Redvictory skrev:Dao skrev:FIST har verkligen visat att han vill debattera sakfrågor. Tyvärr har hans debattmotståndare inte velat göra detta. En viss tendens av påverkan från dessa kan märkas, men att kalla honom för extrem är att göra människor som RA och RMC, m.fl. till rena monstren...
Instämmer!
Instämmer
Jag kan även förtydliga hur jag ser på min roll i debatten och hur min hållning och debatteknik förändrats som DAO mycket riktigt påpekar.....
På detta viset ligger det till.....
Från början hade jag en mycket snällare hållning i debatterna, skrev långa genomarbetade frågeställningar och inlägg.....
Detta var intressant och stimulerande, men när man bemöts/bombarderas med slentrianmässiga oneliners, några med enkom okvädesord andra med slingrande bortförklaringar och fokusförskjutningar..... så går det inte längre att fortsätta med den höga standard på tidskrävande inlägg som jag gjorde från början....
....Den som vill förstöra har alltid ett övertag på den som vill bygga upp...
Det tar längre tid och energi att bygga upp än att söndra och förstöra....
Därför fungerar det inte att som yttrandefrihetsförespråkare och demokrat som jag är, att helt och hållet vända andra kinden till
....
Delvis är taktiken från förstörande element på forumet, att kasta in många trådar med nedsättande titlar om vänstern och dess förespråkare ...
Delvis är det att förnedra och göra propaganda genom högerforumisternas nicknames... ex Redmentalcae, Demona Stalin.....
Och delvis genom att skriva många korta oneliners för att föra upp dessa trådar...
Detta har inneburit att det är omöjligt att bemöta den blåa taktiken med den höga kvalitén jag startade med på detta forum.... eftersom det inte går rent tidsmässigt.... de olika formerna av spamning vinner då......
..... Därför varierar jag mig nu genom att både skriva längre genomtänkta frågeställningar.... och att bemöta deras taktik med kortare inlägg, så att spamningen inte fungerar för dem, fast inte på samma låga nivå som dem, på det viset avslöjar jag deras taktik samt låter dem själva stå för dumheterna... men samtidigt så vinner inte deras spamning