theward 2010-08-18, 13:50
RedMentalCase skrev: x-medborgare skrev: RedMentalCase skrev: x-medborgare skrev: theward skrev: formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:Butler för Stockholmarna men slopat RUT och ROT r alla andra.... sweet jesus....
Och kopplingen är .... ?
Jag tycker ROT är bra och RUT...dåligt i sin nuvarande form
Ska det skattesubvensioneras borde de med sämst inkomster få hjälpen istället.
RUT borde vara till för gamla och sjuka
Helt rätt
Theward och x vill ha RUT för sig själv som andra ska sponsra via skattemedel, men anser att de som jobbar halvt ihjäl sig för vårt lands ekonomi och välfärd INTE ska ha det...
sweet jesus.....
RUT för sig själv som andra ska sponsra via skattemede
Förklara det där???
Tex så städar jag själv nyttjar inte RUT så vilka skattemedel tycker du jag utnyttjar ???
Tja, du sitter ju och nickar jtill thewards inlägg att RUT ska vara för de med låga inkomster och de sjuka.
Jag tycker RUT ska vara till för de som vill och behöver det, alltså de som jobar ihop till välfärden och inte alltid får tiden att räcka till.
För övrigt anser jag att alla tjänster/hantverk borde vara föremål för en mycket lägre beskattning än idag, inte bara vissa brancher.
Du anser alltså inte att de som inte orkar och inte kan ska kunna få hjälp,
i första hand?
Tänk jag trodde det var de som bäst behövde hjälpen
Tid är en prioriteringsfråga...
Finns ingen som inte hinner städa,tvätta och laga mat...
Däremot finns det som inte orkar eller kan
ps jag och x:et pratade inte om oss själva , utan vi tänkte på andra som skulle behöva just denna hjälp
Vet att konceptet att tänka på andra, är helt främmande för dig, så jag begär inte att du ska förstå