Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Jag blir mörkrädd när jag läser om att fam Reinfeldt själva "tjänar" 125 000 på alliansens skattesänkningar. Sitter Fredrik vid makten pga att få det bättre själv eller sitter han där pga folkets bästa???
När det gäller Fredrik så tror jag att det är just för att få det bättre själv. Det är derför han och alliansen har kört med så mycket skattesänkningar...
Jag hoppas att svenskarna genomskådar detta och på valdagen röstar bort en regeringen just pga att dom inte vill folkets bästa, för hade dom viljat det så hade politiken sett annolunda ut!Hade rätt politik förts så hade inte familjen Reinfeldt själva fått så mycket skattelättnader!
sedan kan man ju vända på det, hur många kronor per år tror du de betalar i skatt TOTALT?
jag menar att med en lön på 10.000 betalar man ca 30% skatt, dvs 3000:-
med 100.000 betalar man HÖGRE skatt OCH statlig skatt, men låt oss för enkelhets skull säga att han betalar 30% då betalar han 30.000 kr dvs 10 gånger så många kronor som den med lön på 10.000:-
vem av er har då bidragit mest till skattekistan?
räkna sedan med att den med den höga lönen med all sannolikhet konsumerar mer, och ger därigenom ännu mer till statskassan....
det här att prata procent är något som jag ser som konstigt, tänk på löneökningarna, där talas alltid i procent och inte i kronor, och ingen tänker på att det blir fan så många fler kronor om den högavlönade får samma procentökning.....
Bla, bla bla det spelar ingen roll. En stadsminister ska inte hålla på att roffa åt sig så här mycket pengar själv!
Så en stadsminister ska ha andra grunder än resten av människorna?
när alla andra får en skattesänkning ska INTE denne ha det?
på vilka andra sätt ska denne bestraffas?
Det får aldrig bli så här helt enkelt. Då är det fel politik som förs!
Kan du förklara hur du då vill lösa detta med en skattesänkning ska inte då en statsminister få denna?
och en skattehöjning ska ha ha eller?
ska vi ha skillnad på person och person för vem denne är?
Vi ska inte ha dessa stora skillnader som finns i dag.
Med andra ord ska inte heller vänsterpolitiker ha så höga löner som politiker har idag?
Så det rör sig alltså inte bara om att det är en allianspolitiker?
var tycker du högsta lönen för en politiker skulle ligga, och självfallet samma lön för ALLA riksdagspolitiker som ministar osv?
Självklart inte, det ska gälla alla. Jag vet inte vart lönen skulle ligga, men bra mycket lägre än i dag.
Skulle det gälla en som har eget företag också att denne inte fick ha mer än en viss månadslön?lor=yellow]Jag anser inte att en chef för ett företag ska ha hur mycket som helst dom heller...
med andra ord får INGEN ha mer än en viss lön, resten ska konfiskeras?
Kanske skulle ingen äga något, utan det skulle staten göra, alla ha samma lön, samma boende, samma kläder? samma allt..... oavsett hur mycket man jobbar för att få det bättre osv så ska alla ha det lika bre eller lika dåligt.
Nej det menar jag inte men fördelningen måste vara bättre än så som det som är i dag!
Jaha, men du vill ju inte tillåta en privat företagare att bestämma sin egen lön, men hur är det med våra stjärnor som abba och andra som tjänat multum, skulle deras pegar tas och jämnas ut till något du anser rimligt?
Det är ditt sätt att tolka mig men det är inte så jag menar.
Hur menar du då?
du ville ju inte tillåta en egen företagare att ta ut den lön han kan i sitt egna företag?
du ville ju begränsa den möjligheten, UTAN att tänka på att ju högre lön denne tar ut ju HÖGRE skatt betalar denne, tänk på att den som tjänar 10.000 betalat bara 3000:- i skatt med den som tar it 100.000 betalar 30.000 i skatt, är det inte bra sör samhället att få de pengaran från privat företagsamhet?