DMustaine skrev:Det verkar som om kommunism rasar betydligt oftare än marknaden!
Var då?
DMustaine skrev:Det verkar som om kommunism rasar betydligt oftare än marknaden!
redalert skrev:x-medborgare skrev:RedMentalCase skrev:x-medborgare skrev:RedMentalCase skrev:x-medborgare skrev:Secrist skrev:He he.. undrar just varför flertalet kvinnor väljer vänster..
Kvinnor är mer benägna att rösta på "mjuka" frågor.
Eller kanske kvinnor ser mera till människor än marknad och pengar...
Och det kvinnor önskar och vill inom politiken, det kostar alltså inte pengar ???
Jo men människan skall leva av marknaden och inte tvärt om... Du vet för don överlevnad behöver du mat och husrum.
Marknaden skall inte styra oss.. Man behöver inte 12 miljoner i årslön tex..
Nu "lever vi på" vad marknaden skapar, och var tacksam för det.
Vad händer om man inför kommunism i öknen ? Inte mycket till att börja med, men sedan blir det brist på sand.....
Jösses...
Ändrade mig skall svara lika dumt oki.. Marknaden styr du kan ju tillverka alla dina skitprylar som vi bara måste ha med marknaden till boss tillslut så kommer massan leva i fattig dom och bara ett fåtal ha råd att köpa.. Då börjar jag ge bort min sand byta mot mat jag behöver sedan kan vi med sandens hjälp så sakteliga bygga små hus åt oss fattiga,, Hör av dig när din marknad rasat du kan få lite sand av mig
Herrejösses nu har det flippat över totalt!
RedMentalCase skrev:Tja rv, en fisk har förmodligen mer med debatt att göra än du nånsin haft.
Redvictory skrev:RedMentalCase skrev:Tja rv, en fisk har förmodligen mer med debatt att göra än du nånsin haft.
En Röding är smart snabb och absolut inte lättlurad! jag fiskar ofta Röding så jag vet att de är smarta! ni anhängare kan liknas vid en gädda! de hugger på nästan vad somhelst som rör sig tom varandra! sen är de groteska och fula
Theward brukar fiska upp era gädd-kollegor!
Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:RedMentalCase skrev:Tja rv, en fisk har förmodligen mer med debatt att göra än du nånsin haft.
En Röding är smart snabb och absolut inte lättlurad! jag fiskar ofta Röding så jag vet att de är smarta! ni anhängare kan liknas vid en gädda! de hugger på nästan vad somhelst som rör sig tom varandra! sen är de groteska och fula
Theward brukar fiska upp era gädd-kollegor!
Att en fisk skulle vara smartare än dig ser jag som inte alls otroligt.
RedMentalCase skrev:Det verkar som ett stort skifte har inträffat, fler ungdomar anser sig höger än vänster !
Mig veterligen har alltid ungdomar "historiskt sett" varit mer vänster, det finns alltså stort hopp inför framtiden.
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2068667/nya-siffror-fler-hoger-an-vanster
marxisten skrev:RedMentalCase skrev:Det verkar som ett stort skifte har inträffat, fler ungdomar anser sig höger än vänster !
Mig veterligen har alltid ungdomar "historiskt sett" varit mer vänster, det finns alltså stort hopp inför framtiden.
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2068667/nya-siffror-fler-hoger-an-vanster
Beror på hur du räknar och var du drar gränsen för vänster. Ex. räknar du sossar som vänster eller mittenväljare?
I statistiken så är det ganska lika % mellan mitten och höger, en något mindre på vänstersidan. Men det är mittenväljarna som är avgörande. Idag funkar inte vänster/högerskalan lika bra som för då fler partier drar sig mot mitten.
Personligen räknar jag 94% som höger idag, då endast V enligt mig är vänster.
F.I.S.T skrev:Undersökningen speglar hur det ser ut ekonomiskt idag... 60-70 % av Svenskarna är rikare idag än för 30 år sedan...
Många tenderar att tro att de blir odödliga iom ökad inkomst, glömmer därav sitt ursprung och börjar enkom tänka på sig själva.... tills de själva råkar ut för något ...
... sen finns det människo-människor, som inte glömmer sitt ursprung, trots rikedom och berömmelse, som Jerry Williams och Sven Wolter... heder åt dem !!!
RedMentalCase skrev:marxisten skrev:RedMentalCase skrev:Det verkar som ett stort skifte har inträffat, fler ungdomar anser sig höger än vänster !
Beror på hur du räknar och var du drar gränsen för vänster. Ex. räknar du sossar som vänster eller mittenväljare?
I statistiken så är det ganska lika % mellan mitten och höger, en något mindre på vänstersidan. Men det är mittenväljarna som är avgörande. Idag funkar inte vänster/högerskalan lika bra som för då fler partier drar sig mot mitten.
Personligen räknar jag 94% som höger idag, då endast V enligt mig är vänster.
Vaddå "du räknar", jag refererar till en undersökning .
RedMentalCase skrev:lol
Ja du marxisten, räknar man bara den lilla grupp förvirrade som röstar på de gamla kommunisterna som vänster får du aldrig nån majoritet för det, och har aldrig fått.
Men det var inte frågan i undersökningen , det var Sifo som ställde samma fråga man brukar ställa i den här typen av undersökningar.
marxisten skrev:RedMentalCase skrev:lol
Ja du marxisten, räknar man bara den lilla grupp förvirrade som röstar på de gamla kommunisterna som vänster får du aldrig nån majoritet för det, och har aldrig fått.
Men det var inte frågan i undersökningen , det var Sifo som ställde samma fråga man brukar ställa i den här typen av undersökningar.
Som sagt, så är det mitten och höger som är dominerande i samhället. Jag är förvånad över att över 20% påstår sig vara vänster, eftersom bara 6% röstar på ett parti som är vänster efter dagens mått. För 20 år sedan var sossarna också vänster, men idag är de ett mittenparti.
RedMentalCase skrev:marxisten skrev:RedMentalCase skrev:lol
Som sagt, så är det mitten och höger som är dominerande i samhället. Jag är förvånad över att över 20% påstår sig vara vänster, eftersom bara 6% röstar på ett parti som är vänster efter dagens mått. För 20 år sedan var sossarna också vänster, men idag är de ett mittenparti.
Du verkar väldigt begränsad i dina förmågor, dessa undersökningar presenteras och utförs som de alltid har gjorts, ingen har f-n frågat om folk är kommunskiter ,som du.
RedMentalCase skrev:marxisten skrev:RedMentalCase skrev:lol
Du verkar väldigt begränsad i dina förmågor, dessa undersökningar presenteras och utförs som de alltid har gjorts, ingen har f-n frågat om folk är kommunskiter ,som du.