Sniperace 2010-08-24, 13:45
ANNA2LINK skrev:Jag blir mörkrädd när jag läser om att fam Reinfeldt själva "tjänar" 125 000 på alliansens skattesänkningar. Sitter Fredrik vid makten pga att få det bättre själv eller sitter han där pga folkets bästa???
När det gäller Fredrik så tror jag att det är just för att få det bättre själv. Det är derför han och alliansen har kört med så mycket skattesänkningar...
Jag hoppas att svenskarna genomskådar detta och på valdagen röstar bort en regeringen just pga att dom inte vill folkets bästa, för hade dom viljat det så hade politiken sett annolunda ut!Hade rätt politik förts så hade inte familjen Reinfeldt själva fått så mycket skattelättnader!
sedan kan man ju vända på det, hur många kronor per år tror du de betalar i skatt TOTALT?
jag menar att med en lön på 10.000 betalar man ca 30% skatt, dvs 3000:-
med 100.000 betalar man HÖGRE skatt OCH statlig skatt, men låt oss för enkelhets skull säga att han betalar 30% då betalar han 30.000 kr dvs 10 gånger så många kronor som den med lön på 10.000:-
vem av er har då bidragit mest till skattekistan?
räkna sedan med att den med den höga lönen med all sannolikhet konsumerar mer, och ger därigenom ännu mer till statskassan....
det här att prata procent är något som jag ser som konstigt, tänk på löneökningarna, där talas alltid i procent och inte i kronor, och ingen tänker på att det blir fan så många fler kronor om den högavlönade får samma procentökning.....