Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
KickTheRasist
ericTheDog
RedMentalCase
lazy
Infra
Dao
F.I.S.T
redalert
theward
DMustaine
Secrist
x-medborgare
ANNA2LINK
17 posters

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag!

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Skola

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 11:13

Politik?

Staten har en politik gentemot kommunerna också, vet du kanske?

Mig veterligen så detaljstyr inte regeringen kommunernas skolbudget.
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty En del?

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 11:14

En del kommuner har en viss överskott. Dessa tvingas de lagra på, på grund av osäkerhet från landets regering. Nästa år kan bli nya bestämmelser och avgifter...

Så ett överskott på 18 miljarder är bara "en del" kommuner?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Sv: "Grattis" till alla som måste söka socialbidrag!

Inlägg  Dao 2010-08-05, 11:20

Secrist skrev:Politik?

Staten har en politik gentemot kommunerna också, vet du kanske?

Mig veterligen så detaljstyr inte regeringen kommunernas skolbudget.

Tillräckligt mycket för att man inte helt kan säga att kommunerna är självständiga...
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Sv: "Grattis" till alla som måste söka socialbidrag!

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 11:21

Secrist skrev:Det är inte enbart skolbudgeten de tvingats strypa! även äldreomsorgen och vården har tvingats säga upp personal för det finns inget annat att ta bort!t o m så har vårdhemmen börjat ransonera kaffet till gamlingarna! anledning? minskade skatteintäkter! ska det vara så svårt att begripa att det får konsekvenser?

Fast nu kommenterade du inte det enkla faktum att sveriges kommuner går med överskott.

Och till skillnad från RV så jobbar jag med fakta. Inte floskler.

http://www.lararforbundet.se/web/ws.nsf/documents/0047B188?opendocument

Fortsätt du och anklaga mig för floskler! dina sk fakta kan du behålla för dig själv! med ökade kostnader med skenande socialbidrag krymper kommunernas budget och det beror till stor del på arbetslinjen där sjuka tvingas söka socialbidrag! men fortsätt blunda och håll gärna för öronen också så kanske du upplever en annan verklighet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-05, 11:23

Secrist skrev:En del kommuner har en viss överskott. Dessa tvingas de lagra på, på grund av osäkerhet från landets regering. Nästa år kan bli nya bestämmelser och avgifter...

Så ett överskott på 18 miljarder är bara "en del" kommuner?

Ja, det är inte mycket med tanke på folkmängder...

Den rådande ekonomiska ideologin tvingar företag såväl kommuner och stater, att inte använda vinster till det de anser vara viktigt... Nästa år kan då leda till förlust - trots att det är lika mycket pengar då som nu...
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Fakta

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 11:26

Fortsätt du och anklaga mig för floskler! dina sk fakta kan du behålla för dig själv! med ökade kostnader med skenande socialbidrag krymper kommunernas budget och det beror till stor del på arbetslinjen där sjuka tvinag söka socialbidrag! men fortsätt blunda och håll gärna för öronen också så kanske du upplever en annan verklighet!

Inte med ert ord kommenteras sakinnehållet i RV:s inlägg. Desto mer floskler.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 11:34

Inte med ert ord kommenteras sakinnehållet i RV:s inlägg. Desto mer floskler.

Secrist fortsätter sina personangrepp då sakliga argument saknas (som vanligt)
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2010-08-05, 11:35

Redvictory skrev:Inte med ert ord kommenteras sakinnehållet i RV:s inlägg. Desto mer floskler.

Svider sanningen RV? Varför ger du inte upp?
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Money

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 11:36

Nästa år kan då leda till förlust - trots att det är lika mycket pengar då som nu...

Ledsen att göra dig besviken men inte ens lärarförbundet håller med dig riktigt.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-05, 11:43

Secrist skrev:Nästa år kan då leda till förlust - trots att det är lika mycket pengar då som nu...

Ledsen att göra dig besviken men inte ens lärarförbundet håller med dig riktigt.

De är nästan aldrig överrens med mig!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 11:44

Secrist skrev:Nästa år kan då leda till förlust - trots att det är lika mycket pengar då som nu...

Jag valde medvetet ut en Moderat kommun som dras med dålig ekonomi! så dålig att de nu går ut med en tidning för att förklara för spån som ni anhängare!

http://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/5415/7322/Kommunen-informerar-om-sin-daliga-ekonomi--satsar--250-000/
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-05, 11:45

Minns när Ericsson gick med 18 miljarder i vinst ett år. Då ansåg de sig vara tvugna att sparka flera tusen anställda. för att ekonomin var för osäker...

Kommuner har ÄNNU större osäkerhet än ett storföretag idag!
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Person

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 11:48

He, he...slingerbulten RV försöker desperat styra fokus från sina bristande argument.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 11:56

Dao skrev:Minns när Ericsson gick med 18 miljarder i vinst ett år. Då ansåg de sig vara tvugna att sparka flera tusen anställda. för att ekonomin var för osäker...

Ja fast sånt försvarar såna som secrist! han har sannerligen målat in sig här! Very Happy
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Money

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 12:00

Minns när Ericsson gick med 18 miljarder i vinst ett år. Då ansåg de sig vara tvugna att sparka flera tusen anställda. för att ekonomin var för osäker...

Ja, nu är ju jämförelsen knappast relevant då Ericsson är ett världsomspännande aktiebolag. Inte en kommun i Värmland. Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 12:04

Ja, nu är ju jämförelsen knappast relevant då Ericsson är ett världsomspännande aktiebolag. Inte en kommun i Värmland.

Secrist fortsätter slingra sig som ett sista dödsryck sedan han överbevisats (igen) han kommer med egna hemmasnickrade fantasier och hoppas de skall hålla!
    ha,ha,ha,ha vilken liten snok han är den där secrist!
    Laughing
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Fel

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 12:07

De är nästan aldrig överrens med mig!

Som vanligt i Daos värld. Alla andra har fel och han har rätt. Till och med de som berörs av det har fel. Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Ericsson

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 12:08

Secrist fortsätter slingra sig som ett sista dödsryck sedan han överbevisats (igen) han kommer med egna hemmasnickrade fantasier

RV hävdar nu att Ericsson inte är ett världsomspännande aktiebolag! Shocked
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 12:11

Secrist skrev:Secrist fortsätter slingra sig som ett sista dödsryck sedan han överbevisats (igen) han kommer med egna hemmasnickrade fantasier

RV hävdar nu att Ericsson inte är ett världsomspännande aktiebolag! Shocked

Var? exakt var påstår jag det secrist?
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Ericsson

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 12:17

Var? exakt var påstår jag det secrist?

När jag skrev det så kallade du det för hemmasnickrade fantasier. Så RV, vad är Ericsson nu då? Slingerbulten RV kanske har andra teorier? Ett lokalt familjeföretag kanske? Ett kalsongmärke?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-05, 12:21

Förhoppningsvis vill många av dom här ca 25.000 som utförsäkrades vid årskiftet tacka Roffarreinfeldt och alliansen för all onödig oro man utsatts för över att ha förpassats till socbidrag, och det nu visar sig att det är löjligt få som kunnat börja arbeta!

Undrar vad koastnaden för samhället blir av att först kasta ut människor för att sedan skeriva in dom igen där man berättigat hör hemma, i sjukförsäkringen?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-08-05, 12:28

MartinLindgren skrev:Förhoppningsvis vill många av dom här ca 25.000 som utförsäkrades vid årskiftet tacka Roffarreinfeldt och alliansen för all onödig oro man utsatts för över att ha förpassats till socbidrag, och det nu visar sig att det är löjligt få som kunnat börja arbeta!

Undrar vad koastnaden för samhället blir av att först kasta ut människor för att sedan skeriva in dom igen där man berättigat hör hemma, i sjukförsäkringen?

Grejen är ju att alla inte skrivs in igen, även om de skulle behöva det Shocked
    Den största delen får jobba med stödåtgärder och många av dessa tvingas jobba mer än de klarar av...för att de öht ska få en inkomst...

Vet många som verkligen mår förjävligt pga detta.........
    Secrist
    Secrist

"Grattis" till alla som måste söka socialbidrag! - Sida 11 Empty Många?

Inlägg  Secrist 2010-08-05, 12:39

Vet många som verkligen mår förjävligt pga detta.........

Och jag känner ingen. Ingen av de som har varit sjuksrivna i min närhet har haft några problem med FK. Bor vi i samma land?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-08-05, 12:52

Secrist skrev:Vet många som verkligen mår förjävligt pga detta.........

Och jag känner ingen. Ingen av de som har varit sjuksrivna i min närhet har haft några problem med FK. Bor vi i samma land?

Ja det gör vi nog..... Rolling Eyes
    Vore intressant vad de du känner haft för fel och hur länge de var tvugna att var sjukskrivna?
    Det är nämligen där mkt av problemen ligger.....

jag hade hellre legat i gipsvagga i 6 månader, rehabat mig i 6mån ytterligare och sen varit bra...

Än att ha denna kroniska skit, som många av er kallar påhittad och fjanteri

Det är ju så att, det är de med kroniska sjukdomar som hamnar mest fel i systemet.....

De som inte blir friska på 550 dagar, men som FK genom det nya regelverket inte kan ge sjukersättning..eftersom de inte kan bedömma hur arbetsförmågan ser ut om 10,20,30 år framöver. Det är där jag troligen tillslut hamnar
    Dessutom tvingar nuvarande system bort folk från deras arbete om de inte bli frisk nog fort...
    Visserligen tycker jag att nån gräns måste finnas, men inte så snäv gräns som det är nu

Vad var det för fel på tidsbegränsad sjukersättning...?
    Den är mera rättvis och ger faktisk utrymme för att man kan komma tillbaka om kroppen orkar det...
    Varför inte ge tidsbegränasd sjukerättning i 1-2 år och har täta uppföljningar under denna tid.
    samt se till att rätt vård och rehab ges den sjuka...

För var inte målet att alla ska bli friskare?
    Eller var målet att enbart spara pengar och tvinga folk att jobba tills de stupar
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-05, 13:37

Secrist skrev:Var? exakt var påstår jag det secrist?

När jag skrev det så kallade du det för hemmasnickrade fantasier. Så RV, vad är Ericsson nu då? Slingerbulten RV kanske har andra teorier? Ett lokalt familjeföretag kanske? Ett kalsongmärke?

Nu var det inte om vad Ericsson är utan allt annat dravel och hemsnickrade ideer och fantasifoster du kommer med secrist! vad du upplever i din lilla inskränkta värld är så långt ifrån verkligheten man kan komma! bara en sån sak som att samtliga av dina "vänner" har blivit bra behandlade av FK och då generaliserar du det med att det inte kan vara någon som blir illa behandlad heller! jag är övertygad om att det finns några i din närhet som mår dåligt just nu pga alliansens sk arbetslinje from hell men dessa vänder du ryggen! du är ett avskum secrist!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 22:01