Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
theward
ericTheDog
Secrist
berralarzon
R.O.F.L
RedCloud
Redvictory
formsvackan
ANNA2LINK
RedMentalCase
Regndrottning
15 posters

    19 Förändringar i sjukförsäkringen

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  redalert 2010-08-09, 18:48

    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:Det är nått sjukt med ett land där politiker bedömer sjukdom och inte läkare Shocked

    Är det läkarna som betalar bidragen ur egen ficka ?

    Om jag vill renovera huset så inte f-n låter jag min granne bestämma vad det ska kosta.

    Ska du lägga om taket på huset så förmodar jag att du inte ringer rörkrökaren ????

    Kan du svara på ett enda spörsmål, eller är du fullständigt oförmögen till allt förutom till infantila skämt som inte ens dagisbarn skrattar åt ?

    Är det läkarna som betalar bidragen ur egen ficka , eller tror du det hade varit annorlunda bedömmning då ?
    Får inte FK ha egna läkare som bedömmer ?
    Menar du att de /vi som betalar ut bidragen inte ska få ha åsikter om vem som ska få dessa och i vilka situationer ?
    Ska bidrag betalas ut villkorslöst till de som behagar ta emot dem ?





    Nej jag kan inte svara på detta för det du snackar om...????? Är överhuvudtaget inte relevant till mitt inlägg.

    Ditt svar är ett av det mest korkade jag sett hit intills.

    Inte relevant ??, du är ju helt...

    En läkare får sjukskriva folk hur mycket han vill, bestämma hur mycket han vill om folk är sjukla eller ej, för min del.
    Men när det komemr till att bedömma om vederbörande ska få ersättning anser jag att andra och ska få säga sitt, du tycker uppenbarligen annorlunda ?

    En av de mer centrala frågorna angående sjukskrivningrana som du själv har en åsikt om, kallar du 5 min senare för " inte relevant.."

    lol

    Ge upp den kärringen, det enda hon klarar av är att flamsa och tramsa! affraid
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-09, 18:50

    redalert skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:Det är nått sjukt med ett land där politiker bedömer sjukdom och inte läkare Shocked

    Är det läkarna som betalar bidragen ur egen ficka ?

    Om jag vill renovera huset så inte f-n låter jag min granne bestämma vad det ska kosta.

    Ska du lägga om taket på huset så förmodar jag att du inte ringer rörkrökaren ????

    Kan du svara på ett enda spörsmål, eller är du fullständigt oförmögen till allt förutom till infantila skämt som inte ens dagisbarn skrattar åt ?

    Är det läkarna som betalar bidragen ur egen ficka , eller tror du det hade varit annorlunda bedömmning då ?
    Får inte FK ha egna läkare som bedömmer ?
    Menar du att de /vi som betalar ut bidragen inte ska få ha åsikter om vem som ska få dessa och i vilka situationer ?
    Ska bidrag betalas ut villkorslöst till de som behagar ta emot dem ?





    Nej jag kan inte svara på detta för det du snackar om...????? Är överhuvudtaget inte relevant till mitt inlägg.

    Ditt svar är ett av det mest korkade jag sett hit intills.

    Inte relevant ??, du är ju helt...

    En läkare får sjukskriva folk hur mycket han vill, bestämma hur mycket han vill om folk är sjukla eller ej, för min del.
    Men när det komemr till att bedömma om vederbörande ska få ersättning anser jag att andra och ska få säga sitt, du tycker uppenbarligen annorlunda ?

    En av de mer centrala frågorna angående sjukskrivningrana som du själv har en åsikt om, kallar du 5 min senare för " inte relevant.."

    lol

    Ge upp den kärringen, det enda hon klarar av är att flamsa och tramsa! affraid

    Ja det kom ju från rätt källa... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-08-09, 18:58

    redalert skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:Det är nått sjukt med ett land där politiker bedömer sjukdom och inte läkare Shocked

    Är det läkarna som betalar bidragen ur egen ficka ?

    Om jag vill renovera huset så inte f-n låter jag min granne bestämma vad det ska kosta.

    Ska du lägga om taket på huset så förmodar jag att du inte ringer rörkrökaren ????

    Kan du svara på ett enda spörsmål, eller är du fullständigt oförmögen till allt förutom till infantila skämt som inte ens dagisbarn skrattar åt ?

    Är det läkarna som betalar bidragen ur egen ficka , eller tror du det hade varit annorlunda bedömmning då ?
    Får inte FK ha egna läkare som bedömmer ?
    Menar du att de /vi som betalar ut bidragen inte ska få ha åsikter om vem som ska få dessa och i vilka situationer ?
    Ska bidrag betalas ut villkorslöst till de som behagar ta emot dem ?





    Nej jag kan inte svara på detta för det du snackar om...????? Är överhuvudtaget inte relevant till mitt inlägg.

    Ditt svar är ett av det mest korkade jag sett hit intills.

    Inte relevant ??, du är ju helt...

    En läkare får sjukskriva folk hur mycket han vill, bestämma hur mycket han vill om folk är sjukla eller ej, för min del.
    Men när det komemr till att bedömma om vederbörande ska få ersättning anser jag att andra och ska få säga sitt, du tycker uppenbarligen annorlunda ?

    En av de mer centrala frågorna angående sjukskrivningrana som du själv har en åsikt om, kallar du 5 min senare för " inte relevant.."

    lol

    Ge upp den kärringen, det enda hon klarar av är att flamsa och tramsa! affraid
    Tokhögerns ordbok:
    Flamsa och tramsa= säga sanningen och veta vad man talar om
    Fakta och sanning= fria fantasier, ju dummare desto bättre
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-09, 19:38

    Januari 2009

    Krav på arbetsgivarutlåtande

    . Försäkringskassan kan kräva att den anställde¨själv ska inkomma med ett
    arbetsgivarutlåtande, som ska beskriva de möjligheter som finns att ta tillvara arbetsförmågan på arbetsplatsen.

    Ännu mindre insyn

    . Nämndemän ska inte längre delta i kammarrätternas avgöranden i socialförsäkringsmål.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-09, 23:53

    Januari 2010

    Åtgärder för utförsäkrade

    . Åtgärder införs för de som börjar utförsäkras (uppskattat till 54 000
    personer under 2010). En ny arbetsmarknadspolitisk insats, ”arbetslivsintroduktion”, införs för dem som utförsäkras. Insatsen är individuellt anpassad och ska pågå maximalt tre månader.

    Nytt beslut om sjukpenning efter sjukersättning

    . Rätten att återfå tidigare sjukpenninggrundande inkomst för dem som haft
    sjukersättning återinförs, men endast för dem som hade sådan ersättning vid utgången av december månad 2009. De som har eller kan få en sjukpenninggrundande inkomst och som deltar i arbetslivsintroduktionen
    kan åter få sjukpenning efter tre månader.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Redvictory 2010-08-10, 00:03

    Regndrottning skrev:Januari 2010

    Åtgärder för utförsäkrade

    . Åtgärder införs för de som börjar utförsäkras (uppskattat till 54 000
    personer under 2010). En ny arbetsmarknadspolitisk insats, ”arbetslivsintroduktion”, införs för dem som utförsäkras. Insatsen är individuellt anpassad och ska pågå maximalt tre månader.

    Nytt beslut om sjukpenning efter sjukersättning

    . Rätten att återfå tidigare sjukpenninggrundande inkomst för dem som haft
    sjukersättning återinförs, men endast för dem som hade sådan ersättning vid utgången av december månad 2009. De som har eller kan få en sjukpenninggrundande inkomst och som deltar i arbetslivsintroduktionen
    kan åter få sjukpenning efter tre månader.


    Fy F---n vad illa!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-10, 08:53

    223 kronor om dagen

    . Under arbetslivsintroduktionen kan man få aktivitetsstöd enligt speciella
    beräkningsregler baserad på a-kasseersättning. De som inte uppfyller kraven får 223 kr/ dag för fem dagar/vecka.

    Ny variant av sjukpenning

    . Ytterligare en sjukpenningtyp införs ”förlängd sjukpenning i vissa fall”.
    Gäller för dem som inte kan delta i arbetslivsintroduktionen av olika skäl.

    Lite mjukare rehabiliteringskedja

    . Försäkringskassan får möjlighet att skjuta upp prövningen mot hela arbetsmarknaden (efter dag 180).

    Nytt skäl för fortsatt sjukpenning

    . Möjligheten att få fortsatt sjukpenning (80 % även efter dag 364) mjukas
    upp då ”synnerliga skäl” byts ut mot att det ska röra sig om
    en ”allvarlig sjukdom”.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 10:08

    Regndrottning skrev:Svårare att få permanent sjukersättning

    . Kraven för att få permanent sjukersättning ökar. Det medicinska tillståndet ska vara ”stadigvarande” vilket är det snävast definierade kriteriet i hela OECD. Nedsättningen av arbetsförmågan ska bestå för all överskådlig framtid,
    även efter 65 års ålder.

    Den tidsbegränsade sjukersättningen avskaffas också.

    Ingen sjukpenning efter sjukersättning

    . De som haft sjukersättning får inte längre rätt att få tillbaka den sjukpenninggrundande inkomst som man hade innan sjukersättningen beviljades. För dem som är arbetslösa och blivit av med sin sjukersättning innebär det att
    man inte kan få sjukpenning förrän man kvalificerar sig för en ny sjukpenninggrundande inkomst (fått arbete och avsikten är att man ska arbeta
    minst sex månader framöver).

    Bra regler,
    snacket om att det är "hårdast i OECD" är väl bara en bitter LO byråkrat som talar.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  formsvackan 2010-08-10, 10:12

    RedMentalCase skrev: snacket om att det är "hårdast i OECD" är väl bara en bitter LO byråkrat som talar.
    Om detta vet du vad ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 10:16

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev: snacket om att det är "hårdast i OECD" är väl bara en bitter LO byråkrat som talar.
    Om detta vet du vad ?

    Mer än du, men det säger väl inte mycket ?
    Säger man att det är hårdast i OECD bör man väl styrka det.

    Alla LO nissar är bittra, nästan lika bittra som du.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  formsvackan 2010-08-10, 10:30

    RedMentalCase skrev:Säger man att det är hårdast i OECD bör man väl styrka det.
    Javisst, likaså om man påstår motsatsen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 10:37

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Säger man att det är hårdast i OECD bör man väl styrka det.
    Javisst, likaså om man påstår motsatsen.


    lol

    Vilket skämt du är, jag påstår ju att snacket om att det är hådast i OECD
    " är väl en bitter LO byråkrat som talar...."

    Jag gapskrattar åt extremvänsterns krav på omvänd bevisföring.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  formsvackan 2010-08-10, 11:07

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Säger man att det är hårdast i OECD bör man väl styrka det.
    Javisst, likaså om man påstår motsatsen.


    lol

    Vilket skämt du är, jag påstår ju att snacket om att det är hådast i OECD
    " är väl en bitter LO byråkrat som talar...."

    Jag gapskrattar åt extremvänsterns krav på omvänd bevisföring.
    Inte alls, jag vill bara se dig visa på denna bittra LO-byråkrat som framställt det du inte gillar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 15:50

    Jag gillar den nya sjukförsäkringen, den är en del av garantin att vi även får välfärd i framtiden, och inte bara till gökunge vänstern som har skoskav idag.

    Ansvarslöshet är vänsterns paradgren framför andra.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  formsvackan 2010-08-10, 16:15

    RedMentalCase skrev:Ansvarslöshet är vänsterns paradgren framför andra.
    Så du menar att alla små finansnissar är vänster ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Redvictory 2010-08-10, 16:17

    RedMentalCase skrev:Jag gillar den nya sjukförsäkringen, den är en del av garantin att vi även får välfärd i framtiden, och inte bara till gökunge vänstern som har skoskav idag.

    Ansvarslöshet är vänsterns paradgren framför andra.


    Jag tyckte precis du beklagade dig för hur hög självrisk du har på din bilförsäkring! I den "Nya" sjukförsäkringen har vi lika hög självrisk! skillnaden är bara att i den är självrisken vårt liv!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-10, 16:27

    Redvictory skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag gillar den nya sjukförsäkringen, den är en del av garantin att vi även får välfärd i framtiden, och inte bara till gökunge vänstern som har skoskav idag.

    Ansvarslöshet är vänsterns paradgren framför andra.


    Jag tyckte precis du beklagade dig för hur hög självrisk du har på din bilförsäkring! I den "Nya" sjukförsäkringen har vi lika hög självrisk! skillnaden är bara att i den är självrisken vårt liv!

    I praktiken på vår sjukFÖRSÄKRINGEN Först så har du karensdag och du får ej 100%
    lön,
    Så det motsvarar en självrisk på tex bilförsäkringen.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-08-10, 16:44

    RedMentalCase skrev:Jag gillar den nya sjukförsäkringen, den är en del av garantin att vi även får välfärd i framtiden, och inte bara till gökunge vänstern som har skoskav idag.

    Ansvarslöshet är vänsterns paradgren framför andra.

    Du gillar den, så länge du inte själv hamnar i problem pga den samma...
    Tanklöshet verkar vara nära sammanknutet med högern...
    Dumhet likaså........
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 17:32

    Hallå grönsaker, jag har inte gnällt om nån bilförsäkring, jag bara tog ett exempel så att ni begriper att ni kan kalla det vad ni vill, frågan är väl vilken storlek det ska vara på bidraget.

    Jag tycker det är bra idag, tack.
    .88% minskning av ersättning är en acceptabel grej , det Allians För Sverige har gjort är beundransvärt, men det får man väl inte säga i ett land där alla har rätten att se sig som offer inte som medborgare med skyldigheter.

    Ni verkar anse det är den största frågan sen hedenhös, typ.
    Haverister.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-10, 17:34

    Nu har det släppt nu snackar han med grönsakerna.. Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-10, 17:34

    RedMentalCase skrev:Hallå grönsaker, jag har inte gnällt om nån bilförsäkring, jag bara tog ett exempel så att ni begriper att ni kan kalla det vad ni vill, frågan är väl vilken storlek det ska vara på bidraget.

    Jag tycker det är bra idag, tack.
    .88% minskning av ersättning är en acceptabel grej , det Allians För Sverige har gjort är beundransvärt, men det får man väl inte säga i ett land där alla har rätten att se sig som offer inte som medborgare med skyldigheter.

    Ni verkar anse det är den största frågan sen hedenhös, typ.
    Haverister.

    Vänstern på detta forum har förstått att detta är den största fråga på länge, men du har ännu inte förstått någonting av vad kritiken ligger
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-10, 17:36

    x-medborgare skrev:Nu har det släppt nu snackar han med grönsakerna.. Very Happy

    Så här ser det för närvarande ut inuti mentalfallets huvud, om vi ska tro honom själv

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Istockphoto_504339-carrot-celery-potato
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 17:39

    Kritiken, som jag ser det, är i de allra flesta fall bara en ångestladdat ylande av en flock människor som är skiträdda för att behöva ansvara för sin egen försörjning.

    Nån/något, ni själva ? har inbillat er att någon annan ska betala för ert liv, jag drar mig inte för att ständigt och jämt påpeka för er att så inte är fallet, har aldrig varit kommer aldrig att bli.

    Inte minst rödgrönröra, och en rad vänster här inne,
    sitter och jämkar med ert lallande, en låg populism är vad det är.
    Röstfiske på den nästlägsta nivån.

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-10, 17:41

    RedMentalCase skrev:Kritiken, som jag ser det, är i de allra flesta fall bara en ångestladdat ylande av en flock människor som är skiträdda för att behöva ansvara för sin egen försörjning.

    Nån/något, ni själva ? har inbillat er att någon annan ska betala för ert liv, jag drar mig inte för att ständigt och jämt påpeka för er att så inte är fallet, har aldrig varit kommer aldrig att bli.


    Har du tagit del av skola eller vård nån gång ??
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-10, 17:45

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Kritiken, som jag ser det, är i de allra flesta fall bara en ångestladdat ylande av en flock människor som är skiträdda för att behöva ansvara för sin egen försörjning.

    Nån/något, ni själva ? har inbillat er att någon annan ska betala för ert liv, jag drar mig inte för att ständigt och jämt påpeka för er att så inte är fallet, har aldrig varit kommer aldrig att bli.


    Har du tagit del av skola eller vård nån gång ??

    lol

    FISTEN debatterar sjukbidragen...... not.
    Men bli inte ledsen FIST, du är ett tvärsnitt av hur vänstern ser ut idag i debatten.

    Sponsored content


    19 Förändringar i sjukförsäkringen - Sida 3 Empty Sv: 19 Förändringar i sjukförsäkringen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 04:34