Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Statens pengar

SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Statens pengar Empty Statens pengar

Inlägg  SilverSurfer 2009-02-23, 02:17

Jaaaaa Statens pengar vems är de egentligen då?

Låt oss lufta våra åsikter om var pengarna ska gå till. Alliansen och deras anhängare skryter ju om att det finns så mycket pengar i kassan jaha och var ska de gå till då tycker ni?

Själv tycker nog jag att i ett välfärds samhälle som vårt ska det ALLTID finnas pengar till de som är mindre lyckligt lottade i vårt samhälle. Jag själv avtstår gärna de skatte sänkningar som jag fått pga av att jag har turen av att jag har jobb för att de som är mindre lyckligt lottade i vårt samhälle ska få ett drägligare liv och få pengar för dagen.

Ni då??
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Statens pengar Empty Sv: Statens pengar

Inlägg  Regndrottning 2009-02-23, 03:11

Jag skulle också avstå från jobbavdragen om jag hade haft jobb.

Som arbetslös är jag van att betala 30% inkomstskatt. När jag jobbade betalade jag 30% inkomstskatt. Det var inga problem med det.

Och då ser jag hellre till att pengarna verkligen går till välfärden.

Hellre 10 fuskare får än en enda behövande som hamnar utanför stolarna.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 18:20

Regndrottning skrev:Jag skulle också avstå från jobbavdragen om jag hade haft jobb.

Som arbetslös är jag van att betala 30% inkomstskatt. När jag jobbade betalade jag 30% inkomstskatt. Det var inga problem med det.

Och då ser jag hellre till att pengarna verkligen går till välfärden.

Hellre 10 fuskare får än en enda behövande som hamnar utanför stolarna.

Det är LÄTT att vara "generös" med andras pengar..

fråga en hårt heltidsarbetande sjuksköterska om hon säger samma som du regndrottning??

kanske du skall skaffa dej ett JOBB innan du uttalar dig vad andra skall göra med sin lön och pengar?

Sahlin och ohly är åxå väldigt generös med ANDRAS pengar..
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-02-23, 18:27

Läser du inte fredrik?

Jag har inget emot att betala 30% i inkomstskatt. Jag har alltid gjort och har inga svårigheter med att avstå den delen av min lön.

Eller tror du på något sätt jag skulle tycka annorlunda om jag hade haft jobb? Knappast!

En hårt arbetande sköterska får tycka vad hon vill... du får fråga henne. Men som hårdare arbetande servis så tycker jag som jag vill!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 18:33

Regndrottning skrev:Läser du inte fredrik?

Jag har inget emot att betala 30% i inkomstskatt. Jag har alltid gjort och har inga svårigheter med att avstå den delen av min lön.

Eller tror du på något sätt jag skulle tycka annorlunda om jag hade haft jobb? Knappast!

En hårt arbetande sköterska får tycka vad hon vill... du får fråga henne. Men som hårdare arbetande servis så tycker jag som jag vill!

Men som hårdare arbetande servis så tycker jag som jag vill!

Ja regn för en 10 år sedan ja???

och det var ju jobbavdraget du kritiserade..

" det där orättvisa" som gett den där "icke arbetande" sjuksköterskan mer än 5 års fackliga löneförhandlingar i månaden

man blir fan arg på Vänster- Moralister som spelar flotta med andras Pengar och liv.

Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-02-23, 19:19

Vems pengar?

Som jag minns frågan var det vad man är själv villig att avstå?

Jag har sagt vad jag är villig att avstå från..jobbavdraget.

Jag har däremot inte sagt ett ljud om andras pengar, fredrik.... Det är du som tjatar om det!

Och jag har fortfarande inte sagt hur länge jag har varit arbetslös... så ge dig på dina fiskeförsök... lol!

Samt... Vad är du själv villig att avstå från för att behålla välfärden, fredrik?
    Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 19:22

Regndrottning skrev:
    Vems pengar?

Som jag minns frågan var det vad man är själv villig att avstå?

Jag har sagt vad jag är villig att avstå från..jobbavdraget.

Jag har däremot inte sagt ett ljud om andras pengar, fredrik.... Det är du som tjatar om det!

Och jag har fortfarande inte sagt hur länge jag har varit arbetslös... så ge dig på dina fiskeförsök... lol!

Samt... Vad är du själv villig att avstå från för att behålla välfärden, fredrik?
    Wink

du har ej jobbavdrag och har aldrig haft detta..(och kommer antagligen aldrig att få)

så detta är bara att spela flott med andras pengar och moralisera.

tycker du skall säga till folk som jobbar rakt i deras ansikte att DU anser det fel att dom får jobbavdrag och kolla reaktionen.

avstå istället ifrån ditt "bidrag" du får varje månad om du skall prata verklighet.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-02-23, 19:33

Sant, jag har aldrig haft jobbavdraget. Vilket gör det väldigt lätt för mig att avstå från något jag inte har haft. Ingen förlust för mig... Så varför har du problem med detta?

Och vilka 'andras' pengar spelar jag med? Över vem moraliserar jag? Jag har bara skrivit vad JAG är villig att avstå från... Jag har inte pratat om några andra.... Det gör du, däremot.

Varför skulle jag säga något sådant till andra? Har du problem med att JAG är villig att avstå från något?

Frågan är... Vad är du villig att avstå från från för att rädda välfärden fredrik? Nu ställer jag frågan rak...utan att lägga värderingar på dig...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 19:37

Regndrottning skrev:Sant, jag har aldrig haft jobbavdraget. Vilket gör det väldigt lätt för mig att avstå från något jag inte har haft. Ingen förlust för mig... Så varför har du problem med detta?

Och vilka 'andras' pengar spelar jag med? Över vem moraliserar jag? Jag har bara skrivit vad JAG är villig att avstå från... Jag har inte pratat om några andra.... Det gör du, däremot.

Varför skulle jag säga något sådant till andra? Har du problem med att JAG är villig att avstå från något?

Frågan är... Vad är du villig att avstå från från för att rädda välfärden fredrik? Nu ställer jag frågan rak...utan att lägga värderingar på dig...

jag betalar skatt + div roliga avgifter liksom alla andra arbetare.

och moraliserar ej att andra skall betala mer än mej eller med pengar dom ej har.

dock kan vi fråga oss hur du kan sitta och moralisera som långtidsarbetslös som "kostar" samhället mellan 300000 - 350000 per år , vad tillför DU "välfärden" förutom att du anser andra skall betala mera ??

DUBBELMORAL och hycklande och sorgligt vänster moraliserande.

Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-02-23, 19:44

Okej,fredrik...

Du har helt missat poängen med mina inlägg....Och du står själv för moraliserandet.

Även som arbetslös har jag rätt till min åsikt. Ännu har inte arbetslösa blivit synomyma med rättslösa. Och jag har hittills inte moraliserat över något. Jag har däremot sagt min åsikt!

Så nu får du hitta någon annan att prata med. Jag har sagt mitt i.o.m. jag besvande frågan.... Jag tänker inte sitta här och värja mig från dina moraliserande angrepp på mig. Du får prata med dig själv. Jag är trött på dig just nu
    !

Och jag bjuder på sista ordet
    ! lol!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 19:47

Regndrottning skrev:
    Okej,fredrik...

Du har helt missat poängen med mina inlägg....Och du står själv för moraliserandet.

Även som arbetslös har jag rätt till min åsikt. Ännu har inte arbetslösa blivit synomyma med rättslösa. Och jag har hittills inte moraliserat över något. Jag har däremot sagt min åsikt!

Så nu får du hitta någon annan att prata med. Jag har sagt mitt i.o.m. jag besvande frågan.... Jag tänker inte sitta här och värja mig från dina moraliserande angrepp på mig. Du får prata med dig själv. Jag är trött på dig just nu
    !

Och jag bjuder på sista ordet
    ! lol!

nej då du sitter ju och skriver och har skrivit att du skall avstå ifåpn det ena och andra om du hade det.. samt kritiserat jobbavdraget.

som sagt skaffa dej ett JOBB och debattera sedan huruvida du vill avstå eller ej ifrån jobbavdrag och betala skatt.

annars är det bara skitsnack och moraliserande..

som VANLIGT av dig

Ja det är jobbigt att vara arbetslös och inte ha ett liv.

fattar att du är trött

jocolor
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Statens pengar Empty 30%

Inlägg  Thetaxpayer 2009-02-23, 19:55

Jag hade också gärna tackat nej till jobbavdraget om jag bara betalat 30% i inkomstskatt.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 19:58

Thetaxpayer skrev:Jag hade också gärna tackat nej till jobbavdraget om jag bara betalat 30% i inkomstskatt.

skrattar. sant..missade den "fantastiska" skattesatsen

men hon har ju ej jobbat sedan början på 90talet så vad kan man vänta sig??

"det är alliansens fel att ingen vill anställa en 55 årig servitris liksom"
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-02-23, 20:05

fredrik rahm skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag hade också gärna tackat nej till jobbavdraget om jag bara betalat 30% i inkomstskatt.

Fan vad du ljuger fredrik!

Vill du gå till angrepp säg då sanningen!

1. Jag har jobbat långt senare än så! Du försöker pracka på alla andra dina lögner om mig då du inte har en jävla aning om hur länge jag har varit arbetslös! Inte heller har du frågat! Lögner är sååå mycket enklare för dig!

2. Du vet redan att jag fyllde 50 för ett år sedan!! Så hur fan åldras jag 5 år på ett år?!!

Nu kallar jag dig för ett jävla PUCKO! En förbannat lögnaktiog PUCKO dessutom!

Men, jag förstår du vill reta upp mig.... Varsegod...du har lyckats. Dra åt helvete nu!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-23, 20:09

Regndrottning skrev:
    fredrik rahm skrev:

Fan vad du ljuger fredrik!

Vill du gå till angrepp säg då sanningen!

1. Jag har jobbat långt senare än så! Du försöker pracka på alla andra dina lögner om mig då du inte har en jävla aning om hur länge jag har varit arbetslös! Inte heller har du frågat! Lögner är sååå mycket enklare för dig!

2. Du vet redan att jag fyllde 50 för ett år sedan!! Så hur fan åldras jag 5 år på ett år?!!

Nu kallar jag dig för ett jävla PUCKO! En förbannat lögnaktiog PUCKO dessutom!

Men, jag förstår du vill reta upp mig.... Varsegod...du har lyckats. Dra åt helvete nu!

aww..nu blev hon ett "offer" som vanligt i "röda" kretsar

debattera kunde hon ej

30% skatt och avstå ifrån jobbavdrag skall hon minsann...

Dock ej jobba...Vem anställer en 50årig servitris i en småstad utan krogliv?

Vidare utbilda sig till ngt annat var ju inget ..bättre att skylla på...alliansen

suck (snart kommer empati maffian dom röda och skall försvara regn..någo som sätter emot??)
    lol!
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Statens pengar Empty hm

Inlägg  Thetaxpayer 2009-02-23, 21:19

Det är ju naturligtvis tråkigt för dem som inget jobb kan få. Men trots allt så har väl flera fått det bättre en sämre. Det kan väl aldrig vara fel. Det är ju faktiskt så att det är de som betalar för kalaset.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-19, 21:40

skulle jag villja ha
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 02:36

statens ??? mina skatte pengar

Sponsored content