Sniperace 2012-03-27, 12:36
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:
Men vad vet jag, tydligen anser vänstersidan at det ska vara helt fritt för varje människa att välja om denna ska bidra till samhället genom arbetet, eller tillhöra den delen som lever på den arbetande delen utan att göra ett smack
Kan du ge ett enda exempel på någon från vänstersidan som har argumenterat för detta ditt fantasifoster ?.... eller är det i vanlig ordning "reklambyrån" som försöker sätta i blå dunster i folk ?... förresten har du valt att inte bidra ?
jag anser att kan man ska man bidra, jag ville göra detta men förvägrades, och har under åren frivilloiugt försökt, men inte lyckats, och fk/af har hela tiden varit emoit att jag ska ens försöka arbeta, i detta fallet ville de kontrollera och se om det fanns möjligheter, och att då såga av sig foiten verkar inte riktigt bra eller hur?
så, antingen kanske det fanns arbetsförmåga, eller ochså trodde denne i sin enfald att de kanske skulle tvinga honom arbeta och såg det som bvra att såga av foten.
MEN utredningen hade kanske gett honom rätt om den genomförts.
är det något du skulle rekommendera till alla som myndigheter vill utreda om det finns arbetsförmåga?
ska det vara ett sätt för gemene man att undandra sig arbete om man anser det vara v ärt priset?