F.I.S.T skrev:.... Jag tycker detta förtjänar en egen tråd... ordet "avundsjuka"
Så kom i håg det.... "avundsjuka" är trådstarten !!!
Några ex på forumhögerns sätt att resonera är att man som vanlig svensk medborgare skulle vara avundsjuk om man misstycker till att subventionera städhjälp åt de som har råd med detta ändå, samt att det delvis är människor som inte har råd med städhjälpen TROTS RUT, som får betala genom skattesedeln....
ericTheDog skrev:[size=18]Arbetar man heltid med avtalsenlig lön så har man råd (prioriteringsfråga) med städhjälp, tack vare ROT-avdraget. Sen finns det de som har problem med att de rika också kan göra ROT-avdrag. Detta är ungefär samma idé som behovsprövat barnbidrag. En bagatell värd att offra 10000 jobb för? Avunsjuka eller dumhet, välj själv.
F.I.S.T skrev:
Så hur får du ROT-avdrag på städning, när andra får RUT-avdrag för städning ???
F.I.S.T skrev:Och sedan kommer nån sort bakvänd, sjuk avundsjuka från dom själva när de tex missunnar ward att ta en öl på puben för att han är sjuk !!??
ericTheDog skrev:Det handlar nog mer om förvåning än avundsjuka. Alla som läst thewards många och långa snyfthistorier blir mäkta förvånade om han kan ta sig till puben utan rullstol och assistent.
F.I.S.T skrev:Nej det handlar inte om förvåning från din sida, det handlar om att du tycker att han inte ska få gå och ta en öl..... sen kan du förneka detta till dödsdagar om du vill, men jag har sett och läst för mycket av dig, för att du skall kunna inbilla mig nåt annat .....
F.I.S.T skrev:Detta förtydligar högerns människosyn.....
ericTheDog skrev:Här tog visst fists argument slut och ersattes av menlöst jidder.
F.I.S.T skrev:Så svarar Råttan när han inte har nåt svar
F.I.S.T skrev:De lever enkom för att kunna kasta i ansiktet på andra att de har det bättre ställt än andra.... för dom räcker det inte att ha det bättre ... de måste få kunna kasta det i ansiktet på folk oxå.....
ericTheDog skrev:...Och mer jidder...
F.I.S.T skrev:Det verkar inte finnas något värre för vissa högerväljare, än en som som har det sämre ekonomisk nån gång får känna en stund av lycka och glädje ...
ericTheDog skrev:Ärligt talat så skiter jag i vilken ekonomi den kanindansande bidragslyfteren på Liseberg har. Det handlar att såna som han inte ska snylta på de som arbetar hårt för vår välfärd.
F.I.S.T skrev:Där kan vi snacka om sjuklig avundsjuka...
ericTheDog skrev:Avundsjuk på kaninmannen? Skulle inte tro det. Det handlar snarare om förakt.
Jag känner inte till nån kaninman[/quote]
F.I.S.T skrev:Och NEJ .... ni har fel .... jag tex är inte det minsta avundsjuk på miljonärer etc.... vill inte ha et sådant liv, där armbågarna är sin mest använda kroppsdel, för att armbåga sig fram..... eller fotsulan för att trampa på andra i sin framfart...
ericTheDog skrev:...Mer jidder och bla bla bla...
F.I.S.T skrev:Jag är inte avundsjuk på de som har så mycket pengar att inte vet om sina vänner är vänner, eller slickar aschle för pengarnas skull...
ericTheDog skrev:...Intresseklubben antecknar...
F.I.S.T skrev:... nej inte avundsjuk på det livet alls...
Däremot ....är det en fråga om varför skattepengar skal subventionera rika... det är ju en omvänd Robin-Hood-politik... där man tar från de fattiga och ger till de rika .
.... Det finns inget rättfärdigade för detta
ericTheDog skrev:Du undrar varför de som betalar mest skatt av alla ska få något tillbaka ser jag. Personligen har jag inga problem med att de som betalar mest får ta del av samma förmåner som de som betalar in mindre.
F.I.S.T skrev:Nej jag vet att du inte har några problem med sociala orättvisor