Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
theward
ericTheDog
Secrist
berralarzon
R.O.F.L
RedCloud
Redvictory
formsvackan
ANNA2LINK
RedMentalCase
Regndrottning
15 posters

    19 Förändringar i sjukförsäkringen

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-08-10, 17:51

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Kritiken, som jag ser det, är i de allra flesta fall bara en ångestladdat ylande av en flock människor som är skiträdda för att behöva ansvara för sin egen försörjning.

    Nån/något, ni själva ? har inbillat er att någon annan ska betala för ert liv, jag drar mig inte för att ständigt och jämt påpeka för er att så inte är fallet, har aldrig varit kommer aldrig att bli.


    Har du tagit del av skola eller vård nån gång ??

    lol

    FISTEN debatterar sjukbidragen...... not.
    Men bli inte ledsen FIST, du är ett tvärsnitt av hur vänstern ser ut idag i debatten.

    Du debatterar inte dem iaf...eftersom du har noll aning på hur de ser ut, hur de fungerar, hur tidsramarna ser ut och vem som egentligen kan få dem.

    Det är som att diskutera fiske med någon som aldrig ens sett ett vattendrag, men tror sig veta allt om fiske...

    Mao RMC du är helt offide i detta ämne och i de flesta ämnena om man ska vara ärlig.
    En fråga: är det så svårt att ta in essensiell information och faktiskt förstå nått och i slutändan lära sig nåt?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 18:16

    Om theward skulle försöka läsa mina inlägg och vad jag tyckt istället för att spela dummare än vad han är skulle kanske fisken sluta skratta åt dig när du sitter där i din lilla båt och ser ut som en reklampelare för SvenskByfåne.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-08-10, 21:46

    RedMentalCase skrev:Om theward skulle försöka läsa mina inlägg och vad jag tyckt istället för att spela dummare än vad han är skulle kanske fisken sluta skratta åt dig när du sitter där i din lilla båt och ser ut som en reklampelare för SvenskByfåne.

    jag har läst dina inlägg och jag ser vad du tycker...
    Om det du tycker, tycker jag att det är det mest förvirrade och korkade, sen ETD sist uttalade sig i denna fråga....

    Ni har verkligen ingen som helt susning, det är både humoristisk, men samtidigt väldigt skrämmande......

    För är det så att ni inte spelar roller(vilket är jättesjukt i sig), så är ni på högersidan här inne...
    De mest korkade och okunniga människor jag öht stött på...

    ps fisken skrattar inte åt mig och någon byfåne är jag då rakt inte...
    Den titeln är väl du mkt mera bekant med Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-10, 21:52

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Kritiken, som jag ser det, är i de allra flesta fall bara en ångestladdat ylande av en flock människor som är skiträdda för att behöva ansvara för sin egen försörjning.

    Nån/något, ni själva ? har inbillat er att någon annan ska betala för ert liv, jag drar mig inte för att ständigt och jämt påpeka för er att så inte är fallet, har aldrig varit kommer aldrig att bli.


    Har du tagit del av skola eller vård nån gång ??

    lol

    FISTEN debatterar sjukbidragen...... not.
    Men bli inte ledsen FIST, du är ett tvärsnitt av hur vänstern ser ut idag i debatten.

    Du vågade alltså inte svara på frågan ser jag ... inte förvånande Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-08-10, 21:56

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Kritiken, som jag ser det, är i de allra flesta fall bara en ångestladdat ylande av en flock människor som är skiträdda för att behöva ansvara för sin egen försörjning.

    Nån/något, ni själva ? har inbillat er att någon annan ska betala för ert liv, jag drar mig inte för att ständigt och jämt påpeka för er att så inte är fallet, har aldrig varit kommer aldrig att bli.


    Har du tagit del av skola eller vård nån gång ??

    lol

    FISTEN debatterar sjukbidragen...... not.
    Men bli inte ledsen FIST, du är ett tvärsnitt av hur vänstern ser ut idag i debatten.

    Du vågade alltså inte svara på frågan ser jag ... inte förvånande Cool

    Varför får jag känslan att de antingen skulle börja slåss, gråta eller fly om man konfronterade dem IRL....
    För diskutera det är jag säker på att de inte skulle kunna göra iaf
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-12, 13:44

    En intressant länk som kanske kan förklara en del...

    http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/lakare-utbildas-i-konsten-att-skriva-intyg%282041845%29.gm

    Dessvärre hittar jag inte den faktaruta som fanns i pappersupplagan som visar på hur sjukreglerna skall tillämpas, samt med förklaringar på varför förändringarna tillkommit.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-08-12, 16:16

    Vercingetorix skrev:En intressant länk som kanske kan förklara en del...

    http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/lakare-utbildas-i-konsten-att-skriva-intyg%282041845%29.gm

    Dessvärre hittar jag inte den faktaruta som fanns i pappersupplagan som visar på hur sjukreglerna skall tillämpas, samt med förklaringar på varför förändringarna tillkommit.

    Visst är det så att många läkarintyg är bristfälliga och FK ger dem bakläxa
    Men detta förklarar bara varför fler får avslag på sjukpenningen nu, mot förrut

    Sjukersättningen och faktumet att nästan inget får det beviljad beror inte på läkarens oförmåga att skriva intyg, utan på att reglerna gjort om så det helt enkelt blir avslag för de flesta....

    Nåt som jag tycker jag förklarat på ett väldigt tydligt sätt typ 100ggr
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-12, 17:32

    theward skrev:
    Vercingetorix skrev:En intressant länk som kanske kan förklara en del...

    http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/lakare-utbildas-i-konsten-att-skriva-intyg%282041845%29.gm

    Dessvärre hittar jag inte den faktaruta som fanns i pappersupplagan som visar på hur sjukreglerna skall tillämpas, samt med förklaringar på varför förändringarna tillkommit.

    Visst är det så att många läkarintyg är bristfälliga och FK ger dem bakläxa
    Men detta förklarar bara varför fler får avslag på sjukpenningen nu, mot förrut

    Sjukersättningen och faktumet att nästan inget får det beviljad beror inte på läkarens oförmåga att skriva intyg, utan på att reglerna gjort om så det helt enkelt blir avslag för de flesta....

    Nåt som jag tycker jag förklarat på ett väldigt tydligt sätt typ 100ggr

    Det var synd, som sagt, att faktarutan från pappersupplagan inte fanns med, för där framgår det hur alla sjukdomar/skador efter stipulerad tid ska prövas mot hela arbetsmarknaden, dvs en sjukdom kanske hindrar dig från ditt tidigare arbete, men som inte hindrar dig från att ta andra arbeten.

    Sponsored content


    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 4 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 04:23