Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Dao
Blåfront
lazy
Sniperace
MartinLindgren
Redvictory
Secrist
Susz X
12 posters

    Fler hoppar av sd...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fler hoppar av sd... Empty Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Susz X 2009-11-02, 10:13


    Fler hoppar av sd..

    saxat ur BT:
    "Carl Johan Backestierna, ordföranden för SD i Mark och Kind, har hoppat av partiet. "
    "Orsaken ska vara partiledaren Jimmie Åkessons debattartikel i samma tidning i måndags, där han pekar ut muslimer som det största utländska hotet mot Sverige sedan andra världskriget. "


    Ytterliare avhoppare efter det att fakta visats utan alla hittepå...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler hoppar av sd... Empty Avhopp

    Inlägg  Secrist 2009-11-02, 11:09

    Och poängen med denna tråden är....?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Redvictory 2009-11-02, 11:39

    Secrist skrev:Och poängen med denna tråden är....?

    Jag märker din besvikelse secrist! meningen som jag ser det är det positiva med att allt fler hoppar av SD och att det tydligen visar sig att de röstat på SD av rent missnöje och inte av rasistiska skäl!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 11:42

    Meningen med tråden undrar secrist, vem blir förvånad?
    Då har ju secrist något och fundera på!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 12:14

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Och poängen med denna tråden är....?

    Jag märker din besvikelse secrist! meningen som jag ser det är det positiva med att allt fler hoppar av SD och att det tydligen visar sig att de röstat på SD av rent missnöje och inte av rasistiska skäl!

    På ett sätt är det synd att dessa hoppar av, för då kan de inte längre medverka till att FÖRÄNDRA SD till att bli fritt från rasismen och utvecklas till ett bättre parti.

    Men på annat sätt kan det vara bra eftersom det ökar chansen att de sänks och försvinner
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 12:26

    Nu tror ju jag att avhoppen och avståndstagandet har störst effekt,
    Då rasism och främlings fientlighet är SD:s hörnsten!

    Det är säkert rätt meningslöst att försöka stanna i partiet och wallraffa i försök att ändra partiets ideologi!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 12:38

    martin7lindgren skrev:Nu tror ju jag att avhoppen och avståndstagandet har störst effekt,
    Då rasism och främlings fientlighet är SD:s hörnsten!

    Det är säkert rätt meningslöst att försöka stanna i partiet och wallraffa i försök att ändra partiets ideologi!

    Tja, där är vi nog inte riktigt överens, vad tycker du om V,s förändring från moskvatroget till vad det är idag, hade det varit bättre om V redan då drabbats av avhopp och insomnat, eller var det en bra utveckling som skedde?

    å andra sidan ser jag allt som ger effekten att de inte blir större i den form de är idag som bra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 12:54

    Nu avsåg ju den här tråden avhopp ur SD, förövrigt tycker inte jag att SD och V lirar i samma division!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  lazy 2009-11-02, 12:58

    Jag kan i.a.f vara storsint nog att gratulera sossarna till åtminstone
    ett bra beslut, nämligen att ta in Anders Lago i partistyrelsen, han
    om någon kan det här med invandrare/integration så det är bara att
    hoppas att han får föra fram sina idéer och inte blir "tystad".
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 13:18

    Nu tror ju inte jag att tanken med Lago i partistyrelsen avser att tysta honom,
    Vad tror du själv ärligt talat?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 13:29

    martin7lindgren skrev:Nu avsåg ju den här tråden avhopp ur SD, förövrigt tycker inte jag att SD och V lirar i samma division!

    Njaa, men från början ser jag inte V som rumsrent, för att stödja och stödjas av en sådan diktaturregim som fanns i fd sovjetunionen var väl inte direkt trevligt eller hur?

    Eller anser du att denna regim var något att se upp till?

    Att utöva åsiktsförtryck och skicka oliktänkande till sibirien osv?

    som jag tidigare sagt, alla partier har rätt till existens, och att folket inte röstar om de inte motsvarar vad dessa verkar för, samt att ALLA partier kan förändras till det bättre om de får chansen.

    Så på samma sätt som V var när de var moskvatrogna och hade rätten att finnas, så bör väl samma gälla andra partier.

    och det även om man INTE sympatiserar med någon av dem
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler hoppar av sd... Empty Missnöjd?

    Inlägg  Secrist 2009-11-02, 13:37

    Näpp, knappast missnöjd men jag tror inte att Åkessons artikel gjort någon större skada för partiet (otroligt nog) utan problemet med de etablerade partiernas handlingsförlamning i integrationsfrågor kvarstår. Och därmed SD:s krattade väg in i rikdsdagen.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Blåfront 2009-11-02, 14:22

    Åkessons debatt artikel

    Och judehataren islamisten omar får sprida sitt judehat öppet genom sitt parti

    Blir intressant

    kommer media hänga ut omar lika mycket som åkesson?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 14:35

    Alla rasister ska bekämpas med näbbar och klor!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Dao 2009-11-02, 15:34

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Och poängen med denna tråden är....?

    Jag märker din besvikelse secrist! meningen som jag ser det är det positiva med att allt fler hoppar av SD och att det tydligen visar sig att de röstat på SD av rent missnöje och inte av rasistiska skäl!

    På ett sätt är det synd att dessa hoppar av, för då kan de inte längre medverka till att FÖRÄNDRA SD till att bli fritt från rasismen och utvecklas till ett bättre parti.

    Men på annat sätt kan det vara bra eftersom det ökar chansen att de sänks och försvinner

    Bortser man från rasismen, så företräds partet redan av minst två högerpartier... Tja... kanske man inte HELT måste ta bort rasismen heller för detta...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Dao 2009-11-02, 15:35

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Nu tror ju jag att avhoppen och avståndstagandet har störst effekt,
    Då rasism och främlings fientlighet är SD:s hörnsten!

    Det är säkert rätt meningslöst att försöka stanna i partiet och wallraffa i försök att ändra partiets ideologi!

    Tja, där är vi nog inte riktigt överens, vad tycker du om V,s förändring från moskvatroget till vad det är idag, hade det varit bättre om V redan då drabbats av avhopp och insomnat, eller var det en bra utveckling som skedde?

    å andra sidan ser jag allt som ger effekten att de inte blir större i den form de är idag som bra

    Mosvatrogenheten var inte hörnstenen i VP:s politik, inte ens den lilla trogenhet som fanns...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Dao 2009-11-02, 15:37

    Blåfront skrev:Åkessons debatt artikel

    Och judehataren islamisten omar får sprida sitt judehat öppet genom sitt parti

    Blir intressant

    kommer media hänga ut omar lika mycket som åkesson?

    Vänd på frågan, så kommer du närmare den rådande situationen...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  SiP 2009-11-02, 16:30

    Dao skrev:
    Mosvatrogenheten var inte hörnstenen i VP:s politik, inte ens den lilla trogenhet som fanns...

    Eftersom V är ursprunget ur arvet av uteslutningen ur SSA och bildat 1917, därefter bildades Komintern (1919) eller den tredje internationalen som var en sammanslutning av kommunistiska partier i världen, där medlemspartierna utgjorde sektioner i ett världsomspännande kommunistparti.

    Närheten till det sovjetiska kommunistpartiet ändrades inte föränn på 60 talet då partiet blev det första kommunistiska parti att principiellt acceptera politisk demokrati, dock hade partiet kontakt med ett flertal folkrepubliker ända tills järnridån föll.

    Så att säga att hörnstenen länge var moskvatrogenhet i VPK är nog ingen som tvivlar på...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 16:48

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Nu tror ju jag att avhoppen och avståndstagandet har störst effekt,
    Då rasism och främlings fientlighet är SD:s hörnsten!

    Det är säkert rätt meningslöst att försöka stanna i partiet och wallraffa i försök att ändra partiets ideologi!

    Tja, där är vi nog inte riktigt överens, vad tycker du om V,s förändring från moskvatroget till vad det är idag, hade det varit bättre om V redan då drabbats av avhopp och insomnat, eller var det en bra utveckling som skedde?

    å andra sidan ser jag allt som ger effekten att de inte blir större i den form de är idag som bra

    Mosvatrogenheten var inte hörnstenen i VP:s politik, inte ens den lilla trogenhet som fanns...

    Det VANLIGA förnekandet och sopandet under under mattan Dao?

    tycker du sovjetkommunismen var underbar, en ledstjärna för arbetarna i hela världen?

    Tog eller tog inte de första årens KOMMUNISTER i Sverige mot både bistånd och sådant av fd sovjetkommunisterna?

    Glorifierade inte de svenska kommunisterna sovjetunionen även under dessa värsta år av terror mot den egna befolkningen?

    Har inte V ett OTAL av saker i sin garderob där de glorifierar de värsta kommunistiska ledarna för deras terror och åsiktsförtryck?


    Nåja BERÖM och älska du dessa så mycket du vill, vi andra VET hur det var.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-11-02, 17:13

    Alla vet ju vad CH Hermansson sade när Josef dog Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 17:14

    TMB skrev:Alla vet ju vad CH Hermansson sade när Josef dog Smile

    men det förstår du väl att antingen är det LÖGNER, eller också räknas det inte......
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Redvictory 2009-11-02, 18:01

    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Mosvatrogenheten var inte hörnstenen i VP:s politik, inte ens den lilla trogenhet som fanns...

    Eftersom V är ursprunget ur arvet av uteslutningen ur SSA och bildat 1917, därefter bildades Komintern (1919) eller den tredje internationalen som var en sammanslutning av kommunistiska partier i världen, där medlemspartierna utgjorde sektioner i ett världsomspännande kommunistparti.

    Närheten till det sovjetiska kommunistpartiet ändrades inte föränn på 60 talet då partiet blev det första kommunistiska parti att principiellt acceptera politisk demokrati, dock hade partiet kontakt med ett flertal folkrepubliker ända tills järnridån föll.

    Så att säga att hörnstenen länge var moskvatrogenhet i VPK är nog ingen som tvivlar på...

    Eftersom ni börjar grotta i 1917 så är väl denna passande! Very Happy


    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Susz X 2009-11-02, 21:30

    Vi behöver ett skifte nu-
    med MP som ledare och andra som samverkar mot ett och samma mål...utan dubbelmoral
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sniperace 2009-11-02, 22:00

    Redvictory skrev:
    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Mosvatrogenheten var inte hörnstenen i VP:s politik, inte ens den lilla trogenhet som fanns...

    Eftersom V är ursprunget ur arvet av uteslutningen ur SSA och bildat 1917, därefter bildades Komintern (1919) eller den tredje internationalen som var en sammanslutning av kommunistiska partier i världen, där medlemspartierna utgjorde sektioner i ett världsomspännande kommunistparti.

    Närheten till det sovjetiska kommunistpartiet ändrades inte föränn på 60 talet då partiet blev det första kommunistiska parti att principiellt acceptera politisk demokrati, dock hade partiet kontakt med ett flertal folkrepubliker ända tills järnridån föll.

    Så att säga att hörnstenen länge var moskvatrogenhet i VPK är nog ingen som tvivlar på...

    Eftersom ni börjar grotta i 1917 så är väl denna passande! Very Happy



    men detta att se upp till de olika kommunistdiktatorerna höll i sig ända in på 1970-talet, och Ohly grät för att muren föll......ännu senare.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler hoppar av sd... Empty Dubbelt

    Inlägg  Secrist 2009-11-03, 00:01

    Vi behöver ett skifte nu-
    med MP som ledare och andra som samverkar mot ett och samma mål...utan dubbelmoral


    *asg* Vill du ha politiker utan dubbelmoral så rekommenderar jag att du röstar blankt.

    Sponsored content


    Fler hoppar av sd... Empty Sv: Fler hoppar av sd...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 09:32