Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
DMustaine
lazy
datic
Redvictory
8 posters

Moderatpolitiker hoppar av partiet

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Moderatpolitiker hoppar av partiet Empty Moderatpolitiker hoppar av partiet

Inlägg  Redvictory 2010-08-26, 11:19

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article7675910.ab

För fyra år sedan kandiderade jag till kommunfullmäktige i Norrtälje för de Nya Moderaterna. Jag ville engagera mig politiskt i ett parti som brann för friheten och som gav människor en möjlighet att välja i Välfärdssverige. De Nya Moderaterna talade till mig, det lät som om de både värnade friheten och välfärden.

Jag är polis och har i dag en ryggmärgsskada efter flera olyckor i tjänsten. Det har gett mig en insyn i vardagen för dem som Välfärdssverige ska värna. Och det var den insynen som gjorde att jag begrep att de Nya Moderaterna i verkligheten inte är det parti för alla som de utger sig för att vara. Människor som drabbats av partiets politik bemöts med arrogans och kyla. Jag har haft svårt att se dem som röstat på mig i ögonen.

Tänk att det finns några som har förnuft att se sanningen och att släppa stoltheten för att bryta sig ur denna sekt! finns det fler som vågar?

datic
    datic

Antal inlägg : 347

Moderatpolitiker hoppar av partiet Empty Sv: Moderatpolitiker hoppar av partiet

Inlägg  datic 2010-08-26, 11:25

Redvictory skrev:Tänk att det finns några som har förnuft att se sanningen och att släppa stoltheten för att bryta sig ur denna sekt! finns det fler som vågar?

ja, uppenbarligen så finns det fler, hela 25 stycken faktiskt

Miljöpartiet i Botkyrka har drabbats av avhopp. Omkring 25 personer lämnar partiet för att stödja den borgerliga oppositionen. Gruppen kallar sig Gröna för alliansen. Bland avhopparna finns ordföranden i miljö- och hälsoskyddsnämnden, Ardavast Reshdouni. Han säger till DN.se att många medlemmar varit missnöjda med att de gröna frågorna har fått stå tillbaka under det nuvarande styret med S och V.

– Gruppen anser att man kan få en mer grön politik tillsammans med alliansen under en ny mandatperiod, säger han.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-26, 11:30

datic skrev:
    Redvictory skrev:Tänk att det finns några som har förnuft att se sanningen och att släppa stoltheten för att bryta sig ur denna sekt! finns det fler som vågar?

ja, uppenbarligen så finns det fler, hela 25 stycken faktiskt

Miljöpartiet i Botkyrka har drabbats av avhopp. Omkring 25 personer lämnar partiet för att stödja den borgerliga oppositionen. Gruppen kallar sig Gröna för alliansen. Bland avhopparna finns ordföranden i miljö- och hälsoskyddsnämnden, Ardavast Reshdouni. Han säger till DN.se att många medlemmar varit missnöjda med att de gröna frågorna har fått stå tillbaka under det nuvarande styret med S och V.

– Gruppen anser att man kan få en mer grön politik tillsammans med alliansen under en ny mandatperiod, säger han.

Nu handlar det om att våga bryta sig ur Moderatsekten och inget annat! har du problem med att förstå textinnehållet så låt bli att svara! du gör dig lämligen bara dummare (om det går)?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-08-26, 11:37

Slutsats: 25 är fler än 1.. Smile fast de hoppade ju av
    åt fel håll s.a.s så därför räknas de inte.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-26, 11:55

lazy skrev:Slutsats: 25 är fler än 1.. Smile fast de hoppade ju av

En till som ägnar sig åt fokusförskjutning när sanningen känns skrämmande! (stackare)
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-08-26, 11:57

Haha RV trampar vatten Very Happy
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-08-26, 11:59

R(ö)V har inte sett fem myror är fler än fyra elefanter (ännu).
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-26, 12:02

"Jag är polis och har i dag en ryggmärgsskada efter flera olyckor i tjänsten. Det har gett mig en insyn i vardagen för dem som Välfärdssverige ska värna. Och det var den insynen som gjorde att jag begrep att de Nya Moderaterna i verkligheten inte är det parti för alla som de utger sig för att vara. Människor som drabbats av partiets politik bemöts med arrogans och kyla. Jag har haft svårt att se dem som röstat på mig i ögonen. "

säger allt om Alliansen
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-26, 12:04

F.I.S.T skrev:"Jag är polis och har i dag en ryggmärgsskada efter flera olyckor i tjänsten. Det har gett mig en insyn i vardagen för dem som Välfärdssverige ska värna. Och det var den insynen som gjorde att jag begrep att de Nya Moderaterna i verkligheten inte är det parti för alla som de utger sig för att vara. Människor som drabbats av partiets politik bemöts med arrogans och kyla. Jag har haft svårt att se dem som röstat på mig i ögonen. "

säger allt om Alliansen

Detta vill de inte se! de är ju förblindade av sektledare reinfeldt!
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2010-08-26, 12:33

R.O.F.L skrev:

Jag har tappat räkningen på RVs alla självmål.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-26, 12:35

Thetaxpayer skrev:
    R.O.F.L skrev:

Jag har tappat räkningen på RVs alla självmål.

... uppenbarligen har du tappat räkningen på dina självmål...
    ... du verkar ha tappat räkningen över huvud taget
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Moderatpolitiker hoppar av partiet Empty Gammalt

Inlägg  Secrist 2010-08-26, 12:47

Idétorka RV? Du har redan haft denna tråd en gång. Hur ofta ska du starta trådar med samma ämne och samma länkar?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-26, 13:36

Secrist skrev:Idétorka RV? Du har redan haft denna tråd en gång. Hur ofta ska du starta trådar med samma ämne och samma länkar?

Nejdå! jag vill bara påminna om att det finns Moderater som fått upp ögonen för vad skit de förmedlar! du måste inte svara! (men kan inte låta bli) Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Moderatpolitiker hoppar av partiet Empty Bryt

Inlägg  Secrist 2010-08-26, 18:41

Nejdå! jag vill bara påminna om att det finns Moderater som fått upp ögonen för vad skit de förmedlar! du måste inte svara! (men kan inte låta bli)

Jag har redan svarat en gång tidigare. Som du kommer ihåg så kom vi gemensamt överens om att det var kurage av Schyman att hellre bli politisk vilde än att vara kvar hos vänsterpartiet.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 03:20