theward 2010-08-06, 09:14
ericTheDog skrev:Ojoj, en herrans massa inlägg...
Att folk inte lyssnar på theward är inte så konstigt. Alla med livserfarenhet har hört nog från gnällspikar som han många gånger om. Bortförklaringarna börjar ju redan i grundskolan. Sen blir det bara värre och värre livet igenom.
Det nya regelverket innebär att fk omprövar sjukbidragen med jämna mellanrum. Så vill även de rödgröna ha det. Det är inget att hetsa upp sig över. De som bedöms arbetsföra prövas mot arbetsmarknaden.
Tyvärr saknar ni helt idéer på hur ni skulle vilja att det fungerade.
Din livserfarenhet" ger jag inte mkt för....
omprövar "sjukbidrag", du är hemsk slarvig med ord och dess betydelser...
bemödade du att öht "känna" mig och andra i min situation, så vet du att det du säger är ett enda stort falsarium
Man "omprövar" sjukpenningen, eller rättare sagt du får en period godkänd och sen får man se när man lämnar i nästa läkarintyg om nästa sjukskrivningsperiod bli beviljad
Permant sjukersättning...omprövas inte, det ar det den tidsbestämda som gjorde.. och den håller på att utfasas bort
Man kan ju tycka att du åtminstone kunde ansttränga dig lite och läsa på hur det fungerar, men det skulle ju troligen inebära att du skulle se vad dålig sjukförsäkringen faktiskt är. Det vore ju ett personligt nederlag för dig, så du är hellre okunnig och dryg