Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Sniperace
Secrist
Infra
theward
Kakmonstret
DMustaine
Redvictory
MartinLindgren
lazy
ericTheDog
14 posters

Littorin - igen för de som inte begriper

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Littorin - igen för de som inte begriper - Sida 2 Empty Sv: Littorin - igen för de som inte begriper

Inlägg  theward 2010-08-08, 12:12

ericTheDog skrev:Känner theward till att man i Sverige faktiskt är oskyldig till dess man är dömd. Vore han åtalad för något skulle han förmodligen försvara sig. Det går dock inte att försvara sig mot ett drev. Kan du ingenting?

joo jag lever i verklighetn, vilket du inte verkar att göra...
    Endast misstanken när det gäller vissa brott, räcker för att skitsnacket/drevet ska var igång...
    Mao dömmer folk dig utan rättegång...det borde du vä veta, du/ni dömmer ju sjuka som ickesjuka titt som tätt

joo det går visst att försvara sig, det gjorde jag och med väldigt lyckad utgång.. Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Littorin - igen för de som inte begriper - Sida 2 Empty Sv: Littorin - igen för de som inte begriper

Inlägg  lazy 2010-08-08, 13:03

ericTheDog skrev:Tydligen har en bloggare haft en liten konversation med Paul Rnge. Verkar inte riktigt som Ronge står för det där med 100% säker källa. Kanske nåt för martin att ta del av. martin får nog stå för sina utpekanden själv hädanefter.

Och medietränaren Paul Ronge är inte van vid att bli ifrågasatt. Han gick i taket över att jag frågade något på hans blogg. Här är mejlkonversationen mellan oss:

10 jul 2010 kl. 13.18 skrev Paul Ronge:

Vill bara att du ska veta att jag tycker det var skitdåligt av dig att säga att jag sprider rykten om SOL och Kapten Klänning, när jag ju skriver att det var ett RYKTE och tar det som exempel på hur ryktesspridningen exploderade. Jag skrev när vi alla visste att ryktet inte var sant. Tänker inte bemöta ditt lågvattensmärke på bloggen.
    Taskigt, osakligt, insinuant också om att jag skulle ha någon att lobba för i detta (vilket jag INTE har).
    Där sjönk du.
    Paul Ronge
    Paul Ronge Media AB

13.33 skrev jag tillbaka:

Tack Paul för den! Sjönk? Nä, jag simmar lugnt. Vem lobbar du för? Du skrev att det var från säker källa. "Det sista jag hörde igår ”från säker källa” var att Littorin var inblandad i Göran Lindbergs, aka ”Kapten Klännings” brottsutredning." Det är ordagrannt från bloggen. Du är inte van vid att bli ifrågasatt va? Det är jag. Van vid rent skitsnack också. Jag blir dagligen attackerad av anonyma. Och jag tycker fortfarande inte att det är ditt jobb att sprida rykten. Dementera det på bloggen genom att svara mig. Att jag missuppfattade vad det stod om du så tycker. Det är okej. Jag är inte ett dugg anonym. Fö har din kompis Monica sjunkit som en sten den senaste tiden. Hon gör sig till ovän med den ena efter den andra. Senast i går kallade hon mig för allt möjligt på sin blogg. Kan du läsa här: http://monicaantonsson1.blogspot.com/2010/07/privatpersoners-vardnadstvister-ar.html

Alldeles nyss fick jag ett nytt mejl:

Har svarat dig på bloggen.
    Hade ingen aning om att min mening med citattecken och allt kunde missuppfattas på detta sätt. Jag har också svarat på insinuationen att jag går ärenden. Vad gäller Monica, som INTE är min kompis (åter en infamitet) så tycker jag du och hon skriver och argumenterar ganska lika.
    Jag är van att bli ifrågasatt, ibland mycket hårdare än från dig. Men kulan att jag skulle vilja medverka i ryktesspridning tog bra.
    /Paul

Och när jag tittar efter så har han svarat mig faktiskt på sin blogg:

Paul Ronge skriver:
    10 juli, 2010 kl 12:42
    Ann Helena Rudberg skriver att jag sprider rykten om att Littorin var inblandad i Kapten Klänning-härvan, Jag skrev i bloggen:
    ”Det sista jag hörde igår ”från säker källa” var att Littorin var inblandad i Göran Lindbergs, aka ”Kapten Klännings” brottsutredning.”
    Jag trodde att citattecknen kring ”från säker källa” bara gick att uppfatta på ett sätt, nämligen: ”en källa som inte alls var säker, eftersom uppgiften visade sig inte stämma”.
    Uppenbarligen gick det att läsa denna passus som fan läser bibeln, vilket jag beklagar.
    Med anledning av samma inlägg från Rudberg: Jag lobbar INTE för någon och har INGEN kund med anledning av detta blogginlägg.

Tack för det Paul. Nu är detta alltså ur världen. Puss och kram.

Aha, det var det som det handlade om, när jag läste martins inlägg så framstod
    det som att det var sensationella nyheter i ngn stor media och jag kunde inte
    begripa hur i helsike jag lyckats missa det. Laughing

Sorry martin, ännu en "missuppfattning" från din sida för du sprider väl inte
    medvetet falska rykten?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-08-08, 13:07

Kakmonstret skrev:Aftonhoran och fitthoran Lena Melin sopade detta "skop" under mattan väldigt fort. mattias Carlsson som grävde fram historien är ju inte känd för att vara någon stjärnjournalist. Främsta merit är väl tt ha lyckats köra ihjäl 11 renar på en och samma gång.

Glöm inte att han har haft väldigt mycket kontakt med just prostituerade, både
    som reporter och som fotograf i olika artiklar för slaskbladet.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-08-08, 13:14

theward skrev:
    ericTheDog skrev:Känner theward till att man i Sverige faktiskt är oskyldig till dess man är dömd. Vore han åtalad för något skulle han förmodligen försvara sig. Det går dock inte att försvara sig mot ett drev. Kan du ingenting?

joo jag lever i verklighetn, vilket du inte verkar att göra...

Endast misstanken när det gäller vissa brott, räcker för att skitsnacket/drevet ska var igång...
    Mao dömmer folk dig utan rättegång...
    det borde du vä veta, du/ni dömmer ju sjuka som ickesjuka titt som tätt

joo det går visst att försvara sig, det gjorde jag och med väldigt lyckad utgång.. Very Happy

De understrukna raderna visar på att du lyckats pricka in just det som gör att
    jag ifrågasätter hela den här historien och hade gjort oavsett vilken minister som hade råkat ut för det.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-08-08, 13:18

ericTheDog skrev:
    Redvictory skrev:
    ericTheDog skrev:Vad ni inte begriper är att Littorins barn knappast mår bättre av att historien mals i media ännu en gång.

I övrigt behöver martin inte vara så sur över att själv tvingas stå för sina horribla anklagelser, för att inte säga rent förtal.

Skulle Littorin vara oskyldig och vilja bli rentvådd skulle han ta detta nu och sätta punkt! men nu gör han inte det (varför?) så spekulationer och anklagelserna kan fortsätta i åratal! (det vill säga barnens hela uppväxt)

Aftonbladet har slutat upp med sina anklagelser och skickat reportern på en lång semester.

Nu är det ju inget konstigt med en välbehövlig semester! att den sen blir lång ser jag som en bonus för väl genomfört arbete! avgrundshögern är avundsjuka! Very Happy
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-08-23, 03:24

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-23, 08:08

Detta bär Littorin ansvaret för. Skönt att bli av med fanskapet.

http://www.aftonbladet.se/ledare/article7577879.ab
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-23, 08:22

Jag lyfter frågan. Smile
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-23, 08:27

Infra skrev:Detta bär Littorin ansvaret för. Skönt att bli av med fanskapet.

Snart kommer lazy och råttan till Littorins försvar! *ASG* Littorin - igen för de som inte begriper - Sida 2 Icon_biggrin
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-23, 08:58

Märkte ni arr listan mest innehöll vänsterpolitiker? Man hade dock missat Björn Rosengren och Laila Freivalds Bl.a.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-23, 13:17

Redvictory skrev:

Snart kommer lazy och råttan till Littorins försvar! *ASG* Littorin - igen för de som inte begriper - Sida 2 Icon_biggrin

Du fick rätt! AZG Laughing
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-08-23, 13:29

Redvictory skrev:

Och som jag har skrivit ett antal gånger redan, jag hade ifrågasatt
    publiceringen i AB oavsett vem som hade råkat ut för det under de
    omständigheterna.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-23, 15:43

Tja. Fast AB sa bara att de bett att få prata med honom men att han nobbat. Dementerade sexköp två ggr genom ombud. Sedan rymde han från Gotland fast han lovat AB intervju under kvällen. När AB kollade hade han i hemlighet
    bokat regeringsplanet för hemresa strax efter 23:00 på kvällen. Det kallar många av oss "att smita".

Detta ger ett mycket skuldmedvetet intryck. Hela soppan luktar
    sexköp lång väg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=3938242
    Smile
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-23, 18:59

Littorinhärvan bli regeringens fall.
    Moderaterna har försökt spola ner detta i Glömskans toalett.
    Men, skit flyter.
    Smile

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2062545/littorinaffaren-sanker-regeringen
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-24, 09:30

"Sven Otto Littorins avgång var bara början på skandalen. I dag tvingades Fredrik Reinfeldt till akut pressträff för att kommentera uppgifter om Sven Otto Littorins påstådda sexköp."

http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2059755/pr-experterna-oense-om-regeringens-hantering-av-littorinskandalen
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Littorin - igen för de som inte begriper - Sida 2 Empty Littorin

Inlägg  Secrist 2010-08-24, 09:38

Littorinhärvan bli regeringens fall.

Rent önsketänkande från dig. Svenska väljare har viktigare saker på sin agenda än Littorin.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-24, 18:07

Nu är det så att i forumhögerns ögon är alla som tror
    på Littorins uppenbara skuld, pedofiler. Åtminsone om
    man får lyssna på Sniper. Han har inga belägg visserligen
    men han kanske är med i slutna nätverk av pedofiltyp
    varifrån han känner igen sina pappenheimare.

Observera att det är Snipern som har startat denna låga
    sandlådedebatt i tråden Vikileakskillen.
    .... Smile
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-08-24, 19:05

Infra skrev:Nu är det så att i forumhögerns ögon är alla som tror
    på Littorins uppenbara skuld, pedofiler. Åtminsone om
    man får lyssna på Sniper. Han har inga belägg visserligen
    men han kanske är med i slutna nätverk av pedofiltyp
    varifrån han känner igen sina pappenheimare.

Observera att det är Snipern som har startat denna låga
    sandlådedebatt i tråden Vikileakskillen.
    .... Smile

Nu får du nog fundera lite, jagjämför bara kriterierna.

RV säger att det är Littorins sak att BEVISA SIN oskuld när det gäller dessa anklagelser, nu lägger jag exakt samma sak på RV, att HAN ska BEVISA sin oskuld när det gäller ryktena om att han är pedofil.

det blir inte någon som helt skillnad, för i en rättsstat är det ALDRIG den anklagade som ska bevisa sin oskuld, utan de som anklagar som ska bevisa SKULDEN.

Som du förstår är det oftast OMÖJLIGT att bevisa oskuld....

och det är just det jag vill att RV ska erkänna och dra tillbaka det påståendet.

Det finns inte mycket skillnad i fallen Littorin och assange, förutom att i den senare finns reella namngivna personer som polisanmält assange, i fallet Littorin finns INTE någon polisanmälan, ingen namngiven person, och denne är dessutom skyddad från att namnges av pressens tystnadsplikt, de får enligt lag inte lämna ut namnet på tipsaren....
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-24, 19:14

Littorin behöver inte alls frias i folkmedvetandet.
    Men då får han och moderaterna leva med misstanken.

Men vilken tidning har nånsin anklagat RV för
    sexbrott? Ingen! Det finns bara en halvpundig
    göingezionist på ett av forumena som sitter och
    griper detta rakt ut från luften.
    Sätt dig i sandlådan och kasta sand på de andra
    barnen i stället.
    Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-24, 19:19

Infra skrev:Littorin behöver inte alls frias i folkmedvetandet.

barnen i stället.
    Smile

HAr du inte fattat att detta inte är på riktigt, det är en jämförelse som ska visa på hur illa ställt det är med hans sätt att kräva att den anklagade ska bevisa sin oskuld, något som de facto INTE går....

Det är som att jag ställer dig frågan, och kräver att du ska svara ja eller nej!

frågan lyder, Har du slutat antasta småflickor på centralstation.

eller att jag avkräver dig bevis på att du aldrig snattat, kan du bevisa en sådan sak?

det är ingen här som TROR att rv är pedofil, inte ens jag, men jag ville påvisa att hans resonemang var så totalt blåst att jag var tvungen att ge ett reeltt slag, vilket ju träffade otroligt hårt eller hur?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-24, 19:21

barnen i stället.
    Smile

Han kommer snart hitta på att det var ett skämt eller "inte på riktigt" eller nåt! Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-24, 19:25

Redvictory skrev:

barnen i stället.
    Smile

Han kommer snart hitta på att det var ett skämt eller "inte på riktigt" eller nåt! Laughing

ASGARV, lite sent ute?

men skämt var det inte, bara en analogi, du ville attLittorin skulle bevisa sin oskuld, varför vill du inte samma sak ska kunna gälla dig?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-08-24, 19:26

Jo - slingra sig - det är han mästare på.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-24, 19:31

Infra skrev:Jo - slingra sig - det är han mästare på.

Ja, jag tycker att rv är riktigt bra på att slingra sig......
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-24, 19:32

Infra skrev:Jo - slingra sig - det är han mästare på.

Ja såna är de! så snart de blivit avslöjade påstår de att det var ett skämt en liknelse en antydan eller nåt! allt för att försöka rädda det ansikte de tappat! Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:27