DirtyDog 2011-12-31, 00:57
formsvackan skrev:Begränsar mig till att påpeka endast ett fel, men ett stort sådant.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2665878/de-kraver-ett-tobaksforbudHenrik Ripa, riksdagsledamot för Moderaterna, är en av artikelförfattarna. Han vill gå ännu längre.
- Min linje är att man ska totalförbjuda rökning helt och hållet i Sverige. Jag tror att de flesta länder inser att det är den väg man måste gå. Samtidigt är det en lång process. Det här skulle kunna vara ett steg på vägen, säger han till Expressen.se.
Hur troligt är det att det kommer bli en sådan här lagstiftning?
- Det är säkert en bit dit. Men inom 10-15 år kan man vara helt övertygad om att cigaretter kommer att ha ett slutdatum när de får säljas.
Vad säger du till dem som anser att man själv bör få bestämma om man ska röka?
- Vi vet ju att cigaretter är bland det mest beroendeframkallande du kan få. Med en produkt som du inte kan sluta köpa enkelt utan du blir fast i beroende är det också rimligt att säga att det inte är produkt man kan ha på marknaden, säger Ripa.Snart vill väl dessa attans förmyndare återinföra motboken också
Och när kommer Anna's kritik av detta inlägg? Eller tror hon kanske plötsligt att FS tillhör högerflygeln här på forumet?
Eftersom han inte ens antydde att han var ironisk i sitt inlägg så får vi väl utgå ifrån att han inte hade den mentala nivån att begripa vad Anna skrev?
formsvackan skrev:Galningarna har försökt förr. När de första plastkorten med chip lanserades ville folkpartikel Jan-Erik Wikström att sådana skulle behövas för att få handla på systemet. Till att börja med skulle inte inköpen begränsas utan det räckte enligt den idioten till att börja med att texten på kvittot skrevs ut med röd text om man handlade över en viss nivå per månad.
Vet du VARFÖR som vi kan skratta åt dessa lagförslag? Tänk efter lite så kanske rubeln faller ned.
Annars trodde jag att du tillhörde de som GILLAR när det är politiker som beslutar om sådana här saker?
Vem behöver bry sig om "tillgång & efterfrågan" (host harkel...mar...mark...markna...) när det finns politiker som kan besluta?
De behöver väl aldrig bry sig om vad "bankdirektörerna" (host harkel...) anser om just denna eventuella lag?
Vi kan väl inte låta markn....bankdirektörerna bestämma sånt här?
Det finns väl ingen anledning att misstänka att det kommer uppstå svarta bankdir..., sorry, markn... ja, du vet, det där du inte har riktig kläm på?