-08-30, 10:29

    Blanka röster räknas inte!

    Jodå,de redovisas till EXAKT rätt antal vid varje val, så visst fan räknas de, säkert ett flertal gånger för att de ska vara säkra på hur många de var, och varje blankröst är ett bevis på hur dessa vägrar rösta på något av våra partier och att dessa inte är nöjde med någon, ett kvitto på att något är fel hos dem.

    Att de sedan inte gör någon nytta är en helt annan sak
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 10:34

    Sniperace skrev:
    Blanka röster räknas inte!

    Jodå,de redovisas till EXAKT rätt antal vid varje val, så visst fan räknas de, säkert ett flertal gånger för att de ska vara säkra på hur många de var, och varje blankröst är ett bevis på hur dessa vägrar rösta på något av våra partier och att dessa inte är nöjde med någon, ett kvitto på att något är fel hos dem.

    Att de sedan inte gör någon nytta är en helt annan sak

    Att redovisas är inte detsamma som att de räknas i praktiken!

    Hade de gett lika många tomma stolar i respektive parlament, hade de räknats!

    Nu är de ett val på det vinnande alternativet enbart!

    Det är och förblir ett sätt att frånta sig det egna ansvaret, och låta en annan tycka åt en!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Sniperace 2010-08-30, 10:44

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Blanka röster räknas inte!

    Jodå,de redovisas till EXAKT rätt antal vid varje val, så visst fan räknas de, säkert ett flertal gånger för att de ska vara säkra på hur många de var, och varje blankröst är ett bevis på hur dessa vägrar rösta på något av våra partier och att dessa inte är nöjde med någon, ett kvitto på att något är fel hos dem.

    Att de sedan inte gör någon nytta är en helt annan sak

    Att redovisas är inte detsamma som att de räknas i praktiken!

    Hade de gett lika många tomma stolar i respektive parlament, hade de räknats!

    Nu är de ett val på det vinnande alternativet enbart!

    Det är och förblir ett sätt att frånta sig det egna ansvaret, och låta en annan tycka åt en!


    för att få veta antalet MÅSTE de RÄKNAS, det är ett fakta som inte kan bortförklaras eller hur?
    och sedan redovisas antalet som de MÅSTE ha räknat för att veta eller hur?


    och en sak är väldigt säker, blankrösterna ligger med säkerhet ändå i samma procentuella spridning som alla andra röster, så att säga att dessa är en röst på de segrande är fel, för som jag skrev de är nog fördelade i princip på samma sätt som de som röstat på någon, och skulle troligen INTE förändrat valresultatet ett enda dugg
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  theward 2010-08-30, 12:29

    Thecharmed skrev:Ja, jag ska rösta för att avsätta Wallenberg och bankerna.
    Det är ju det enda som kan förändra framtiden!

    ......vänta nu.... det kan man inte va? Rolling Eyes

    Då kvittar det ju.

    Det andra är bara kaksmulor. Spelar ingen roll vem som sitter vid rodret.

    om inte annat kan du rösta för att folk ska slippa utförsäkrads iu samma stora antal som nu...Dvs rösta rödgrönt...även om skillnaden kanske inte blir jättestor...så blir det definitivt bättre

    Vi som är sjuka och handikappade behöver din röst
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-30, 12:31

    lol

    theward och martin är ute för att röstfiska så de kan behålla sina bidrag..
    Nu hackar de på tc för att hon ska rösta rödgrönt så de slipper ta tag i sina liv.

    Det är ju uppenbart att särintresse och egoism är slagorden bland vänsterväljarna nuförtiden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-30, 12:40

    Jag har några synpunkter på den Chamerandes ställningstagande .....

    För det första.... det är din absoluta rättighet att rösta blankt, och likaså att låta bli att rösta.....

    Båda valen är ställningstaganden, som säger viktiga saker.
    Jag ifrågasätter liksom du begreppet demokrati. Den vi har är inte fullkomlig, och den urholkas mer och mer.....
    Så det här snacket om att man "måste" rösta köper jag inte heller....
    Politiker vill ju naturligtvis det, eftersom om antalet röstande stannar vid låt oss säga 60% .... så talar det ju om att folk är uppgivna, och tycker att det inte spelar någon roll hur du än gör, så pissar makthavarna på dem ändå...

    Men !!!

    ... när jag ser dina siffror i valbarometern, så förundras jag över hur du kan säga att det inte är nån skillnad på alternativen....

    Jag ser tydliga skillnader på många plan, om än du inte kan se dem mellan Moderater och sossar, så finns det två partier till, som är med och drar Sverige till välfärd och bra miljö..... V och MP.....

    OK ..... De röd-gröna är långt ifrån fullkomliga, vilket forumhögern vill göra gällande att alliansen är.... men det säger de bara i ett tafatt försök att dölja alla brister som finns i deras politik.....

    OK ... röd-gröna är inte perfekt, och S påminner alltmer om ett borgerligt parti...
    ...
    Men det är långt bättre än Alliansens människoförnedrande politik....


    Och du gör som du vill Du charmerande, men jag misstänker att det är fler uppgivna inom vänsterblocket, ty de har större anledning att KÄNNA sig uppgivna...
    .. men oxå störst anledning att kämpa emot marknadens monopol och alliansens destruktiva krafter....

    ... du gör som du vill, och alla ställningstaganden är ställningstaganden, även passiva......

    ... och tyvärr vinner alliansen på passivitet.
    .. det är anledningen till att moderaterna blev så upprörda över att S uppmanade folk att rösta
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  theward 2010-08-30, 12:40

    RedMentalCase skrev:lol

    theward och martin är ute för att röstfiska så de kan behålla sina bidrag..
    Nu hackar de på tc för att hon ska rösta rödgrönt så de slipper ta tag i sina liv.

    Det är ju uppenbart att särintresse och egoism är slagorden bland vänsterväljarna nuförtiden.

    och du är lika osympatisk och känslostörd som vanligt Shocked
    Kan ju säga så här: du får nog svårt att finna nån" som tar tag i sitt liv" lika mkt som jag gör......
    Hade du gått igenom fdet jag gjort och gör, hade du med säkerhet inte jobbat 75% och du hade troligtvis varit knäckt som människa för längesedan....
    Mao hade du nog varit körd i botten både fysisk och mentalt....

    Mentalt verkar nu nästan botten vara nådd iaf för dig Rolling Eyes hackar?
    Har jag hackat på TC...det var mer än jag sett... Rolling Eyes
    Gav henne bara ett skäl till att faktiskt rösta och jag gav henne ett bra skäl..
    Eftersom alla kan bli sjuka, skadade, handikappade

    Så du har inga "särintressen" och du är "humanitetens riddare", tillåt mig gapskratta(om jag kunde, jag har grymt ont i ryggen idag...efter en lite olycka ute i trädgårn affraid )

    ps har inga bidrag, har aldrig haft......lär dig att inte slarva med ord så förbannat clown
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-30, 12:44

    Bara vänstermuppar med bidragsbehov håller på som theward och co.

    Hackar på folk och försöker påverka folk i deras val, säger att de måste gå och rösta, rösta rätt.....rösta på rödgrönt....
    redclown startade en tråd där han hängde ut sina barn och sa hur dom röstade...

    FIST är likadan som theward och martin.

    Typisk vänstermentalitet, DDR hjärnor.röda fascister.

    Ett i grunden väldigt odemkratiskt synsätt på sina med"väljare", medmänniskor.

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-30, 12:50

    RedMentalCase skrev:Bara vänstermuppar med bidragsbehov håller på som theward och co.

    Hackar på folk och försöker påverka folk i deras val, säger att de måste gå och rösta, rösta rätt.....rösta på rödgrönt....
    redclown startade en tråd där han hängde ut sina barn och sa hur dom röstade...

    FIST är likadan som theward och martin.

    Typisk vänstermentalitet, DDR hjärnor.röda fascister.

    Ett i grunden väldigt odemkratiskt synsätt på sina med"väljare", medmänniskor.


    Jag ser att du inte ens läst mitt inlägg, men ändå har åsikter om vad jag tycker ... intressant med tanke på att du låtsas förespråka demokratin...

    Detta ditt patetiska räddhågsna inlägg styrker bara min bevisning till att ni alliansare är rädda för att de uppgivna, upphör vara uppgivna....
    ... för så länge dessa är uppgivna , så har alliansen makten

    Sponsored content


    Jag blev Folkpartist - Sida 2 Empty Sv: Jag blev Folkpartist

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 12:33