Staten har en politik gentemot kommunerna också, vet du kanske?
Mig veterligen så detaljstyr inte regeringen kommunernas skolbudget.
Secrist skrev:Politik?
Staten har en politik gentemot kommunerna också, vet du kanske?
Mig veterligen så detaljstyr inte regeringen kommunernas skolbudget.
Secrist skrev:Det är inte enbart skolbudgeten de tvingats strypa! även äldreomsorgen och vården har tvingats säga upp personal för det finns inget annat att ta bort!t o m så har vårdhemmen börjat ransonera kaffet till gamlingarna! anledning? minskade skatteintäkter! ska det vara så svårt att begripa att det får konsekvenser?
Fast nu kommenterade du inte det enkla faktum att sveriges kommuner går med överskott.
Och till skillnad från RV så jobbar jag med fakta. Inte floskler.
http://www.lararforbundet.se/web/ws.nsf/documents/0047B188?opendocument
Secrist skrev:En del kommuner har en viss överskott. Dessa tvingas de lagra på, på grund av osäkerhet från landets regering. Nästa år kan bli nya bestämmelser och avgifter...
Så ett överskott på 18 miljarder är bara "en del" kommuner?
Redvictory skrev:Inte med ert ord kommenteras sakinnehållet i RV:s inlägg. Desto mer floskler.
Secrist fortsätter sina personangrepp då sakliga argument saknas (som vanligt)
Secrist skrev:Nästa år kan då leda till förlust - trots att det är lika mycket pengar då som nu...
Ledsen att göra dig besviken men inte ens lärarförbundet håller med dig riktigt.
Secrist skrev:Nästa år kan då leda till förlust - trots att det är lika mycket pengar då som nu...
Ledsen att göra dig besviken men inte ens lärarförbundet håller med dig riktigt.
Dao skrev:Minns när Ericsson gick med 18 miljarder i vinst ett år. Då ansåg de sig vara tvugna att sparka flera tusen anställda. för att ekonomin var för osäker...
Kommuner har ÄNNU större osäkerhet än ett storföretag idag!
Secrist skrev:Secrist fortsätter slingra sig som ett sista dödsryck sedan han överbevisats (igen) han kommer med egna hemmasnickrade fantasier
RV hävdar nu att Ericsson inte är ett världsomspännande aktiebolag!
MartinLindgren skrev:Förhoppningsvis vill många av dom här ca 25.000 som utförsäkrades vid årskiftet tacka Roffarreinfeldt och alliansen för all onödig oro man utsatts för över att ha förpassats till socbidrag, och det nu visar sig att det är löjligt få som kunnat börja arbeta!
Undrar vad koastnaden för samhället blir av att först kasta ut människor för att sedan skeriva in dom igen där man berättigat hör hemma, i sjukförsäkringen?
Secrist skrev:Vet många som verkligen mår förjävligt pga detta.........
Och jag känner ingen. Ingen av de som har varit sjuksrivna i min närhet har haft några problem med FK. Bor vi i samma land?
Secrist skrev:Var? exakt var påstår jag det secrist?
När jag skrev det så kallade du det för hemmasnickrade fantasier. Så RV, vad är Ericsson nu då? Slingerbulten RV kanske har andra teorier? Ett lokalt familjeföretag kanske? Ett kalsongmärke?